Gå til innhold

Nektet hijab-kledde inngang på frisørsalong.


Gjest Mats

Anbefalte innlegg

 

Så, å f.eks. nekte folk som bærer kippa adgang er ikke rasisme?

 

Anonymous poster hash: 6659a...0b6

 

 

Isolert sett, nei. Det finnes ingen kippa-rase, og den kan faktisk tas av. Prøv et par andre eksempler da: For å komme inn i en moské må en kvinne dekke til håret. Er dette rasisme? Kjønnsdiskriminering? Mulig det har endret seg nå, men da jeg var barn fikk jeg streng beskjed om at dersom jeg som man skulle oppholde meg i en kirke, måtte jeg ta av hodeplagget. Er dette kravet også uakseptabelt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk jeg hater ingen og vil ikke muslimer noe vondt, (Sorry hvis jeg var litt hard) selv om jeg er livredd av en grunn, men dette frisøren gjorde hadde hun helt rett til å gjøre. Hennes salong og hun nektet ikke noen mennesker å komme inn. Hun nektet et hodeplagg. Så hvorfor kunne de ikke ta av seg plagget før de gikk inn når de uansett skal til frisør å fikse håret? Kan ikke sitte med hijab hvis de skal klippe seg uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk jeg hater ingen og vil ikke muslimer noe vondt, (Sorry hvis jeg var litt hard) selv om jeg er livredd av en grunn, men dette frisøren gjorde hadde hun helt rett til å gjøre. Hennes salong og hun nektet ikke noen mennesker å komme inn. Hun nektet et hodeplagg. Så hvorfor kunne de ikke ta av seg plagget før de gikk inn når de uansett skal til frisør å fikse håret? Kan ikke sitte med hijab hvis de skal klippe seg uansett.

Jo, hun nektet to mennesker å komme inn. Hun nektet "ondskapen" adgang ifølge henne selv, og hun er vel ikke så overtroisk at hun mener hodeplaggene i seg selv er onde?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hun nektet to mennesker å komme inn. Hun nektet "ondskapen" adgang ifølge henne selv, og hun er vel ikke så overtroisk at hun mener hodeplaggene i seg selv er onde?

Uansett hennes salong.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hennes salong.

Og like fullt diskriminerende og forbudt. Hun kan bli dømt til å betale oppreisning, jf. diskrimineringsloven §§4 og 14.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2015/10/08/194877054/skryter-av-ha-nektet-hijab-kledde-inngang-pa-egen-frisorsalong

 

For ei bra dame. Jeg er så jævlig enig med henne. Hijab har ingenting i Norge å gjøre. Norge er IKKE et muslimsk land så hijab hører hjemme i muslimske land. Hvorfor i pokker være i Norge når de ikke kan kle seg norsk? Blir så forbanna. Det er så ekkelt blitt her i Norge, med en gang noen nekter muslimer noe så må de bli anmeldt med en gang. Det er de som er mest verdt her i Norge. Norske folk får ikke mer hjelp pga muslimene og flyktningene. De gamle må lide pga muslimer og flyktningene. Så nå må folk få øynene opp. Ikke alle elsker de nye landsmenna våre. Det må dere bare godta uten anmeldelse. Ingen skal tvinges til å like de. Det er faktisk en grunn til at de ikke blir likt. En god grunn. De kommer til Norge og forventer at alle skal godta de, få alt gratis og at de skal følge sine egne regler i stedet for de norske. Nekt de ihvertfall det creepy plagget deres! 

 

Er dere ikke enig? 

Veldig bra og et tiltak flere burde gjøre. Nekt religiøs symbolikk, spesielt der religiøsitet kan knyttes opp mot menneskefiendtlig ideologi som islam. Vi trenger mer av slik. Vis at islam ikke er velkommen i Norge, slik også rasisme og nazisme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hun nektet to mennesker å komme inn. Hun nektet "ondskapen" adgang ifølge henne selv, og hun er vel ikke så overtroisk at hun mener hodeplaggene i seg selv er onde?

Hakekors er heller ikke ondskap som plagg. Men forsøk å gå med det, da vil du oppleve diskriminering og utestengelse. Så ditt argument faller som en stein.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakekors er heller ikke ondskap som plagg. Men forsøk å gå med det, da vil du oppleve diskriminering og utestengelse. Så ditt argument faller som en stein.

