Nettinettet Skrevet 11. oktober 2015 #41 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det for deg på en måte som gjør at du forstår. Om du sier noe om deg selv og hva du føler, er det helt problemfritt. Du er den fremste eksperten på deg selv. Når du derimot sier noe om meg, og hva jeg føler, selv om det ikke er noen måte du kan vite dette på (mens jeg faktisk kan vite at du tar feil), er det provoserende. Når du i tillegg insisterer på dette selv når du møter protester, er det mer provoserende. Å tillegge andre mennesker følelser er en uvane. Men det føler ikke jeg at jeg gjør heller. Jeg sier bare hva jeg tenker og mener om det. Når noen sier til meg at de føler det annereledes så har jeg ikke noe problem med å forstå og akseptere det. Jeg ville bare ikke akseptert de følelsene for meg selv.
Teethgrinding Skrevet 11. oktober 2015 #42 Skrevet 11. oktober 2015 Sikkert kjedelig å være i et sexløst og kjærlighetsløst forhold men du vinner ingen stemmer av å snakke nedsettende til folk som har funnet deilig sex med en de kunne elsket og forgudet hadde sjansen vært der. Tror ikke det finnes mange ting som er større enn det.Anonymous poster hash: 070f5...c97 Poenget her er snarere at de jentene som tror de har akkurat glippet den store kjærligheten lever i en drømmeverden. Den sanne forklaringen til hvorfor det aldri helt fungerte ligger ikke i at "ting bare aldri helt passet", men at du elsket den fyren så vanvittig høyt, og sexen var så rå, fordi fyren var jævla attraktiv. Hence; kvinners naivitet. Hjernen vår spiller oss et puss. Jeg har skrevet mye om dette i andre tråder der jeg argumenterer langt for at kjærlighet er kynisk og biologisk. Vi elsker de vi virkelig syns er penest mulig. Vi leter etter den sterkeste kombinasjonen av attraktivitet, både utseendemessig og personlighetsmessig. Den sterkeste kandidaten vinner frem (med andre ord ikke bare utseende, men heller ikke bare individuell personlighet). Hypotetisk sett: Der to fantastiske personligheter konkurrerer om din gunst, men der bare én av dem er svært attraktiv postulerer jeg at du alltid velge den peneste (gitt at du faktisk kan få han, eller at det er et logisk valg, dvs at du ikke frykter kortvarighet). Mange forumkvinner vil her påstå hardnakket at de "kjenner på magefølelsen" eller kommer med andre svadautsagn, mens vår biologi sidestilles fullstendig. Vi tror vi er så lure at vi overstyrer våre instinkter, men den gang ei. Det er mulig å føre statistikk over dette gjennom å måle attraktivitet som symmetri bl.a. Min påstand er at vi er svært styrt av vår biologi. Mye mer enn vi er villige til å diskutere i en PK-dialog. Jeg velger ellers å overse dine patetiske innslag om mitt personlige liv. Way to be intelligent. You go girl.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #43 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg tror du generaliserer utfra deg selv nå.Anonymous poster hash: 1e181...a31 NEI!Det gjør hun aldeles ikke. Jeg er helt enig- er man I det rette forholdet gir man f I alle/en eller annen flamme fra fortiden. Sitter man og fokuserer, sturer over han som tydelig IKKE ville ha deg (du var ikke fin nok, ikke rett personlig )så er man sin egen verste fiende. Ufattelig naivt! Og rimelig Kjipt for den godhjertede kjæresten om han får vite du tenker på han som ikke fant deg bra nok.Anonymous poster hash: 7c779...7c6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #44 Skrevet 12. oktober 2015 Prøv å tenke at ingen har feil. Alle har rett. Det handler om hvordan man ser det og tenker om det. Så kan man dele tanker om hva man selv føler og lære av hverandres tanker og følelser. Det å akseptere at ting ikke er sånn eller sånn, men har mange nyanser og mange spektre vil gi deg enormt mye, jeg lover. Hva er grunnen til at du hele tiden må styre mennesker og endre på mennesker? Blir helt svett av dette innimellom, snakker som en hippe-healer. Anonymous poster hash: a6bf5...8e5 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #45 Skrevet 12. oktober 2015 Hva er grunnen til at du hele tiden må styre mennesker og endre på mennesker? Blir helt svett av dette innimellom, snakker som en hippe-healer.Anonymous poster hash: a6bf5...8e5 ...wow, her har vi et klassisk eksempel på prosjisering.Anonymous poster hash: 7c779...7c6 2
Kraula Skrevet 12. oktober 2015 #46 Skrevet 12. oktober 2015 Husker to. Begge er jeg glad idag at jeg ikke er sammen med, men på tiden de "unnslapp" var det veldig vanskelig. Noen menn driver damer vanvidd, heldigvis kan man komme seg etter det og.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #47 Skrevet 12. oktober 2015 ...wow, her har vi et klassisk eksempel på prosjisering.Anonymous poster hash: 7c779...7c6 Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg blir anklaget for projisering pga svaret mitt, så beklager om jeg knøler med tilbakemeldingen: Mener du at jeg lesser mine egne negative følelser over på andre? "Jeg har gjort det dårlig på prøven, det er ikke min feil men læreren sin feil"? Det var virkelig mye du la i det ene svaret mitt i denne tråden og skal vi være veldig nøye på det så synes jeg kanskje at du misbruker dette ordet hvis du mener at dette til og med er et "perfekt eksempel på projisering". Jeg anklaget henne for å være en bessewisser og en healer: En som konstant nedgraderer andre mennesker sine opplevelser (om de er ulik dens egen) og vil hjelpe dem på "riktig" spor i stedet, fordi man ikke stoler på at vedkommende selv faktisk kan ha sin egen kloke dømmekraft. Anonymous poster hash: a6bf5...8e5 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #48 Skrevet 12. oktober 2015 Naive jenter. Det er sånn det blir når man dater noen som er over ens egen liga! Sjokk at det er snakk om "flammer", (kort for at du er blitt brukt som puledukke). Menn ligger nedover. Er du ikke fin nok er du ikke kjærestemateriale. Herregud så dumme dere er. Dette er vel det eneste rette svaret her. Og det sier jeg som kvinne. Anonymous poster hash: bc60b...0d1 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #49 Skrevet 12. oktober 2015 NEI!Det gjør hun aldeles ikke. Jeg er helt enig- er man I det rette forholdet gir man f I alle/en eller annen flamme fra fortiden. Sitter man og fokuserer, sturer over han som tydelig IKKE ville ha deg (du var ikke fin nok, ikke rett personlig )så er man sin egen verste fiende. Ufattelig naivt! Og rimelig Kjipt for den godhjertede kjæresten om han får vite du tenker på han som ikke fant deg bra nok.Anonymous poster hash: 7c779...7c6 ...wow, her har vi et klassisk eksempel på prosjisering.Anonymous poster hash: 7c779...7c6 Forresten, nå ser jeg at du spinnet litt i ditt eget spindelvev. I kommentaren over bruker du samvittighet (tenk på kjæresten din) og nedgraderer andre som mener at de faktisk KAN være i et godt forhold og samtidig la tankene fly innimellom. Selv om du ikke kunne ha gjort det eller du hadde fått det vondt av det, så trenger det ikke å bety at alle andre blir følelsesmessige padder som trenger hjelp av den grunn. Anonymous poster hash: a6bf5...8e5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #50 Skrevet 12. oktober 2015 Naive jenter. Det er sånn det blir når man dater noen som er over ens egen liga! Sjokk at det er snakk om "flammer", (kort for at du er blitt brukt som puledukke). Menn ligger nedover. Er du ikke fin nok er du ikke kjærestemateriale. Herregud så dumme dere er. Næh. Dette er tull. Kjæresten min sin pulevenninne (som han var med før meg, og ikke ville være sammen med) var både yngre, pen, rik og sukksessfull. Likevel ville han ikke være sammen med henne. For meg derimot, har han reist 10 timer for kun et par dager sammen, kuttet ned på jobb, introdusert meg for hele familien og brukt mye tid på å bli kjent med min. Rett og slett fordi han ble forelsket i meg, men ikke i henne. Forstå det den som kan. Det er noe mystisk, dette med gnisten. Det er ingen som er mindre verdt enn noen andre, og det betyr ikke at damen ikke er "fin" nok. Det gjelder bare å treffe en riktig. Anonymous poster hash: 084ac...292 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #51 Skrevet 13. oktober 2015 Næh. Dette er tull. Kjæresten min sin pulevenninne (som han var med før meg, og ikke ville være sammen med) var både yngre, pen, rik og sukksessfull. Likevel ville han ikke være sammen med henne. For meg derimot, har han reist 10 timer for kun et par dager sammen, kuttet ned på jobb, introdusert meg for hele familien og brukt mye tid på å bli kjent med min. Rett og slett fordi han ble forelsket i meg, men ikke i henne. Forstå det den som kan. Det er noe mystisk, dette med gnisten. Det er ingen som er mindre verdt enn noen andre, og det betyr ikke at damen ikke er "fin" nok. Det gjelder bare å treffe en riktig. Anonymous poster hash: 084ac...292 Enig. Har aldri skjønt uttrykket : "over eller under ens liga". Det er ikke det ekte kjærlighet handler om i det hele tatt. Anonymous poster hash: f1ee4...1a4 2
Teethgrinding Skrevet 13. oktober 2015 #52 Skrevet 13. oktober 2015 Enig. Har aldri skjønt uttrykket : "over eller under ens liga". Det er ikke det ekte kjærlighet handler om i det hele tatt.Anonymous poster hash: f1ee4...1a4 Ekte kjærlighet? How naive.
Cuntzilla Skrevet 13. oktober 2015 #53 Skrevet 13. oktober 2015 Dette er vel det eneste rette svaret her. Og det sier jeg som kvinne. Anonymous poster hash: bc60b...0d1 Så du har aldri vært noens "the one that got away"? Aldri hatt en liten affære hvor du var den som ikke ville ta det videre på det tidspunktet, du har alltid vært den som ble dumpet? Hvis logikken er at fenomenet kommer kun av at menn puler på damer de ikke vil være sammen med, så hadde aldri vi kvinner hatt noen gamle flammer etter oss. Men det har nå iallefall jeg opplevd flere ganger. Jeg ligger tydeligvis nedover.. The one that got away er ikke et kvinnefenomen, føler nesten det er flere menn som bruker begrepet. De mimrer tilbake til den fasen mange av oss har når man først begynner å skjønne at man har draget og at sex er skikkelig artig, hvor man puler rundt i stor stil og ikke vil ha noe forhold. Flere år senere så vil de slå seg ned, og innser (evt innbiller seg) at hun ene i rekken av elskerinner da de var 21 år er den ideelle partner, og sannsynligvis den beste dama de har hatt eller noen gang kan håpe på å få. Men den gang var de mer opptatt av å også få ligge med den fine venninna enn å ha noe forhold =) 1
Nettinettet Skrevet 13. oktober 2015 #54 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg anklaget henne for å være en bessewisser og en healer: En som konstant nedgraderer andre mennesker sine opplevelser (om de er ulik dens egen) og vil hjelpe dem på "riktig" spor i stedet, fordi man ikke stoler på at vedkommende selv faktisk kan ha sin egen kloke dømmekraft. Anonymous poster hash: a6bf5...8e5 Men dine følelser og dine tanker om hva jeg gjør, er ofte ett resultat av hvordan du har det med deg selv. For jeg har ikke noe behov for å fortelle andre hva som er rett og galt, med det som er rett eller galt for meg som utgangpunkt. Jeg har behov for å fortelle andre at de gjør noe som er galt for dem hvis de holder på med noe som ikke er rett. Samfunnet har blitt et sted hvor vi higer etter å være på en viss måte, eller føle noe på en viss måte. Vi blir redde fordi vi ikke kanskje har det som forventer av oss, og vi ønsker å være i noe som er rett - for andre. Når man er i kongruens (ja jeg elsker dette ordet) og følger sitt indre kompass vil mange av de tingene som blir tatt opp her inne forsvinne. Når man begynner å lytte til seg selv og hva som føles rett for en selv (kontra hvordan man tror ting skal føles) så får man et helt nytt liv. Ingen i kongruens har behov for å høre med andre hva de tenker om ditt og datt og om noe de gjør er feil eller rett. De vil kjenne etter i seg selv og dermed få svar for hva som er rett for dem. Derfor mener jeg at det viktigste hver og en kan gjøre er å bli kjent med seg selv og finne ut hva som føles rett for dem. Å være i kongruens gir en trygghet som ekstremt mange her inne har behov for!
Nettinettet Skrevet 13. oktober 2015 #55 Skrevet 13. oktober 2015 Og jeg skjønner ikke poenget med å henge igjen i fortiden - det er jo her om nå man lever. Hva hvis har null betydning og skaper ofte bare dårlig stemning.. men det er min mening.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #56 Skrevet 13. oktober 2015 Forresten, nå ser jeg at du spinnet litt i ditt eget spindelvev. I kommentaren over bruker du samvittighet (tenk på kjæresten din) og nedgraderer andre som mener at de faktisk KAN være i et godt forhold og samtidig la tankene fly innimellom. Selv om du ikke kunne ha gjort det eller du hadde fått det vondt av det, så trenger det ikke å bety at alle andre blir følelsesmessige padder som trenger hjelp av den grunn.Anonymous poster hash: a6bf5...8e5 Jo! Det mener jeg bestemt. Jeg har god erfaring med både dating, sex og forhold. De gangene jeg ikke var maksimalt glad i vedkommende ( følelsen kom snikende)kunne jeg selv ty til bedritne" åh...tenk på Peter han var jo så deilig osv, det skulle vært oss". Alt det var bare idiot-fantasier og tull. Når jeg fant en som slo alt jeg noensinne har møtt kunne jeg ikke gitt mere beng i andre fra fortiden. Jeg kan smile en gang I blant og minnes, men å " åhhhhhhhhh osv " -nei. Jeg har også oppdaget at modenhetsnivået mitt ble høyere etter fylte 25 og er rett og slett mer nagla. Jeg syns ikke noe om at venninner seg imellom kan hisse hverandre opp og nesten oppfordre stakkarer til å tenke på den SOM IKKE VILLE HA DEG. Altså late som om " han var jo så sjenert,du passet ikke I livet hans akkurat da osv". Det er BS. Om en mann vil ha en kvinne reiser han jorda rundt for vedkommende. Anonymous poster hash: 7c779...7c6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #57 Skrevet 13. oktober 2015 Jo! Det mener jeg bestemt. Jeg har god erfaring med både dating, sex og forhold. De gangene jeg ikke var maksimalt glad i vedkommende ( følelsen kom snikende)kunne jeg selv ty til bedritne" åh...tenk på Peter han var jo så deilig osv, det skulle vært oss". Alt det var bare idiot-fantasier og tull. Når jeg fant en som slo alt jeg noensinne har møtt kunne jeg ikke gitt mere beng i andre fra fortiden. Jeg kan smile en gang I blant og minnes, men å " åhhhhhhhhh osv " -nei. Jeg har også oppdaget at modenhetsnivået mitt ble høyere etter fylte 25 og er rett og slett mer nagla. Jeg syns ikke noe om at venninner seg imellom kan hisse hverandre opp og nesten oppfordre stakkarer til å tenke på den SOM IKKE VILLE HA DEG. Altså late som om " han var jo så sjenert,du passet ikke I livet hans akkurat da osv". Det er BS. Om en mann vil ha en kvinne reiser han jorda rundt for vedkommende.Anonymous poster hash: 7c779...7c6 Min "the one that got away" gjorde det. Han reiste jorda rundt for meg....og jeg for han. Han ville gjort det igjen, hvis jeg ga han en sjanse. Men det går bare ikke....Han er det mest kompliserte menneskene jeg har møtt. Jeg kommer alltid til å dagdrømme litt om han av og til. Men jeg har det mye bedre sammen med han jeg er med nå. Og kommer aldri til å gi han andre flere sjanser. De har han fått nok av de siste 15 årene... Anonymous poster hash: 084ac...292
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #58 Skrevet 13. oktober 2015 Min "the one that got away" gjorde det. Han reiste jorda rundt for meg....og jeg for han. Han ville gjort det igjen, hvis jeg ga han en sjanse. Men det går bare ikke....Han er det mest kompliserte menneskene jeg har møtt. Jeg kommer alltid til å dagdrømme litt om han av og til. Men jeg har det mye bedre sammen med han jeg er med nå. Og kommer aldri til å gi han andre flere sjanser. De har han fått nok av de siste 15 årene...Anonymous poster hash: 084ac...292 "Komplisert " betyr ofte ass... Noe å skylde på. "Jeg er så komplisert osv". Hvis vedkommende var så fantastisk eller han likte seg så himla godt hadde dere vært sammen nå tror jeg. Å reise over verdensdeler for kjærligheten er vanlig for meg.Anonymous poster hash: 7c779...7c6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #59 Skrevet 13. oktober 2015 "Komplisert " betyr ofte ass... Noe å skylde på. "Jeg er så komplisert osv". Hvis vedkommende var så fantastisk eller han likte seg så himla godt hadde dere vært sammen nå tror jeg. Å reise over verdensdeler for kjærligheten er vanlig for meg.Anonymous poster hash: 7c779...7c6 Hehe, han har ikke sagt at han er komplisert. Det er det jeg som synes. Derfor valgte jeg han bort. Hvilke verdensdeler er det du reiser over for kjærligheten da? Anonymous poster hash: 084ac...292 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #60 Skrevet 13. oktober 2015 Hehe, han har ikke sagt at han er komplisert. Det er det jeg som synes. Derfor valgte jeg han bort. Hvilke verdensdeler er det du reiser over for kjærligheten da?Anonymous poster hash: 084ac...292 3.Anonymous poster hash: 7c779...7c6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå