Gå til innhold

Jeg tviler på at jeg kan bli gravid...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært i to lange forhold. Et på 6 år og nå er jeg i et nytt som har til nå vart i 3,5 år. Og håper det blir flere gode år :)

Men. Da jeg var i lag med eksen brukte ikke vi prevensjonen. Han ville ikke ha flere barn og jeg var ikke klar heller, og siden han aldri turde å komme inni meg så gadd jeg ikke stresse med å tygge på p-piller. Så ble det sånn da. Nå har jeg og samboeren min bestemt oss for å prøve å få barn og er i vår PP nr 6. Nå begynner jeg å tenke. Fikk nettopp mensen og lurer på hva som gjør at det ikke klaffer? Jeg har brukt p-piller da vi ble i lag, og har brukt det i 2 år. Det er jo ikke så veldig lenge. Jeg vet at det er normalt at det kan ta lang tid, men jeg tenker kanskje det kan være noen faktorer som spiller inn? Jeg bruker antidepressiva men trapper ned. Føler også jeg har ofte sopp infeksjoner i skjeden osv. Har vært hos legen og alt er normalt så vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Kan noen trøste meg? Hva kan være galt med meg? Noe jeg burde sjekke opp i? Hjelper det hvis jeg begynner å ta forlat? Føler det er rene kunsten å kunne bli gravid jeg altså.

Anonymous poster hash: 75f7d...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folat vil nok ikke hjelpe på å bli gravid, men du burde uansett ta det når du prøver å bli gravid.



Anonymous poster hash: f253a...5f0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ta folat 2-3 mnd før du prøver. Ikke at det nok gjør noen skade, men du burde altså ta deg en tur ned på apoteket.

 

Vi hoppet av i svingen i sikkert 7 år uten at jeg ble gravid en eneste gang, og ble gravid etter 9 pp. 

Resultatet ligger inne i sprinkelsengen og snorker ;)



Anonymous poster hash: 82634...2e5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja jeg bør nok komme meg til apoteket og kjøpe folat :) har hørt at man burde begynt med det før man bli gravid og første trimesteret av graviditeten :)

9 PP er vel kanskje normalt, men da forstår jeg ikke hvordan enkelte klarer å bli gravide etter første PP🙈

Ts

Anonymous poster hash: 75f7d...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp folat og begynn å ta det med en gang.

 

Har du snakket med legen om antidepressiva og graviditet? Om jeg var deg ville jeg ventet til du hadde trappet ned, siden du uansett har begynt nedtrapping.

 

Hvor fort du blir gravid beror en del på tilfeldigheter, det kan like gjerne skje på første som niende forsøk.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Ja jeg bør nok komme meg til apoteket og kjøpe folat :) har hørt at man burde begynt med det før man bli gravid og første trimesteret av graviditeten :)

9 PP er vel kanskje normalt, men da forstår jeg ikke hvordan enkelte klarer å bli gravide etter første PP🙈

Ts

Anonymous poster hash: 75f7d...b06

At noen blir gravide på første forsøk skyldes samme grunn som at noen får terningkast 6 første gang de triller terningen, mens andre må trille ti ganger...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Antidepressiva har ikke noe betydning når det gjelder graviditet, har snakket med legen min idag. Så krysser fingrer og tær på at det kanskje skjer neste gang? 🙈 Hvordan virker noe som eggløsning kalkulator eller noe greie man setter inn for å måle temperaturen der inne? Venter litt med å bruke det altså, men bare lurer. Er helt ny på dette. Merker også at det er veldig spennende, kjenne på kroppen og kjenne etter symptomer på graviditet🙈😆 men skjønner jo det at da blir jeg bare gal av. Skal prøve å slappe mer av og ikke tenke så mye på det. Men noen råd finnes det vel? Som etter sex så skal damen ligge med beina høyt opp eller noe sånt, syns jeg har lest iallefall. Men vet ikke om det er så mye hjelp i altså 😂

Anonymous poster hash: 75f7d...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er  snakk om temping så måler man ikke temping "der inne", men man måler kroppstemperaturen sin (på vanlig vis) hver morgen for å se en trend. Dette kan enten gjøres med en egnet måler (Ladycomp/babycomp o.l.). Noen bruker også vanlig termometer, og plotter resultatet i en app. Mange muligheter. Ved å måle temperatur vil man/kan man kunne se når man har eggløsning, og de mer avanserte maskinene gir deg også beskjed.  Jeg måler i munnen hver morgen, og har kjøpt en Pearly. Den gir meg rødt lys når jeg kan bli gravid, og grønt lys når jeg ikke kan bli det (den er ment som prevensjon).

 

Det mange også gjør er å ta eggløsningstester. Man får kjøpt dyre på apoteket, eller kjempebillige på ebay o.l. Jeg kjører på med ebay-tester, de funker som bare det! :)

 

Lykke til!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid å få antidepp ut av kroppen. Det kan også være skadelig for foster. Mange får deponeringssyndrom. (Aka avvennings-abstinens)

Venta selv over ett år etter jeg slutta med dem før vi begynte å prøve. Er i pp10 og fremdeles ikke gravid.

Anonymous poster hash: d8ba5...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...