Gå til innhold

Julegaver 2015


Anglofil

Anbefalte innlegg

Hva har dere tenkt til å gi bort? Har dere begynt å tenke på julegavene? 

 

Selv begynte jeg med julegavene allerede i juli og håper på å bli ferdig med julegavene før november (med et par unntak). :)

 

Så langt har jeg funnet følgende julegaver:

Pappa: T-skjorte og litt annet småtteri fra sportsbutikken til favorittlaget i fotball

Samboer: T-skjorter, bukse, boksere og noe mer jeg ikke vet hva er ennå.

Søster til samboer: Gode kremer jeg vet hun setter pris på + noe mer som er til både hennes samboer og henne.

 

De jeg ikke aner hva jeg skal gi til er broren til samboer, bestevenninna mi, tantebarna mine, bestefar, tanta mi og farmor.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Weeping_Angel

Mine foreldre: Noen filmer fra "gamledager" og noe nytt kjøkkenutstyr.

Svigermor: Tynne skjerf som jeg vet hun liker godt.

Svigerfar: Kalender med bilder av barnebarn. Ikke bestilt enda, håper på å komme over tilbud.

Nieser og nevøer: Mest sansynelig gavekort/penger.

Mannen: Gavekort på en hobbybutikk. Fryktelig kjedelig, men jeg har fåreløbi ikke en bedre ide.

Minste barnet: Sauen shaun bamse og penger på konto.

Søster: En vase jeg vet hun ønsker seg.

Bror: Usikker, mest sansynelig en kurv med snacks.

Venninne: En boks med div. te, kaffe og litt snop. Hun har så mye dilldall, så jeg velger å gå for forbruksgaver til henne.

Mangler en ide til hva jeg skal finne på til eldste barnet, men ellers så er jeg ganske så i rute nå.

Startet med handelen tidlig jeg også og er glad for å ha en plan på de jeg ikke har fått kjøpt inn enda. Jeg kjøper ting jeg vet de trenger/vil ha slik at jeg er sikker på at de ikke vil bytte det.

Edit: Litt oppdatert :)

Endret av Weeping_Angel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ferdig julegavene til familien. Til mannfolka ble det bl.a. termokopper, godteri, t skjorter og shampo. Til søster ble det sminke som hun ønsket seg, og til mamma ble det en dyr shampo. Tantebarn fikk klær. Har igjen til ei venninne og samboeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år aner jeg ikke hva jeg skal gi. Først tenkt vi å gi bryllupsbilde av oss til foreldre og besteforeldre, men så tenkte jeg at det virket veldig ego så vi dropper det :P

Så tilbake til start.. :klo:

Tror mannen  min skal få den hodelykta som jeg prøvde å få tak i i fjor, men som var utsolgt over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt noe allerede :) Kommer til å gi den ene gaven til pappa allerede på farsdagen fordi jeg ikke klarer å vente. Det er en klokke laget i tre med navnet hans inngravert :D Som i armbåndsur altså. Ellers blir det sånn:

Foreldre: 55 tommers tv, max 10000 kr

Bror 23 år: ? Særing som ikke ønsker seg noe. Jobber i spesialstyrkene i Forsvaret.

Bror 20 år: Fallskjermhopp

Ellers satser jeg på gaver fra en interiørbutikk til venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noe enda, men det er noe som er bestemet allerede! :)

Mamma + stefar - snapsglass fra årets Holmegaardkolleksjon. 

 

Og det var vel det hele! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigemor: en kurv med godt oppi (slik som hun ønsket seg)

Svigerfar: T-skjorte med tekst (hvis farfar ikke kan fikse det så kan ingen) + noe annet? (han er veldig bestemt på at vi ikke skal "ta av" når det kommer til gaver, så er litt usikker enda)

 

Nevø: Lego

Niese: Lego

 

Mamma: hun trenger sårt noen fine gjestehåndklær + kanskje noe kosmetikk som hun ønsker seg

 

Kusine: Koreansk kosmetikk!!

Sønn som er 9 måneder til jul: usikker om jeg skal droppe det, da han ikke får med seg noe likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Weeping_Angel

Sønn som er 9 måneder til jul: usikker om jeg skal droppe det, da han ikke får med seg noe likevel.

Vi lurer på å bare kjøpe en liten bamse og sette penger inn på konto til minsten her i huset. Tenker at det er bedre enn ting de vokser fra før man får sukk for seg. Endret av Weeping_Angel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig for meg å tenke på nå, da jeg selv ikke starter med julegaver før godt ut i desember. Tenker at jeg vil angre eller at det jeg kjøper blir "for gammelt" om jeg er så tidlig ute. Er heller ikke noe jeg orker å gruble over før desember.

 

 

MEN...

 

nei sorry klarer ikke tenke ut noe nå :sjokkert:  :vetikke:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lurer på å bare kjøpe en liten bamse og sette penger inn på konto til minsten her i huset. Tenker at det er bedre enn ting de vokser fra før man får sukk for seg.

 

Høres ut som en bra idé. Han kommer jo uansett til å få mye rart fra familie uansett. Kanskje vi gjør det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt i gang.

Søsken på begge sider får et knivsett fra Porsgrunn porselen

Foreldre på min side får kosmetikk og pynteting til mor, og forstsatt usikker til far

Alle nevøer og nieser under 10 år får fine ulltrøyer. De eldre får noe fra Kari Traa og gutta får boxere fra Bjørn Borg

Fadderbarn under 2 år får begge ulldress + ei lita bok

Ellers så har jeg kjøpt en del Victoria Secret kremer som jeg kommer til å fordele til de som jeg ikke er tante til , men som får noe allikevel. Eldre barn på 18+

Oldemor får plante hvert år

Vennepar: har kjøpt pizzasett fra fra Cremo m/krydder

 

Har kun igjen til egne barn + husbond. Barna får nok nettbrett og mannen en tur tenker jeg.

 

 

 



Anonymous poster hash: eeb83...b6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er lurt å planlegge tidlig, men hvorfor kjøpe så tidlig? Da blir det jo umulig å bytte. Håper dere er sikker på at dere kjøper noe de ønsker seg! :)

Skjønner at det kanskje handler om penger at det er bedre å fortelle innkjøpet utover året, men hva med å sette av en liten sum i måneden til julegaver og heller kjøpe de i desember, så mottakeren kan få byttet?

Er bare så kjedelig å få ting som ikke passer/ikke i stil/ ikke får bruk for som kan ikke får byttet fordi varen ble kjøpt for mange måneder siden :/ Har blitt en del slike gaver gjennom årene. Bare husk å vær sikker på at mottaker ønsker seg gaven før dere shopper i vei :)

Anonymous poster hash: 01eb4...704

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre: ny vimpel og kjøkkenutstyr

Søsken: absolutt ingen anelse

De eldre: mest sannsynligvis noe hjemmelaget. Har liten tro på at de trenger flere telys og servietter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner det er lurt å planlegge tidlig, men hvorfor kjøpe så tidlig? Da blir det jo umulig å bytte. Håper dere er sikker på at dere kjøper noe de ønsker seg! :)

Skjønner at det kanskje handler om penger at det er bedre å fortelle innkjøpet utover året, men hva med å sette av en liten sum i måneden til julegaver og heller kjøpe de i desember, så mottakeren kan få byttet?

Er bare så kjedelig å få ting som ikke passer/ikke i stil/ ikke får bruk for som kan ikke får byttet fordi varen ble kjøpt for mange måneder siden :/ Har blitt en del slike gaver gjennom årene. Bare husk å vær sikker på at mottaker ønsker seg gaven før dere shopper i vei :)

Anonymous poster hash: 01eb4...704

Som regel spør jeg de ansatte der jeg handler om den kan byttes litt frem i tid,siden det skal være julegave og i 90% av tilfellene ordner de det på byttelappen. De fleste er ganske medgjørlige sånn sett hvis man spør pent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å handle litt gaver (begynte i juli :P ), og så er jeg mer eller mindre ferdig å planlegge resten. Syntes det er godt å spre kostnadene, og jeg får mer tid til kos i adventstiden :)

Det aller meste som jeg gir av gaver i år spleier jeg med min søster og min mor :)

Mor og stefar: får en "kurv" med oster, spekeskinke, hjemmesyltet rødbeter, hjemmesyktet agurk, hjemmesyltet løk og en flaske vin.

Stesøsken (2 stykk): vannkoker man kan styre med en app.

Far: flere gamle jame bond klassikere og litt godis.

Kjæresten: vi bestemte oss for å droppe den vanlige julegaven, og bestilte biletter til Nitro circus :) tror det blir kjekt.

Søster: vet ikke helt enda, men jeg får en ønskeliste etterhvert så får se hva den inneholder :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, her fikk jeg faktisk flere ideer! Og ikke minst inspirasjonen til å starte LITT tidligere i år enn hva jeg vanligvis gjør. Og det burde jeg også, med tanke på budsjettet mitt som er ca 2000... Uæh! :sjokkert:

 

Mamma  - noe hun setter ekstra pris på

Pappa - ikke bøker

Bror - noe han setter ekstra pris på

Svigrinne - noe sporty

Bror - noe morsomt eller sporty

Søster - klær/sminke/skjønnhet

Bror - noe morsomt

Alle får noe pent hjemmelaget som er til nytte eller kan spises i tillegg

 

Tantebarn - en leke eller bamse

 

Venninner - blomst eller gavekurv eller noe pent hjemmelaget

 

Jeg tør påstå at jeg klarer å se hva som er koselig å få som hjemmelaget, og hva som baare er ræl. Og om jeg starter nå, kan det kanskje bli et koselig prosjekt istedetfor et hat-stress-prosjekt uka før julaften istedet for.. Jeg har trua, haha!  :danse:

 

Også ser jeg allerede nå at gavebudsjettet mitt er sprekt allerede omtrent :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har kjøpt noe allerede :) Kommer til å gi den ene gaven til pappa allerede på farsdagen fordi jeg ikke klarer å vente. Det er en klokke laget i tre med navnet hans inngravert :D Som i armbåndsur altså. Ellers blir det sånn:

Foreldre: 55 tommers tv, max 10000 kr

Bror 23 år: ? Særing som ikke ønsker seg noe. Jobber i spesialstyrkene i Forsvaret.

Bror 20 år: Fallskjermhopp

Ellers satser jeg på gaver fra en interiørbutikk til venner :)

Åh, gaver til brødre.. Håpløst, helt håpløst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt så langt ennå. Er faktisk senere ute med juleforberedelser i år enn tidligere. Kanskje lurt å snart komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er lurt å planlegge tidlig, men hvorfor kjøpe så tidlig? Da blir det jo umulig å bytte. Håper dere er sikker på at dere kjøper noe de ønsker seg! :)

Skjønner at det kanskje handler om penger at det er bedre å fortelle innkjøpet utover året, men hva med å sette av en liten sum i måneden til julegaver og heller kjøpe de i desember, så mottakeren kan få byttet?

Er bare så kjedelig å få ting som ikke passer/ikke i stil/ ikke får bruk for som kan ikke får byttet fordi varen ble kjøpt for mange måneder siden :/ Har blitt en del slike gaver gjennom årene. Bare husk å vær sikker på at mottaker ønsker seg gaven før dere shopper i vei :)

Anonymous poster hash: 01eb4...704

 

Jeg kjøper kun julegaver jeg vet at folk ønsker seg og ikke trenger å bytte. De varene det er sjanse for må byttes kjøper jeg heller ikke ennå, nettopp for å få med byttelapp. Det gjelder blant annet t-skjorta til min pappa, som jeg kommer til å kjøpe litt nærme jul. Nå vet jeg at han kommer til å elske gaven, men hvis størrelsen ikke stemmer kan det være greit å ha muligheten til å bytte.

 

Og enkelte varer gjør det heller ingenting at man får flere av fordi man bruker uansett såpass mye av det. F.eks søsteren til min samboer som elsker gode kremer. Jeg vet at det ikke gjør noe hvis hun får kremer fra flere fordi det uansett er noe hun bruker mye av (grunnet allergi og eksem). Jeg kjøper selvsagt produkter jeg vet hun både liker og trenger.

 

Når det gjelder min samboer kjøper jeg gjerne gjennom året fordi jeg som regel kjøper varer som er like/de samme som han allerede har (og som han liker veldig godt). Altså; boksere vil han alltids få bruk for, sjansen for at han må bytte de er liten.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg elsker jul og elsker å handle julegaver  :danse:

 

jeg bruker mye tid på å finne de rette gavene, og storkoser meg med både handling og innkjøp :)

 

Ektemann : Billetter til en konsert vi skal gå på sammen med hotell og middag på restaurant

Sønn : penger på BSU og gavekort på en nettbutikk han elsker, samt klatreutstyr

Datter og samboer : penger på BSU og en diger kurv med "ting til huset", de har nettopp kjøpt seg hus 

Søster : gavekort på hennes frisørsalong (hun er småbarnsmamma) 

Svoger : To flasker skikkelig god rødvin

Mine foreldre : Pappa får klær, mamma får strikkemaskin

Ektemannens foreldre : vet ikke ennå

Ektemannens søsken : vet ikke ennå

Venninne 1 : hudpleieprodukt i "hennes" serie

Venninne 2 : gavekort på wah wah 

Venninne 3 : to bøker, en pakke te-lys, sjokolade og favoritt-teen 

Venninne 4 : en kilo Kong Haakonkonfekt (intern greie) 

Venninne 5 : Kjole fra Oasis 

Naboer : Vin og hjemmelagede julekort

 

:blomst:



Anonymous poster hash: 59425...34b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...