Gå til innhold

Dere som knuller uten kondom.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er du 100% sikker på det? Du høres naiv ut..

Anonymous poster hash: c4bd3...3c1

De har vel testet seg.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ikke å "knullet mye rundt" for å bli smittet av en kjønnssykdom.

Én gang uten kondom og det kan være gjort.

Anonymous poster hash: 676a4...b23

Sant det!

Skrevet

Har ikke skjedd til nå, å velger seksualpartner med omhu

Da har du faktisk bare vært veldig veldig heldig. Jeg også valgte med omhu, var forelsket og alt. Likevel skulle det ikke mer till enn at andremann jeg noen sinne hadde hatt sex med smittet meg. 

Anonymous poster hash: e3fbb...262

• Liker 4
Skrevet

Man trenger ikke å "knullet mye rundt" for å bli smittet av en kjønnssykdom.

Én gang uten kondom og det kan være gjort.

Anonymous poster hash: 676a4...b23

Ja hvis man knuller et felleshull ja. De som bytter partnere like ofte som de bytter sokker, mangedobler sjangsen for kjønnsykdommer. Så enkelt er det. Det beste er jo ei jomfru da, eller ei som kun har hatt 1 eller 2 stk.:)

Skrevet

Har ikke skjedd til nå, å velger seksualpartner med omhu

Det er ikke mulig å se på noen om de er smittebærer eller ikke. Du liker tydeligvis å spille russisk rulett.

Anonymous poster hash: 81ee1...020

• Liker 6
Skrevet

Har to barn med samme mann og jeg tok full underlivssjekk hver graviditet så nå er det kun spiral :)

Anonymous poster hash: ccb6c...7b8

Skrevet

De fleste med herpes, hepatitt og hpv vet ikke selv at de er smittet, for de er uten symptomer, men kan likevel smitte til andre. Så selv om du hadde spurt, kunne du ikke vært sikker. Så hvordan du klarer å sile ut de som er smittet, må være en egenskap egnet for Åndenes makt.

Anonymous poster hash: 4d6d1...e9c

Mao bør samtlige knulle med kondom, selv om man er i fast forhold, fordi man KAN jo ha sykdommer uten å vite om det?

Anonymous poster hash: 7cede...3a6

Skrevet

Hvordan er du 100% sikker på det? Du høres naiv ut..

Fordi vi selvfølgelig testet oss før vi hadde sex, noe alle burde gjøre. Og ingen av oss har vært utro, så jeg er 100% sikker på at ingen av oss har kjønnsykdommer ja :) jeg er ikke naiv av den grunn.

Anonymous poster hash: af1a0...460

• Liker 1
Skrevet

Fordi vi selvfølgelig testet oss før vi hadde sex, noe alle burde gjøre. Og ingen av oss har vært utro, så jeg er 100% sikker på at ingen av oss har kjønnsykdommer ja :) jeg er ikke naiv av den grunn.

Bra dere testet dere, men det er det nok få som gjør..:) Men hvordan vet du at den andre part ikke har vært utro? Det kan jo skje den beste..

• Liker 1
Skrevet

Flott at jeg blir sett på som et felleshull fordi jeg har herpes. Fikk mitt første utbrudd når jeg var i et forhold fordi immunforsvaret mitt plutselig ble svekket. Aner fremdeles ikke når og hvordan jeg fikk det. Men jeg fikk det ikke fordi jeg var løs. 
Legen fortalte at jeg kunne hatt herpes i flere år uten at det kom til overflaten, fordi bare en liten andel av de som har sykdommen får utbrudd, den ligger ofte bare latent. 
Har heldigvis bare hatt dette ene utbruddet, men det er kjipt å vite at jeg blir sett på som løs og skitten fordi jeg har en sykdom som jeg ikke ante at jeg hadde. 

• Liker 4
Skrevet

Bra dere testet dere, men det er det nok få som gjør..:) Men hvordan vet du at den andre part ikke har vært utro? Det kan jo skje den beste..

Fordi jeg vet samboeren min aldri kunne funnet på å gjøre det :) han vet hvor vondt det er å finne ut at den andre parten har vært utro.

Uansett skjønner jeg ikke når han skulle fått tid til å være utro :)

Skrevet

Bra dere testet dere, men det er det nok få som gjør.. :) Men hvordan vet du at den andre part ikke har vært utro? Det kan jo skje den beste..

Nei, det er det ikke. Det er faktisk ganske mange. På de store utdanningsinstitusjonene tilbyr (og oppfordrer) også MSO (Medisinernes SeksualOpplysning) gratis og anonym sjekk av kjønnssykdommer til studentene. Her er det overraskende mange studenter som tester seg. 

Det er unge mennesker som er i den største faresonen, så at voksne mennesker som er i et fast forhold ikke sjekker seg jevnlig er ikke så rart. 

Anonymous poster hash: 9d4ed...fb8

Skrevet

Nei, det er det ikke. Det er faktisk ganske mange. På de store utdanningsinstitusjonene tilbyr (og oppfordrer) også MSO (Medisinernes SeksualOpplysning) gratis og anonym sjekk av kjønnssykdommer til studentene. Her er det overraskende mange studenter som tester seg.