En hijab signaliserer at man bekjenner seg til en tro, ikke at man vil utrydde hele folkegrupper. Det er ikke alle muslimer som er militante, vet du, men alle nazister er automatisk rasister siden rasetanken er en av grunnpillarene i ideologien. Det samme er forherligelsen av vold og krig, så det er ikke så rart at folk er litt skeptiske til nazisymboler. Nå vil jeg ikke styre dette inn i en debatt om det er riktig å forby slike symboler, men det er iallfall klart at de signaliserer utrolig mye mer enn et muslimsk skaut.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hijab signaliserer at man bekjenner seg til en tro, ikke at man vil utrydde hele folkegrupper. Det er ikke alle muslimer som er militante, vet du, men alle nazister er automatisk rasister siden rasetanken er en av grunnpillarene i ideologien. Det samme er forherligelsen av vold og krig, så det er ikke så rart at folk er litt skeptiske til nazisymboler. Nå vil jeg ikke styre dette inn i en debatt om det er riktig å forby slike symboler, men det er iallfall klart at de signaliserer utrolig mye mer enn et muslimsk skaut.

 

Hijab signaliserer kvinneundertrykkelse og underkastelse til mannen.

 

Det sagt synes jeg det er litt tåpelig å nekte de adgang. Burde heller se på de som bærer det som ofre for undertrykkelse og/eller hjernevaskelse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hijab signaliserer at man bekjenner seg til en tro, ikke at man vil utrydde hele folkegrupper. Det er ikke alle muslimer som er militante, vet du, men alle nazister er automatisk rasister siden rasetanken er en av grunnpillarene i ideologien. Det samme er forherligelsen av vold og krig, så det er ikke så rart at folk er litt skeptiske til nazisymboler. Nå vil jeg ikke styre dette inn i en debatt om det er riktig å forby slike symboler, men det er iallfall klart at de signaliserer utrolig mye mer enn et muslimsk skaut.

En hijab signaliserer at man er under islam, altså ideologien. Og nei de fleste muslimer er ikke militante. Det er heller ikke slik at alle nazister er militante, men er enig at de er rasistiske. Det mener jeg også muslimer er. Islam har store preg av rasisme, diskriminering, spesielt av kvinner. Selv om de fleste muslimer er fredelige mennesker, så står de bak en ideologi som torturer, dreper, begår terror osv. Det er et ansvar de alle må ta. Husk, etter terroren her i Norge var man opptatt av hvor ABB sin ideologi kom i fra. Alle som delte hans syn måtte stilles ansvarlig. Islam er en religion og ideologi. De er alle med under denne. Derfor er de også ansvarlig. Det som derimot er interessant, er at ingen snakker om hvor IS sin ideologi er hentet i fra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isolert sett, nei. Det finnes ingen kippa-rase, og den kan faktisk tas av. Prøv et par andre eksempler da: For å komme inn i en moské må en kvinne dekke til håret. Er dette rasisme? Kjønnsdiskriminering? Mulig det har endret seg nå, men da jeg var barn fikk jeg streng beskjed om at dersom jeg som man skulle oppholde meg i en kirke, måtte jeg ta av hodeplagget. Er dette kravet også uakseptabelt?

Kvinnen anser ikke hijabbærende kvinner som verdige medlemmer av samfunnet, som er årsaken til at hun ikke slapp dem inn. Er ikke dette rasistisk? 

Anonymous poster hash: 2c909...607

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kvinnen anser ikke hijabbærende kvinner som verdige medlemmer av samfunnet, som er årsaken til at hun ikke slapp dem inn. Er ikke dette rasistisk? 

Anonymous poster hash: 2c909...607

 

Og hvor er rasisme? Altså teorien om rase. Det er ikke rasisme og bli utlukket fra noe om du skulle tro det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2015/10/08/194877054/skryter-av-ha-nektet-hijab-kledde-inngang-pa-egen-frisorsalong

 

For ei bra dame. Jeg er så jævlig enig med henne. Hijab har ingenting i Norge å gjøre. Norge er IKKE et muslimsk land så hijab hører hjemme i muslimske land. Hvorfor i pokker være i Norge når de ikke kan kle seg norsk? Blir så forbanna. Det er så ekkelt blitt her i Norge, med en gang noen nekter muslimer noe så må de bli anmeldt med en gang. Det er de som er mest verdt her i Norge. Norske folk får ikke mer hjelp pga muslimene og flyktningene. De gamle må lide pga muslimer og flyktningene. Så nå må folk få øynene opp. Ikke alle elsker de nye landsmenna våre. Det må dere bare godta uten anmeldelse. Ingen skal tvinges til å like de. Det er faktisk en grunn til at de ikke blir likt. En god grunn. De kommer til Norge og forventer at alle skal godta de, få alt gratis og at de skal følge sine egne regler i stedet for de norske. Nekt de ihvertfall det creepy plagget deres! 

