Gå til innhold

Amme og mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Unngikk ingenting, hvorfor skulle jeg det. Hadde hun reagert på noe så kunne jeg jo unngått det.

Men man vet ikke om ungen reagerer på noe før etter mange ganger. Ellers er det bare tilfeldigheter som gjør at dem får litt vondt akkurat når du har spist hva enn nå du har spist, for tarmsystemet dems er ikke ferdig enda, det er i konstant utvikling, derfor er det desverre gjerne litt vondt innimellom og

Anonymous poster hash: 580c3...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste mann reagerte på rødløk. Spiste det i hellas da jegskjønte hva det var så ba jeg om salat uten rødløk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår ingenting så lenge baby ikke gir uttrykk for ubehag, men alt med måte.

Når amminga stabiliserer seg og blir mer forutsigbar tar jeg et lite vinglass også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har hatt/ikke hatt vondt i magen uavhengig av hva jeg har spist. Eldste hadde kolikk, og ble slett ikke bedre av at jeg kuttet ut diverse matvarer. Med yngste spiste jeg alt, og der gikk helt fint. Svigermor ble jo sjokkert og "syntes jeg var litt vel modig som spiste kål og løk", men det er visst ikke bevist at babyer får mageknip direkte av mors kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting fremkaller allergi, enten er man allergisk eller så er man ikke. Man blir altså ikke allergisk av å spise jordbær, men man kan trigge allergien som allerede er der, og tidlig/mye eksponering kan gi kraftigere reaksjoner.

Men dersom man har en del allergier i nær familie så er sjansen større for at baby også er allergisk, og da kan man vente med å gi ting man vet kan trigge allergiske reaksjoner så lenge som mulig, for å slippe selve reaksjonene. Og ved atopisk eksem, så er det også visse triggere man bør unngå.

Anonymous poster hash: abc31...b54

Beklager feil ordforråd.

Vet jo dette.

Anonymous poster hash: 96eba...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...