Gå til innhold

Er på utveksling i utlandet, kan jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpe taxfree? Skal hjem til norge i helgen for å feire mor og lurer på om jeg skal kjøpe noe fint til henne. Kan jeg kreve taxfree på dette siden jeg tar det med til norge? Fant ikke noe på nettet om dette..

Tusentakk for svar

Anonymous poster hash: bc76d...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan du.

Ohh, det hadde vært fantastisk!!! Da sparer jeg litt penger:) men er du helt sikker?

Anonymous poster hash: bc76d...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet dette for sikkert? Er så redd for å gjøre noe feil..finner ikke noe regelverk på det. Er student på utveksling i ett euland, men skal hjem og ha med varen hjem til norge. (Har midlertidig adresse i utlandet, men folkeregistrert i norge).

Anonymous poster hash: bc76d...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du krysser grensen og er gammel nok kan du ha med taxfree. God handel!

Takk for svar!

Tenkte kanskje min midlertidige bostedadresse kunne ha noe betydning i negativ forstand.

Anonymous poster hash: bc76d...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taxfree kan du handle når du oppholder deg utenfor Norges grenser i mer enn 24(?) timer (noen som vet for sikkert?) 

 

dvs, du som studerer i utlandet kan fint trippe innom taxfree og handle den kvoten du kan bringe inn i landet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje dere som svarer har misforstått spørsmålet. Ts lurer ikke på om hun kan handle på taxfree på flyplassen, men om hun kan be om tax free i butikkene i landet hun bor i, og få igjen penger på flyplassen. Man har ikke rett på det hvis man er "resident" i landet hvor du skal handle, men siden du er folkeregistrert i Norge skal ikke det være noe problem. Hvis de spør sier du bare at du er turist! :)

Anonymous poster hash: 6f4c7...d93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje dere som svarer har misforstått spørsmålet. Ts lurer ikke på om hun kan handle på taxfree på flyplassen, men om hun kan be om tax free i butikkene i landet hun bor i, og få igjen penger på flyplassen. Man har ikke rett på det hvis man er "resident" i landet hvor du skal handle, men siden du er folkeregistrert i Norge skal ikke det være noe problem. Hvis de spør sier du bare at du er turist! :)

Anonymous poster hash: 6f4c7...d93

Ja takk, formulerte meg kanskje ikke tydelig nok. Så jeg gjør ikke noe ulovlig da? Er bare en utveksling på fire mnd.

Anonymous poster hash: bc76d...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje dere som svarer har misforstått spørsmålet. Ts lurer ikke på om hun kan handle på taxfree på flyplassen, men om hun kan be om tax free i butikkene i landet hun bor i, og få igjen penger på flyplassen. Man har ikke rett på det hvis man er "resident" i landet hvor du skal handle, men siden du er folkeregistrert i Norge skal ikke det være noe problem. Hvis de spør sier du bare at du er turist! :)

Anonymous poster hash: 6f4c7...d93

Ja takk, formulerte meg kanskje ikke tydelig nok. Så jeg gjør ikke noe ulovlig da?

Anonymous poster hash: bc76d...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, formulerte meg kanskje ikke tydelig nok. Så jeg gjør ikke noe ulovlig da?

Anonymous poster hash: bc76d...87a

 

Neida. Har hatt flere kunder som er norske og handler på taxfree, fordi de bor i utlandet :) Du får som regel med et hefte, dette kan være lurt på lese på. Om du gjør noe ulovelig? Absolutt ikke. Kjør på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Har hatt flere kunder som er norske og handler på taxfree, fordi de bor i utlandet :) Du får som regel med et hefte, dette kan være lurt på lese på. Om du gjør noe ulovelig? Absolutt ikke. Kjør på!

Har handlet mye tax free paa reiser, men aldri naar jeg har "bodd" i utlandet! Men kjekt! Naa blir nok mor glad🎂🎁

Anonymous poster hash: bc76d...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...