Gå til innhold

Ikke en pøkk å gjøre på jobben


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er høstferie, det er få folk på jobben. Sjefen er bortreist og kommer ikke tilbake før på mandag.
Jeg har ikke en ting å gjøre på jobb. Har egentlig hatt veldig lite å gjøre hele uken, men nå har jeg ikke noe.

Det er 3.uker på rad jeg blir hjemme på fredag og bruker egenmelding fordi jeg ikke ønsker å komme på jobb og lese nyheter liksom.

Hva hadde dere gjort? Dratt hjem og blitt hjem til mandag?
kommet på jobben i morgen og håpet på at noe å gjøre dukker opp (veldig lite sannsynlighet).


 



Anonymous poster hash: 3c920...f5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forkastelig å misbruke egenmeldingsdager slik. 

 

Skaff deg noe å gjøre. Enten be sjefen om å få noe å gjøre, eller bruk tiden til å oppdatere deg på faglitteratur, forberede ting, skrive/oppdatere dokumentasjon, osv osv. 

 

 



Anonymous poster hash: 30d87...ff4
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jævlig provosert over de som ikke gidder å gjøre noe på jobb. Les faglitteratur, oppdater rutiner e.l. Du bør hvertfall ikke bruke egenmelding, da får du heller ta ut en avspaseringsdag fremfor å lure deg til fri. 



Anonymous poster hash: e7414...068
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke har du lov til å benytte egenmeldinger så hyppig heller.

 

Ellers - forrige taler hadde mye fornuftig. Initiativ!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er forkastelig å misbruke egenmeldingsdager slik. 

 

Skaff deg noe å gjøre. Enten be sjefen om å få noe å gjøre, eller bruk tiden til å oppdatere deg på faglitteratur, forberede ting, skrive/oppdatere dokumentasjon, osv osv. 

 

 

Anonymous poster hash: 30d87...ff4

 

syns du skal passe dine ord. Forkastelig er å snakke med folk slik du gjør.

regner med at TS ikke har mulighet til å gjøre de tingene du skriver. Hvis man ikke har derfinerte arbeidsoppgaver så er det vel ikke lett å oppdatere seg, skrive what so ever.

Anonymous poster hash: 3c920...f5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS
Herre min!
Jeg er ny på jobb, ikke har fått klare arbeidsoppgaver og har gått runder i to ulike avdelinger og spurt om det er noe jeg kan hjelpe folk med.

Kan ikke oppdatere rutiner i en fabrikk med 1000 ansatte heller. Har snakket med HR som ba meg ta det opp med sjefen. Har lest på alle prosedyrer som hører til min avdeling, gått gjennom all dokumentasjon som er tilgjengelig. Sett muligheter for forbedringer i eksisterende rutiner. blant annet.
Mer enn det har jeg dessverre ikke mulighet til å gjøre.
Det er faktisk veldig sårende å lese så mye fordøm.
Arbeidssituasjonen har trykket ned selvtilliten og selvfølelsen. Har tatt det opp med sjefen opp til flere ganger i uke men får kun små oppgaver.
å sette med på do på jobb og gråte fordi jeg føler meg unyttig har jeg også gjort opptil flere ganger....
Tusen takk for ingen hjelp folkens.





 



Anonymous poster hash: 3c920...f5e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du drar på jobb, er der i de timene du skal og kaster ikke bort flere egenmeldingsdager på dette. De trenger du til du faktisk blir syk. Snakk med sjefen når h*n er tilbake, sånn som det er nå betaler h*n jo deg for å gjøre absolutt ingenting, og det er det ingen som tjener på. Inkluder tillitsvalgt også. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blir jævlig provosert over de som ikke gidder å gjøre noe på jobb. Les faglitteratur, oppdater rutiner e.l. Du bør hvertfall ikke bruke egenmelding, da får du heller ta ut en avspaseringsdag fremfor å lure deg til fri. 

Anonymous poster hash: e7414...068

 

ta og roe deg ned noe hakk!! Bli så jævlig provosert som du bare vil :)

Jeg kan ikke avspassere når jeg ikke har jobbet overtid. Har heller ikke råd til å få trekk i lønn siden jeg er alene forsøger.

Jeg tar egenmelding for jeg er faktisk nedstemt, lei meg og veldig frustrert over å ikke ha noe å gjøre.

Er alenemor, er våken om natta med en baby, kjører langt til og fra jobben.. og når jeg kommer hit får jeg ikke nok å gjøre.

Ikke rart det er krig i verden når det første man gjøre å kaste stein på folk istedenfor å prøve å forstå situasjonen.

 

Anonymous poster hash: 3c920...f5e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar på jobb, er der i de timene du skal og kaster ikke bort flere egenmeldingsdager på dette. De trenger du til du faktisk blir syk. Snakk med sjefen når h*n er tilbake, sånn som det er nå betaler h*n jo deg for å gjøre absolutt ingenting, og det er det ingen som tjener på. Inkluder tillitsvalgt også. 

TS

takk for det eneste sakelig svar! Jeg har mulighet for hjemmekontor... så sendte sms til sjefen nå og spurte om jeg kan "jobbe" hjemmefra slik at jeg er tilgjengelig på mail i tilfelle det skal være noe.

Anonymous poster hash: 3c920...f5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS

takk for det eneste sakelig svar! Jeg har mulighet for hjemmekontor... så sendte sms til sjefen nå og spurte om jeg kan "jobbe" hjemmefra slik at jeg er tilgjengelig på mail i tilfelle det skal være noe.

Anonymous poster hash: 3c920...f5e

 

Vel - du spør selv om råd og får tilbakemelding om at det ikke er innafor - ei heller lovlig - å benytte seg av egenmeldinger slik du gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i det offentlige (kontor) i mange år og på ulike steder. Arbeidet for akademikere består av 10% jobbing (møter og referatskriving), 80 % surfing, sosialisering (baksnakking) etc. og 10% private sysler (shopping o.l.).

 

Hvis man klager på manglende oppgaver vil man bli motarbeidet og frosset ut på arbeidsplassen.



Anonymous poster hash: 983f7...4f7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

syns du skal passe dine ord. Forkastelig er å snakke med folk slik du gjør.

regner med at TS ikke har mulighet til å gjøre de tingene du skriver. Hvis man ikke har derfinerte arbeidsoppgaver så er det vel ikke lett å oppdatere seg, skrive what so ever.

Anonymous poster hash: 3c920...f5e

 

Ja, omtal deg selv i 3. person. Sånt skaper den rette avstand.  :fnise:

Anonymous poster hash: 8ce1d...e5c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er høstferie, det er få folk på jobben. Sjefen er bortreist og kommer ikke tilbake før på mandag.

Jeg har ikke en ting å gjøre på jobb. Har egentlig hatt veldig lite å gjøre hele uken, men nå har jeg ikke noe.

Det er 3.uker på rad jeg blir hjemme på fredag og bruker egenmelding fordi jeg ikke ønsker å komme på jobb og lese nyheter liksom.

Hva hadde dere gjort? Dratt hjem og blitt hjem til mandag?

kommet på jobben i morgen og håpet på at noe å gjøre dukker opp (veldig lite sannsynlighet).

 

Anonymous poster hash: 3c920...f5e

 

Jeg ville brukt egenmelding evt vært åpen og sagt at det ikke er noe å gjøre derfor stiller jeg ikke opp på jobb, evt. hørt med sjefen eller andre om det er noe du kan gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi hadde en slik periode på jobb benyttet vi sjansen til å rydde/ommøblere. På en annen arbeidsplass laget noen mat, noen handlet ingrediensene som skulle til og noen utførte de få arbeidsoppgavene som var å gjøre. Så satte vi oss ned og hadde et koselig fellesmåltid. Det kunne ikke ramlet meg inn i halvsøvne å bruke egenmelding på den måten du gjør, av mange grunner.

 



Anonymous poster hash: 11462...fd2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da vi hadde en slik periode på jobb benyttet vi sjansen til å rydde/ommøblere. På en annen arbeidsplass laget noen mat, noen handlet ingrediensene som skulle til og noen utførte de få arbeidsoppgavene som var å gjøre. Så satte vi oss ned og hadde et koselig fellesmåltid. Det kunne ikke ramlet meg inn i halvsøvne å bruke egenmelding på den måten du gjør, av mange grunner.

 

Anonymous poster hash: 11462...fd2

 

Det er dessverre ikke mulighet for det her. Det er gammeldags fabrikk med faste og impregnerte rutiner med ingen eller lite rom for forandringer.

Ja jeg skjønner at det blir feil å gjøre det derfor skrev jeg her med håp om å snakke om det og få noen KONSTRUKTIVE kommentarer. Det ble dessverre ikke slik så vi kan avslutte innlegget her.

 

Anonymous poster hash: 3c920...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, omtal deg selv i 3. person. Sånt skaper den rette avstand.  :fnise:

Anonymous poster hash: 8ce1d...e5c

 

Stakkars person. Hva er vitsen i å prøve å trykke ned på folk?

Anonymous poster hash: 3c920...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9gag.com

fmylife.com

waitbutwhy.com

 

Burde holde deg opptatt til sjefen kommer tilbake. 

Da tar du en ordentlig prat med vedkommende og finner ut hva som faktisk er dine oppgaver og hva som forventes av deg. Hvis ikke, gratulerer du får betalt for å surfe :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er forkastelig å misbruke egenmeldingsdager slik. 

 

Skaff deg noe å gjøre. Enten be sjefen om å få noe å gjøre, eller bruk tiden til å oppdatere deg på faglitteratur, forberede ting, skrive/oppdatere dokumentasjon, osv osv. 

 

 

Anonymous poster hash: 30d87...ff4

 

Jepp. Om ikke annet, så kan TS rydde, kaste og vaske. (Eller lese nyhetene, slik jeg i perioder gjør for tiden...)

Anonymous poster hash: 9034b...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er dessverre ikke mulighet for det her. Det er gammeldags fabrikk med faste og impregnerte rutiner med ingen eller lite rom for forandringer.

Ja jeg skjønner at det blir feil å gjøre det derfor skrev jeg her med håp om å snakke om det og få noen KONSTRUKTIVE kommentarer. Det ble dessverre ikke slik så vi kan avslutte innlegget her.

 

Anonymous poster hash: 3c920...f5e

 

 

Impregnerte rutiner?

Anonymous poster hash: 007f5...2ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ta og roe deg ned noe hakk!! Bli så jævlig provosert som du bare vil :)

Jeg kan ikke avspassere når jeg ikke har jobbet overtid. Har heller ikke råd til å få trekk i lønn siden jeg er alene forsøger.

Jeg tar egenmelding for jeg er faktisk nedstemt, lei meg og veldig frustrert over å ikke ha noe å gjøre.

Er alenemor, er våken om natta med en baby, kjører langt til og fra jobben.. og når jeg kommer hit får jeg ikke nok å gjøre.

Ikke rart det er krig i verden når det første man gjøre å kaste stein på folk istedenfor å prøve å forstå situasjonen.

 

Anonymous poster hash: 3c920...f5e

 

 

Stein? Det er jo ikke rart at folk baserer seg på åpningsinnlegget. Om du faktisk er syk og at nedstemtheten har gått over i potensiell depresjon, så kan du gå til lege og få sykemelding, men man bruker ikke egenmelding bare fordi det ikke er å gjøre noe på jobb så man får fri.

 

Og ja, jeg blir provosert over de som bare skofter, selv om det aldri er så lite å gjøre. At du ikke har nok arbeid er jo arbeidsgivers ansvar, men arbeidsgiver har jo fortsatt kontrakt på at du jobber de timene du skal. 

Anonymous poster hash: e7414...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...