AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #41 Skrevet 18. oktober 2015 å angripe situasjonen hørtes ikke spesielt lurt ut mtp personligheten hennes. det høres ut som om at hun er sjenert, evt introvert og det må hun få lov til å være. ellers kan det være at hun ikke liker deg, og da ville jeg litt forsiktig spurt om det når det passet. Anonymous poster hash: 8c493...553
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #42 Skrevet 18. oktober 2015 Min sønnen er gift med en dame som jeg ikke blir klok på. Hun forteller ikke private ting og er svært tilbakeholden. I sosiale lag trekker hun seg ofte tilbake og byr aldri på seg selv, snakker lite når hun er i lag med oss. Hun er hyggelig og har vel i og for seg folkeskikk, men mener hun bør være mer livat. Min sønn er svært glad i henne og tror hun er helt annerledes når hun er med han. Hun er i slutte av 20 årene og viser ikke akkurat stor interesse for å starte familie, har spurt flere ganger om de har noen planer og får aldri svar. Min sønn har begynt å bli mer tilbakeholden med å svare han og når vi prøver å få svar på hva som skjer i livet deres. Hvordan "angriper" vi situasjonen?? Ser mange på kg klager over svigermor, men her er en svigerdatter til besvær altså!Anonymous poster hash: f6015...7b0 Har samme utfordringen med min svigerdatter. Og når hun får gaver så takkerhun ikke og gir heller ikke gaver til dem hun har fått av ved merkedager ol.Hun avviser all kontakt med oss og vil tydeligvisbare leve i egen verden med vvår dønn som hun ynder å styre Han føyer henne i ethvert minste Lik måkene; " vilha vilha vil ha . Har dessverre ingen gode råd å gi.Men du er ikke alene. Anonymous poster hash: dbcca...46c 1
Ruccula Skrevet 18. oktober 2015 #43 Skrevet 18. oktober 2015 Brysom? Jeg er interessert i livene deres. Vil deres aller beste.. Hvis du har tips til hvordan jeg heller kan møte henne på halvveien så kom heller med de.Anonymous poster hash: f6015...7b0 Kanskje de ikke har lyst på barn! Det blir stadig vanligere 1
Maleficenta Skrevet 18. oktober 2015 #44 Skrevet 18. oktober 2015 Har samme utfordringen med min svigerdatter. Og når hun får gaver så takkerhun ikke og gir heller ikke gaver til dem hun har fått av ved merkedager ol.Hun avviser all kontakt med oss og vil tydeligvisbare leve i egen verden med vvår dønn som hun ynder å styre Han føyer henne i ethvert minste Lik måkene; " vilha vilha vil ha . Har dessverre ingen gode råd å gi.Men du er ikke alene. Anonymous poster hash: dbcca...46c Ts svigerdatter er jo ikke slik.hun er bare stille og ikke livat 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #45 Skrevet 18. oktober 2015 Med utgangspunkt i din egen beskrivelse av deg selv så vil jeg si du har bidratt til dette selv. Svigerforeldre som spør og graver er ikke noe særlig. Det er generelt heller ikke alle som er like "livat", noen er naturlig mer innesluttede enn andre uten at det betyr at de ikke liker dere. Det er rett og slett du som er en dårlig menneskekjenner. Anonymous poster hash: 4c80d...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #46 Skrevet 18. oktober 2015 Har samme utfordringen med min svigerdatter. Og når hun får gaver så takkerhun ikke og gir heller ikke gaver til dem hun har fått av ved merkedager ol.Hun avviser all kontakt med oss og vil tydeligvisbare leve i egen verden med vvår dønn som hun ynder å styre Han føyer henne i ethvert minste Lik måkene; " vilha vilha vil ha . Har dessverre ingen gode råd å gi.Men du er ikke alene. Anonymous poster hash: dbcca...46c Det er ikke de samme "problemene". TS: Du er utadvendt, hun er beskjeden. Folk er forskjellige.Anonymous poster hash: 39ed0...952 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #47 Skrevet 18. oktober 2015 Ts svigerdatter er jo ikke slik.hun er bare stille og ikke livat Nei men hun er også stille og reservert utover det som virker normalt Anonymous poster hash: dbcca...46c
Maleficenta Skrevet 18. oktober 2015 #48 Skrevet 18. oktober 2015 Nei men hun er også stille og reservert utover det som virker normalt Anonymous poster hash: dbcca...46c Så alle som er stille og sjenerte er frekke og uhøflige da mener du? Og hva vet vel du hva som er normalt og ikke? 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #49 Skrevet 18. oktober 2015 Nei men hun er også stille og reservert utover det som virker normaltAnonymous poster hash: dbcca...46c Ja, men svigerdatteren din er jo i tillegg frekk nok til å ikke takke og etter ditt syn så behandler hun ikke sønnen din bra. Er en ganske forskjellig sak. Kan skjønne at du syns din svigerdatter er besværlig og vanskelig, men kan ikke skjønne at TS sin svigerdatter liksom skal være til besvær. Anonymous poster hash: 78f32...e2f
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #50 Skrevet 18. oktober 2015 Har samme utfordringen med min svigerdatter. Og når hun får gaver så takkerhun ikke og gir heller ikke gaver til dem hun har fått av ved merkedager ol.Hun avviser all kontakt med oss og vil tydeligvisbare leve i egen verden med vvår dønn som hun ynder å styre Han føyer henne i ethvert minste Lik måkene; " vilha vilha vil ha . Har dessverre ingen gode råd å gi.Men du er ikke alene.Anonymous poster hash: dbcca...46c Ts her. Jeg har nå fått en smekk i bakohdet etter å ha skrevet her. Måtte smake på realiteten en gang og funnet ut at jeg må se situasjonen på en annen måte. Min svigerdatter takker for gaver, hun takker for servering og har høflighet. Hun har og strikket og brukt tid på gaver til oss, og hun styrer ikke min sønn med noe jernhånd. Han har ganske stor frihet i forholdet, han er mye ute på tur med "gutta" og det er nok stort sett alltid min svigerdatter ordner med husarbeid og matlaging. Hun er og med å jobber ellers med huslige ting og reperasjoner. Jeg får finne meg i at hun kanskje er reservert til meg og min væremåte, jeg får prøve å ikke dømme så lett. Jeg får og finne meg i at vi kanskje ikke blir bestevenner, så for meg en datter nr 2. Men nå får jeg prøve å vise mer forståelse. Anonymous poster hash: f6015...7b0 16
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #51 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har hørt om dette "fenomenet" men godt mulig jeg ikke helt forstår det. Vil det si å være hemmelighetsfull? Sånn hun oppføres seg skulle en tro at hun ikke vil ha oss i sitt liv.Anonymous poster hash: f6015...7b0 Kanskje hun er som meg, som ikke vil dele alt med alle, selv med svigermor. Anonymous poster hash: db23c...bb1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #52 Skrevet 18. oktober 2015 Min sønnen er gift med en dame som jeg ikke blir klok på. Hun forteller ikke private ting og er svært tilbakeholden. I sosiale lag trekker hun seg ofte tilbake og byr aldri på seg selv, snakker lite når hun er i lag med oss. Hun er hyggelig og har vel i og for seg folkeskikk, men mener hun bør være mer livat. Min sønn er svært glad i henne og tror hun er helt annerledes når hun er med han. Hun er i slutte av 20 årene og viser ikke akkurat stor interesse for å starte familie, har spurt flere ganger om de har noen planer og får aldri svar. Min sønn har begynt å bli mer tilbakeholden med å svare han og når vi prøver å få svar på hva som skjer i livet deres. Hvordan "angriper" vi situasjonen?? Ser mange på kg klager over svigermor, men her er en svigerdatter til besvær altså!Anonymous poster hash: f6015...7b0 Så frekt at du spør de når de skal "produsere"! Dessuten, det er ikke sikkert hun liker deg/dere så veldig...og da gidder hun ikke dele noe eller gi så mye av seg selv. Hun ønsker ikke et så nært forhold til deg...lev med det!Anonymous poster hash: ac83a...b81
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #53 Skrevet 18. oktober 2015 Min sønnen er gift med en dame som jeg ikke blir klok på. Hun forteller ikke private ting og er svært tilbakeholden. I sosiale lag trekker hun seg ofte tilbake og byr aldri på seg selv, snakker lite når hun er i lag med oss. Hun er hyggelig og har vel i og for seg folkeskikk, men mener hun bør være mer livat. Min sønn er svært glad i henne og tror hun er helt annerledes når hun er med han. Hun er i slutte av 20 årene og viser ikke akkurat stor interesse for å starte familie, har spurt flere ganger om de har noen planer og får aldri svar. Min sønn har begynt å bli mer tilbakeholden med å svare han og når vi prøver å få svar på hva som skjer i livet deres. Hvordan "angriper" vi situasjonen?? Ser mange på kg klager over svigermor, men her er en svigerdatter til besvær altså!Anonymous poster hash: f6015...7b0 Så frekt at du spør de når de skal "produsere"! Dessuten, det er ikke sikkert hun liker deg/dere så veldig...og da gidder hun ikke dele noe eller gi så mye av seg selv. Hun ønsker ikke et så nært forhold til deg...lev med det!Anonymous poster hash: ac83a...b81
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #54 Skrevet 19. oktober 2015 Ts her. Jeg har nå fått en smekk i bakohdet etter å ha skrevet her. Måtte smake på realiteten en gang og funnet ut at jeg må se situasjonen på en annen måte. Min svigerdatter takker for gaver, hun takker for servering og har høflighet. Hun har og strikket og brukt tid på gaver til oss, og hun styrer ikke min sønn med noe jernhånd. Han har ganske stor frihet i forholdet, han er mye ute på tur med "gutta" og det er nok stort sett alltid min svigerdatter ordner med husarbeid og matlaging. Hun er og med å jobber ellers med huslige ting og reperasjoner. Jeg får finne meg i at hun kanskje er reservert til meg og min væremåte, jeg får prøve å ikke dømme så lett. Jeg får og finne meg i at vi kanskje ikke blir bestevenner, så for meg en datter nr 2. Men nå får jeg prøve å vise mer forståelse. Anonymous poster hash: f6015...7b0 Du får stående applaus av meg for å faktisk ta til deg det som folk har svart og endret ditt syn på ting! Det er ikke ofte man ser her inne. Det er vanskelig å skjønne hvordan andre tenker, og man ser jo andre ut fra sine egne øyne, og da virker jo hun veldig stille og unormal for din del. Anonymous poster hash: d826d...c36 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #55 Skrevet 19. oktober 2015 Ts her. Jeg har nå fått en smekk i bakohdet etter å ha skrevet her. Måtte smake på realiteten en gang og funnet ut at jeg må se situasjonen på en annen måte. Min svigerdatter takker for gaver, hun takker for servering og har høflighet. Hun har og strikket og brukt tid på gaver til oss, og hun styrer ikke min sønn med noe jernhånd. Han har ganske stor frihet i forholdet, han er mye ute på tur med "gutta" og det er nok stort sett alltid min svigerdatter ordner med husarbeid og matlaging. Hun er og med å jobber ellers med huslige ting og reperasjoner. Jeg får finne meg i at hun kanskje er reservert til meg og min væremåte, jeg får prøve å ikke dømme så lett. Jeg får og finne meg i at vi kanskje ikke blir bestevenner, så for meg en datter nr 2. Men nå får jeg prøve å vise mer forståelse. Anonymous poster hash: f6015...7b0 Godt å lese. Din svigerdatter virker som en god og snill person, en viktig person i familien din. Jeg kan kjenne meg igjen hvis noen utleverer veldig mye av seg selv, gjør jeg det motsatte. Jeg tenker: dette ble litt mye. Jeg og min samboer har litt forskjellige foreldre, og for meg blir det mest høflighetsfraser m svigerforeldrene o.l. Dessverre kjeder jeg meg litt når jeg er på besøk hos de, men de er jo bare snille da. Folk er forskjellige. Og nå vet du at du ikke skal spørre om barnebarn da. De et fortsatt unge. Jeg er 36 nå og venter min første. Lykke til å bli kjent med din svigerdatter - på en ny fin måte! Anonymous poster hash: a3ac1...d66
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #56 Skrevet 19. oktober 2015 Dette er en trolletråd, garantert.Anonymous poster hash: 4f0aa...7b4 Utfra måten hi er formulert på, begynner jeg også å tro dette. Dessverre, eller kanskje man skal si heldigvis...? Anonymous poster hash: 7a6fd...a50
Gjest Jessica Skrevet 19. oktober 2015 #57 Skrevet 19. oktober 2015 Ts her. Jeg har nå fått en smekk i bakohdet etter å ha skrevet her. Måtte smake på realiteten en gang og funnet ut at jeg må se situasjonen på en annen måte. Min svigerdatter takker for gaver, hun takker for servering og har høflighet. Hun har og strikket og brukt tid på gaver til oss, og hun styrer ikke min sønn med noe jernhånd. Han har ganske stor frihet i forholdet, han er mye ute på tur med "gutta" og det er nok stort sett alltid min svigerdatter ordner med husarbeid og matlaging. Hun er og med å jobber ellers med huslige ting og reperasjoner. Jeg får finne meg i at hun kanskje er reservert til meg og min væremåte, jeg får prøve å ikke dømme så lett. Jeg får og finne meg i at vi kanskje ikke blir bestevenner, så for meg en datter nr 2. Men nå får jeg prøve å vise mer forståelse.Anonymous poster hash: f6015...7b0 Jeg hadde et veldig likt forhold til min svigermor de første 5 årene. Det ordnet seg etterhvert, og idag er vi veldig gode venner. Hun er min mor nummer 2 og jeg er veldig glad i henne. Vi var på spatur i helgen og et ofte sammen i fritiden. Bare prøv å se det gode i henne. Gi henne tid og komplimenter så skal du nok se ei flott jente bak en sjenert person.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #58 Skrevet 19. oktober 2015 Så lenge hun er snill og grei med sønnen din burde du vel være fornøyd. Hadde vel vært ett større problem hadde hun hele tiden måtte vært midtpunktet og kjeften gått i ett? Får håpe denne tråden er tull.... Anonymous poster hash: 6ba22...3f7
melatonin Skrevet 19. oktober 2015 #59 Skrevet 19. oktober 2015 Så lenge hun er snill og grei med sønnen din burde du vel være fornøyd. Hadde vel vært ett større problem hadde hun hele tiden måtte vært midtpunktet og kjeften gått i ett? Får håpe denne tråden er tull.... Anonymous poster hash: 6ba22...3f7 Hvis du leser TS sin siste post så vil jeg tro du håper den den sann! Jeg er veldig lik det ts skriver om sin svigerdatter. Jeg er både sjenert og introvert. Hvis mine svigerforeldre spør og graver for mye så blir jeg veldig kort og stille. De er hyggelige folk, men gud så slitsom det kan være med det kryssforhøret demmes hver gang. Føler meg ikke respektert flere ganger, de klarer ikke se ting fra min introverte side, og tror de ser på meg som veldig sær. De elsker feks å ha huset fult og bo kjempe trangt og være sammen 24 timer i døgnet, og det får jeg nesten angst av å tenke på jeg! Det verste et at min mann er og mer lik meg, men det ser de heller ikke. Hadde vi kunne møttes litt mer på halvveien så hadde det vært en utrolig lettelse! Flott å se at du faktisk har litt selvinnsikt TS. I og med at du kunne skrevet om meg så kanskje du er min svigermor
Gjest Mythic Skrevet 19. oktober 2015 #60 Skrevet 19. oktober 2015 Godt å se at du tar til deg det folk skriver, TS, og at du er villig til å prøve å endre deg i forhold til svigerdatteren din. Det er en gang sånn, at det eneste mennesket man kan endre, er seg selv. Jeg har en svigerdatter som er den stille og forsiktige typen. Vår familie består av en gjeng mennesker som er stikk motsatt, og jeg har ofte tenkt stakkars jente som har kommet inn i det her - det må jo være slitsomt for henne! Med tiden har hun tødd opp og tør å gi mer av seg selv. Noen trenger bare litt tid på å bli godt kjent og trygg før de viser flere sider av seg selv. Vi respekterer hverandre og bryr oss om hverandre, til tross for forskjeller, heldigvis. Når det gjelder spørsmål om barn, har jeg aldri nevnt det med et ord til min svigerdatter og sønn, da dette er noe jeg overhodet ikke har noe med. De vet at jeg ønsker meg barnebarn, det får holde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå