Mumsy Skrevet 14. mars 2017 #1261 Del Skrevet 14. mars 2017 Så fint å lese at alt har gått fint! Tenkte litt på dere i går faktisk, rart hvordan man kan henge seg opp i livet til andre ukjente internettfolk. Godt å bruke dagen i dag på å slappe av, slik at Trollet får kommet seg skikkelig Håper han slipper unna smerter nå i etterkant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 14. mars 2017 Forfatter #1262 Del Skrevet 14. mars 2017 Det ble en god del oppvåkninger i natt men ellers har det gått kjempe bra. Han ser ikke ut til å være nevneverdig plaget av gipsen i det hele tatt. Litt slitsomt at hånda ikke er like hjelpsom når han skal bygge duplo og holde og bære ting men ellers går det veldig fint. Humøret er svingende, men det er det jo uansett nå for tiden så det er heller ikke overraskende. Han kunne nok gått i barnehagen i dag men fint å ha han hjemme, så satser vi på litt mer søvn i natt også får han heller dra i morgen. Det er grått og trist ute i dag så vi blir nok inne, med unntak av en tur til butikken. Planen er å sortere igjennom klærne til Bølla, og de gamle klærne til Trollet. Hun er nå blitt så stor at det er på tide å legge bort str 50 og noe av 56 og heller finne frem 62. Da gjelder det å sile ut det som skal spares på av sentimentale grunner, hva som skal kastes og hva som kan gies bort/selges videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 15. mars 2017 Forfatter #1263 Del Skrevet 15. mars 2017 I dag har Bølla vært på 8 ukers kontroll og fått rotarvaksine. I alle fall litt av den.. Jeg gav henne en flaske rett før vi gikk og helsestasjonen er 5 minutter unna så når vi kom dit så var hun jo stappmett og skulle så absolutt ikke svelge unna noe mer. Så helsessøstra prøvde i over en halv time, lurte med både den sprøyta og tåteflaske før hun konstaterte at Bølla var en av de staeste ungene hun hadde møtt og sa seg fornøyd med at hun bare fikk i seg halvparten. Ellers var alt tipp topp og hun følger sin egen kurve på både vekt og hode så det er bare god stemning der. Greit å vite at selv om hun spiser mindre enn det virker som andre på hennes alder (og nan pakka sier) og bruker en evighet på hvert måltid så går hun i alle fall opp i vekt som hun skal så da får vi vel bare fortsette som vi gjør da. Trollet var tilbake i barnehagen i dag og det var tydelig at han hadde savnet det. Det var ikke noe problem at pappaen gikk fra han om morgenen og han ville egentlig ikke være med meg hjem når jeg hentet han heller. Han har jo fått seg en god venninne der, ei jente som er et par måneder eldre enn ham og de løper rundt og tøyser sammen hele dagen. Fikk beskjed om at det tøyser så mye sammen under måltidene nå at de voksne nesten har vurdert om de ikke kan sitte sammen lengre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 16. mars 2017 #1264 Del Skrevet 16. mars 2017 (endret) Så godt å høre at alt gikk bra med trollet. De er jo utrolig tøffe og tilpasningsdyktige disse småtrolla. Og det er en veldig god følelse at de trives i barnehagen. Synes Bølla høres fornuftig ut jeg. Skal ikke ukritisk bare svelge unna alt man får tilbudt. Endret 16. mars 2017 av Nori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 16. mars 2017 Forfatter #1265 Del Skrevet 16. mars 2017 4 timer siden, Nori skrev: Synes Bølla høres fornuftig ut jeg. Skal ikke ukritisk bare svelge unna alt man får tilbudt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 16. mars 2017 Forfatter #1266 Del Skrevet 16. mars 2017 Nå er endelig formen min såpass at jeg kjenner meg tilnærmet normal så nå kan jeg begynne å bli litt mer aktiv når det kommer til levering og henting i barnehagen. Stakkars mannen har gjort begge deler nesten hver eneste dag i 2 måneder nå og er dritt lei den lange bakken. Så i dag klinker jeg til med både levering OG henting mens mannen får tatt igjen noen sårt trengte timer med lang dag på jobb. Føler meg sånn omtrent sånn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 16. mars 2017 #1267 Del Skrevet 16. mars 2017 Spreke Beccy87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 16. mars 2017 #1268 Del Skrevet 16. mars 2017 Du er flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 17. mars 2017 Forfatter #1269 Del Skrevet 17. mars 2017 I går så sovnet Bølla litt over 21.00 og sov helt til 06.15 med bare en kort oppvåkning på 20min hvor hun helte i seg 60ml melk! Jubel og konfetti for det da dere! I dag sovnet hun 20.15 så nå blir det veldig spennende å se hvor lenge hun vil sove i natt. Tenk om det er en ny trend da! Tenk om hun skal begynne å sove lenge på natta. Kryss, kryss, det må være lov å håpe! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 17. mars 2017 #1270 Del Skrevet 17. mars 2017 Så utrolig deilig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 19. mars 2017 #1271 Del Skrevet 19. mars 2017 Så deilig! Håper trenden vedvarte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 20. mars 2017 Forfatter #1272 Del Skrevet 20. mars 2017 I går var jeg på forsinket julebord med jobben og det var kjempe gøy! Nå er det 3 måneder siden sist jeg var der, for jeg er såpass treig og lite glad i jobben min generelt (i alle fall min egen avdeling) at jeg bare ikke har orket tanken på å drasse med meg Bølla inn for å ''vise frem'' og hilse på. Så derfor ble jeg egentlig veldig overrasket over hvor kjekt det var i går. Veldig deilig å kunne legge fra meg barna hjemme, slappe helt av og bare være Beccy. Jeg kjenner godt på hvor stor forskjell det er å være i permisjon denne gangen, og det er først nå jeg ser hvor langt nede jeg når jeg gikk med Trollet. Nå er jeg glad når jeg våkner, selv om jeg er søppletrøtt (for det er jeg, både Trollet og Bølla våkner om hverandre nå så det er ikke mange timene søvn å spore her om dagen.) , jeg kommer meg ut mye mer, jeg har lyst til å treffe og prate med andre mennesker både med og uten barn og er vel egentlig jevnt over positivt innstilt til det meste. Og det er kjempe deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 20. mars 2017 #1273 Del Skrevet 20. mars 2017 Så godt å høre at du har det så mye bedre denne gangen! Ikke det at det overrasker meg, har jo egentlig skjønt det ut fra den generelle stemningen i boka. Må jo uansett være en lettelse for deg! Føler du også at du har fått sterkere følelser for Bølla før du fikk med Trollet? (Trenger ikke svare hvis du ikke vil!) Det er deilig å bare være seg selv og ikke mamma noen timer innimellom, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 20. mars 2017 #1274 Del Skrevet 20. mars 2017 Så deilig å høre Beccy! Det gir meg håp for egen permisjonstid, som jeg for det meste syntes var knalltøff sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 20. mars 2017 #1275 Del Skrevet 20. mars 2017 Så godt å høre at ting er bedre denne gangen Det gjør hverdagen så mye bedre. Deilig å få være litt ute helt alene også. Kan tenke meg det er litt lettere gang nummer to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 20. mars 2017 #1276 Del Skrevet 20. mars 2017 Herlig å høre at det går litt lettere denne gangen Jeg har store planer om å jobbe mye hardere med å lære nr 2 å ta flaske (mini-m skjønte aldri greia), for det med mulighet til litt alenetid høres utrooolig deilig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 20. mars 2017 #1277 Del Skrevet 20. mars 2017 Så godt å høre at du har det så bra nå! Skal du ha lang permisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 21. mars 2017 Forfatter #1278 Del Skrevet 21. mars 2017 22 timer siden, juliane skrev: Så godt å høre at du har det så mye bedre denne gangen! Ikke det at det overrasker meg, har jo egentlig skjønt det ut fra den generelle stemningen i boka. Må jo uansett være en lettelse for deg! Føler du også at du har fått sterkere følelser for Bølla før du fikk med Trollet? (Trenger ikke svare hvis du ikke vil!) Det er deilig å bare være seg selv og ikke mamma noen timer innimellom, ja! Ja! Alt er så mye lettere inni hodet nå! Men nei, jeg har ikke fått noen sterke følelser for Bølla enda, jeg har blitt mye gladere i Trollet etter at hun kom og det er jo deilig, men venter fortsatt på å føle mer enn ''ja der er du jah...'' når jeg ser på Bølla. Forskjellen er vel at jeg føler det er greit denne gangen. Jeg vet at følelsene kommer etterhvert og bare fordi jeg ikke føler noen enorm glede så føler jeg heller ikke det motsatte, at hun hindrer meg og ''ødelegger'' slik som jeg ofte kunne føle det med Trollet. Så nå er jeg bare tålmodig og gleder meg heller til godfølelsene kommer snikende. 22 timer siden, Nori skrev: Så deilig å høre Beccy! Det gir meg håp for egen permisjonstid, som jeg for det meste syntes var knalltøff sist. Ja det er virkelig en verden av forskjell altså! Jeg håper og tror at du også kommer til å få det bedre denne gangen. Det er jo et pluss bare det at man vet hva man går til tenker jeg. 22 timer siden, Askmeagain89 skrev: Så godt å høre at ting er bedre denne gangen Det gjør hverdagen så mye bedre. Deilig å få være litt ute helt alene også. Kan tenke meg det er litt lettere gang nummer to Ja det er veldig godt å komme seg ut, og jeg føler det er lettere å løsrive meg fra hele babybobla denne gangen. Det eneste som er vanskeligere nå og som jeg skulle ønske vi hadde vært flinkere til før Bølla kom er å få barnevakt slik at jeg og mannen kan gjøre noe SAMMEN. Det er ikke like mange som er kiin på å sitte barnevakt for to som for en.. Men det også blir jo enklere etterhvert som begge blir litt eldre og mer selvstendig. 21 timer siden, miore skrev: Herlig å høre at det går litt lettere denne gangen Jeg har store planer om å jobbe mye hardere med å lære nr 2 å ta flaske (mini-m skjønte aldri greia), for det med mulighet til litt alenetid høres utrooolig deilig ut Ja det med flaskingen har vært alfa og omega denne gangen! 20 timer siden, Chandra skrev: Så godt å høre at du har det så bra nå! Skal du ha lang permisjon? Planen er å begynne å jobbe igjen i Oktober, så det blir 9 måneder hjemme. Har veldig lyst til å bytte jobb så får se an hva jeg finner, kanskje det blir før, kanskje det blir etter.. Og er vi riktig uheldige så får vi kanskje ikke barnehageplass i januar heller siden hun ikke har rett på det før i August 2018, da blir det jo muligens lengre perm, men det prøver jeg ikke tenke så mye på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 21. mars 2017 Forfatter #1279 Del Skrevet 21. mars 2017 Nå sitter jeg med min fjerde kopp med kaffe for i natt ble det ikke mye søvn! Når den ene ungen sovnet så våknet den andre og omvendt. Trollet jobber fortsatt med noe tenner og til slutt måtte vi g ham en paracett stakkars for han hadde så vondt. Håper det er over snart nå, alle tennene jeg kan se er jo ute så jeg lurer på om det er toårsjekslene som presser på nå... Planen i dag er å møte barselgruppa for andre gang, blir spennende å se om det er en match der, håper det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 21. mars 2017 #1280 Del Skrevet 21. mars 2017 Det hørtes ut som en slitsom natt! Får håpe kaffen hjelper litt Jeg drikker ikke kaffe, men har skjønt at i småbarnsperioden er det vel bare å begynne å lære seg å like det. Helle det ned med neseklype i verste fall Får håpe det er noen greie folk i barselgruppa, som man har litt kjemi med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå