Gå til innhold

Hvordan reagerte dine venninner på graviditeten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en stor vennegjeng og jeg er den fjerdee siste til å bli gravid. Det er tre som ikke er gravide. Vi har en felles gruppechat på messenger så jeg annonserte det til dem der. Og noen av oss skal på festival på november så jeg fortalte dem at jeg ikke kunne bli med i samme slengen. Alle gratulerte meg bortsett fra tre stk. Hun ene av dem har to barn selv til og med. Det er sårende for dette er folk jeg ser på som mine beste venninner, men i stedet får jeg "kjeft" for at jeg ble gravid på feil tidspunkt. Planlagt var det ikke, men gjort er gjort. Det var kanskje feil av meg å si at jeg ikke ble med på festival i samme slengen, men de hadde spurt etter grunnen uansett. Jeg føler meg barnslig, men vi er nærmere 30 enn 20.

Anonymous poster hash: 6c1ce...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De vet vel ikke hva de skal spørre om eller si, tenker jeg. du er i et annet univers enn dem nå. Dessuten så har vel de fleste fått med seg hvor hårsåre gravide kan være, så de kanskje redde for å si noe feil?



Anonymous poster hash: 4d49f...c8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når venninner annonserer graviditet gratulerer jeg og er selvsagt glad på deres vegne, og jeg spør hvordan det går når vi snakker sammen. Utover det engasjerer jeg meg sjelden veldig i graviditeten på eget initiativ. Bringer de det på bane og vil snakke om navnevalg/forventninger/jordmorbesøk så selvfølgelig, man snakker jo med venner om det som engasjerer dem, men jeg starter ikke en samtale om deres graviditet. Fordi ikke alle er like komfortable med å diskutere det (av så mange grunner), fordi noen er, som det ble påpekt over her, veldig hårsåre på det aller meste og det er altfor lett å si noe galt og fordi detaljer om andres graviditet faktisk ikke er så kjempespennende.

 

Hvis venninnene dine trekker seg unna og overhodet ikke vil høre noe om graviditeten når du tar det opp, har du grunn til å bli skuffet. Men å forvente at de skal ta kontakt for å snakke om detaljer rundt din form, legebesøk osv er litt i overkant. Vil du diskutere sånt med dem, må du ta initiativ til det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...