Gå til innhold

Jeg har dårlig råd, og daten ville gå på resturant å spise..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ble nettopp invitert på date på tirsdag, to dager før lønn. Sa det som det var, at jeg gjerne vil møte han, men at det er to dager til lønn så er antagelig blakk. Fikk tilbake "da skal jeg finne på noe billig og gøy vi kan gjøre".

Bedre å si fra enn å regne med at han spanderer. Har ikke røpet noe om min økonomiske situasjon (som forsåvidt er helt grei, men har nettopp vært på ferie) bare at det er rett før lønning.

Singel jeg... er jeg blakk? Nei. Har jeg en sparekonto? Ja. Er man singel og klarer å bruke opp 25000 i mnd da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel jeg... er jeg blakk? Nei. Har jeg en sparekonto? Ja. Er man singel og klarer å bruke opp 25000 i mnd da...

 

Men det er ikke alle som har 25000 utbetalt hver mnd. 

Det er ikke en helt ordinær inntekt. 

Anonymous poster hash: 9e5e6...953

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel jeg... er jeg blakk? Nei. Har jeg en sparekonto? Ja. Er man singel og klarer å bruke opp 25000 i mnd da...

 

Det er jo nok av folk som har halve det der i inntekt.

Anonymous poster hash: 7a4bd...98d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke alle som har 25000 utbetalt hver mnd.

Det er ikke en helt ordinær inntekt.

Anonymous poster hash: 9e5e6...953

Er det vel. Jeg tjener mindre enn mange andre yrkesgrupper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vel. Jeg tjener mindre enn mange andre yrkesgrupper

 

Men da har du vel en lang utdannelse som du faktisk har fått jobb innenfor også. 

Folk som jobber i butikker, vasker, jobber i sjåføryrker osv har ikke nødvendigvis så mye som du har. 

Du burde prøvd å hatt et enkelt yrke en gang og levd på bare den inntekten. 

Skal love deg at etter et par mnd i en butikkjobb i 100% og 14-15000 utbetalt i måneden så hadde du jekket ned den bråkjekkheten din i tråden her. 

Anonymous poster hash: 9e5e6...953

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klarer du å bruke opp alt du har av penger hver mnd? Sparer du ikke?

Svar på spørsmål. Foreslå å lage mat hjemme eller gå tur. Har du ikke råd så har du ikke råd. Hun kan ikke bli sur for det

Restaurantbesøk er luksus. Det er da ikke alle som kan ta seg råd til dette. De aller fleste har vel hatt en periode i livet sitt med litt mindre penger enn vanlig, og en kan dermed ikke unne seg alt det man har gjort tidligere. 

Anonymous poster hash: 8f223...464

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener ikke råbra selv men er aldri blakk. Har aldri vært. Ikke engang da jeg var student så da skjønner ikke jeg hvordan det går an dersom man er i jobb. Har man unger og tjener ræva eller er atbeidsledig så forstår jeg det litt mer

 

Du kan da ikke sette deg som standard. Det er utallige årsaker til hvorfor man kan ha en litt begrenset økonomi i en periode.

 

Studenter i dag har for øvrig aldri fått så lite støtte (i forhold til grunnbeløpet i folketrygden). 

Anonymous poster hash: 8f223...464

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vel. Jeg tjener mindre enn mange andre yrkesgrupper

Jeg tjener nesten halvparten av det du gjør. Jobber

 

 

Men da har du vel en lang utdannelse som du faktisk har fått jobb innenfor også. 

Folk som jobber i butikker, vasker, jobber i sjåføryrker osv har ikke nødvendigvis så mye som du har. 

Du burde prøvd å hatt et enkelt yrke en gang og levd på bare den inntekten. 

Skal love deg at etter et par mnd i en butikkjobb i 100% og 14-15000 utbetalt i måneden så hadde du jekket ned den bråkjekkheten din i tråden her. 

Anonymous poster hash: 9e5e6...953

 

Enig. Jeg har utdannelse, men har ikke fått jobb innenfor yrket jeg har valgt, og må ta til takke med såkalte 'drittjobber'. Blir ikke mye penger av det, det er mye slit for ingenting, men igjen så er jo litt penger bedre enn null på kontoen.

Anonymous poster hash: f9799...e54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel jeg... er jeg blakk? Nei. Har jeg en sparekonto? Ja. Er man singel og klarer å bruke opp 25000 i mnd da...

Du vet da ingenting om min situasjon, så sånne kommentarer om min økonomi vil jeg ha meg frabedt.

Siden jeg er lite privat av meg kan jeg godt forklare hvorfor sparekontoen min ikke inneholder alt for mye for tiden. Jeg er nettopp ferdig med studiene, så frem til juni fikk jeg inn akkurat nok til at det gikk rundt. Siden bilen min streika i mars måtte jeg ha ny bil så ferie- og skattepenger gikk til å nedbetale dette. Jeg eier enda ikke egen leilighet og sparer mer i BSU enn på sparekonto. Jeg får under 25.000 utbetalt i mnd, men leter etter en bedre betalt jobb. Siden jeg har jobba ræva av meg tok jeg meg en ferie, men har fortsatt penger igjen så både jeg og katten har mat og husrom, dermed ser jeg ikke på dette som uforsvarlig. Jeg betaler veldig mye for å bo. Og ja, til slutt så har jeg en sparekonto med noe på, men vil ikke bruke dette på en date da det er greit å ha en buffer.

Jeg betaler alle regninger hver mnd, har nok til mat og kos. Sparer penger hver mnd og er økonomisk forsvarlig. Og på grunn av at jeg tjener mindre enn deg, i tillegg til at jeg nettopp har vært student og ikke har all verdens av midler oppspart har jeg i år tatt 2,5 uker ferie spredt utover. Dette for å slippe å være blakk.

Er det mere du vil vite om min økonomi, eller vil du fortsatt ta det som en selvfølge at jeg sløser penger hver mnd?

Edit: i tillegg til dette vil jeg ikke date en som er så trangsynt som deg, dermed synes jeg ikke det var noe problem å si fra at jeg ikke har flust av penger to dager før lønning.

Endret av Inwe
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Ganske enig. Man er ikke mye flink å disponere økonomien når man klarer å bruke opp alt man har hver mnd

Min første jobb etter studiet var 60% stilling og jeg hadde utbetalt mellom 10000 og 11000 hver måned. Da er det ikke mye igjen når husleie, regninger og studielån er betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vel. Jeg tjener mindre enn mange andre yrkesgrupper

Hvorfor fortsetter du med kveruleringen? Synes du det er gøy? Jeg tjener 17 000 i måneden. Bah!

Anonymous poster hash: e69f7...660

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han spandere?

Anonymous poster hash: 81d3b...cea

Enig! Det skal være en glede for en mann å spandere ALLE de første middagene på en kvinne. Etterhvert kan man dele. Mest turn off jeg kan tenke meg -en mann som sitter meg regnskap og kalkulator for å liksom få det "rettferdig ". ÆSJ!

Anonymous poster hash: 05706...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal være en glede for en mann å spandere ALLE de første middagene på en kvinne.

 

Hæ? Hvorfor det? Hvor kommer kjønn inn i bildet?

Anonymous poster hash: 7a4bd...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restaurantbesøk er luksus. Det er da ikke alle som kan ta seg råd til dette. De aller fleste har vel hatt en periode i livet sitt med litt mindre penger enn vanlig, og en kan dermed ikke unne seg alt det man har gjort tidligere.

Anonymous poster hash: 8f223...464

Jeg har ikke sagt noe om middagsdaten.jeg reagerte bare på at ts klarte å bare ha 300 kr igjen å leve på en hel mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noe om middagsdaten.jeg reagerte bare på at ts klarte å bare ha 300 kr igjen å leve på en hel mnd

Du bør lese på nytt. Hun hadde 300 kroner igjen rett før hun fikk lønn. Det har aldri blitt sagt at de skulle rekke en hel mnd...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ? Hvorfor det? Hvor kommer kjønn inn i bildet?

Anonymous poster hash: 7a4bd...98d

Jo tenk det- Det fins menn som er snille og rause! Ikke kom og si det ikke er LITT forskjell på kjønn når det gjelder innledende dating. Sitter du med regnskap og blir tatt bak selv også for å få det rettferdig? .Sorry det blir for stusslig å ALLTID måtte late som det ikke fins noen ulike forventninger i ENKELTE situasjoner.

Anonymous poster hash: 05706...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hvorfor det? Hvor kommer kjønn inn i bildet?

Anonymous poster hash: 7a4bd...98d

Btw høres utrolig trist ut å ha så begrenset register at du ikke kan fatte at andre mennesker kan LIKE å være raus en gang i blant. Du må være et virkelig fyrverkeri!

Anonymous poster hash: 05706...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo tenk det- Det fins menn som er snille og rause! Ikke kom og si det ikke er LITT forskjell på kjønn når det gjelder innledende dating. Sitter du med regnskap og blir tatt bak selv også for å få det rettferdig? .Sorry det blir for stusslig å ALLTID måtte late som det ikke fins noen ulike forventninger i ENKELTE situasjoner.

Anonymous poster hash: 05706...68c

Du går glipp av mange fantastiske mannfolk om det er en dealbreaker at han ikke spanderer første date.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw høres utrolig trist ut å ha så begrenset register at du ikke kan fatte at andre mennesker kan LIKE å være raus en gang i blant. Du må være et virkelig fyrverkeri!

Anonymous poster hash: 05706...68c

 

Jeg liker å være raus. Jeg skjønner bare ikke hva det har med kjønn å gjøre.

Anonymous poster hash: 7a4bd...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...