pøbelsara Skrevet 10. desember 2015 #401 Del Skrevet 10. desember 2015 Mamsi er dritbra! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 11. desember 2015 #402 Del Skrevet 11. desember 2015 Vinden snudde idet noen dro mobbekortet. Jeg lurer på hvordan man skal få til en god debatt. Det vriker helt umulig å bli hørt dersom man skriver kjølig og retorisk, men skriver du litt på kanten, så blir du hørt, men diskvalifisert. Dette er langt på vei noe bloggerne har innsett, at for å bli hørt så må du provosere. Jeg skulle ønske at bloggerne kunne ta kritikk. Jeg har lenge tenkt at det er mangel på selvkritikk som er det som provoserer meg mest, men i løpet av de siste dagene er har jeg kommet frem til at selvrettferdigheten som oppstår når de får kritikk som er mest usympatisk. Bra, innlegg før i dag også @Cornucopia. Vi er vel omtrent like lei begge to.Det utrolige her er jo at alle disse "storbloggerne" nå rotter seg sammen for å ta Gerhardsen. Det Gerhardsen gjorde var å skrive et innlegg til sine medjournalister på et bransjenettsted som hovedsakelig er til for journalister. Journalisten.no kan umulig ha noen særlig stor leserskare.Etter dette har altså bloggere med et kombinert publikum som er ufattelig mye større enn journalisten.no satt i gang en propagandamaskin nærmest uten sidestykke. De marsjerer i takt, og det er like før de begynner å rope "HEIL!" virker det som. De beskytter seg selv og sine egne, og kjemper med nebb og klør for å diskreditere Gerhardsen og grave ned kritikken fort som faen.De er f*en meg ikke annet enn maktmisbrukere hele gjengen.For å svare på en viss pappablogger-vis: Føkk bloggere! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 11. desember 2015 #403 Del Skrevet 11. desember 2015 Litt mer om bloggere og Anki Gerhardsen:http://m.kjendis.no/2015/12/11/kjendis/caroline_berg_eriksen/blogger/sophie_elise/42346047/?www=1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 11. desember 2015 #404 Del Skrevet 11. desember 2015 Sorry, men Anki Gerhardsen er rimelig kjent fra før, altså. Hun drønnet til med slegga, men den kom dessverre tilbake i like stor fart siden folk søren meg ikke kan lese. (Håper nesten hun blir misforstått med vilje.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medeus Skrevet 11. desember 2015 #405 Del Skrevet 11. desember 2015 Sukk. I dag har SE et kjempelangt blogginnlegg hvor hun atter en gang viser at hun ikke har forstått hva kronikken til AG dreide seg om.http://sophieelise.blogg.no/1449605921_08122015.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 11. desember 2015 #406 Del Skrevet 11. desember 2015 Sukk. I dag har SE et kjempelangt blogginnlegg hvor hun atter en gang viser at hun ikke har forstått hva kronikken til AG dreide seg om.http://sophieelise.blogg.no/1449605921_08122015.html Siden det er temmelig mange av oss som på prinsipielt grunnlag ikkelenger ønsker å gi bloggere inntektsgivende klikk, er det fint om man deler med seg av skjermdumper hvis mulig.På forhånd takk 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medeus Skrevet 11. desember 2015 #407 Del Skrevet 11. desember 2015 Siden det er temmelig mange av oss som på prinsipielt grunnlag ikkelenger ønsker å gi bloggere inntektsgivende klikk, er det fint om man deler med seg av skjermdumper hvis mulig.På forhånd takk Innlegget var så langt at det krever mange skjermdumper ... Og jeg tror forresten ikke jeg vil gi henne flere klikk fra etter det siste smøreriet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
surge Skrevet 11. desember 2015 #408 Del Skrevet 11. desember 2015 (endret) Funderte litt på en enkel løsning, så fikset skjermskuddet til linken over:http://imgur.com/arE9M7H Funker greit å bruke denne: http://web-capture.net/convert.php (Burde kanskje klippet til i Paint, men men.) Endret 11. desember 2015 av surge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 11. desember 2015 #409 Del Skrevet 11. desember 2015 Funderte litt på en enkel løsning, så fikset skjermskuddet til linken over:http://imgur.com/arE9M7H Funker greit å bruke denne: http://web-capture.net/convert.php (Burde kanskje klippet til i Paint, men men.)Ah! Nå har jeg lært noe nytt! Skjermdump av hele sider har hittil ikke funket for meg, så takk!Innlegget var så langt at det krever mange skjermdumper ... Og jeg tror forresten ikke jeg vil gi henne flere klikk fra etter det siste smøreriet Skjønner deg veldig godt - men nå løser det seg kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medeus Skrevet 12. desember 2015 #410 Del Skrevet 12. desember 2015 Og der! sa jeg opp DB+-abonnementet mitt. Jeg gidder ikke betale for klipp-og-lim-journalistikk som i tillegg hausser opp rosabloggere som om de skulle være noe annet enn narsissistiske dagbokskrivere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deltidsjente Skrevet 12. desember 2015 #411 Del Skrevet 12. desember 2015 Sitat Dagbladet på facebook over link til svaret hennes: "Sophie Elise Isachsen har fått mye kritikk den siste uka."Har hun?! Her sitter jeg og føler at både medier og bloggere stort sett har dannet trommesirkler rundt henne og messet om hvor synd det er på henne som må utsettes for denne mobbingen? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 12. desember 2015 #412 Del Skrevet 12. desember 2015 @Cornucopia skrev et veldig godt innlegg her tidligere om bloggerne og hvor lei hun var de. Har gått å tenkt litt på dette, at hva i alle dager er det som skjer når rosabloggere skal styre dagsorden?!?! For meg fremstår disse rosabloggerne som svært lite reflekterte og rimelig grunne - i bunn og grunn. Sier ikke at de rosabloggerne ikke har rett (på lik linje med alle oss andre til å uttale seg), men denne mediemakten de har fått hører jo ingen steder hjemme. Så tror jeg holder på å ende opp på at jeg er så lei de tabloide avisene at jeg holder på å spy! Både redaktørene og journalistene burde skamme seg over å ha glemt sitt samfunnsoppdrag og slippe til disse rosabloggerne med sine tanker - som de unnskylder med er bare tanker de skriver på egen blogg. Så min oppfordring til redaktørene og journalistene er å la de være der, på bloggen. Ikke dra slikt søppel ut i det offentlige rom! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deltidsjente Skrevet 12. desember 2015 #413 Del Skrevet 12. desember 2015 @Cornucopia skrev et veldig godt innlegg her tidligere om bloggerne og hvor lei hun var de. Har gått å tenkt litt på dette, at hva i alle dager er det som skjer når rosabloggere skal styre dagsorden?!?! For meg fremstår disse rosabloggerne som svært lite reflekterte og rimelig grunne - i bunn og grunn. Sier ikke at de rosabloggerne ikke har rett (på lik linje med alle oss andre til å uttale seg), men denne mediemakten de har fått hører jo ingen steder hjemme. Så tror jeg holder på å ende opp på at jeg er så lei de tabloide avisene at jeg holder på å spy! Både redaktørene og journalistene burde skamme seg over å ha glemt sitt samfunnsoppdrag og slippe til disse rosabloggerne med sine tanker - som de unnskylder med er bare tanker de skriver på egen blogg. Så min oppfordring til redaktørene og journalistene er å la de være der, på bloggen. Ikke dra slikt søppel ut i det offentlige rom!Kunne faktisk ikke vært mer enig. Og det sier litt, da jeg jo også anser meg selv som rosablogger. Men jeg har også jobbet som journalist en kort periode (før jeg innså at det ikke var den retningen jeg ville gå).Det kan godt hende at noen av rosabloggerne faktisk har kunnskaper som gjør dem til gode kilder innen visse felt. Men at høye lesertall i seg selv skal automatisk opphøye noen til autoriteter innen politikk, fysikk og naturvitenskap slik de fremstår nå, blir utenfor min fatteevne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest medeus Skrevet 13. desember 2015 #414 Del Skrevet 13. desember 2015 @Cornucopia skrev et veldig godt innlegg her tidligere om bloggerne og hvor lei hun var de. Har gått å tenkt litt på dette, at hva i alle dager er det som skjer når rosabloggere skal styre dagsorden?!?! For meg fremstår disse rosabloggerne som svært lite reflekterte og rimelig grunne - i bunn og grunn. Sier ikke at de rosabloggerne ikke har rett (på lik linje med alle oss andre til å uttale seg), men denne mediemakten de har fått hører jo ingen steder hjemme. Så tror jeg holder på å ende opp på at jeg er så lei de tabloide avisene at jeg holder på å spy! Både redaktørene og journalistene burde skamme seg over å ha glemt sitt samfunnsoppdrag og slippe til disse rosabloggerne med sine tanker - som de unnskylder med er bare tanker de skriver på egen blogg. Så min oppfordring til redaktørene og journalistene er å la de være der, på bloggen. Ikke dra slikt søppel ut i det offentlige rom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 13. desember 2015 #415 Del Skrevet 13. desember 2015 @Cornucopia og @LilleSnupp dere setter virkelig ord på det!Paradokset er at det et leserne av både medier og blogg som gjør at det bloggerne får definsjonsmakten. For mediene fører statistikk over hva som blir mest lest, og de får klikk på artkler som handler om bloggere. Og det er bloggerne som har vost dem veien, for det er de som er selve fasiten på hvordan man får klikk og økte lesertall. Jeg har jo latt være å gi klikk til bloggere, men samtidig har jeg jo lest artikler i fleng. Så jeg bidrar bare til at statistikken opprettholdes. Derfor er bekymringen min stor når nå rosabloggere skal opphøyes av media. Når de skal bli mennesker som man skal lytte til, uten at mediene ser ut til å stille spørsmål ved de sidene av bloggverden som man virkelig burde belyse. Påvirkning på kroppsideal, utseendefokus og forbrukshysteri, for ikke å snakke om det etiske ved å eksponere barn og drive skjult markedsføring. Hvordan skal vi få flyttet fokus dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 13. desember 2015 #416 Del Skrevet 13. desember 2015 Ja, @CecilieX dette synes jeg er myyyyye viktigere å bringe på dagsorden enn manglende merking av reklame. Galskapen i at disse rosabloggerne som har sin arbeidserfaring i å skrive dagbok på nett med tilhørende mengde selfies og selvportrett skal sette dagsorden og få så mye taletid i media. Vi skal lytte til eksperter og andre som faktisk har utdannelse, kunnskap og erfaring i det de uttaler seg om, ikke disse fjollete rosabloggerne som har et halvt deltidskurs i PT, vært deltidshjelp på BikBok og er så navlebeskuende og høye på seg selv at man blir flau på deres vegne. At de har gitt ut en bok gjør de heller ikke til noe litterære geni. De har fått gitt ut boka i kraft av sin posisjon som blogger, ikke sine litterære ferdigheter!Hvorfor lar mediene seg bruke av bloggerne? For det er det de gjør når de slipper bloggerne til, men når media vil ha tak i bloggerne ifm noe kritikk - nei, da er bloggerne utilgjengelig for media. Hvor er imøtegåelsen av løgnene til CBE og LKE ift mengde bilder som ble redigert? Hvorfor gjentar media igjen og igjen løgnene til LKE og CBE? Hvorfor får LKE stå utbesvart at hetsen omhandlet krydder? Hvorfor får CBE taletid til å hevde at hun gikk ut av Skal vi Danse fordi leserne savnet bloggingen hennes? Er det derfor vi ikke får spørsmål som de ovenfor? Redaktører og journalister lar seg bruke av bloggerne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 13. desember 2015 #417 Del Skrevet 13. desember 2015 Det hadde vært interessant å kunne slå i bordet med relevant statistikk som sier noe om: - aldersgruppa som bloggerne treffer. Jeg anta at både SE og MtM sine lesere er relativt unge. Et klikk er ikke bare et klikk, så dersom det nå er slik at det er 13 - 16 åringer som beslutter via klikk hva de tradisjonelle mediene skal skrive om, så hadde det vært fint å få frem.- hvor mange lesere som faktisk leser blogg, totalt sett. Jeg antar at mange leser flere enn en blogg, og da er ikke det totale antall blogglesere så stort som man kan få inntrykk av.- antallet lesere som er pro og con i forhold til en blogg. Mange leser jo ikke primært fordi de er fans. Er man like relevant (for å bruke CBE sitt begrep), dersom en god del av leserne ikke engang liker bloggen, men bare lar seg irritere?Vet ikke hvor jeg vil helt enda, men skal man argumentere, så er det viktig å å ha et solid faktagrunnlag. Jeg ønsker å finne motargumenter mot at bloggerne får fokus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 13. desember 2015 #418 Del Skrevet 13. desember 2015 Har nevnt det før, det reelle tallet er mye lavere enn det unike lesere viser. Det er ikke unike lesere, men unike ip-adresser og vi alle har flere forskjellige ip-adresser i løpet av en dag; hjemme, på jobb/studiene, kjøpesenter, bussen, osv. Så når bloggerne skryter over å ha hatt 140.000 lesere ene dagen og 150.000 lesere neste dag og da har hatt en nesten en kvart million lesere innom (jf. Ann Brith) så tenker jeg at det skorter en del på matematikkferdighetene. Sannheten vil jeg tro er nærmere 40.000 lesere, ikke en kvart million, Ann Brith. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fotosyntesen Skrevet 13. desember 2015 #419 Del Skrevet 13. desember 2015 http://www.dagbladet.no/2015/12/13/kultur/meninger/linnea_myhre/blogg/skal_vi_danse/42372412/"Setter opp offerrolle-opera med seg selv i hovedrollen"Som leser av blogger kun gjennom avisene, da selvsagt bare kranglingen og "skandalene" er det interessant å lese hvordan Espen Donali angriper Linnea for hennes "offerrolle-strategi". Jeg synes Espen har noen gode poenger. Men skal man forvente at personer med spiseforstyrrelser kan lese fitnessbloggere/matbloggere rasjonelt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 13. desember 2015 #420 Del Skrevet 13. desember 2015 Strategiene til de her bloggerne for å få mest mulig lesertall er så gjennomskuelige nu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg