guttemann Skrevet 11. oktober 2015 #21 Skrevet 11. oktober 2015 Hvis man er med den rette så har man ikke den nysgjerigheten. Hvis nysgjerrigheten min dør når jeg finner "den rette", tror jeg heller jeg finner frk. Feil. Det hørtes fryktelig kjedelig ut å leve resten av livet ilobotomert tilstand. Jeg tror du har litt for høye tanker om å finne den rette, Nettinett. Ingen forhold går på skinner hele tiden, og knapt noen har vært sammen lenge uten at noen andre har dukket opp i tankene i løpet av årene. 7
Nettinettet Skrevet 11. oktober 2015 #22 Skrevet 11. oktober 2015 Hvis nysgjerrigheten min dør når jeg finner "den rette", tror jeg heller jeg finner frk. Feil. Det hørtes fryktelig kjedelig ut å leve resten av livet ilobotomert tilstand. Jeg tror du har litt for høye tanker om å finne den rette, Nettinett. Ingen forhold går på skinner hele tiden, og knapt noen har vært sammen lenge uten at noen andre har dukket opp i tankene i løpet av årene. Et feilfritt forhold eksisterer ikke, og er man i ett slikt forhold er man ikke med noen som er i kongruens med seg selv. Det er det vesentlige for at et forhold skal kunne fungerer. Selvfølgelig vil de fleste i forhold la tankene fly, men det er ikke det samme som å være obsessed med en eks eller noen man ikke fikk en relasjon med. Da har man jo ikke fått en relasjon med den man er med.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #23 Skrevet 11. oktober 2015 Et feilfritt forhold eksisterer ikke, og er man i ett slikt forhold er man ikke med noen som er i kongruens med seg selv. Det er det vesentlige for at et forhold skal kunne fungerer. Selvfølgelig vil de fleste i forhold la tankene fly, men det er ikke det samme som å være obsessed med en eks eller noen man ikke fikk en relasjon med. Da har man jo ikke fått en relasjon med den man er med. Moving the goalpost much? Det var ikke snakk om "obsessed med en eks", men nysgjerrig på hva som kunne blitt, og denne nysgjerrigheten skrev du forsvant om man var med den rette. guttemann er ikke enig, og det er ikke jeg heller. Selv folk som er i livslange forhold lurer iblant på hva som kunne blitt. Anonymous poster hash: 1e181...a31 7
Nettinettet Skrevet 11. oktober 2015 #24 Skrevet 11. oktober 2015 Moving the goalpost much? Det var ikke snakk om "obsessed med en eks", men nysgjerrig på hva som kunne blitt, og denne nysgjerrigheten skrev du forsvant om man var med den rette. guttemann er ikke enig, og det er ikke jeg heller. Selv folk som er i livslange forhold lurer iblant på hva som kunne blitt. Anonymous poster hash: 1e181...a31 Å la tankene fly er noe annet enn å tenke mye på. Jeg mener og det står jeg for, at de som er med noen som er rett for deg ikke lurer på hva som kunne skjedd med noen andre. Vi får bare bli enige om å være uenige på det punktet der.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #25 Skrevet 11. oktober 2015 Å la tankene fly er noe annet enn å tenke mye på. Jeg mener og det står jeg for, at de som er med noen som er rett for deg ikke lurer på hva som kunne skjedd med noen andre. Vi får bare bli enige om å være uenige på det punktet der. Enige om å være uenige? Du endret jo påstanden din. Å være nysgjerrig er ikke det samme som å være besatt. Hva er det du mener forsvinner? Anonymous poster hash: 1e181...a31 2
Nettinettet Skrevet 11. oktober 2015 #26 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg mener at man ikke tenker på andre eller lurer på hva som kunne blitt av noe , hvis man er i et forhold med en som er rett for en. Det er min mening. Gradene av tankevirksomhet etc blir opp til hver enkelt. Og alt er individuelt. n. vi er alle forskjellige og det viktigste er jo egentlig om man plages av det som skjer eller ikke. Jeg tror alle vet om noe er ubetydningsfult eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #27 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg mener at man ikke tenker på andre eller lurer på hva som kunne blitt av noe , hvis man er i et forhold med en som er rett for en. Det er min mening. Gradene av tankevirksomhet etc blir opp til hver enkelt. Og alt er individuelt. n. vi er alle forskjellige og det viktigste er jo egentlig om man plages av det som skjer eller ikke. Jeg tror alle vet om noe er ubetydningsfult eller ikke. Jeg tror du generaliserer utfra deg selv nå. Anonymous poster hash: 1e181...a31 3
Nettinettet Skrevet 11. oktober 2015 #28 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg tror du generaliserer utfra deg selv nå. Anonymous poster hash: 1e181...a31 Jeg gir min mening ut i fra mitt ståsted og mine erfaringer. Hva som er rett for andre er opp til de. Men når noen ikke føles rett eller hindrer en i å være tilstede i den relasjonen man er, så er det jo ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #29 Skrevet 11. oktober 2015 Å la tankene fly er noe annet enn å tenke mye på. Jeg mener og det står jeg for, at de som er med noen som er rett for deg ikke lurer på hva som kunne skjedd med noen andre. Vi får bare bli enige om å være uenige på det punktet der. Det der er et sånn typisk "kvinnfolksvar" fra en som romatiserer heller enn har et realistisk syn på tingene. Jeg er i et for meg perfekt forhold, jeg har sansynligvis en perfekt match i min mann - men det betyr overhode ikke at jeg ikke ser verden som den er. Heldigvis vil jeg si, jeg tror tvert imot det er derfor vi har et så fantastisk godt forhold. Egentlig irriterer jeg meg som kvinne over kvinner som har et sånn (i mine øyne) forskrudd livssyn og forventninger til et forhold - det må være grusomt å bli skuffet gang på gang? Det som gjør at man faller tilbake er rett og slett behovet for å drømme litt, what if, gresset på den andre siden og alt det der bunner alt ut i tanken om spenningen, om at det kanskje kunne vært - noe ukjent, og ukjent er spenning osv osv.. Helt normalt. Anonymous poster hash: 8de55...d18 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #30 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg hadde, men tiden leger alle sår. Kunne ikke slått til nå om jeg hadde hatt sjansen. Anonymous poster hash: cd571...f78
Nettinettet Skrevet 11. oktober 2015 #31 Skrevet 11. oktober 2015 Det der er et sånn typisk "kvinnfolksvar" fra en som romatiserer heller enn har et realistisk syn på tingene. Jeg er i et for meg perfekt forhold, jeg har sansynligvis en perfekt match i min mann - men det betyr overhode ikke at jeg ikke ser verden som den er. Heldigvis vil jeg si, jeg tror tvert imot det er derfor vi har et så fantastisk godt forhold. Egentlig irriterer jeg meg som kvinne over kvinner som har et sånn (i mine øyne) forskrudd livssyn og forventninger til et forhold - det må være grusomt å bli skuffet gang på gang? Det som gjør at man faller tilbake er rett og slett behovet for å drømme litt, what if, gresset på den andre siden og alt det der bunner alt ut i tanken om spenningen, om at det kanskje kunne vært - noe ukjent, og ukjent er spenning osv osv.. Helt normalt. Anonymous poster hash: 8de55...d18 Hvorfor irritere deg over at kvinner ikke er fornøyd med et du er fornøyd med? Jeg vet om flere som etter mange år sammen aldri har tenkt tanken om en annen enn partneren. De har ikke sett seg tilbake på gamle flammer men har funnet noe som overgår alt de har opplevd tidligere. Jeg er selv i en slik relasjon for øyeblikket. Nå er alle mine tidligere relasjoner noe jeg er takknemlig for at aldri ble noe, for da hadde jeg ikke funnet han jeg har funnet nå!
Okapi Skrevet 11. oktober 2015 #32 Skrevet 11. oktober 2015 Hvorfor irritere deg over at kvinner ikke er fornøyd med et du er fornøyd med? Jeg vet om flere som etter mange år sammen aldri har tenkt tanken om en annen enn partneren. De har ikke sett seg tilbake på gamle flammer men har funnet noe som overgår alt de har opplevd tidligere. Jeg er selv i en slik relasjon for øyeblikket. Nå er alle mine tidligere relasjoner noe jeg er takknemlig for at aldri ble noe, for da hadde jeg ikke funnet han jeg har funnet nå! Jeg tror ikke det er der irritasjonen kommer fra. Problemet er at du uttaler deg på vegne av "alle". Har du tenkt på at det kanskje er folk i forhold som leser denne tråden, folk som faktisk erkjenner at de fortsatt er litt nysgjerrige på andre? Du påstår jo helt utvetydig at de ikke er sammen med den rette. Mulig du får fullstendig skylapper når du er fornøyd. Alle andre er ikke sånn. Jeg er ikke sånn. Undring er helt vesentlig del av min person, og jeg lurer på det alle meste, hele tiden. Det betyr ikke at kjæresten, jobben, vennene, familien eller livet generelt ikke er rett for meg. 5
Nettinettet Skrevet 11. oktober 2015 #33 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg tror ikke det er der irritasjonen kommer fra. Problemet er at du uttaler deg på vegne av "alle". Har du tenkt på at det kanskje er folk i forhold som leser denne tråden, folk som faktisk erkjenner at de fortsatt er litt nysgjerrige på andre? Du påstår jo helt utvetydig at de ikke er sammen med den rette. Mulig du får fullstendig skylapper når du er fornøyd. Alle andre er ikke sånn. Jeg er ikke sånn. Undring er helt vesentlig del av min person, og jeg lurer på det alle meste, hele tiden. Det betyr ikke at kjæresten, jobben, vennene, familien eller livet generelt ikke er rett for meg. Jeg tror hun klarer å snakke for seg selv jeg Hvis noen begynner å tvile på forholdet sitt pga det jeg sier, så har de litt å jobbe med. Da er de ikke i kongruens med seg selv for å ta det nok en gang. Folk er forskjellige. Når man ser på noe som et problem, så er det jo et problem. Ser man på det som noe normalt og vanlig ville man vel kanskje ikke postet ett innlegg om det på KG heller.
Okapi Skrevet 11. oktober 2015 #34 Skrevet 11. oktober 2015 (endret) Jeg tror hun klarer å snakke for seg selv jeg Hvis noen begynner å tvile på forholdet sitt pga det jeg sier, så har de litt å jobbe med. Da er de ikke i kongruens med seg selv for å ta det nok en gang. Folk er forskjellige. Når man ser på noe som et problem, så er det jo et problem. Ser man på det som noe normalt og vanlig ville man vel kanskje ikke postet ett innlegg om det på KG heller. Du liker det ordet. Det virker ikke som om du helt har forstått hva folk snakker om her. Det er jo ikke snakk om å tvile på forholdet, eller være besatt av en gammel flamme, men å av og til tenke på hva som kunne ha skjedd. Uansett, jeg tror som sagt ingen reagerer på hva du personlig føler. Problemet er at du påpeker hva andre skal føle. Endret 11. oktober 2015 av Okapi
Nettinettet Skrevet 11. oktober 2015 #35 Skrevet 11. oktober 2015 Du liker det ordet. Det virker ikke som om du helt har forstått hva folk snakker om her. Det er jo ikke snakk om å tvile på forholdet, eller være besatt av en gammel flamme, men å av og til tenke på hva som kunne ha skjedd. Uansett, jeg tror som sagt ingen reagerer på hva du personlig føler. Problemet er at du påpeker hva andre skal føle. Vi leser jo alle ting forskjellig. Jeg leser ting på min måte. Om jeg har rett eller ikke har vel ikke noe betydning? Det er min mening, med utgangspunkt i hva jeg tenker. Hva andre måtte tenke er deres sannhet og deres tanke. Så lenge folk er fornøyd så er det jo ikke noe problem hva andre måtte mene og tenke om det de opplever??
Okapi Skrevet 11. oktober 2015 #36 Skrevet 11. oktober 2015 Vi leser jo alle ting forskjellig. Jeg leser ting på min måte. Om jeg har rett eller ikke har vel ikke noe betydning? Det er min mening, med utgangspunkt i hva jeg tenker. Hva andre måtte tenke er deres sannhet og deres tanke. Så lenge folk er fornøyd så er det jo ikke noe problem hva andre måtte mene og tenke om det de opplever?? Men om du leser feil, er du ikke interessert i å vite det? Jeg er synes iallefall det har en betydning om det jeg tror er riktig eller galt. Jeg vil ikke tro gale ting, og iallefall ikke videreformidle dem. Derfor vil jeg gjerne arresteres på det om jeg noengang sier noe retning av "alle som gjør slik, føler sånn".
Nettinettet Skrevet 11. oktober 2015 #37 Skrevet 11. oktober 2015 Men om du leser feil, er du ikke interessert i å vite det? Jeg er synes iallefall det har en betydning om det jeg tror er riktig eller galt. Jeg vil ikke tro gale ting, og iallefall ikke videreformidle dem. Derfor vil jeg gjerne arresteres på det om jeg noengang sier noe retning av "alle som gjør slik, føler sånn". Prøv å tenke at ingen har feil. Alle har rett. Det handler om hvordan man ser det og tenker om det. Så kan man dele tanker om hva man selv føler og lære av hverandres tanker og følelser. Det å akseptere at ting ikke er sånn eller sånn, men har mange nyanser og mange spektre vil gi deg enormt mye, jeg lover.
Okapi Skrevet 11. oktober 2015 #38 Skrevet 11. oktober 2015 Prøv å tenke at ingen har feil. Alle har rett. Det handler om hvordan man ser det og tenker om det. Så kan man dele tanker om hva man selv føler og lære av hverandres tanker og følelser. Det å akseptere at ting ikke er sånn eller sånn, men har mange nyanser og mange spektre vil gi deg enormt mye, jeg lover. Nei, her tar du feil. Påstanden din er at man ikke er nysgjerrig på andre om man er sammen med den rette. Det kan du ikke vite. Du kan bare snakke for deg selv. Likevel snakker du på vegne av alle andre. Dette finner folk provoserende. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå. 3
Nettinettet Skrevet 11. oktober 2015 #39 Skrevet 11. oktober 2015 Nei, her tar du feil. Påstanden din er at man ikke er nysgjerrig på andre om man er sammen med den rette. Det kan du ikke vite. Du kan bare snakke for deg selv. Likevel snakker du på vegne av alle andre. Dette finner folk provoserende. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå. Ja jeg har en påstand ut i fra mitt ståsted, mine tanker, mine erfaringer, mine reflesjoner, mine samtaler med andre i forhold og hvordan deres forhold er. Det er en påstand som i dine og andres øyne er feil. Det akspepterer jeg, men jeg velger å ha min påstand på tross av dette. At folk finner mine påstander provoserende har jeg ikke noe problem med å forstå. Men det er jo ikke mitt problem at jeg provoserer med det jeg mener og det jeg tenker? ' Jeg blir ikke provosert av at andre har andre meninger enn meg. Tidligere ble jeg det, men ikke nå som jeg har forstått en del ting om livet og personlige valg i eget liv.
Okapi Skrevet 11. oktober 2015 #40 Skrevet 11. oktober 2015 Ja jeg har en påstand ut i fra mitt ståsted, mine tanker, mine erfaringer, mine reflesjoner, mine samtaler med andre i forhold og hvordan deres forhold er. Det er en påstand som i dine og andres øyne er feil. Det akspepterer jeg, men jeg velger å ha min påstand på tross av dette. At folk finner mine påstander provoserende har jeg ikke noe problem med å forstå. Men det er jo ikke mitt problem at jeg provoserer med det jeg mener og det jeg tenker? ' Jeg blir ikke provosert av at andre har andre meninger enn meg. Tidligere ble jeg det, men ikke nå som jeg har forstått en del ting om livet og personlige valg i eget liv. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det for deg på en måte som gjør at du forstår. Om du sier noe om deg selv og hva du føler, er det helt problemfritt. Du er den fremste eksperten på deg selv. Når du derimot sier noe om meg, og hva jeg føler, selv om det ikke er noen måte du kan vite dette på (mens jeg faktisk kan vite at du tar feil), er det provoserende. Når du i tillegg insisterer på dette selv når du møter protester, er det mer provoserende. Å tillegge andre mennesker følelser er en uvane. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå