Gå til innhold

Frykter du at Russland skal angripe Norge ?


AnonymBruker

ddd  

27 stemmer

  1. 1. dddd

    • Ja jeg frykter det. Siden jeg har glemt at Norge er med i NATO
      5
    • Nei
      22


Anbefalte innlegg

Så hvem her frykter at Russland skal angripe oss ?

 

 

 

 



Anonymous poster hash: c400d...353
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, overhodet ikke. Skjer det noe med Norge, så skjer det noe med hele Skandinavia, og da plutselig hele den vestlige verden involvert. 



Anonymous poster hash: 453c9...b47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Iallfall ikke som et første slag. Med mindre russerne brenner etter å sparke i gang tredje verdenskrig, så tror jeg vi kan ta det ganske rolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg fryktet det ikke, da jeg ser på det som veldig lite sannsynlig, men det hadde ikke nødvendigvis overrasket meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det frykter jeg ikke. Jeg frykter at de kan tøffe seg en del i Arktis eller til og med kreve omkamp om delelinjer, og hvis de bruser med fjærene på Svalbard eller til sjøs i grenseområder håper jeg vi gjør det samme. Men noe militært angrep er helt utenkelig.

Jeg skjønner at Baltikum bekymrer seg litt for at Russland kan finne på noe under påskudd av å "beskytte etniske russere", selv om de som NATO-medlemmer nok også er trygge for russiske bakkestyrker, men vi i Norge trenger ikke bekymre oss for det. Vel bor det en del russere i de østlige deler av Finnmark, men selv Russland kommer ikke til å påstå at det er deres bakgård.



Anonymous poster hash: 3fce8...bde
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen ti år? Nei.

Innen 50 år? Tja

Innen 500 år? Garantert, kanskje opptil flere ganger.



Anonymous poster hash: b9356...c68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, nei. Det hadde de ikke fått lov til, og de er ikke dumme heller :)



Anonymous poster hash: 92456...521
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha, nei. Det hadde de ikke fått lov til, og de er ikke dumme heller :)

Anonymous poster hash: 92456...521

 

 

Nå spør man ikke om tilatelse når man invaderer et land.

Anonymous poster hash: c400d...353

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fullskala krig er nok lite sannsynlig med det aller første. Det som kanskje kan være mer sannsynlig innen et visst tidsrom er en eller annen konflikt, enten langs våre grenseområder, eller hos våre allierte. Det er tross alt en grunn til at vi i dag trener i baltikum, og planlegger å styrke forsvaret i Finnmark. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men om noen noen gang innvanderer Norge igjen så er nok Russland det landet jeg tror vil gjøre det. Hva som skjer i framtida er ikke godt å si, men jeg tviler på at noen av oss her vil oppleve det.

 

Om det blir krig i Norge så anseer jeg borgerkrig som det mest sannsynlige, eventuelt at vi blir dratt inn i konflikter som skjer i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir i så fall bare kort og morsom krig som begynner på mandag og slutter på torsdag, slik at helgen ikke blir ødelagt. Som Falsk og Mathisen sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Russland har absolutt alt selv, hvorfor skulle de invadere? De peneste folka og masse penger. Kanskje litt kaldt der da? Vet ikke. 



Anonymous poster hash: 9e110...f9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter det, men det er ikke fordi jeg har glemt at vi er med i nato. Jeg er redd for at nato ville latt være å hjelpe, eller kommet med en stakkarslig form for hjelp rett og slett fordi et angrep mot et natoland faktisk kunne ført til en tredje verdenskrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør man ikke om tilatelse når man invaderer et land. Anonymous poster hash: c400d...353

Nei, men man tenker gjerne litt over de internasjonale konsekvensene, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg frykter det, men det er ikke fordi jeg har glemt at vi er med i nato. Jeg er redd for at nato ville latt være å hjelpe, eller kommet med en stakkarslig form for hjelp rett og slett fordi et angrep mot et natoland faktisk kunne ført til en tredje verdenskrig...

 

NATO er forpliktet til å hjelpe om vi blir invadert.

Anonymous poster hash: c400d...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

NATO er forpliktet til å hjelpe om vi blir invadert.

Anonymous poster hash: c400d...353

 

Det er de, men i hvor stor grad....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om de selv ble angrepet....

På papiret er det slik ja, men jeg er en skeptiker av natur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...