AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #41 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har prøvd Lunette i str. 1 og 2 og har blandede erfaringer. Den største koppen var den jeg skulle velge, i følge anbefalingen men den var grusom.Alt for stor og stiv. Presset mot urinblæren slik at jeg konstant følte meg tissetrengt.Den lekket og var veldig vond å fjerne. Den minste størrelsen var mye enklere å bruke.Jeg kjenner den ikke når den sitter på plass og den er mye mykere i materialet. Fordelene med menskopp for meg er: -Miljøvennlig -Økonomisk -Forstyrrer ikke floraen i underlivet,slik som tamponger kan gjøre Ulempene med menskopp for meg er: -De lekker (på meg gjør de det) -Jeg blør mye,og koppen fylles opp etter få timer -Jeg hater det å måtte "grafse" på meg selv inni der,for å få ut koppen,få blod på hendene osv... -Jeg synes det er vanskelig å få tømt den ute på offentlige toalett.Man kan liksom ikke komme ut av båsen med blodige hender for å gå å skylle blodet av koppen og vaske seg. Pga ulempene bruker jeg bare koppen av og til.Foretrekker tamponger. Anonymous poster hash: c71f9...e88
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #42 Skrevet 20. oktober 2015 Men hvorfor i alle dager skal du gjøre noe sånt, da? Det er jo helt unødvendig? Jeg bare tørker meg i skrittet med papir, Jeg stapper ikke noe som helst annet enn fingre og menskopp opp i skjeden. Jeg tar bare papir, og tørker meg som om jeg har tisset. Det blodet som er igjen oppi skjeden er så lite at det ikke gir noe som helst spor i trusen min i hvert fall. Anonymous poster hash: 7a541...8ec Fordi jeg ikke er deg, og det er blodrester i skjeden som senere renner ut. Jeg er da glup nok til å tørke meg i skrittet (doh...), men det fjerner jo ikke blodrestene som ligger i skjeden men "under" koppen og som dermed renner ut i løpet av dagen. Med en tampong får jeg ikke det problemet fordi tråden på tampongen ofte trekker til seg disse restene. Det er jo ikke et stort problem akkurat, det bare gjør at jeg er avhengig av truseinnlegg når jeg bruker koppen. Anonymous poster hash: 06cf8...bef 1
tøydokka Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter #43 Skrevet 20. oktober 2015 Fordi jeg ikke er deg, og det er blodrester i skjeden som senere renner ut. Jeg er da glup nok til å tørke meg i skrittet (doh...), men det fjerner jo ikke blodrestene som ligger i skjeden men "under" koppen og som dermed renner ut i løpet av dagen. Med en tampong får jeg ikke det problemet fordi tråden på tampongen ofte trekker til seg disse restene. Det er jo ikke et stort problem akkurat, det bare gjør at jeg er avhengig av truseinnlegg når jeg bruker koppen. Anonymous poster hash: 06cf8...bef jeg pleier å bruke våtservietter til å tørke litt inni vagina etter at jeg har satt inn en tampong. Da kommer det ikke noe rester ut. Kan vel gjøre det samme med menskopp?
tøydokka Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter #44 Skrevet 20. oktober 2015 Det fine er jo at du, i motsetning til med tamponger, kan øve selv når du ikke har mensen. Blir ikke tørt på samme måte Anonymous poster hash: df5f8...cfa å, satt nesten og gledet meg til neste mens nå! Ha ha!
tøydokka Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter #45 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har samme problem som AB, og skulle jeg "bare tørket" måtte jeg jo stappet en finger med papir rundt oppi der og tørket... *grøss* Anonymous poster hash: 06cf8...bef jeg pleier å tørke litt inni med en våtserviett etter at jeg har satt inn en tampong- den dagen jeg blør mye vel å merke. Dopapir oppi greiene funker ikke, for det henger seg jo fast.. Kan nok gjøre det samme med koppen viss jeg bare får det til.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #46 Skrevet 21. oktober 2015 Uff da, ser det for meg der det spruter i alle retninger ut på badet xD hhahah ufffff Forhåpentligvis var det bare fordi dette var første gangen, innbiller meg at sånt krever en spesiell teknikk, som å sette på kontaktlinser, og at det blir bedre med øvelse. Har lenge vurdert menskopp selv for å spare miljøet og helsa (masse kjemikalier og blekemiddel i tamponger) men syntes de ser så store ut på youtube at jeg er redd for å kjenne den veldig godt, eller bli videre av å bruke den... Den ser ca ut som 4-5 ubrukte tamponger i str om man holder tampongene ved siden av hverandre i "bunt", eller som en normalt tykk penis stemmer det ca? Litt større diameter enn når man holder tommel og pekefinger sammen til en runding? (vet det kommer ann på finger størrelse men sånn ca ) Anonymous poster hash: 0f2e9...9ae
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #47 Skrevet 21. oktober 2015 Uff da, ser det for meg der det spruter i alle retninger ut på badet xD hhahah ufffff Forhåpentligvis var det bare fordi dette var første gangen, innbiller meg at sånt krever en spesiell teknikk, som å sette på kontaktlinser, og at det blir bedre med øvelse. Har lenge vurdert menskopp selv for å spare miljøet og helsa (masse kjemikalier og blekemiddel i tamponger) men syntes de ser så store ut på youtube at jeg er redd for å kjenne den veldig godt, eller bli videre av å bruke den... Den ser ca ut som 4-5 ubrukte tamponger i str om man holder tampongene ved siden av hverandre i "bunt", eller som en normalt tykk penis stemmer det ca? Litt større diameter enn når man holder tommel og pekefinger sammen til en runding? (vet det kommer ann på finger størrelse men sånn ca ) Anonymous poster hash: 0f2e9...9ae Den er myk, og former seg etter kroppen. Du kjenner den over hodet ikke når den er satt i riktig. Du bretter den sammen når du tar den inn, og litt når du tar den ut. Null problem. Anonymous poster hash: 7a541...8ec
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #48 Skrevet 21. oktober 2015 Uff da, ser det for meg der det spruter i alle retninger ut på badet xD hhahah ufffff Forhåpentligvis var det bare fordi dette var første gangen, innbiller meg at sånt krever en spesiell teknikk, som å sette på kontaktlinser, og at det blir bedre med øvelse. Har lenge vurdert menskopp selv for å spare miljøet og helsa (masse kjemikalier og blekemiddel i tamponger) men syntes de ser så store ut på youtube at jeg er redd for å kjenne den veldig godt, eller bli videre av å bruke den... Den ser ca ut som 4-5 ubrukte tamponger i str om man holder tampongene ved siden av hverandre i "bunt", eller som en normalt tykk penis stemmer det ca? Litt større diameter enn når man holder tommel og pekefinger sammen til en runding? (vet det kommer ann på finger størrelse men sånn ca ) Anonymous poster hash: 0f2e9...9ae Man kan få dem i en god del forskjellige størrelser. Jeg fant en oversikt her: http://menstrualcup.co/compare-menstrual-cups/ Ser at den minste har diameter på kun 3.1 cm. Tror de fleste kan finne en kopp som passer for dem. Anonymous poster hash: 680f6...282 1
tøydokka Skrevet 8. juni 2016 Forfatter #49 Skrevet 8. juni 2016 Den 10/19/2015 at 9.16, AnonymBruker skrev: Trikset da er å enten presse nedover med skjedemusklene, eller å bare puste dypt og slappe av, og gjerne prøve igjen litt senere. Den kan ikke forsvinne opp i skjeden, siden skjeden ikke går uendelig oppover. Den vil komme nedover av seg selv om man bare slapper av. Man ja, det er jo lettere sagt enn gjort til tider. Anonymous poster hash: 7a541...8ec Jeg vil bare kommentere på dette. Vet ikke om det går an å presse nedover med skjedemusklene. De musklene som man har rundt skjeden kalles bekkenbunnsmuskulatur. Hensikten med denne muskulaturen er å holde inne urin og avføring. Når man skal presse for å få koppen ut igjen må man bruke andre muskler som skaper buktrykk, samtidig som man slapper av i bekkenbunnsmuskulaturen. Dersom man kniper, og strammer bekkenbunnen vil det bli vanskelig å dra ut koppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå