Gå til innhold

The Walking Dead, sesong 6


Mann 42

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ble Rick bitt? Hva skjedde med handa hans?

 

Men ærlig talt, har de glemt det gamle trikset fra episode 1 der de smørte seg inn med zombiegørr og kunne blende inn blant zombiene i en mengde, uten å bli oppdaget! Hallo!

 

Anonymous poster hash: df007...a0e

 

Dette irriterer meg veldig. Ettersom dette er deres beste mulighet for å overleve i en hver situasjon, så glemmer de naturligvis ikke dette! Synes det er en ting som faktisk ødelegger denne serien noe. De burde aldri hatt med dette som en mulighet til å begynne med, når de ikke bruker det for å luske rundt senere i serien...

 

Men det er jo mer spennende når de ikke gjør dette da, så sånn sett er jeg jo glad for at de ikke bruker dette trikset hele tiden.

Anonymous poster hash: 4f90f...8ed

Det trikset er effektivt, men utrolig risikabelt. De må passe på å ikke få noe i munnen, øynene og nesa, og om de får det minste kutt eller rift i huden kan de risikere å bli infisert. Da tenker de nok at det er enklere å stole på seg selv, og ikke la tilfeldighetene råde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladde bare kjapt igjennom her, for å ikke spoile for meg selv:)

hvor får dere sett den nye sesongen? Jeg kjøpte HBOnordic pga denne men sist jeg sjekka var det kun gamle sesonger..:/

 

Anonymkode: 668f1...bac

Meg som skrev over her, skulle ikke være anonymt.

Den går på tv-kanalen FOX. Fra 23.35 i kveld vises de 3 episodene som har gått så langt på nytt. Ellers er det nye episoder hver mandag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

 

Det trikset er effektivt, men utrolig risikabelt. De må passe på å ikke få noe i munnen, øynene og nesa, og om de får det minste kutt eller rift i huden kan de risikere å bli infisert. Da tenker de nok at det er enklere å stole på seg selv, og ikke la tilfeldighetene råde. 

Det har jo ikke noe å si? De fant jo ut i sesong 2 at alle sammen var smittet av viruset uansett. Det er bare et bitt som kan drepe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo ikke noe å si? De fant jo ut i sesong 2 at alle sammen var smittet av viruset uansett. Det er bare et bitt som kan drepe deg.

Nja, det er vel mer at de får bakteriene fra bittet inn i blodet som gjør at de omvendes. Derfor kan det være risikabelt å smøre seg inn, for tenk om man f.eks har et mikroskopisk kutt også kommer det bakteriefylt blod inn i det. 

Nei, jeg vetta søren... Satser på å se Glenn i live på mandag, ellers blir hele TWD ødelagt for meg nesten :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Nja, det er vel mer at de får bakteriene fra bittet inn i blodet som gjør at de omvendes. Derfor kan det være risikabelt å smøre seg inn, for tenk om man f.eks har et mikroskopisk kutt også kommer det bakteriefylt blod inn i det. 

Nei, jeg vetta søren... Satser på å se Glenn i live på mandag, ellers blir hele TWD ødelagt for meg nesten :( 

Jeg også.. :(

Har lest så mange ulike teorier om hva folk tror egentlig skjedde at jeg ikke vet hva jeg skal tro lenger. Noen mener at det ikke er Glenn som blir spist, men Nicholas som landet oppå han, mens andre sier at han ble spist, men at vi vi se han igjen senere i sesongen gjennom andre ting som feks at Maggie er gravid. Andre mener han greier å gjemme seg under containeren mens de fråtser på Nicholas. Personlig så er jeg ganske sikker på at han er død.. han kan da umulig overleve det som skjedde :(

Men så så jeg denne her og ble i tvil igjen.. http://www.buzzfeed.com/mjs538/hes-not-dead#.hyaZ5OxeV

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg var ikke klar over at twd er inspirert fra en tegneserie.Men jeg er klar over at folk i dør i en slik serie. Bare håpet at det kan være en slik serie som holder hovedcasta l livet,men ingen serier er slik da.

Tegneserien "The Walking Dead, A continuing story of survival horror" har gått i 12 år eller noe slikt, og kommer fortsatt med månedlige numre. Stadig like spennende. TV-serien er selvsagt litt anderledes, for at folk ikke skal føle at de vet hva som kommer til å skje i neste episode, men i det alt vesentlige er det den samme historien.

De fleste personene i TV-serien er basert på personer i tegneserien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det trikset er effektivt, men utrolig risikabelt. De må passe på å ikke få noe i munnen, øynene og nesa, og om de får det minste kutt eller rift i huden kan de risikere å bli infisert. Da tenker de nok at det er enklere å stole på seg selv, og ikke la tilfeldighetene råde. 

Meh, alle ER infisert med hva det nå er som gjør at folk blir zombier etter at de dør.

Et bitt kan gi en feber som tar livet av en person, men det er ikke DET som gjør at man zombifiseres. Det skjer uansett hva man dør av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh, alle ER infisert med hva det nå er som gjør at folk blir zombier etter at de dør.

Et bitt kan gi en feber som tar livet av en person, men det er ikke DET som gjør at man zombifiseres. Det skjer uansett hva man dør av.

Mulig jeg har misforstått, men jeg mener bestemt at det var en episode der de diskuterte dette og ble enige om at da måtte de være veldig forsiktige, og at det var en stor risk å ta. At alle er infisert ble klart ganske tidlig. Men jeg ser nå for meg at å få zombieblod og gørr i et åpent sår vil føre til at såret blir infisert, på samme måte som et bitt blir infisert. 

 

Uansett så virket ikke dette i første sesong, da det startet å regne og de sto midt i en horde av zombier. Det blir å stole for mye på tilfeldighetene for vår gjeng. De liker å ordne opp på sin måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har misforstått, men jeg mener bestemt at det var en episode der de diskuterte dette og ble enige om at da måtte de være veldig forsiktige, og at det var en stor risk å ta. At alle er infisert ble klart ganske tidlig. Men jeg ser nå for meg at å få zombieblod og gørr i et åpent sår vil føre til at såret blir infisert, på samme måte som et bitt blir infisert. 

 

Uansett så virket ikke dette i første sesong, da det startet å regne og de sto midt i en horde av zombier. Det blir å stole for mye på tilfeldighetene for vår gjeng. De liker å ordne opp på sin måte. 

Jeg har regnet det som en selvfølge at det er bittene som dreper pga at man får i seg noe zombifisert på den måten. Det er jo ikke slik at folk alltid dør noen timer etter at de får kjøttsår til vanlig? Folk har jo amputert ting i serien uten at de har dødd av det. Hvis det er slik dere mener her inne, ville det vært like dødelig å bli bitt av et levende menneske som av en zombie? Og at det er noe i luften som gjør at alle med åpne sår dør etter noen timer??

Jeg tror jeg ville smørt meg inn med zombiegørr når som helst i den situasjonen glenn var i på slutten av siste episode. Gni noe utover jakka og buksa, for eksempel. Carol brukte vel også den teknikken da hun ville nærme seg Terminus, om jeg ikke husker feil. Men det ville blitt kjedelig TV av det.

Anonymkode: df007...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet det som en selvfølge at det er bittene som dreper pga at man får i seg noe zombifisert på den måten. Det er jo ikke slik at folk alltid dør noen timer etter at de får kjøttsår til vanlig? Folk har jo amputert ting i serien uten at de har dødd av det. Hvis det er slik dere mener her inne, ville det vært like dødelig å bli bitt av et levende menneske som av en zombie? Og at det er noe i luften som gjør at alle med åpne sår dør etter noen timer??

Jeg tror jeg ville smørt meg inn med zombiegørr når som helst i den situasjonen glenn var i på slutten av siste episode. Gni noe utover jakka og buksa, for eksempel. Carol brukte vel også den teknikken da hun ville nærme seg Terminus, om jeg ikke husker feil. Men det ville blitt kjedelig TV av det.

Anonymkode: df007...a0e

Nei, jeg mener ikke at man dør av et sår i seg selv, men at dersom de smører seg med zombienes gørr med blod, slimhinner, snørr og sikkel så utgjør det en stor smittefare om de får det inn i nevnte åpne sår. Da går smittestoffene inn i vedkommendes blodomløp, noe som burde være like ille som å få smittestoffene inn i blodomløpet via et bitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for en drit kjedelig episode!!!! Var jo ingenting om situasjonen i Alexandria, hva som skjer med Rick eller hvordan det går med Glenn! Var bare masse svada om Morgans reise. Hvem bryr seg!!! Så sykt skuffa over denne episoden, var så kjedelig at jeg trodde jeg skulle sovne flere ganger!

Anonymkode: 71ae6...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nyeste episode for litt siden. Gjennom hele episoden satt jeg å sa at den geita bør faen ikke dø!

*en av de som er mer glad i dyr enn mennesker*

Også litt senere, lå hun på bakken, med tarmene ute. Et vanlig menneske hadde kanskje blitt skuffet... De hadde bannet, ellre sagt "ånei...". Men så har du meg da. Jeg hyler, holder henda for trynet og nok en gang: griner. Fra nå av må jeg nok ha grinepapir klart til hver episode, for dette begynner å bli litt kjedelig.

(For å ikke snakke om at dette var ikke en karakter som jeg har vært knyttet til i flere sesonger. Det kan nok ikke en gang klassfiseres som en karakter i det hele tatt. Det var ei geit! Hva feiler det meg?!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg mener ikke at man dør av et sår i seg selv, men at dersom de smører seg med zombienes gørr med blod, slimhinner, snørr og sikkel så utgjør det en stor smittefare om de får det inn i nevnte åpne sår. Da går smittestoffene inn i vedkommendes blodomløp, noe som burde være like ille som å få smittestoffene inn i blodomløpet via et bitt. 

Vel, våre venner har jo drept mangfoldige zombier da de har vært sårede med flere kutt over hele seg. Zombiegørr har jo dekket dem ganske godt da, og kommet i sår og småkutt. Ikke mer risikabelt å drepe en zombie ved å slå den ihjel så de får zombiegørr på seg enn å smøre seg inn med zombiegørr altså.

Jeg tror det er gjennom bitt man blir smittet til rask omvendelse, ikke gjennom zombiegørr i sår.
Men, nok av zombier har blitt drept på en måte som gjør at den som står foran zombien har fått zombiespytt i munnen/i sår/i øynene, så du kan jo ha rett. Det er jo et par logiske brister i denne serien. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en driiiit gørr episode!!! Noe så ekstremt skuffende.. Er jeg den eneste som ikke liker Morgan???  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes episoden var spennende jeg. Spennende å få se hvordan han har kommet seg dit han er i dag, for han var jo rimelig gal en stund. 

Anonymkode: 10712...dd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy faen for en drit kjedelig episode!!!!

Vel, ett lyspunkt var det: Den vanlige zombien som overrasker og biter noen helt ut av det blå og uten at noen har hverken sett eller hørt noe til den før den allerede har bitt noen uteble fra episoden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at den siste episoden var den kjedeligste timen i mitt liv, bryr meg heller ikke noe spesielt om han,da han han vært med bare i en handfull av episoder ellerno av 6 sesonger. Men jeg må inrømme at jeg lurte på når han begynte med bo staffen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte episoden kjempegodt. MEN det hadde vært lettere å like den hvis man ikke hadde hatt forventninger skapt av den enorme cliffhangeren fra forrige episode i bakhodet. Håper vi får vite hvordan det gikk med f.eks. Rick og Glenn i neste episode, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nyeste episode for litt siden. Gjennom hele episoden satt jeg å sa at den geita bør faen ikke dø!

*en av de som er mer glad i dyr enn mennesker*

Også litt senere, lå hun på bakken, med tarmene ute. Et vanlig menneske hadde kanskje blitt skuffet... De hadde bannet, ellre sagt "ånei...". Men så har du meg da. Jeg hyler, holder henda for trynet og nok en gang: griner. Fra nå av må jeg nok ha grinepapir klart til hver episode, for dette begynner å bli litt kjedelig.

(For å ikke snakke om at dette var ikke en karakter som jeg har vært knyttet til i flere sesonger. Det kan nok ikke en gang klassfiseres som en karakter i det hele tatt. Det var ei geit! Hva feiler det meg?!)

Samme her. Jeg ble skikkelig lei meg da geita døde, og skikkelig lei meg da han fyren døde også (husker ikke navnet). MEN, jeg visste jo at det ville skje, med tanke på at han ikke er med Morgan da han ankommer Alexandria.

Syns for øvrig episoden var bra, satt ikke og kjedet meg, men ærlig talt så vil jeg jo vite hva faen som skjer med Glenn da... og Rick. Og resten av Alexandria. Håper virkelig vi får vite det i neste episode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...