AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Min sønnen er gift med en dame som jeg ikke blir klok på. Hun forteller ikke private ting og er svært tilbakeholden. I sosiale lag trekker hun seg ofte tilbake og byr aldri på seg selv, snakker lite når hun er i lag med oss. Hun er hyggelig og har vel i og for seg folkeskikk, men mener hun bør være mer livat. Min sønn er svært glad i henne og tror hun er helt annerledes når hun er med han. Hun er i slutte av 20 årene og viser ikke akkurat stor interesse for å starte familie, har spurt flere ganger om de har noen planer og får aldri svar. Min sønn har begynt å bli mer tilbakeholden med å svare han og når vi prøver å få svar på hva som skjer i livet deres. Hvordan "angriper" vi situasjonen?? Ser mange på kg klager over svigermor, men her er en svigerdatter til besvær altså!Anonymous poster hash: f6015...7b0
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 Populært innlegg #2 Skrevet 17. oktober 2015 Min sønnen er gift med en dame som jeg ikke blir klok på. Hun forteller ikke private ting og er svært tilbakeholden. I sosiale lag trekker hun seg ofte tilbake og byr aldri på seg selv, snakker lite når hun er i lag med oss. Hun er hyggelig og har vel i og for seg folkeskikk, men mener hun bør være mer livat. Min sønn er svært glad i henne og tror hun er helt annerledes når hun er med han. Hun er i slutte av 20 årene og viser ikke akkurat stor interesse for å starte familie, har spurt flere ganger om de har noen planer og får aldri svar. Min sønn har begynt å bli mer tilbakeholden med å svare han og når vi prøver å få svar på hva som skjer i livet deres. Hvordan "angriper" vi situasjonen?? Ser mange på kg klager over svigermor, men her er en svigerdatter til besvær altså!Anonymous poster hash: f6015...7b0 Det kalles introverthet.....akspeter.Anonymous poster hash: a3ac1...d66 64
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 Populært innlegg #3 Skrevet 17. oktober 2015 Hun føler seg vell ikke trygg eller komfortabel nok til å dele private ting med deg, og angående barn er det mellom dem og ikke noe du har noe med. Rett og slett. Anonymous poster hash: c49c3...9fa 83
fullkornspasta Skrevet 17. oktober 2015 #4 Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Er ikke noe å "gripe" situasjonen med. Er sønnen deres sin avgjørelse, og dere har med å støtte ham! Endret 19. mars 2016 av fullkornspasta 22
Gjest Franke Ann Skrevet 17. oktober 2015 #5 Skrevet 17. oktober 2015 (endret) (...) Ser mange på kg klager over svigermor, men her er en svigerdatter til besvær altså!Anonymous poster hash: f6015...7b0 Nei da, dette er bare mer av den samme gamle tralten, bare forklart fra den gærne svigermora sin side. Det er du som blander deg inn i ting du ikke har noe med å gjøre, så her er intet nytt under solen. Du har ikke klart å hoste opp en eneste ting som tilsier at din svigerdatter skulle være til besvær, bare en masse selvsentrert vås. Endret 17. oktober 2015 av obstanazi
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 17. oktober 2015 #6 Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Kanskje det er gjensidig? Kanskje hun ikke liker å dele private ting? Kanskje hun ikke ønsker å snakke med deg om dette? Kanskje dere er forskjellige som personer? Ikke noe å angripe. Bare å la det gå Endret 17. oktober 2015 av Steve Rogers
BlomsterMaja Skrevet 17. oktober 2015 #7 Skrevet 17. oktober 2015 Hun byr lite på seg selv i sosiale lag, ja hun er kanskje sjenert da. -ÓG du forventer at hun skal endre personligheten sin for å tekkes DEG? Så lenge sønnen din er fornøyd og tydeligvis har det bra med henne, så skal vel du være glad på han og deres vegne. -Óg mas om barnebarn: Har det noen gang falt deg inn at de kanskje sliter med å få barn? 33
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #8 Skrevet 17. oktober 2015 Det kalles introverthet.....akspeter.Anonymous poster hash: a3ac1...d66 Jeg har hørt om dette "fenomenet" men godt mulig jeg ikke helt forstår det. Vil det si å være hemmelighetsfull? Sånn hun oppføres seg skulle en tro at hun ikke vil ha oss i sitt liv.Anonymous poster hash: f6015...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #9 Skrevet 17. oktober 2015 Ser ikke at svigerdatteren din er til besvær med å være seg selv og beskytte sin private sfære fra en brysom svigermor. Anonymous poster hash: 45acc...94b 20
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #10 Skrevet 17. oktober 2015 Dette er en trolletråd, garantert. Anonymous poster hash: 4f0aa...7b4 31
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #11 Skrevet 17. oktober 2015 Hun byr lite på seg selv i sosiale lag, ja hun er kanskje sjenert da. -ÓG du forventer at hun skal endre personligheten sin for å tekkes DEG? Så lenge sønnen din er fornøyd og tydeligvis har det bra med henne, så skal vel du være glad på han og deres vegne. -Óg mas om barnebarn: Har det noen gang falt deg inn at de kanskje sliter med å få barn? Vel, det med barn kan jeg jo skjønne at jeg bør jekke ned litt. Tar selvkritikk for den. Jeg mener ikke hun trenger å endre personlighet helt, men lære seg litt bedre sosiale vaner om man kan si det sånn.Anonymous poster hash: f6015...7b0
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 17. oktober 2015 #12 Skrevet 17. oktober 2015 Vel, det med barn kan jeg jo skjønne at jeg bør jekke ned litt. Tar selvkritikk for den. Jeg mener ikke hun trenger å endre personlighet helt, men lære seg litt bedre sosiale vaner om man kan si det sånn.Anonymous poster hash: f6015...7b0 Det er din mening. Det er din sønn sin mening som teller og er han fornøyd så holder du kjeft
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #13 Skrevet 17. oktober 2015 Ser ikke at svigerdatteren din er til besvær med å være seg selv og beskytte sin private sfære fra en brysom svigermor. Anonymous poster hash: 45acc...94b Brysom? Jeg er interessert i livene deres. Vil deres aller beste.. Hvis du har tips til hvordan jeg heller kan møte henne på halvveien så kom heller med de.Anonymous poster hash: f6015...7b0 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #14 Skrevet 17. oktober 2015 Hvis hun er utrygg og/eller beskjeden, er det kanskje viktig med smil, god blikkontakt osv. Ikke mase om de har tenkt å få barn osv.. Men vise interesse på annen måte. Inkludèr henne, vær deg selv du, ikke bli stille fordi hun er det.... Anonymous poster hash: 82207...20c 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #15 Skrevet 17. oktober 2015 Hvis hun er utrygg og/eller beskjeden, er det kanskje viktig med smil, god blikkontakt osv. Ikke mase om de har tenkt å få barn osv.. Men vise interesse på annen måte. Inkludèr henne, vær deg selv du, ikke bli stille fordi hun er det....Anonymous poster hash: 82207...20c Takk for tips og ikke kritikk. Anonymous poster hash: f6015...7b0
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #16 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg hadde hatet å være din svigerdatter. Makan til holdning og uvitenhet Anonymous poster hash: 4b3f1...173 14
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #17 Skrevet 17. oktober 2015 Brysom? Jeg er interessert i livene deres. Vil deres aller beste.. Hvis du har tips til hvordan jeg heller kan møte henne på halvveien så kom heller med de.Anonymous poster hash: f6015...7b0 Du kan holde nesa di for deg selv og akseptere og verdsette henne for den hun er, framfor å fokusere på hvordan du vil at hun skal være. Vær glad for at sønnen din har ei som er glad i han. Anonymous poster hash: c49c3...9fa 2
Kontormus Skrevet 17. oktober 2015 #18 Skrevet 17. oktober 2015 Vær inkluderende, invitér til aktiviteter dere to kan gjøre alene.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #19 Skrevet 17. oktober 2015 Brysom? Jeg er interessert i livene deres. Vil deres aller beste.. Hvis du har tips til hvordan jeg heller kan møte henne på halvveien så kom heller med de.Anonymous poster hash: f6015...7b0 Du kan møte henne på halvveien med å dempe deg selv. Mennesker har forskjellig energi, forskjellig måte de får energi på og bruker den på. Ekstremt utadvendte dominante mennesker kan være veldig slitsomme å være rundt for mer forsiktige mennesker. Særlig når de tramper over andres grenser, uten å være oppmerksom på om andre er åpne for dette eller ikke. Det tilsier mangel på sensitivitet ovenfor andre mennesker. Type elefant i et glassmagasin. Når man er oppmerksom på andre mennesker og at de er forskjellige, så tilpasser sosialt intelligente mennesker seg de forskjellige energi-nivåer. Handler om respekt og om å bry seg om andre. Anonymous poster hash: 45acc...94b 16
MariaHP Skrevet 17. oktober 2015 #20 Skrevet 17. oktober 2015 (endret) Syns du bare skal la hun være seg selv, det er godt vi mennesker er forskjellig. Det kan jo henne at hun syns det er slitsomt at du er så fryktelig frempå og livat. Det er synd at det skal så usle grunner til å ikke like svigerdatteren sin. Du høres kanskje litt dømmende ut? Så lenge sønnen din er fornøyd bør du være fornøyd. Når det kommer til det sosiale så er det ikke deg hun skal tilfredsstille, det er faktisk sønnen din. Du burde heller ikke "angripe" situasjonen, for det er ikke en situasjon. Situasjonen du burde angripe er kanskje din egen personlighet og hva slags holdninger du har? Noen ganger er de best å starte med seg selv før man pirker på andres "mangler" Endret 17. oktober 2015 av MariaHP 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå