Beccy87 Skrevet 6. april 2017 Forfatter #1321 Skrevet 6. april 2017 Mannen: ''Vær så god Beccy, her er et påskeegg til deg fordi du er så god'' Beccy: ''Jammen jeg kan jo ikke spise det i dag, det er Torsdag og jeg skal bli tynn igjen'' Mannen: ''Det er klart du kan, du har jo mensen!'' Altså, jeg elsker den mannen! (og ja, jeg har fått tilbake mensen.. ) 1
Mumsy Skrevet 7. april 2017 #1323 Skrevet 7. april 2017 Så søt han er da! Håper det smitter via internett og over på min mann. 1
Beccy87 Skrevet 7. april 2017 Forfatter #1324 Skrevet 7. april 2017 Jeg har gledet meg hele uka til at det skulle bli fredag. Fredag betyr nemlig helg og da er det lov til å spise godteri og i dag kommer det også en bil fra IKEA med møbler så vi endelig kan få skikk på rommet til Trollet. Så nå sitter jeg her, klokka er snart 10.00 og jeg har spist en (to) kvikk lunsj til frokost og prøver å styre min egen begeistring. Jeg må støvsuge en hel masse først og bilen kommer jo ikke før 13-17 enellerannengang... Så det kaaaaan jo hende den ikke kommer før Trollet er hjemme fra barnehagen og da må hele monteringen og alt vente til i morgen isteden.. For å få tiden til å gå så balanserer jeg baby på ene armen og leser mammasjokket med den andre; @Weebs - jeg digger den!
j86 Skrevet 7. april 2017 #1325 Skrevet 7. april 2017 Du er så god som har den disiplinen på godteri! Skulle ønske jeg og kom der. Kanskje senere (Hilsen hun som allerede har spist 5 brødskiver, en halv sjokoladekjekspakke og en berlinerbolle med vaniljekrem i dag - Og det har jeg rukket selv om jeg har vært hos tannlegen og vært bedøvet i halve ansiktet!) Håper stasjet kommer tidlig slik at du kan gå i gang med montering. Hva er det dere har bestilt levering av? Det er over på stor-gutt seng nå?
Beccy87 Skrevet 7. april 2017 Forfatter #1326 Skrevet 7. april 2017 Dagen ble ikke helt som planlagt. Ca 15 minutter etter at jeg hadde skrevet her inne så ringte barnehagen og jeg måtte komme og hente Trollet fordi han var slapp, sutrete, snørrete og ikke ville spise. Når jeg kom ned dit så hadde han spist litt allikevel og var litt pjusk men ikke bekymringsverdig syk. Så vi gikk hjem (han gikk til og med mesteparten av veien selv) og vi kjøpte is på veien siden det var så fint vær og han tross alt var syk.. Syk = det er lov å kose seg litt. Siden jeg da plutselig satt her med to barn når IKEAbilen kom så ble det litt verre med monteringen men jeg er også såpass sta at det SKULLE opp. Det som kom med IKEAbilen var blant annet storguttseng og bokhyller til rommet til Trollet og selv om det tok store mengder svette og banning på innpust så greide jeg å få opp alt sammen før mannen kom hjem kl. 18.00. Så nå mangler vi bare å få hengt opp litt flere hyller, bilder og lampe der inne, i tillegg til at jeg har ordnet en hel haug med klistremerker av blant annet dyr som jeg vurderer å dekorere en vegg eller to med. Storguttseng var kjempe stas helt til det var leggetid, da var det tydelig at den lille gutten min synes at mye var feil på en gang. Vanligvis løper han inn på rommet når han skal legge seg men nå var det bråstopp og kjempenøling, huff fikk litt vondt inni meg der. Så kom han ut på stua to ganger etter at vi hadde sagt natta og brukte nesten en time på å falle til ro så det skal bli spennende å se hvordan dette går utover natten, morgenen og de neste dagene... Nå har Bølla også sovnet så nå skal jeg ta meg en lang og god dusj og muligens et lite glass rødvin før jeg finner senga, det er meg vel fortjent.
Weebs Skrevet 7. april 2017 #1327 Skrevet 7. april 2017 Så bra at boka falt i smak! Jeg har ikke kommet noe lengre. M synes søvn er noe tull for tiden Det er ikke alltid så lett med forandringer. Stakkars lille. På kvelden er det ekstra tøft. Kjenner til det! Det går seg nok til 1
Gjest Nori Skrevet 8. april 2017 #1328 Skrevet 8. april 2017 Du er jo beintøff! Hadde ikke begitt meg ut på noe slikt alene med to barn altså. Hvordan gikk første natt?
Nautika Skrevet 8. april 2017 #1329 Skrevet 8. april 2017 Skruing sv ikeamøbler er tøft nok med to voksne og ett barn altså. Jeg hadde aldri begitt meg ut på den oppgaven alene med 2 unger! 1
Beccy87 Skrevet 8. april 2017 Forfatter #1330 Skrevet 8. april 2017 23 timer siden, Weebs skrev: Så bra at boka falt i smak! Jeg har ikke kommet noe lengre. M synes søvn er noe tull for tiden Det er ikke alltid så lett med forandringer. Stakkars lille. På kvelden er det ekstra tøft. Kjenner til det! Det går seg nok til Nå har jeg faktisk lest ut nesten hele boka og den blir helt klart gave til den gravide bestevenninnen min! 35 minutter siden, Nori skrev: Du er jo beintøff! Hadde ikke begitt meg ut på noe slikt alene med to barn altså. Hvordan gikk første natt? Er man sta så er man sta og noen ganger (litt ofte) er jeg for sta for mitt eget beste... Første natten gikk faktisk veldig greit, han kom ikke ut flere ganger. Faktisk var det ikke lyd der inne i det hele tatt før kl 05.00 i dag tidlig og da godtok han ''det er fortsatt natta, du må sove litt til'' og sov til 06.30! Dagluren i dag gikk også fint og i kveld holdt han seg i senga (kjempet høylytt i en god halvtime men det er jo vane blitt) og jeg er egentlig kjempefornøyd! 6 minutter siden, Nautika skrev: Skruing sv ikeamøbler er tøft nok med to voksne og ett barn altså. Jeg hadde aldri begitt meg ut på den oppgaven alene med 2 unger! Trikset er å sette den minste i newbornsetet på gulvet på soverommet, eller under babygymmen, eller i vogna, gi den største sitt eget skrujern, skru på Morphle på Youtube på TVn på stua, tåle at lyset blir skrudd av og på ørtentusenganger, synge alle 'Ola Olsen hadde en gård' -versene i hele verden, legge inn mange, mange pauser og tåle at det tar 4 timer.
Beccy87 Skrevet 8. april 2017 Forfatter #1331 Skrevet 8. april 2017 Bølla lager så mye lyd!!! Hjelpes meg, jeg blir helt svett i ørene jeg! De siste par dagene har hun begynt å hyle/rope høyt, mye og om og om igjen. Litt sånne lyder som sjimpansene lager.
Beccy87 Skrevet 9. april 2017 Forfatter #1332 Skrevet 9. april 2017 Endelig har vi fått mail fra skatteetaten om at Bøllas navn ble godkjent. Ikke noen overraskelse der akkurat, hun har jo fått et rimelig vanlig navn, hun bare lider av secondchildsyndrom stakkars. 2 måneder og 3 uker tok det før vi endelig fikk makket oss inn på altinn begge to for å registrere og godkjenne! Planen i dag er å ta det mye roligere enn de to forrige dagene. Jeg har kjent ekkle stikkinger inni magen i hele morges og jeg liker det ikke. Jeg vet ikke hvor lang tid jeg må bruke på å være bekymret for at alt skal ha grodd ordentlig der inne? Det er jo ikke anbefalt å trene før det er gått 3 måneder og ikke tung trening før det er gått 6 måneder så jeg er litt redd for at jeg kanskje har tatt litt for hard i noen ganger.. Når de skar meg opp nå med Bølla så kunne de jo fortelle at jeg hadde veldig mye arrvev også.. Jeg synes ikke det var så kjekt å høre.. Skal heldigvis til jordmor på helsestasjonen uka etter påske for innsett av spiral, kanskje jeg kan be henne kjenne litt på magen min så kanskje hun kan kjenne litt på om det er som det skal der inne?
Mumsy Skrevet 9. april 2017 #1333 Skrevet 9. april 2017 Så bra at det går bra med Troller i stor-gutt-seng Sjimpanselyder, jeg tror jeg ler meg ihjel. Men ja, skjønner at det kan bli litt mye Du er jo superflink som monterer møbler alene med to barn Jeg brukte halve dagen på å gjøre det helt alene.. Er det mulig å få bøllas navn på PM? Nå har jeg brukt dagen på å gjette på andres navn, men så langt har jeg gjettet feil. Men med bølla er jeg nesten heeelt sikker på hva hun heter altså
Beccy87 Skrevet 9. april 2017 Forfatter #1334 Skrevet 9. april 2017 4 timer siden, Mumsy skrev: Så bra at det går bra med Troller i stor-gutt-seng Sjimpanselyder, jeg tror jeg ler meg ihjel. Men ja, skjønner at det kan bli litt mye Du er jo superflink som monterer møbler alene med to barn Jeg brukte halve dagen på å gjøre det helt alene.. Er det mulig å få bøllas navn på PM? Nå har jeg brukt dagen på å gjette på andres navn, men så langt har jeg gjettet feil. Men med bølla er jeg nesten heeelt sikker på hva hun heter altså PM sendt og nå er jeg spent på om du gjettet riktig.
miore Skrevet 9. april 2017 #1335 Skrevet 9. april 2017 Herregud, jeg grøsser over tanken av å montere ikea med ÉN unge Du er en helt! Kan jeg også få navne-pm?
Beccy87 Skrevet 10. april 2017 Forfatter #1336 Skrevet 10. april 2017 13 timer siden, miore skrev: Herregud, jeg grøsser over tanken av å montere ikea med ÉN unge Du er en helt! Kan jeg også få navne-pm? Klart du kan!
Askmeagain89 Skrevet 10. april 2017 #1337 Skrevet 10. april 2017 Jeg er imponert! Du står på. Høres ut som en god idé å ta det litt med ro også. Deilig med godkjent navn God påske
Beccy87 Skrevet 12. april 2017 Forfatter #1338 Skrevet 12. april 2017 I dag var ''en sånn natt'' Eller... det gikk egentlig veldig fint frem til Bølla våknet for mat kl 4. Hun har de siste dagene sovet til rundt 6 så da tok jeg meg i å bli litt sur fordi hun våknet tidlig. Hun spiste greit i en halvtimes tid og etter en del kaving sovnet hun igjen rett før 5. Så våknet Trollet med et skrik, fikk lagt ham igjen som vanlig ved å gi ham en klem, bre over dyna og fortelle at det fortsatt er natt. Rakk akkurat å sovne igjen selv før han satte i gang et nytt skrik og da var det over. Ble stående på rommet hans i mørket med en hylende unge i armene i nesten en time uten at noen ting var godt nok. Han klamret seg til meg og nektet å roe seg (stakkars naboer), han hylte og hylte og hylte hver gang jeg prøvde å legge ham ned eller sette meg selv ned på sengen med ham i armene. Til slutt var klokka blitt 6 og det er jo den magiske grensen for når dagen starter så da var det bare å skru på lyset og ta ham med ut på badet. Ikke før vi hadde skiftet ut av pysj og bleie og sunget 5 vers av Ola Olsen hadde en gård fikk jeg et smil isteden tårer. Ikke noe gøy i det hele tatt og jeg forstår ikke hva det er som er galt. Etter det har han vært i perlehumør så om han bare var bestemt på å ikke sove mer og derfor rasende fordi jeg ikke var enig eller om han faktisk var redd for noe eller hadde vondt er ikke godt å si... Ekstra typisk føler jeg også at det er at Bølla da slo til med å sove helt til 7 før hun satte i gang igjen så mannen fikk sove ''lenge''.
Gjest Nori Skrevet 12. april 2017 #1339 Skrevet 12. april 2017 Æsj, det hørtes ikke ut som en ideell morgen nei. De er ikke alltid så enkle å forstå disse små, har noen slike raptuser her også fra tid til annen. Kan jeg også få navne-PM?
Askmeagain89 Skrevet 12. april 2017 #1340 Skrevet 12. april 2017 Så slitsomt det hørtes ut. Håper det blir bedre i morgen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå