AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #21 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg synes det er rart at folk tror det finnes noen fasit. Det gjør ikke det. Ønsker du virkelig å bruke så mye tid til å stresse over noe som du ikke kan gjøre noe med, fremfor å bruke tiden til å glede deg over forelskelsen? I så fall må du bare fortsette i den stilen du holder på nå. Hvis ikke, kan du forsøke å bevisst endre tankegangen din. Jeg tror at det vil være bedre både for deg og for det potensielle forholdet. Tro meg, jeg gjør så godt jeg kan når det kommer til å endre tankegang. Men jeg har dessverre brent meg før og selvom han her virkelig er skjønn å ha med å gjøre så kan jeg ikke noe for at jeg blir påvirket og ikke minst, bekymret når folk skriver i tråd etter tråd at det er dårlig tegn hvis han ikke tar kontakt like mye som deg osv. Jeg prøver å nyte forelskelsen, men hvordan skal jeg det når jeg ikke vet hvor mye det er "lov" å ta kontakt ? Anonymous poster hash: 60c7d...b2e
Erazor Skrevet 20. oktober 2015 #22 Skrevet 20. oktober 2015 Tro meg, jeg gjør så godt jeg kan når det kommer til å endre tankegang. Men jeg har dessverre brent meg før og selvom han her virkelig er skjønn å ha med å gjøre så kan jeg ikke noe for at jeg blir påvirket og ikke minst, bekymret når folk skriver i tråd etter tråd at det er dårlig tegn hvis han ikke tar kontakt like mye som deg osv. Jeg prøver å nyte forelskelsen, men hvordan skal jeg det når jeg ikke vet hvor mye det er "lov" å ta kontakt ? Anonymous poster hash: 60c7d...b2e Du lett skape en selvoppfyllende profeti der forholdet går i dass fordi du konstant leter etter problemer. At du har brent deg før er trist, men det betyr ikke at fremtidige partnere fortjener å bli møtt med mistillit og mistro. Jeg tviler på at du hadde syntes det var særlig moro om partneren din tvilte like mye på deg. Å si at du ikke kan noe for at du blir påvirket er tull. Du velger selv hva du vil lese og lytte til, du velger selv hvilke følelser du ønsker å nøre opp under. At du påstår at du ikke vet hvor mye det er «lov» å ta kontakt, er bare nok et eksempel på et oppkonstruert problem. Du kan ta kontakt akkurat så mye som du vil. Bruk sunn fornuft. Dersom det er for å kontrollere, sjekke og søke bekreftelse, tar du gjerne kontakt av feil grunn.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #23 Skrevet 20. oktober 2015 Du lett skape en selvoppfyllende profeti der forholdet går i dass fordi du konstant leter etter problemer. At du har brent deg før er trist, men det betyr ikke at fremtidige partnere fortjener å bli møtt med mistillit og mistro. Jeg tviler på at du hadde syntes det var særlig moro om partneren din tvilte like mye på deg. Å si at du ikke kan noe for at du blir påvirket er tull. Du velger selv hva du vil lese og lytte til, du velger selv hvilke følelser du ønsker å nøre opp under. At du påstår at du ikke vet hvor mye det er «lov» å ta kontakt, er bare nok et eksempel på et oppkonstruert problem. Du kan ta kontakt akkurat så mye som du vil. Bruk sunn fornuft. Dersom det er for å kontrollere, sjekke og søke bekreftelse, tar du gjerne kontakt av feil grunn. Det er ikke sånn at jeg ikke stoler på han. Jeg vil bare ikke skremme han vekk ved å "mase" med masse kontakt, nettopp pga jeg liker han så utrolig godt. Og det er derfor jeg også lagde en tråd om dette, fordi jeg vil unngå å gjøre samme feil som jeg har gjort tidligere. Du må gjerne hevde at det er tull at jeg ikke kan noe for at jeg blir påvirket, men om du hadde vært meg og hørt dag ut og dag inn av forskjellige venninner at jeg må spille "kostbar", kontakt han mindre, lek opptatt, også kommer jeg her på KG og folk er likedan så kan man da vel ikke noe for at man blir usikker på om man gjør noe riktig i det hele tatt Ja dessverre så vet jeg ikke hvor mye det er lov å ta kontakt, og det er fordi jeg alltid har kjørt mitt eget løp noe som tydeligvis ikke funker i "datingsverdenen" Anonymous poster hash: 60c7d...b2e
Gjest gjestvest Skrevet 20. oktober 2015 #24 Skrevet 20. oktober 2015 Du skriver selv at han er virkelig skjønn å ha med å gjøre så lar du deg påvirke av ting du har lest i et par tråder her. Trådene er basert på erfaringer med andre menn. Du må kunne se forskjell på ham og andre menn, erfaring du har med ham, erfaringer andre kvinner har hatt med sine menn.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #25 Skrevet 20. oktober 2015 Du skriver selv at han er virkelig skjønn å ha med å gjøre så lar du deg påvirke av ting du har lest i et par tråder her. Trådene er basert på erfaringer med andre menn. Du må kunne se forskjell på ham og andre menn, erfaring du har med ham, erfaringer andre kvinner har hatt med sine menn. Ja, men man blir da likevel usikker når man skriver om hvordan han er, og får slengt etter seg "næh, han er nok ikke så interessert som du skal ha det til, for da hadde han gjort bla bla bla." Anonymous poster hash: 60c7d...b2e
Erazor Skrevet 20. oktober 2015 #26 Skrevet 20. oktober 2015 Det er ikke sånn at jeg ikke stoler på han. Jeg vil bare ikke skremme han vekk ved å "mase" med masse kontakt, nettopp pga jeg liker han så utrolig godt. Og det er derfor jeg også lagde en tråd om dette, fordi jeg vil unngå å gjøre samme feil som jeg har gjort tidligere. Du må gjerne hevde at det er tull at jeg ikke kan noe for at jeg blir påvirket, men om du hadde vært meg og hørt dag ut og dag inn av forskjellige venninner at jeg må spille "kostbar", kontakt han mindre, lek opptatt, også kommer jeg her på KG og folk er likedan så kan man da vel ikke noe for at man blir usikker på om man gjør noe riktig i det hele tatt Ja dessverre så vet jeg ikke hvor mye det er lov å ta kontakt, og det er fordi jeg alltid har kjørt mitt eget løp noe som tydeligvis ikke funker i "datingsverdenen" Anonymous poster hash: 60c7d...b2e Greit nok at du kan dra lærdom av ting du har gjort tidligere, men dette er likevel et nytt individ som ikke nødvendigvis er lik de du har vært sammen med før. Om jeg hadde fått konstant mas om slike tåpelige datingregler som du nevner, så hadde jeg latt være å høre på disse personene som tydeligvis tror de har en fasit. Det har de ikke. Igjen: Man har aldri noen garanti for at noe vil fungere. Å forsøke å innta en rolle og være en annen enn den man er, vil sjelden være optimalt i lengden. Det er normalt å være usikker i starten av et forhold, men å skylde på uskrevne regler for at noe ikke fungerer, blir for dumt. Jeg kjenner ingen som har slått opp fordi dama sendte en melding. På den annen side vet jeg om flere forhold som ikke fungerte fordi dama var kontrollerende og konstant trengte bekreftelse.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #27 Skrevet 20. oktober 2015 Greit nok at du kan dra lærdom av ting du har gjort tidligere, men dette er likevel et nytt individ som ikke nødvendigvis er lik de du har vært sammen med før. Om jeg hadde fått konstant mas om slike tåpelige datingregler som du nevner, så hadde jeg latt være å høre på disse personene som tydeligvis tror de har en fasit. Det har de ikke. Igjen: Man har aldri noen garanti for at noe vil fungere. Å forsøke å innta en rolle og være en annen enn den man er, vil sjelden være optimalt i lengden. Det er normalt å være usikker i starten av et forhold, men å skylde på uskrevne regler for at noe ikke fungerer, blir for dumt. Jeg kjenner ingen som har slått opp fordi dama sendte en melding. På den annen side vet jeg om flere forhold som ikke fungerte fordi dama var kontrollerende og konstant trengte bekreftelse. Når er jo ikke vi sammen helt enda heller og det er det som gjør det hele til en berg og dalbane av følelser. Hadde nå vært mye enklere om vi var sammen, for da hadde jeg ikke brydd meg så mye om hvorvidt jeg sendte en melding for mye eller for lite. Men når det er såpass nytt som nå så vil man ikke trå feil, virke klengete osv. Og det er derfor jeg prøver å finne en "gyllen middelvei". Anonymous poster hash: 60c7d...b2e
Erazor Skrevet 20. oktober 2015 #28 Skrevet 20. oktober 2015 Når er jo ikke vi sammen helt enda heller og det er det som gjør det hele til en berg og dalbane av følelser. Hadde nå vært mye enklere om vi var sammen, for da hadde jeg ikke brydd meg så mye om hvorvidt jeg sendte en melding for mye eller for lite. Men når det er såpass nytt som nå så vil man ikke trå feil, virke klengete osv. Og det er derfor jeg prøver å finne en "gyllen middelvei". Anonymous poster hash: 60c7d...b2e Stikkord: Sunn fornuft. Om du ikke klarer å se objektivt på det, forsøk å tenke deg at det er en venninne som spør om råd, eller om det var han som sendte deg den meldingen du vurderer å sende. Hva ville du sagt til venninnen din? Hva ville du ha syntes om den meldingen han sendte?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #29 Skrevet 20. oktober 2015 Stikkord: Sunn fornuft. Om du ikke klarer å se objektivt på det, forsøk å tenke deg at det er en venninne som spør om råd, eller om det var han som sendte deg den meldingen du vurderer å sende. Hva ville du sagt til venninnen din? Hva ville du ha syntes om den meldingen han sendte? Du har et godt poeng der Må ærlig innrømme at jeg som venninne selv kan være svært skeptisk til menn som tar lite initativ, men jeg har sett med egne øyne at jeg har tatt feil ang. disse mannfolka, flere ganger. Får prøve å se på det litt objektivt Anonymous poster hash: 60c7d...b2e
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #30 Skrevet 23. oktober 2015 Hvis en sender meg formye meld kan en føle seg litt "kvelt" Anonymous poster hash: 5e558...ded
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå