Saltsild Skrevet 28. juli 2016 #441 Del Skrevet 28. juli 2016 Jeg tenkte Petter jeg, hahaha! Men Preben er ikke sånn veldig gærent da, men jeg kommer ikke fra et sossested heller da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 28. juli 2016 #442 Del Skrevet 28. juli 2016 Hvis dere allikevel skulle gå for Preben, kan det være penger å tjene.. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/danmark/vil-gi-deg-10-000-kroner-om-du-kaller-barnet-ditt-for-preben/a/23696342/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 28. juli 2016 Forfatter #443 Del Skrevet 28. juli 2016 19 timer siden, Weebs skrev: Ååå, jeg hadde tenkt å foreslå Patrick. Sossenavn er annerledes på Vestlandet tydeligvis Patrick liker jeg egentlig, men det heter sønnen til venninna mi så det er uaktuelt. Mannen kommer jo fra Sørlandet så det er vist andre standarder for sossenavn der også 18 timer siden, Chandra skrev: Enig at ungen ikke kan hete det! Har skikkelig dårlige vibber fra en fyr på ungdomsskolen som var lite hyggelig mot meg. Det virker som om mannen din herved er nedstemt av flertallet selv om det ikke er et sossenavn her jeg bor. Satser på at du får en jente jeg! Gøy med en av hver! Når er OUL igjen? Ja det enkleste hadde vært jente. OUL er 24. August, under en måned igjen nå! 9 timer siden, Nori skrev: Er ikke greit å være mann når dama har KG i ryggen! Men akkurat dette med navn er noe jeg aldri kunne ha gått med på kompromiss på. Det er ikke noe annet alternativ enn å finne et navn begge er fornøyde med. Ja det skal mye til for å jobbe inn Preben her og vi blir nok til å legge hele navnediskusjonen på hylla til vi vet hvilket kjønn det er. Men veldig greit å vite at de fleste her er enige med meg! 8 timer siden, sitronkake skrev: Haha, Preben var det første jeg tenkte også Du må hilse mannen din og si at nei, det kan han faktisk ikke kalle ungen, ikke med mindre han blir født med klein sleik, genser knytt rundt skuldrene og et brennende ønske om å gå med uggs, boblejakke og bruke et par millioner på russebussen sin Får håpe kjerringrådene funker bedre på deg enn for meg - jeg hadde masse kviser og halsbrann, og vi fikk gutt. Krysser forsåvidt fingrene for jente her og, for mannen har også bare sånne håpløse forslag til guttenavn Hahaha! Nå ble han enda surere! Jeg vet jo at kjerringrådene ikke nødvendigvis er helt til å stole på, blant annet var jeg sykt hekta på alt sjokolade når jeg gikk med Trollet, og det burde jo egentlig vært et tegn på at det var en jente inni der.. Vil dere vite kjønn på OUL da? 52 minutter siden, Saltsild skrev: Jeg tenkte Petter jeg, hahaha! Men Preben er ikke sånn veldig gærent da, men jeg kommer ikke fra et sossested heller da Petter er også uaktuelt for det heter kompisen til mannen. Og nå ble han glad for å høre at han i alle fall har en på KG på sin side 47 minutter siden, Nori skrev: Hvis dere allikevel skulle gå for Preben, kan det være penger å tjene.. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/danmark/vil-gi-deg-10-000-kroner-om-du-kaller-barnet-ditt-for-preben/a/23696342/ Hahaha, fantastisk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 28. juli 2016 Forfatter #444 Del Skrevet 28. juli 2016 I går var vi oppom barnehagen Trollet skal begynne i. PÅ MANDAG!! Hjelpes meg så fort tiden har gått! Det er med blandede følelser det her altså. Jeg er egentlig veldig positiv til å begynne i barnehagen, jeg tror Trollet kommer til å få så mye fint ut av det, og det blir nok helt klart verst for mannen og meg. Planen var egentlig at han ikke skulle starte før 17. August fordi vi skal reise vekk en uke midt i måneden, men så fikk vi ikke den barnehagen vi ville ha og plass fra 01. så da prøver vi heller korte dager gjennom hele August siden mannen fortsatt har permisjon til litt ut i September. Det er bare et par ting som gjør meg ganske skeptisk... De åpner ikke før kl 07.30 og med en jobb der jeg aller helst skulle begynt 06.30 eller 07.00 så passer det kjempe dårlig. Å strekke det til 07.30 hadde gått men når jeg ikke kan levere før 07.30 så kommer jeg ikke til å rekke å være klar på jobb før tidligst 08.15 og det er egentlig for sent... Vi får løse det ved at jeg starter 08.15 en dag i uka og levere de to uke dagene jeg har fri annenhver uke (når jeg jobber helg) også får jeg heller ta meg av hentingen. Mannen må nok jobbe en del kvelder når han starter igjen uansett så.. Men hvordan gjør alle andre det egentlig? Dersom man har en typisk 8-16 jobb.. Er ikke 07.30 litt sent for barnehagen å åpne da for alle som ikke jobber like rundt hjørnet? Ellers har vi jo ikke fått noe informasjon i det hele tatt. Vi fikk en mail i begynnelsen av Juli hvor det sto at vi kunne ringe et nummer om vi lurte på noe, eller sende en mail til den og den adressen. Det var ingen som svarte når vi sendte mail og etter å ha hørt om flere og flere som ble invitert til både besøk og informasjonsdager så ringte jeg ledelsen og ''klagde''.. Hun beklaget og sa det hadde vært mye for dem i sommer og at vi kunne komme oppom å ''få et hefte med informasjon om vi ville''... Ehhh.. ok... Hvor mye enklere hadde det ikke vært om de hadde laget det heftet som en pdf-fil og sendt det ut til alle de nye barna som skulle starte hvert år? Så vi turet opp i går og ble møtt med en lettere forvirret ansatt ved en annen avdeling som heller ikke kunne forstå at vi ikke hadde fått noe informasjon og som heldigvis hadde tid til å vise oss litt rundt, men noe hefte å gi oss hadde hun ikke... Jeg er jo fryktelig glad i kontroll, lister og oversikter og blir derfor vedig stresset av mennesker som ikke har sånt på stell så jeg er lite imponert nå... Så da får vi bare møte opp på Mandag da og håpe på det beste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 28. juli 2016 #445 Del Skrevet 28. juli 2016 Eh, det hørtes ut som et skikkelig surrete opplegg. Det kan da ikke være så vanskelig å lage et standard program + infoskriv til alle nye foreldre? Her har vi fått brev i posten med info og invitasjon til besøksdag/informasjonsmøte etter at vi har takket ja til plassen begge ganger (vi bytter barnehage på Mini nå til høsten). Ang. levering og henting er det mannen som stort sett har tatt seg av det hos oss, siden han har en fleksibel jobb der han kan gå litt tidligere og komme litt senere mot at han jobber litt i helger og på kveldene. Med min jobb passer det egentlig ikke så bra at jeg gjør det samme, men de overlever nå uten meg noen timer de gangen jeg må levere og hente. Men jeg håper litt på at jeg finner meg en jobb litt nærmere hjem og barnehage etter fødselspermisjonen, hvis ikke må jeg vurdere å gå ned i stillingsprosent. Mannen synes ikke det er SÅ stas å måtte levere, hente og begynne på middagen hver dag, samtidig som kvelder og helger går med til jobb, så jeg må nok begynne å bidra litt mer på den fronten etterhvert.. Og for å svare på spørsmålet ditt; aner ikke hvordan andre klarer det jeg Synes jo alltid det er mange barn som har blitt hentet allerede, uansett hvor tidlig ute jeg er med henting i barnehagen. Kanskje de har turnusjobb? Jobber mindre? Er i permisjon? Livets mysterier.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 28. juli 2016 #446 Del Skrevet 28. juli 2016 Følger jeg ikke dagboka di altså? Det var da sløvt - tror det må ha gått meg hus forbi at du har en, så det plutselig i signaturen din nå nettopp Vi har også barnehagestart til uka! Det blir rart, men jeg tror egentlig mini-M er klar for det. Tipper det blir verst for foreldrene Vi har vært i infomøte, og i tillegg fått en mail med pdf Vi fikk en lang liste over hva de bør kle på seg og hva de bør ha i barnehagen i de forskjellige årstidene. Den var utrolig kjekk for en som elsker at alt er planlagt og listet opp og ordnet i god tid på forhånd. Så jeg er helt enig i at barnehagen din har oppført seg litt sløvt. Vår barnehage åpner heldigvis syv. Jeg pleier å være på jobb syv, så jeg kommer uansett til å komme senere de dagene jeg leverer. Vi kommer til å veksle litt på, sik at den som leverer ikke er den samme som den som henter - sånn at mini-M ikke får alt for lange dager i barnehagen. Både jeg og Mr. Miore pleier å være på jobb 7, så vi kommer til å bytte på hvilke dager vi leverer. I tillegg har Mini-M besteforeldre som har lyst til å hente en gang eller to i uken - dét er utrolig praktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 28. juli 2016 #447 Del Skrevet 28. juli 2016 Her og åpner det 07.30. Merkelige greier egentlig. Men heldigvis har vi arbeidstid fra 08-16.30 så sjefen sa det var ok at jeg jobbet fra 08.30-16.30. Pappa vil da hente mellom 13-14 så dagene ikke blir så lang, iallefall den første tiden Jeg googlet liste så Mini har full barnehagegarderobe og ALT er merket med navn*Phuuu* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 29. juli 2016 #448 Del Skrevet 29. juli 2016 Vår barnehage åpner 06:45 den, men så tidlig håper jeg vi slipper å levere. Så dårlig at dere har fått så lite informasjon. Vi har vært på åpen dag og vi har fått info om planen for de første dagene og hvilket utstyr som trengs. Er nervøs nok som det er og hadde nok vært helt ute av meg om jeg var usikker på opplegget i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 30. juli 2016 Forfatter #449 Del Skrevet 30. juli 2016 (endret) Godt å høre at jeg ikke er den eneste som synes den barnehagen vår virker litt på halv tolv når det gjelder info og planelegging. Får bare håpe det blir bedre etterhvert som de kommer igang etter sommeren. Og hei til deg @miore! Hyggelig å se deg også her inne. I dag er dagen hvor Trollet er hele 11 måneder gammel! Tenk det da dere! I 11 måneder har vi hatt gleden av det lille sjarmvesenet han er. Tiden har flydd avgårde, jeg kan ikke tro han fyller år om bare noen få uker til. Han har gått fra å være en rolig og stille baby som sov ganske mye til å bli en propell av energi, med mye lyd og lite søvn. Han krabber rundt her og vil aller helst ikke sitte stille med mindre vi triller tur ute med vogna og er i bevegelse og det er noe spennende (les: dyr, store biler og trikken) å se på. Vann og da aller helst rennende er kjempe spennende. Vi kan sitte leeeeenge å se på fontene på enten youngstorget eller Olaf Ryes plass. Han var en ordentlig mammadalt helt til jeg begynte på jobb igjen, etter det har det bare vært pappa som gjelder. Til og med når jeg er hjemme og mannen går ut for å ta seg en røyk så blir det drama, Trollet krabber i rasefart bort til vinduet og står der og roper til mannen kommer inn igjen. Skal bli spennende å se hvordan det blir når han begynner i barnehagen, om han får seg en ny favoritt der som danker ut pappaen også. Men en ting jeg vinner jeg fortsatt på, og det er favoritt leken hans som er sisten. Med Trollet krypende avgårde og mamma på alle fire etter som roper ''nå kommer jeg å tar deg'' viiiiner han avgårde og skrattler. Litt av et syn skal jeg love dere! Han står og går så lenge han har noe å holde seg i og har så vidt begynt å slippe seg litt innimellom. Han prater mye, synger og roper. Ord som går igjen er ''mamma'', ''pappa'', ''nam'' (til ca all mat) ''nene'' (=nei), ''ja'' og ''bæ'' (det sier nemlig alle dyr) En ordentlig god gutt er han blitt, tålmodig og blid og selvfølgelig den aller vakreste i verden! Endret 1. august 2016 av Beccy87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 31. juli 2016 #450 Del Skrevet 31. juli 2016 Gratulerer med snart 1 år! Det går så fort! Det er en utrolig morsom tid nå for det skjer så innmari mye med utviklingen. Mini her har begynt å knekke koden for kryping(litt treg her som pappaen ). Han er så utrolig stolt og vi klapper og skryter når han setter seg opp og da lyser han opp og gliser stort og setter seg opp igjen og igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 1. august 2016 #451 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Lykke til med barnehagestart i dag! Som en kommentar til Preben-situasjonen: Jeg er sørlending som din mann, og han har helt rett i at det er et mer vanlig navn der og ikke nødvendigvis et sossenavn. Jeg kjenner flere Preben, fra begge sider av skalaen. Til og med søskenparet Preben og Didrik, som vel er de mest klisjefylte sossenavnene i Bærum Nå skal det sies at også Ronny/ie er et helt vanlig sørlandsnavn. I klassen min var det både en Preben, en Ronny og en Ronnie. Et navn trenger ikke være fint selv om det ikke er sossete, uten å skrike alt for høyt ut hva jeg mener om Preben Endret 1. august 2016 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 1. august 2016 #452 Del Skrevet 1. august 2016 Ronny er litt sånn stril og småkriminell på Vestlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 1. august 2016 #453 Del Skrevet 1. august 2016 Lykke til med barnehagestart! Tenk at han har blitt så stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 1. august 2016 Forfatter #454 Del Skrevet 1. august 2016 Første dag i barnehagen er overstått og det var en flott opplevelse for liten og stor! Vi dro sammen både mannen, meg og Trollet og stod i kjent Beccy-stil (kronisk redd for å være sent ute) klar utenfor 15 minutter før planlagt oppmøtetid kl 9.30. Barnehagen er over flere etasjer, med stort ute-område og to avdelinger. Vi havnet på avdeling Blå og det virket som en ordentlig fin gjeng av både ansatte, barn og foreldre. Det er veldig mange nye barn i år men bare halvparten av dem starter denne uken så vi fikk god tid til å prate sammen med de andre som var der og Trollet gled rett inn. Han var trygg fra første stund, freste rundt med de andre barna, hadde ingen problemer med at de ansatte plukket han opp var i strålende humør hele dagen. Var nervøs på forhånd fordi han fremdeles kjører to lurer på dagtid; en fra 9.30-10.30 og en fra 14.30 - 16.00 så vi lurte veldig på hvordan vi skulle løse det. Barnehagen vil jo helst ha en lang lur midt på dagen. Det løste han jammen meg av seg selv ved å sove som en stein fra 20.00 til 05.00 etterfulgt av et hylekor uten like og store protester fra 05.00 til 06.00, da sovnet han endelig igjen og våknet 07.00. Dermed var han i god form og ordentlig sjarmhumør hele tiden vi var der oppe, det var først når klokka bikket 11.00 at han begynte å bli litt sutrete og siden planen første dagen bare var å være det til 11.30 uansett så takket vi for oss og gikk så han fikk sove i vogna. Så tok vi oss en god lunch og en runde i byen for å handle inn litt nytt utstyr (som sekk, kopp, matboks og litt nytt tøy) og han sov en og en halv time før han våknet igjen med et smil. Nå er klokka 18.30 og han skal få kveldsgrøten sin og er fortsatt i godt lag. Kan ikke be om mer enn det! Alle har sagt ''bare vent til han begynner i barnehagen så skal dere se hvor sliten han er når han kommer hjem'', vel.... det var jeg som sov i to timer etter at vi kom hjem igjen! Alt i alt en flott dag, i morgen må jeg jobbe igjen så da drar mannen opp alene også får jeg bli med igjen på Onsdagen. Jeg tror Trollet kommer til å stor trives der jeg, og nå er det nesten litt synd å tenke på at vi vil flytte og da mest sannsynlig må bytte barnehage... Men men, den tid den sorg, nå skal vi heller nyte at det gikk så bra i dag og håpe at det fortsetter. Ellers har jeg et praktisk spørsmål til dere andre med barn på denne alderen; Dette med brødmat, er deres flinke til å spise det? Trollet er ikke så begeistret over skiver og spiser mest bare pålegg og jeg lurer på om noen har triks til hvordan vi kan endre det? Han er heller ikke så dreven med å spise selv, jeg har tenkt at han fortsatt er liten så det er ikke så farlig men nå må han jo bli det i en fart for de har jo ikke tid til å mate alle ungene der heller... Hmmm.. Noen som har tanker rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 1. august 2016 #455 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) 18 minutter siden, Beccy87 skrev: Første dag i barnehagen er overstått og det var en flott opplevelse for liten og stor! Vi dro sammen både mannen, meg og Trollet og stod i kjent Beccy-stil (kronisk redd for å være sent ute) klar utenfor 15 minutter før planlagt oppmøtetid kl 9.30. Barnehagen er over flere etasjer, med stort ute-område og to avdelinger. Vi havnet på avdeling Blå og det virket som en ordentlig fin gjeng av både ansatte, barn og foreldre. Det er veldig mange nye barn i år men bare halvparten av dem starter denne uken så vi fikk god tid til å prate sammen med de andre som var der og Trollet gled rett inn. Han var trygg fra første stund, freste rundt med de andre barna, hadde ingen problemer med at de ansatte plukket han opp var i strålende humør hele dagen. Var nervøs på forhånd fordi han fremdeles kjører to lurer på dagtid; en fra 9.30-10.30 og en fra 14.30 - 16.00 så vi lurte veldig på hvordan vi skulle løse det. Barnehagen vil jo helst ha en lang lur midt på dagen. Det løste han jammen meg av seg selv ved å sove som en stein fra 20.00 til 05.00 etterfulgt av et hylekor uten like og store protester fra 05.00 til 06.00, da sovnet han endelig igjen og våknet 07.00. Dermed var han i god form og ordentlig sjarmhumør hele tiden vi var der oppe, det var først når klokka bikket 11.00 at han begynte å bli litt sutrete og siden planen første dagen bare var å være det til 11.30 uansett så takket vi for oss og gikk så han fikk sove i vogna. Så tok vi oss en god lunch og en runde i byen for å handle inn litt nytt utstyr (som sekk, kopp, matboks og litt nytt tøy) og han sov en og en halv time før han våknet igjen med et smil. Nå er klokka 18.30 og han skal få kveldsgrøten sin og er fortsatt i godt lag. Kan ikke be om mer enn det! Alle har sagt ''bare vent til han begynner i barnehagen så skal dere se hvor sliten han er når han kommer hjem'', vel.... det var jeg som sov i to timer etter at vi kom hjem igjen! Alt i alt en flott dag, i morgen må jeg jobbe igjen så da drar mannen opp alene også får jeg bli med igjen på Onsdagen. Jeg tror Trollet kommer til å stor trives der jeg, og nå er det nesten litt synd å tenke på at vi vil flytte og da mest sannsynlig må bytte barnehage... Men men, den tid den sorg, nå skal vi heller nyte at det gikk så bra i dag og håpe at det fortsetter. Ellers har jeg et praktisk spørsmål til dere andre med barn på denne alderen; Dette med brødmat, er deres flinke til å spise det? Trollet er ikke så begeistret over skiver og spiser mest bare pålegg og jeg lurer på om noen har triks til hvordan vi kan endre det? Han er heller ikke så dreven med å spise selv, jeg har tenkt at han fortsatt er liten så det er ikke så farlig men nå må han jo bli det i en fart for de har jo ikke tid til å mate alle ungene der heller... Hmmm.. Noen som har tanker rundt dette? Så bra barnehagestart gikk fint! Trollet er jo såpass ung at det nok er veldig udramatisk for ham å bytte barnehage, han knytter seg nok fort til nye omsorgspersoner når den tid kommer. Mini-M er også veldig flink til å spise av pålegget. Jeg pleier å bruke smørepålegg, f.eks leverpostei og prim, for da får hun med seg litt skive også. Hvis hun er skikkelig sulten spiser hun brødet også, hvis ikke prøver hun så godt hun kan å bare bite av pålegget. Hvis jeg er tålmodig smører jeg på samme biten mange ganger - da får hun til slutt i seg mye pålegg og en del skive også Trøster meg med at det er næring i pålegget også de dagene det baaare er å slikke av primen. Det er HELT uaktuelt at vi forer henne med skive, fra første sekund har det vært noe hun synes hun kan spise selv. Så jeg ser på at hun biter av pålegget og slenger resten av skiva på gulvet. Hun koser seg med å se på at mammaen plukker opp skiva (tyngdekraft er uendelig morsomt), mamma smører på skiva på ny, og serverer. Repeat ad nauseum. Edit: Hun er også veldig kresen på hva slags brød hun vil ha. I starten prøvde jeg å gi henne det grove brødet jeg spiser, men det var ikke populært. Loff går ned på høykant, men jeg vil hun skal spise litt sunnere brød Brød med to "kornfirkanter" men i det nedre skiktet av grovhet for den karakteren (altså kanskje 30 % grovhet) er vel omtrent det groveste jeg får henne til å spise noe særlig av. Endret 1. august 2016 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 1. august 2016 #456 Del Skrevet 1. august 2016 Så godt at første dag gikk så fint! Det er helt avgjørende at man føler seg trygg på barnehagen og de ansatte der. De skal jo tross alt passe på det kjæreste vi har mange timer hver dag. Her går brødspising veldig fint, men nå får han kun smørepålegg da. Og ikke det største utvalget heller, leverpostei, makrell i tomat og noen ganger skinkeost og smeltet gulost. Bør kanskje eksperimentere litt mer, men han får brødskive bare en gang om dagen og da er det veldig enkelt å gå for noe man vet funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 3. august 2016 Forfatter #457 Del Skrevet 3. august 2016 Dag tre av barnehage-innkjøringen er overstått og det har gått over all forventning. I går var mannen sammen med ham der oppe hele dagen fordi jeg måtte jobbe (dritt jobb som bare gir perm med lønn for én barnehagedag). Men i dag har jeg hatt fri så da fikk jeg også være med selv om det viste seg å være veldig overflødig. Vi kom opp litt før 09.30 og fikk med oss fruktpausen, Trollet slukte litt melon og banan før han suste avgårde på gulvet med de andre barna igjen og enset verken meg eller mannen et blikk på over 3 kvarter! Så overhører jeg to av de ansatte si ''Ja Trollet og XX greier seg jo kjempefint så de kan sikkert være alene frem til legging i alle fall'' og jeg må innrømme at jeg kjente hjertet stakk litt. Men sånn ble det; 5 minutter senere stod vi påkledd med sko i gangen og vinket hadet. Trollet ga fra seg to små sutrelyder og en liten leppe før han snudde seg mot en av de ansatte der og lot oss gå uten mer styr. Må innrømme at jeg fikk en tåre i øyekroken på vei ut, men det var egentlig mest fordi jeg ble så rørt over de som jobber der og hvor gode de er med barnet mitt. Vi gikk en tur innom en cafe i nærheten og tok en kaffe og etter en liten time fikk vi sms om at alt gikk kjempe fint og at Trollet hadde sovnet uten problemer. Så da surret vi rundt i en halvtimes tid til før vi ruslet tilbake og var der når han våknet igjen. Så var vi der sammen med ham i ca to timer til hvor vi lekte i hagen og sandkassene før vi trillet hjemover fordi vi hadde glemt å pakke lunch. Det med en lur pr dag ser ut til å ha gått seg til greit også, i dag sov han nærmere en time (i går sov han bare 25min hele dagen!) og det virker som om han også sover bedre på natten nå. Både i går og på Mandag sovnet han uten noe problemer rundt 19.30 og sov helt til 06.00 uten en eneste oppvåkning. Det er jo bare helt fantastisk!!!! Nå er klokka 19.30, det er helt stille der inne og jeg har bare måtte gått inn en gang. Denne nye trenden kan godt vare leeeeeenge! Ja, også er jeg ganske sikker på at jeg kjenner babyen i magen bevege på seg nå også. Ikke en følelse jeg har savnet, men verdt å notere seg allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 3. august 2016 #458 Del Skrevet 3. august 2016 Så bra at der har gått så fint med barnehagestarten! Og veldig deilig å ha tillit til de ansatte, det er helt avgjørende altså! Utrolig spennende med spark da. Føler du at du er mindre opptatt av svangerskapet denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 3. august 2016 #459 Del Skrevet 3. august 2016 Så utrolig godt å høre at det har gått bra med barnehagestarten! Det letter litt på bekymringene til meg som straks skal gjennom akkurat det samme. Babyspark Tidlig å kjenne liv da! Eller når kjente du det sist? Skal du ha tippeliste på kjønn før UL? I så fall kan du skrive meg opp på jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 3. august 2016 #460 Del Skrevet 3. august 2016 Så bra at alt har gått så fint! Det ER liksom litt lettere å forlate poden for første gang når du ikke må skrelle en hylskrikende unge av beinet ditt først.. Og kjempedeilig at de ansatte virker bra, da er det litt lettere å forlate mini med en god følelse. Gode barnehagefolk er gull verdt Vi merker også forskjell på legginga etter bhg-start, og det er SÅ deilig! De blir nok slitne av masse nye inntrykk og (for vår del) et høyere aktivitetsnivå enn hjemme, så her har Mini sovnet uten noe mas de siste to dagene (Jeg tipper også jente! Så nå må du lage tippeliste altså, enten du vil eller ei ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå