Gå til innhold

Hvem skal ta initiativ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen jeg dater er på ferie. Mens han har vært borte har vi begge tatt og kontaktet hverandre. Ettersom jeg kontaktet han de to siste gangene lurer på om jeg bør vente til han kontakter meg - for å ikke virke innpåsliten? Han er som sagt; fortsatt på ferie.

Anonymous poster hash: 60c7d...b2e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som har noen råd å komme med ?

Skrevet

Hvis du sender nye ting hver gang bare for å fortelle litt og slenge på et "hvordan har du det" uten at det er underforstått at han "må" svare ellers blir du sur og klengete så ser ikke jeg noe problem med å sende melding selv om det er du som har sendt først de to andre gangene. 

Fikk du svar de to siste meldingene, eller er det sånn at du har sendt to meldinger uten å få svar?

Skrevet

Hvis du sender nye ting hver gang bare for å fortelle litt og slenge på et "hvordan har du det" uten at det er underforstått at han "må" svare ellers blir du sur og klengete så ser ikke jeg noe problem med å sende melding selv om det er du som har sendt først de to andre gangene. 

Fikk du svar de to siste meldingene, eller er det sånn at du har sendt to meldinger uten å få svar?

Jeg har fått svar begge gangene jeg skrev melding. Men vil jo også ikke være den eneste som tar kontakt for å få han til å "savne" meg litt, så hva bør jeg gjøre nå? Vente til han tar kontakt?

Skrevet (endret)

Det spørs hvor lenge det er siden dere hadde kontakt og hvor mye kontakt dere pleier å ha. Det gjelder å finne en balansegang- skape litt spenning, men ikke virke uinteressert. Det er vel ikke noe fasitsvar på det. Du må stole på magefølelsen din :)

Endret av Personenmeg
Skrevet

Som personen(over)meg sier; det kommer helt an på hvor mye som er vanlig ellers. 

Han er på ferie. Han kan ha deg i bakhodet og savne deg selv om han ikke sender melding, fordi han er på ferie. Og så sender du melding og så syns han det er hyggelig og svarer tilbake og så ødelegger det ingenting i forhold til om han savner deg mer eller mindre. 

Det er ett scenario.

Et annet scanario er jo at han hygger seg på ferie og syns det er deilig å kose seg. Og så ligger du i bakhodet, men det bakhodet er igjen i Norge. Og så blir han minnet på deg når du sender melding, men han syns det blir mas fordi du ikke passer inn i ferien hans så godt. Men, så svarer han fordi han ønsker å ha deg i livet sitt når han kommer tilbake. Men så blir du et lite irritasjonsmoment når han er på ferie.

Så det kommer muligens an på hva slags type datingforhold dere har, hva som har vært vanlig før og hva dere skriver om osv osv. Og hvor lenge dere har vært borte fra hverandre.

Det er jo så personavhengig hva man liker og ikke liker. 

Enig i dette med magefølelsen. Den har alltid rett. :)

• Liker 2
Skrevet

Trådstarter her;

Jeg synes det er så vanskelig å stole på magefølelsen fordi jeg vil så gjerne sende melding. Men jeg vil jo heller ikke ødelegge noe, eller virke som den masete kjerringen. Har opplevd at nå som han er på ferie så tar det litt lengre tid før han svarer, og da tar jeg det som at han er opptatt. 

Huff, er så vanskelig det der. Man vet liksom ikke hva som er riktig å gjøre for å bevare interessen hans :(

Skrevet

Hvor ofte har dere kontakt da? Hvor lenge siden sist er det dere snakket?

Anonymous poster hash: e55f2...1ef
Skrevet

Hvor ofte har dere kontakt da? Hvor lenge siden sist er det dere snakket?

Anonymous poster hash: e55f2...1ef

Til vanlig har vi kontakt nesten hver dag. Men da er det gjerne for å planlegge dates og sånn. Vi snakket sist sammen i går.

Skrevet

? :(

Skrevet

Trådstarter her;

Jeg synes det er så vanskelig å stole på magefølelsen fordi jeg vil så gjerne sende melding. Men jeg vil jo heller ikke ødelegge noe, eller virke som den masete kjerringen. Har opplevd at nå som han er på ferie så tar det litt lengre tid før han svarer, og da tar jeg det som at han er opptatt. 

Huff, er så vanskelig det der. Man vet liksom ikke hva som er riktig å gjøre for å bevare interessen hans :(

Det finnes ingen fasit på hvordan få et forhold til å fungere. Folk er forskjellige. I stedet for å forsøke å følge en eller annen oppskrift som du tror vil gi suksess, så la være å henge deg opp i for eksempel hvor mange ganger en tok kontakt før den andre gjorde det. Om noen dumper deg fordi du tok kontakt tre ganger uten at han hadde tatt kontakt imellom, så var ikke forholdet liv laga uansett.

Med mindre det er en ekstrem skjevhet i måten dere kontakter hverandre på, så holder det med en dose sunn fornuft. Å få en melding er som oftest hyggelig. Å få kontrollmeldinger fra folk som fisker etter bekreftelse er ikke nødvendigvis det. Det du skriver kan omtrent tolkes som at du vil at han skal sitte på ferien og bare savne deg. Når man er på ferie, spesielt med andre, er det helt normalt å prioritere de man faktisk er med. At du i det hele tatt får meldinger, burde være godt nok tegn på at han fortsatt er interessert.

Skrevet (endret)

Mannen jeg dater er på ferie. Mens han har vært borte har vi begge tatt og kontaktet hverandre. Ettersom jeg kontaktet han de to siste gangene lurer på om jeg bør vente til han kontakter meg - for å ikke virke innpåsliten? Han er som sagt; fortsatt på ferie.

Har du sendt to meld alrede, la han ta kontakt. Vil han vil treffe deg tar han kontakt. Sender du mer blir det mas. Endret av Cecilie82
Skrevet

Oppdatering: Vi har nå sendt litt meldinger fram og tilbake. Tok i går initativ til å tekste tidligere på morgen, han svarte raskt og senere på kvelden var det han som tok å sendte melding først ( initiativ) er det et godt tegn?

Skrevet

Oppdatering: Vi har nå sendt litt meldinger fram og tilbake. Tok i går initativ til å tekste tidligere på morgen, han svarte raskt og senere på kvelden var det han som tok å sendte melding først ( initiativ) er det et godt tegn?

Jeg forstår ikke helt hvorfor du trenger bekreftelse på at det er et godt tegn at han svarer på meldinger og tar initiativ til fortsatt kontakt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor du trenger bekreftelse på at det er et godt tegn at han svarer på meldinger og tar initiativ til fortsatt kontakt.

Jo jeg kan fortelle deg hvorfor;

Fordi overalt så forteller folk at "hvis han viiiiirkelig er så interessert, så må han sende x-antall meldinger, ta initiativ litt oftere enn deg, eller så er han tafatt osv. osv" og da er det vel ikke så rart i at man tror at en mann er veldig uinteressert, og blir usikker på hvor man har han hen? :(

Gjest gjestvest
Skrevet

Virker som du holder på med en slags matematikk. Du forsøker å regne ut et slags regnestykke. Innen en viss tidsramme. 

Jeg foreslår at du heller roer ned litt. Han går tydeligvis ingen sted når han tar seg tid og svarer deg selv når han er på ferie.  

Skrevet

Virker som du holder på med en slags matematikk. Du forsøker å regne ut et slags regnestykke. Innen en viss tidsramme. 

Jeg foreslår at du heller roer ned litt. Han går tydeligvis ingen sted når han tar seg tid og svarer deg selv når han er på ferie.  

Ja, men jeg blir så usikker og frustrert når alle visstnok har en mal på hvordan man skal lykkes med datingen. Er i utgangspunktet ikke en slik person som går rundt å stresser med det, men det er klart jeg blir redd når folk sier at han må ta initiativ så og så mange ganger for å være interessert osv. :(

Gjest gjestvest
Skrevet

Ja, men jeg blir så usikker og frustrert når alle visstnok har en mal på hvordan man skal lykkes med datingen. Er i utgangspunktet ikke en slik person som går rundt å stresser med det, men det er klart jeg blir redd når folk sier at han må ta initiativ så og så mange ganger for å være interessert osv. :(

Det finnes ingen mal. Fordi han er en enkeltindivid: Ingen kan fortelle ham hvordan han kan tenke, kjenne, føle, reagere. 

Skrevet

Jo jeg kan fortelle deg hvorfor;

Fordi overalt så forteller folk at "hvis han viiiiirkelig er så interessert, så må han sende x-antall meldinger, ta initiativ litt oftere enn deg, eller så er han tafatt osv. osv" og da er det vel ikke så rart i at man tror at en mann er veldig uinteressert, og blir usikker på hvor man har han hen? :(

Jeg synes det er rart at folk tror det finnes noen fasit. Det gjør ikke det. Ønsker du virkelig å bruke så mye tid til å stresse over noe som du ikke kan gjøre noe med, fremfor å bruke tiden til å glede deg over forelskelsen? I så fall må du bare fortsette i den stilen du holder på nå. Hvis ikke, kan du forsøke å bevisst endre tankegangen din. Jeg tror at det vil være bedre både for deg og for det potensielle forholdet.

Gjest nicecar
Skrevet

Det virker på meg at du er veldig redd for å miste han. Tror nok at det beste er å bare være deg selv, selvom det er enkelte her inne som hevder at han må gjøre sånn og sånn for ellers er han ikke interessert. Skjønner ikke hvorfor folk er så opphengt i at mannen skal ta initiativ, når mannfolk også kan være like nervøse og usikre som oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...