Gå til innhold

Jeg er så lei av bloggverden at jeg vil spy!

Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Summen av det Mamsi og Tjomlid skriver,  blir virkelig tungt fordøyelig, og slenger du på kåringen som Norges mektigste mediekvinne, da er det nesten så jeg frykter vi blir et Molboland. Her er så mange problemstillinger at jeg blir matt. 

La meg begynne med åpningen til Tjomlid. For NÅR ellers i samfunnsdebatten ser du at man poengterer at at man liker debattmotstanderen sin, før man stiller spørsmål ved det de har sagt? Sier ikke det det meste om hvor vanskelig det blir å diskutere med bloggere? Det ville jo sett nokså underlig ut dersom Hareide måtte poengtere at han likte Siv Jensen, før han gikk i gang med en diskusjon. For HVORFOR føler Tjomlid at han må innlede på denne måten? Er det fordi han ikke vil bli satt i bås som misunnelig eller en hetser/mobber. Eller er det fordi Sophie Elise er ung, slik at hun må tas på med slikehansker, eller er det fordi, ja Gudene vet. Men vi KAN IKKE ha det sånn. De er IKKE sarte jenter som utleverer følelsene sine og skriver litt om "krig og fred og sånn". 

Og skal vi ha det sånn at vi kårer noen til mektige mediekvinner når de deltar i samfunnsdebatten når de a) ikke har kunnskap om det de snakker om og b) blir tatt med biksene nede gang på gang på gang? Og hva verre er, det er disse stemmene som blir hørt. Det er disse som er påvirkere, særlig av unge mennesker. Stopp verden, jeg vil av! NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten digresjon, men når vi snakker om en lipgloss-bloggers tillagte mediemakt så skulle jeg heller ønske at Malvik kommunes behandling og maktovergrep mot ei jente som vant søksmål mot kommunen og hennes åpne blogging fikk mer omtale. Og litt mer makt. Her skal bloggerens makt fratas, og jenta skal kues. 

Hvor mye makt kan vi gi denne jenta?

Endret av Cornucopia
Siteringsfeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Cornucopia skrev:

En liten digresjon, men når vi snakker om en lipgloss-bloggers tillagte mediemakt så skulle jeg heller ønske at Malvik kommunes behandling og maktovergrep mot ei jente som vant søksmål mot kommunen og hennes åpne blogging fikk mer omtale. Og litt mer makt. Her skal bloggerens makt fratas, og jenta skal kues. 

Jeg begynte nå å lese, og gråter... (det er ikke ofte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Asti skrev:

Jeg begynte nå å lese, og gråter... (det er ikke ofte).

DET var ikke meningen!
Jeg bare fatter ikke at denne saken ikke har fått mer oppmerksomhet i media enn den har fått, og at ei jente som blogger åpent om overgrepene går under radaren, mens de rosa materialisme-bloggene forgudes herfra til månen.

Siden jeg har nevnt et par ganger at en blogger (eller en hvilken som helst annen person for den saks skyld), ikke har mer makt enn vi gir dem, men her ser vi altså en av de som virkelig trenger alt vi kan gi. 
Jeg la det ut her, for kontrastens skyld.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Cornucopia skrev:

DET var ikke meningen!
Jeg bare fatter ikke at denne saken ikke har fått mer oppmerksomhet i media enn den har fått, og at ei jente som blogger åpent om overgrepene går under radaren, mens de rosa materialisme-bloggene forgudes herfra til månen.

Siden jeg har nevnt et par ganger at en blogger (eller en hvilken som helst annen person for den saks skyld), ikke har mer makt enn vi gir dem, men her ser vi altså en av de som virkelig trenger alt vi kan gi. 
Jeg la det ut her, for kontrastens skyld.

Jeg gråt for hun skrev så levende om sine følelser. Hun traff meg. :)

Enig med deg. :) Og takk for at du delte.

Ser det er skrevet litt, men ikke mye: 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjermdump fra Malvik Kommunes FB-side, der er det dukket opp mange kommentarer i det siste.
Det er noen som er navngitt i kommentarfeltet i lenken du la ut også.

Endret av Cornucopia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
8 timer siden, Cornucopia skrev:

Takk for deling. Det er en del av bloggsfæren dette også. Jeg håper at hun når frem, og at hun greier å ta til seg støtten som vises henne i kommentarfeltet. Tenk om noen av de store bloggerne kunne engasjere seg. Det holder med en kort kommentar, eller å lenke til bloggen hennes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, leste lenken til Asti. I en diskusjon om en helt annen blogger og tema (palmeolje og dobbeltmoral), så drar EN opp selv CBE og latterliggjør Victoria.

Den der EN....arrrhhhhhhggg! Folkeskikk er jaggu ikke noe hun har fått med seg hjemmefra. Fysj! Hun kan jo ikke være riktig i hodet. Eller så bare skaper hun seg for å få oppmerksomhet til seg selv. Hun er vel ei seg fordi ingen diskuterer henne....

Bra andre i tråden forsvarer Victoria og tar til motmæle.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Jeg bare venter på at hun skal komme med så mange nye  oppgulp og usakligheter at hun blir kastet ut. Kan umulig vare så lenge. 

Forøvrig veldig enig i den som kommenterte i CBE-tråden om at oppførselen og debattstilen til enkelte medlemmer på SoMe-gruppa, er langt verre enn her inne på KG, som de nå elsker å rakke ned på. 

Endret av hulderjenta
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linker! Når det gjelder SE så ser jeg meg mektig lei av at når det blir motvind så bruker både SE og mediene "hun er så ung kortet". Hvorfor i all verden skal man kunne frasi seg alt ansvaret bare fordi man "kun" er 21 år? Kvinnen, ja jeg sier kvinnen fordi SE har faktisk vært myndig i 3 år. Satt på spissen; dersom En 21 åring kjørte i fylla og kjørte ned noen hadde folk da forsvart det med at jammen hun er jo kun 21 år? Neppe. Hun måtte allikevel tatt straffen sin. Kjenner jeg er så lei av at alle må trø på eggeskall for å kritisere det uetiske med den bloggen. SE er selverklært feminist men hva er det feministiske i å takle saklig kritikk med å respondere med at "han/hun angriper en ung jente".? Dersom du er feminist; bruk aldri kortet at du er jente/kvinne det blir ren idioti at man automatisk skal være offer siden man er kvinne og ikke en mann. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Cornucopia skrev:

I dag ligger bloggen på 8. plass på blogglisten: http://blogglisten.no/  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LKE har opprettet innlegg + meningsmåling vedr. redigering i SoMe-gruppen på facebook. Han spør når er redigeringen så omfattende at leserne bør gjøres oppmerksom på det? Hvor går grensen? Hvor detaljert skal man beskrive hvilke endringer som er gjort?

Lenke til innlegget: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/950580205025435/?qa_ref=qd . 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 2.1.2016 at 22.57, Cornucopia skrev:

Må bare dele - omtale i Dagbladet i går:  http://www.dagbladet.no/2016/01/03/nyheter/innenriks/mobbing/skole/42599050/    :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asti skrev:

Må bare dele - omtale i Dagbladet i går:  http://www.dagbladet.no/2016/01/03/nyheter/innenriks/mobbing/skole/42599050/    :)

Takk for deling :)
Malvik kommunes FB-side er for tiden "spenstig" lesing, men de skal ha for at ingen sletter alle kommentarene som har ramlet inn. Jeg håper inderlig de er sitt ansvar bevisst og trekker anken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cornucopia skrev:

Takk for deling :)
Malvik kommunes FB-side er for tiden "spenstig" lesing, men de skal ha for at ingen sletter alle kommentarene som har ramlet inn. Jeg håper inderlig de er sitt ansvar bevisst og trekker anken. 

De har trukket den! De hadde jo ikke noe valg etterhvert! Det hjelper å si fra! Håper jenta får fred nå! Ønsker henne alt godt! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...