Det er unge mennesker som er i den største faresonen, så at voksne mennesker som er i et fast forhold ikke sjekker seg jevnlig er ikke så rart.

Hvor mange da? 1/10 eller 3/10? Ja er en del, men fortsatt langt fra de fleste. Og single folk oppi åra som kommer ut av samlivsbrudd, får ofte mange svin på skogen, før de finner seg en ny partner. Norge er vel det landet som ligger høyest på ubeskyttet sex, som underbygger mine påstander. Et kjappt googlesøk så finner du det.;)

Skrevet

Flott at jeg blir sett på som et felleshull fordi jeg har herpes. Fikk mitt første utbrudd når jeg var i et forhold fordi immunforsvaret mitt plutselig ble svekket. Aner fremdeles ikke når og hvordan jeg fikk det. Men jeg fikk det ikke fordi jeg var løs. 

Legen fortalte at jeg kunne hatt herpes i flere år uten at det kom til overflaten, fordi bare en liten andel av de som har sykdommen får utbrudd, den ligger ofte bare latent. 

Har heldigvis bare hatt dette ene utbruddet, men det er kjipt å vite at jeg blir sett på som løs og skitten fordi jeg har en sykdom som jeg ikke ante at jeg hadde. 

De fleste oppegående mennesker forstår at det ikke er slik det fungerer. Man har helt klart større risiko for kjønnssykdommer dersom man har mye tilfeldig ubeskyttet sex, men det kreves bare én gang for å bli smittet. 

Det er veldig synd at det er så mye skam i forbindelse med kjønnssykdommer, særlig herpes. Dette kan skje den beste. Herpes simplex type 1 (såkalt munnsår), noe som de aller fleste i befolkningen har, kan for eksempel smitte til underliv. Så hver gang man har oralsex har man faktisk en viss risiko for å bli smittet med herpes simplex type 1. Herpes simplex type 2 (som er forbundet med genitalia) er ikke så utbredt, men her er det jo også lett å være uheldig. 

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange da? 1/10 eller 3/10? Ja er en del, men fortsatt langt fra de fleste. Og single folk oppi åra som kommer ut av samlivsbrudd, får ofte mange svin på skogen, før de finner seg en ny partner. Norge er vel det landet som ligger høyest på ubeskyttet sex, som underbygger mine påstander. Et kjappt googlesøk så finner du det. ;)

Dette underbygger absolutt ikke dine påstander. At nordmenn har mye ubeskyttet sex vil da ikke si at nordmenn ikke tester seg ofte. 

• Liker 3
Skrevet

De fleste oppegående mennesker forstår at det ikke er slik det fungerer. Man har helt klart større risiko for kjønnssykdommer dersom man har mye tilfeldig ubeskyttet sex, men det kreves bare én gang for å bli smittet. 

Det er veldig synd at det er så mye skam i forbindelse med kjønnssykdommer, særlig herpes. Dette kan skje den beste. Herpes simplex type 1 (såkalt munnsår), noe som de aller fleste i befolkningen har, kan for eksempel smitte til underliv. Så hver gang man har oralsex har man faktisk en viss risiko for å bli smittet med herpes simplex type 1. Herpes simplex type 2 (som er forbundet med genitalia) er ikke så utbredt, men her er det jo også lett å være uheldig. 

Skulle ønske folk hadde forstått at man ikke får herpes fordi man er løs, men jeg tenkte jo litt slik selv før jeg fikk påvist sykdommen.

Det er herpes simplex type 1 jeg har, altså munnsårtypen. Kan vel si jeg er heldig sånn sett, at denne typen er mye mildere enn den andre. 

Skrevet

Dette underbygger absolutt ikke dine påstander. At nordmenn har mye ubeskyttet sex vil da ikke si at nordmenn ikke tester seg ofte.

Hva er vittsen med å sjekke seg hvis allerede har fått kjønnssykdom? Da er jo allerede uhellet skjedd..

Skrevet

Jeg ville teste meg for at for å være helt 100% sikker da jeg gikk meg ny kjæreste. Flere leger nektet å teste for annet enn klamydia, siden jeg ikke hadde noen symptomer.

Etter noen uker begynte den nye kjæresten å slite med svie ved urinlating, det viste seg å være mykoplasma. Noe som 99.9 % sikkert kom fra meg. Da hadde ikke jeg hatt sex på 2 1/2 år, så jeg hadde da gått med det minst så lenge symptomfritt.

Pga jeg fikk litt lett svie etter endt antibiotikakur, ble jeg videre testet for ureaplasma. Ureaplasma og mykoplasma blir ikke testet med mindre man har symptomer fordi det er så sjeldent.

Så nei, man kan aldri være 100% sikker på at man er sykdomfri med mindre man spesifikt har bedt om å testes for disse også.

Anonymous poster hash: 1ff37...466

• Liker 2
Skrevet

For å få plass på kalenderen min må du teste deg først.

Anonymous poster hash: 31bc0...a0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...