Gå til innhold

Er det meningen at slalomsko skal klemme fælt frampå leggen?


Karianne

Anbefalte innlegg

Samboeren min sine slalomsko klemmer ganske masse frampå leggen, så han må stoppe flere ganger og ta pause. Jeg har ikke samme problemet, kjenner jo at det presser litt på, men ikke sånn at jeg må stoppe hele tiden.

Strammer alle sko her? Eller er det at han har fått for stramme sko? De må jo sitte godt på, men det er jo rart hvis det er sånn det skal være...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Sånn er telemarkstøvlene mine også den første halve dagen i bakken hver sesong, men etterhvert blir det faktisk bedre. Spør meg ikke hvorfor. Første gang jeg sto med plaststøvler var det så vondt at jeg grein, og bare ville bli henta med helikopter! (Men jeg kom meg ned... :ler: )

Jeg har nytte av å løsne helt på spennene hver gang jeg er nede, og så ha dem åpne mens jeg sitter i heisen/står i trekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet noen justeringer på skoen nå, som skal justeres med umbrakonøkkel. Mulig dette hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det hjelper helt sikkert. Hadde samme problemet, og fikk fixet dette. Nå kan jeg nyte hvert sekund i bakken.

(Jeg grein jeg og, og ville at noen skulle hente meg i snøscooter.. Så vondt kan det faktisk være når det er feil/utilpasset slalåmsko)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...