Gå til innhold

Bil kjørte inn i bakfangeren min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

I dag var det en billist som kjørte i meg og laget en bittebitte liten ripe i lakken på bakfangeren min. Dette skjedde på vei inn i en rundkjøring. Han var ordentlig og fulgte etter meg til vi kom til et sted egnet for å stoppe. Han fylte ut skademelding og beklaget seg og unnskyldte og var nesten på gråten hele mannen. 

 

Han ga meg tlf nummeret sitt og ba om å få betale for lakkering eller hva det måtte være av egen lomme da han ikke ønsket å miste bonusen sin hos forsikringsselskapet da han har kjørt skadefritt i 30 år.

 

Hva ville dere gjort? 

 

Jeg er jo selvsagt redd for at det kan ha skjedd en usynlig skade jeg kan svi for en gang i fremtiden hvis vi ikke gjør dette skikkelig. 

Går det an å gå til et bilverksted og få de til å sjekke om bilen har tatt noe skade annet enn den ripen og at han så betaler det? 

 

Jeg kan INGENTING om bil og hva som må gjøres i sånne tilfeller. Har hatt lappen i 2 år og aldri vært i en sånn situasjon. (Og ja, jeg er jente)

 

Hva ville dere gjort??? Jeg vil jo ta hensyn til hans bonus og ordne opp oss i mellom, så lenge alt blir sjekket og bilen er ok. 



Anonymous poster hash: 245f4...26b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usynleg skade etter påkøyring bakifrå kan du sjå heilt bort frå. Det er ein grunn til at det heiter støytfangar, han fangar opp støyten! Få reparert dette, og tenk ikkje meir på det.

Endret av Vox_populi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send skademelding til forsikringsselskapet på vanlig måte og få skaden taksert og reparert. Ditt forsikringsselskap vil sende regningen videre til mannens forsikringsselskap og han kan da selv velge om han vil ta det på forsikringen og få bonustap eller betale og unngå bonustap. Enkelt og greit.

Og hvis han har kjørt skadefritt i 30 år er det ikke en gang sikkert at han får noe bonustap. Det kommer helt an på hvilken bonus han har pr. i dag og hvilken avtale han har med sitt forsikringsselskap.

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...