Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette

Beccy87

Anbefalte innlegg

Hvorfor har jeg ikke sett dagbpka før :sjokkbla: Dritten med KG på mobil...

Send klage! De driver i en servicebransje! Ærlig talt. 

Jeg må bare spørre; hva gjør dere i Ålesund? :lur: Ble litt overrasket når jeg så det... Ikke så langt unna her nemlig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper gutt! :jepp: 

...men ikke en Preben. Når man bor på Østlandet kaller man ikke guttungen for Preben, der må bare mannen din gi seg altså. Alt for mange negative assosiasjoner. Her i nord er ikke Preben et sossenavn i det hele tatt, forsåvidt. Veldig lite brukt navn. Hadde en i klassen min som het det, han hatet det og skiftet fornavn da han var 18 :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hvorfor har jeg ikke sett dagbpka før :sjokkbla: Dritten med KG på mobil...

Send klage! De driver i en servicebransje! Ærlig talt. 

Jeg må bare spørre; hva gjør dere i Ålesund? :lur: Ble litt overrasket når jeg så det... Ikke så langt unna her nemlig ;) 

Ja jeg er nesten aldri inne på mobilen, blir sliten av hele opplegget.
Lenge leve mini-laptop! :danse:

Velkommen skal du være uansett! :blomst:

Vi er i Ålesund fordi det er her jeg ble født og bodde de 19 første årene av livet mitt! ;) 
Er hjemme en liten tur nå fordi en av mine beste venner gifter seg i morgen og for å besøke pappa og lillebror som fortsatt er bosatt her. (Lillesøster og mamma (som forøvrig selv egentlig er østlending) hermet etter meg når jeg flyttet til Oslo så de bor der så jeg kan forstå at det kanskje er litt forvirrende for de som leser her inne siden det er de to jeg som oftest skriver om). 
Men det er altså Sunnmøring jeg er, tro det eller ei! ;) 

1 time siden, Trampe skrev:

Jeg tipper gutt! :jepp: 

...men ikke en Preben. Når man bor på Østlandet kaller man ikke guttungen for Preben, der må bare mannen din gi seg altså. Alt for mange negative assosiasjoner. Her i nord er ikke Preben et sossenavn i det hele tatt, forsåvidt. Veldig lite brukt navn. Hadde en i klassen min som het det, han hatet det og skiftet fornavn da han var 18 :ler: 

Legger deg til tippelista og takker for støtte i navneveto! :P  
Vi (jeg) har lagt diskusjonen helt på is frem til vi finner ut om det er noe vi må krangle om eller ikke. 
Viser det seg at du og de fleste andre her inne har rett og vi får en gutt til så spørs det om jeg også blir nødt til å legge ut en sånn ''crazymum''-tråd på forumet hvor jeg tigger etter navnetips fra vilt fremmede mennesker fordi jeg ikke evner å bestemme meg på egenhånd. :hoho:

________________________________________________________________________________

Natten var ikke ok i det hele tatt med Troll som våknet en gang i timen hele natten igjennom. 
Dagen startet kvart over 5 og vi var de første som møtte opp til frokost. :natti:
Trollet er blitt tett i nesen og har muligens en begynnende feber og siden vi er fryktelig amatør på dette med reising+baby så har vi selvfølgelig lagt igjen både feber-termometer, nesesuger, saltvannsløsning og paracet hjemme på badet. Forøvrig også sammen med Trollets tannbørste og tannkrem. 
Det ble en liten tur på apoteket i dag for å si det sånn! :klaske:

Ellers hadde vi en veldig fin dag i dag, bortsett fra at Ålesund viser seg fra sin ''beste'' side og byr på regn, vind, regn og vind.
Det skal bli en spennende dag med kjole og småsko i morgen du.. :regn:
Siden været er som det er så dro vi like så greit ut til Atlanterhavsparken (akvarium) sammen med pappa i dag og Trollet koste seg vel egentlig aller mest det kvarteret han fikk sitte i sandkassen og i de ti minuttene rett etter at han hadde fått en delfinbamse, da den fortsatt var kjempe spennende. :rolleyes:

Håper formen hans blir bedre til i morgen for han er ikke invitert i bryllupet og planen er at han skal være sammen med pappa både under vielsen og middagen.
Jeg kjenner at jeg er litt nervøs for hvordan det skal gå på kvelden. :sjenert:
De har fått god kontakt og Trollet ser ut til å godta Bestefaren sin så det er ikke det.. Men vi har ikke hatt barnevakt for Trollet i mer enn et par timer på dagtid tidligere og jeg er redd han skal slå seg vrang ved leggetid også skal pappa ville-ville-ville få det til men ikke greie å roe han også skal det bare ende med hyle-Troll og helvete.. 
Æsj, det går sikkert fint, pappa greide jo å ta seg av meg og jeg ble jo et flott menneske! 
Men krisemaksimering MÅ liksom til allikevel. 
Han har i alle fall sovet greit til nå. Sovnet litt før halv åtte og har dermed sovet i to timer i strekk uten å våkne, hvilket tross alt er to timer lengre enn i går! :P 

Mannen er ute å tar en øl med felles venner og jeg prøver å ikke bekymre meg over at han ikke skal finne veien hjem igjen siden han eier ca like mye retningssans som en blind kråke i morfinrus og har allerede gått seg vill to ganger her siden vi kom i går (det er to av to ganger han har vært ute å spasert på egenhånd så gode odds der altså!) :bond:
Får prøve å ikke tenke så alt for mye på det og heller satse på å sovne inn til håndballkampen, i morgen blir en lang nok dag for i programmet til bryllupsfesten står det at kakene ikke skal serveres før kl. 23.00 og til alle dere som ikke er Sunnmøringer; Sunnmørske kakebord vil man IKKE gå glipp av, så i morgen skal det kjempes, målet er å være våken helt til 00.30! :fnise:

Endret av Beccy87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert tippeliste!! 

Gutt 
:babygutt: :
Beccy (fordi jeg verken har kviser, halsbrann eller lagt på meg på rumpe og hofter)
Mannen 
Nori  
Porcelain
Runforit
Trampe

Jente :babyjente: :
Beccy (fordi jeg føler meg bedre denne gangen og der kinesiske-fødekartet sier jente)
Beccys mamma (så da blir det gutt for hun gjettet jente på Trollet også) 
Mannens mamma 
j86
sitronkake
Weebs 
miore
Chandra

JEG GREIER IKKE BESTEMME MEG FOR HVA JEG TROR SELV!!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er overstått og vi er endelig hjemme i Oslo igjen. 
Det var et flott bryllup og en kjempe fin fest og Trollet oppførte seg eksemplarisk sammen med bestefaren sin til tross for snørr og tett nese.
Vi gikk fra hotellet rett etter 17.00 og jeg var tilbake litt før 00.30. Da hadde Trollet både spist godt, og sovnet greit litt før kl 19.00 og bare våknet en gang uten noen store protester. Bestefar hadde storkost seg som barnevakt og alt var bare fint og flott. :nigo:

Ikke like flott når vi våknet på Søndagen og kjente at den tette nesen til Trollet nå hadde smittet over på oss... 
Dro en tur på lekeland sammen med en venninne av meg og hennes treåring og ellers tok vi det bare veldig med ro på hotellet. 
Vi var ikke hjemme før nærmere 21.00 i går kveld (hva i all verden jeg tenkte på når jeg valgte flyavgang fra Ålesund kl 18.30 det ANER jeg ikke :sprettoy:), og Trollet sovnet derfor ikke før rett etter 20.00 i vogna på vei hjem. 
Dårlig stemning igjen når han ikke ville sove mellom 4 og 6 i dag tidlig så når mannen kom hjem rett før 09.30 etter å ha levert i barnehagen så var det utrolig godt å kunne legge seg på sofaen og bare ta livet max med ro. 
Trollet er i god form igjen nå mens vi er blitt kjempe forkjølet begge to. :(  
Håper det går fort over for jeg må tilbake på jobb i morgen tidlig.. 

Ellers hadde vi en liten runde spenning her da vi nesten kastet oss på en budrunde på en leilighet vi ønsket oss. 
Vi ble dog sittende å se på å fra sidelinja da den til slutt gikk for 500 000 over prisantydning! 
Vi kunne kastet oss inn og vært med men følte ikke at den var verdt SÅ mye penger når alt kom til alt. 
Litt synd, litt greit, håper det snart kommer ut noen flere aktuelle på markedet. 

Nå må jeg uansett straks avgårde for å hente turboen i barnehagen og pønske ut hva jeg skal lage til middag siden mannen kastet inn håndkledet og nettopp gikk tilbake til senga og la seg. 
Jeg angrer på at jeg ikke har sovet mer og lurer på om jeg skal koste på meg en paracet før jeg går... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk fint med barnevakt! :tommelopp: Synes du var sporty preggo i bryllup og holdt ut lenge. Kan tenke meg det var greit å komme seg hjem etter en litt travel helg. 

Håper formen bedrer seg kjapt for dere.

Ser ut som det er litt av et boligtrøbbel borte ved Osloområdet om dagen! Jeg tenker ivertfall det er ulogisk at prisene i resten av landet skal synke og at det skal fortsette inn til himmelen der borte, henger jo ikke på greip :klo: Satser på noe nytt og bedre dukker opp snart. Det var helt sikkert ikke meningen med den leiligheten der!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for bedre form! :jepp:

Så bra at dere endelig har fått lånet deres og kan begynne jakten på drømmeboligen! :nigo: Boligmarkedet er jo helt over styr, men det løser seg nok på et vis! Man må nok regne med at ting går langt over takst, så det er nesten ikke vits i å gå på visninger med prisantydning i nærheten av det man har som grense. Irriterende nok. (Hilsen hun som endte opp med å kjøpe 700.000 over takst. :sjenert: ) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bedre og nå er jeg klar (det er i alle fall det jeg prøver å fortelle meg selv) for 5 senvakter på rad. 
Det vil si jobb starter 15.00 og slutter 23.00 og siden Trollet nå er i barnehagen mesteparten av dagen så ser jeg ikke ham igjen før på Lørdag. :unsure:

Stod opp med ham og leverte i dag så mannen fikk sove ut litt og jeg må innrømme at det stakk litt ekstra når han gråt når jeg gikk. Synes den overleveringen i barnehagen er litt trøblete jeg altså... .:sjenert:
Trollet synes i utgangspunktet det er helt greit, kryper avgårde og begynner å leke med en gang med verdens største smil, men så er det så mange andre barn der som gråter fryktelig mye og jeg ser at det skremmer og forvirrer ham... Så da blir han ekstra klengete og vil ikke at jeg skal gå allikevel. 
Da synes jeg det er litt vanskelig å vite om jeg skal gå da (jeg har det jo egentlig ikke travelt siden jeg ikke skal rett på jobb) for da har jo de som jobber der bokstavligatalt armene fulle av skrikebarn, eller om jeg da skal vente til det roer seg og heller gå da... Jeg vil jo at han skal bli vant til at jeg går med en gang, for tiden kommer jo snart hvor vi faktisk ikke har all verdens med tid til leveringen pga jobb osv... Nei jeg synes det er vanskelig hele greia!
Noen andre som opplever det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Beccy87 skrev:

Formen er bedre og nå er jeg klar (det er i alle fall det jeg prøver å fortelle meg selv) for 5 senvakter på rad. 
Det vil si jobb starter 15.00 og slutter 23.00 og siden Trollet nå er i barnehagen mesteparten av dagen så ser jeg ikke ham igjen før på Lørdag. :unsure:

Stod opp med ham og leverte i dag så mannen fikk sove ut litt og jeg må innrømme at det stakk litt ekstra når han gråt når jeg gikk. Synes den overleveringen i barnehagen er litt trøblete jeg altså... .:sjenert:
Trollet synes i utgangspunktet det er helt greit, kryper avgårde og begynner å leke med en gang med verdens største smil, men så er det så mange andre barn der som gråter fryktelig mye og jeg ser at det skremmer og forvirrer ham... Så da blir han ekstra klengete og vil ikke at jeg skal gå allikevel. 
Da synes jeg det er litt vanskelig å vite om jeg skal gå da (jeg har det jo egentlig ikke travelt siden jeg ikke skal rett på jobb) for da har jo de som jobber der bokstavligatalt armene fulle av skrikebarn, eller om jeg da skal vente til det roer seg og heller gå da... Jeg vil jo at han skal bli vant til at jeg går med en gang, for tiden kommer jo snart hvor vi faktisk ikke har all verdens med tid til leveringen pga jobb osv... Nei jeg synes det er vanskelig hele greia!
Noen andre som opplever det samme? 

Her er det bedre om jeg bare går med en gang! Dattera mi er en av de som skriker, og hun slutter å skrike så fort jeg er ute av syne. Om jeg blir lengre for å trøste, haler jeg bare ut skrikinga :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo ikke jeg noen erfaring som barnehagemamma enda, og jeg får helt vondt i magen når jeg leser om alle de vonde følelsene i dagbøkene her inne for tiden. Kommer til å være den verste sippemammaen ever når S skal begynne. :P Men jeg har faktisk jobbet på småbarnsavdeling et år etter videregående, og miore har helt rett, det beste er bare å rive plasteret rett av og gå med en gang det er naturlig. Trollet har jo blitt så stor nå at han husker at du pleier å gå, så når han klenger og du utsetter litt blir det egentlig bare verre for han. Lett å si, ikke så lett å utføre, det skjønner jeg. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gråter ikke mitt troll og som regel strekker han armene ut etter de ansatte når vi kommer, men jeg har opplevd et par ganger at han trenger litt ekstra tid på morgenen og da gir jeg han det. Jeg har heldigvis fleksitid på jobb, så ingen krise om jeg kommer litt senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tanker @miore, @juliane og @Nori! :)  

Han gråter jo ikke før etter jeg har gått ut døra og jeg er 99% sikker på at det er fordi de andre barna gråter og at det gjør ham redd. De slutter vel snart de også så da fortsetter jeg med å gjøre prosessen så kort som mulig. ;) 

Til nå har vi levert ham rundt kl 9 og hentet igjen i 14.30 tiden siden mannen fortsatt er hjemme, men fra og med neste uke tror jeg vi skal starte å levere litt tidligere så han blir vant med det. Det er to avdelinger der som er sammen fra det åpner 7.30 til 9.00 (da går de små barna videre til sin egen avdeling) og siden vi helst skulle levert Trollet hver dag en time før det åpner så kommer vi til å være de som står å tripper utenfor kl 07.30 så det er sikkert lurt å få inn den rutinen med levering på den andre avdelingen også før det er tvingende nødvendig. 

Det er fint å se at han trives så godt der da.:jepp:
I går kom han hjem med et nytt ord også ''baddøh''.. spent på å finne ut hva det betyr, utifra entusiasmen hans var det i alle fall veldig viktig! :opplyser:

Nå er jeg snart klar for en ufrivillig 10 timers vakt på jobb. Jeg haaaater å våkne til ''hei, jeg er litt dårlig, kan du komme inn tidligere så jeg kan gå hjem?''  Ta en paracet og suck it up bitch!:pisk: Neida, Joda, neida, joda.... 

Kanskje jeg får en rolig kveld, kan ta med pcn og smugsitte på KG? :lur:  (håper jeg ikke jinxet det nå!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er ikke enkel den barnehagestarten altså... Lille her gråter ikke når vi drar, men under tilvenningen så vi jo at det var andre unger som gjorde det, og at det var over et par minutter etter foreldrene var gått. Så lekte barna som om ingenting hadde skjedd. Det er vondt når de gråter, altså :sukk: 

Håper du får en rolig kveld :jepp: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagetilvenningen til E gikk over all forventning når hun startet,  men jeg så at flere av de andre barna protesterte høylydt hver morgen og da er det ikke greit å skulle gå fra dem. Men barnehagen vår sendte melding til foreldrene etter 10-15 min og fortalte hvordan det gikk, og gråt de/var utilpass da også sendte de en ny melding når de var roet seg. Det var en god trygghet :jepp:

Håper formen er fin! Slitsomt når en må ha lengre arbeidsdag pga at andre ikke klarer å holde ut med dårlig form. Er ikke greit å være gravid og ha vondt er som følger med der heller!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg til for OUL, bare 3 dager igjen nå!! 
Jeg er kjempe spent på å finne ut om alt er bra der inne. Ryktet går fort på jobb og flere og flere kommer opp til meg og spør om jeg virkelig er gravid igjen og det hadde vært mye enklere å være entusiastisk og positiv om jeg bare visste at det var i godt stand det inne. Også er det jo ingen hemmelighet at jeg er fryktelig nyskjerig på om det er gutt eller jente denne gangen! 

Det er heller ingen hemmelighet at jeg er litt over snittet interessert i overtroiske ting og har derfor kastet meg over alt som heter kjerringråd i håp om at det skal kunne avsløre kjønnet. 
Jeg samlet sammen en hel haug med spørsmål når jeg gikk med Trollet og som ned nerden jeg er så har jeg faktisk tatt vare på dem (og svarene) og har da selvfølgelig gått igjennom alle på ny nå for å finne ut hva som skjuler seg der inne denne gangen. 
Så advarsel til dere som leser; dette blir en laaaaang og høyst vitenskaplig post som muligens ikke er noe interessant for andre enn meg, men hey - det er min dagbok, my rules! :P   

Hvilket kjønn er baby? 

Vektfordeling: 
Legger på meg på magen = Gutt
Legger på meg på hofte og rumpe = Jente 
Trollet :babyjente: 
Bølla :babygutt:

Hår på leggene: 
Vokser fortere = Gutt 
Ingen endring = Jente 
Trollet :babyjente:
Bølla :babyjente:

Morgenkvalme: 
Lite eller ikke kvalm = Gutt 
Veldig kvalm = Jente 
Trollet :babygutt:

Mors utseende: 
Ser godt ut = Gutt 
Styggere (baby stjeler skjønnet) = Jente 

Brystforandringer: 
Vokser lite = Gutt 
Dramatisk endring = Jente 

Mors alder ved unnfangelsen + måned for unnfangelse: 
Partall = Gutt 
Oddetall = Jente 

Nål i tråd - Hold en nål i tråd over magen: 
Sirkler = Gutt 
Side til Side = Jente 

Fysen på salt eller sur mat = Gutt 
Søtt og godis = Jente 

Fysen på kjøtt og ost = Gutt 
Fysen på frukt = Jente 

Hodeverk: 
Vondt i hodet under svangerskapet = Gutt 
Ingen endring = Jente 

Halsbrann: 
Lite eller ingen halsbrann = Gutt 
Mye plaget = Jente 

Samleie før, under og etter unnfangelse: 
Ofte samleie = Gutt 
Sjelden = Jente 

Kosthold: 
Mor spiste mye kjøtt, chips og brus FØR = Gutt 
Mor spiste sunt, fisk og grønt FØR = Jente 

Bekymringer: 
Mor er mye bekymret under svangerskapet = Gutt 
Mor er rolig og avslappet = Jente 

Kviser: 
Mor får mye mer = Jente 
Ingen endring = Gutt 

Humørsvingninger: 
Kraftige = Jente 
Uendret = Gutt 

Gullkjedet - hold et gullkjede med anheng over håndleddet: 
Svinger frem og tilbake = Gutt 
Rundt i ring = Jente 

Tannkjøtt: 
Mors tannkjøtt blør = Jente 
Mors tannkjøtt brød ikke = Gutt 

Resultatet: 
Når jeg gikk med Trollet så fikk jeg 
:babygutt: = 10 poeng 
:babyjente: = 8 poeng 

Nå med Bølla fikk jeg: 
:babygutt: = 11 poeng 
:babyjente: = 7 poeng 

For å gjøre det ennå mer avansert så kan jeg legge til at de 10 punktene som traff forrige gang med å påstå at Trollet var gutt så viser 7 av dem (klart flertall her altså! :P ) at Bølla også er gutt.  

Fortsatt ikke overbevist? 
Nei da kan jeg jo legg til at det Kinesiske fødekartet mente Trollet kom til å bli gutt og at Bølla er jente. :bond:

Ja... Om ikke annet så har i alle fall jeg hatt god underholdning den siste timen, så får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til den virkelige vitenskapen forhåpentligvis kan fortelle oss svaret på Onsdag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jeg måtte gå gjennom lista og teste for mini-m! Nå gjorde jeg aldri de derre dingle-testene da (jeg er særdeles lite overtroisk av meg), så min totale poengsum ble en del lavere enn din. Men jeg endte opp med 10 poeng for gutt og 6 poeng for jente, og mini-m er umiskjennelig en jente ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper gutt bare for å skille meg litt ut :lur: Og fordi det er marginalt større sannsynlighet for å få det kjønnet man allerede har fått en gang til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...