 

Er dere ikke enig? 

Ok, hva slags land er Norge da? Er det et kristent land? For etter hva jeg har fått med meg så er ikke akkurat kirkene fulle på Søndagene.

 

Norge er et demokratisk land med ytringsfrihet og RELIGIONSFRIHET. Og med religionsfrihet så er det åpentbar at det gjelder å fritt kunne utøve sin religion og gå med religiøse symboler som for eksempel jødestjerne eller kors rundt halsen, og også hijab på huet.

 

Ønsker ikke du å leve i et demokratisk land? Er du imot Norges grunnleggende verdier? Ønsker du en homogen gruppe nordmenn boende i dette landet? Skal vi ha forbud mot homofile, religiøse, andre hudfarver osv? Hva slags land blir vi da?

 

De gamle lider ikke pga flyktninger og utlendinger, de lider pga statsbudsjett og dårlig hjelp innen helsevesenet. De lider fordi strukturen er feil, de lider fordi deres egne barn ikke har noen interesse i å hjelpe dem men heller stuer dem inn på et gammelt nedslitt gammelhjem på rødvet.

 

Om du ser penger beviglet til asylsøker og lignende så er dette veldig lite i forhold til andre ting som suger penger til seg, som for eksempel byggprosjekter som bruker altfor lang tid.

 

Så nei, jeg er ikke enig med deg fordi så og si alle påstandene dine har null fakta i seg. Og jeg ønsker å leve i et fritt land, ikke et land der man fritt kan diskriminere mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste den saken der jeg og.. men i motsetning til deg så var det frisøren som gjorde meg forbannet!

Enig med deg. Hadde vedkommende gjort det samme hvis jeg hadde hatt et skaut på hodet skal tro...?

Anonymous poster hash: e11e3...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hun nektet to mennesker å komme inn. Hun nektet "ondskapen" adgang ifølge henne selv, og hun er vel ikke så overtroisk at hun mener hodeplaggene i seg selv er onde?

Nei, hun nektet ondskapens og terrorismens symboler å komme inn i frisørsalongen sin, og det er noe helt annet enn islamapologetene desperat prøver å fremstille det som.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dere ikke enig?

Nope. For å sitere NDL frisøren din: "Vi har ytringsfrihet, har vi ikke?"

Morsomt å se at de som liksom skal være så i mor Islam fordi de mener religionen har fascistiske trekk (noe jeg kan si meg enig i) også mener at de har en slags gudegitt rett til å begrense andre menneskers friheter for å verne om kulturen (er av de mest sentrale trekkene i fascismen)

Anonymous poster hash: 82dae...0e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se at de som liksom skal være så i mor Islam fordi de mener religionen har fascistiske trekk (noe jeg kan si meg enig i) også mener at de har en slags gudegitt rett til å begrense andre menneskers friheter for å verne om kulturen (er av de mest sentrale trekkene i fascismen)

Anonymous poster hash: 82dae...0e2

Kan du vise til slike morsomheter som du sier?

Jeg er sterkt i mot islam, rasisme, nazisme osv. Men jeg er sterkt for at alle uansett skal få ytre seg fritt. Så du bommer stort med din påstand. De som er for islam spesielt. Er også sterkt i mot ytringsfriheten. Om nazistene hadde marsjert i gatene, da ville pøblene vært på plass for å ødelegge deres mulighet for og fremme sitt budskap. For budskapet har elten bestemt er farlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk jeg hater ingen og vil ikke muslimer noe vondt, (Sorry hvis jeg var litt hard) selv om jeg er livredd av en grunn, men dette frisøren gjorde hadde hun helt rett til å gjøre. Hennes salong og hun nektet ikke noen mennesker å komme inn. Hun nektet et hodeplagg. Så hvorfor kunne de ikke ta av seg plagget før de gikk inn når de uansett skal til frisør å fikse håret? Kan ikke sitte med hijab hvis de skal klippe seg uansett.

Du er da ikke den eneste i verden som har vært redd noen gang. En i familien min ble nesten drept av et bandidosmedlem. Dette gjør da ikke at jeg vil nekte folk i midtlivskrise å kjøpe seg Chopper eller at jeg mener at menn i førtiårene ikke skal få leve ut skinnfetishene sine.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vise til slike morsomheter som du sier?

"Nekt dem i alle fall det creepy plagget"

Sitat TS i første post

Flere spørsmål?

Jeg har alt påpekt at jeg er enig i at religionen islam har fascistiske trekk.

Anonymous poster hash: 82dae...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...