Gå til innhold

Tror dere barn av skilte foreldre oftere slurver med hygiene etc?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller kanskje spesielt hygiene? Jeg leser mange sånne tråder på ulike forum og her er det også et problem. Mine barn fikk innarbeidet rutinen med skifte truse, dusje, bytte klær etc før de ble skilsmissebarn, men stebarna har virkelig store problemer med dette! Og det er jo en gjenganger. Jeg vet ikke om det kan komme av at stebarna har fått en stemor og kanskje syns det er flaut med trusebytte etc. Eller om det glipper i fars hjem oftest fordi han med større sannsynlighet ikke er vant med å ha ansvar for den delen av barnas liv. Hva tenker dere? Eller er det mange barn og unge generelt i alle slags familier som har store problemer med dette?

Anonymous poster hash: d156c...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.

Anonymous poster hash: 2edb3...e9f

Ehm, nei til overskriften eller det siste spm?

Anonymous poster hash: d156c...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tvert i mot.

Oppfatter de som svært påpasselige fordi begge foreldrene er samkjørte og følger veldig ekstra opp i hver sin uke.

Episk.

Anonymous poster hash: 93745...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, nei til overskriften eller det siste spm?

Anonymous poster hash: d156c...886

Nei til overskriften

Anonymous poster hash: 93745...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei til overskriften Anonymous poster hash: 93745...613

Stemmer

Anonymous poster hash: 2edb3...e9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hos pappa passa han kun på at jeg dusja dagen før jeg skulle hjem (var der i en langhelg nå og da). ellers var det helt opp til meg virket det som hvor ren jeg ville være. men nå kan man si at han ikke akkurat var pappaemnet heller da så.... 



Anonymous poster hash: fae1e...08b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet (som trenger oppfølging på dette området) bor hos voksne som ikke klarer å følge opp, så vil nok dette problemet gjerne oppstå.



Anonymous poster hash: dab59...d1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De fleste menn i dag er såpass oppegående at dette ikke er noe problem, så jeg tror ikke dette er mer utbredt hos skilte barn enn andre barn. Det går generelt på hva de blir opplært til av foreldrene uansett livssituasjon.



Anonymous poster hash: bb8e0...a11
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange tenåringer som ikke er påpasselige selv enda, og bruker litt tid Før de tar ansvar for kroppslige forandringer som økt svette lukt, fetere hår, underlivshygiene osv.

Mødre vil nok lettere håndtere det overfor egne barn, mens stemødre kan bli mer usikre å hvordan de skal blande seg i personlig hygiene overfor så store barn.

Anonymous poster hash: e7c63...b03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei til overskriften, og ja, dette skjer i de beste familier.

 

Vi har en niese som da hun var ca 11 år måtte tvinges i dusjen, og hun snek seg unna å vaske håret, bare bløtte det med vann. Hun luktet ikke godt i den perioden, altså, og hun ble tvangsvasket under armene med vaskeklut og håret ble tvangsvasket i kjøkkenvasken når det var for ille. Hun visste at hun kunne gå og dusje skikkelig i stedet, altså. Men for en sta unge! (hun trente håndball tre ganger i uka, hadde gym, og var generelt veldig aktiv i fritiden med treklatring, turning, trampolinehopping etc). Heldigvis varte perioden forholdsvis kort tid. Jeg mistenker at vennene/klassekameratene fortalte henne at hun stinket. Familien består av to døtre, mor, far og pus. Over snittet inntektsmessig, begge foreldre med mastergrad.



Anonymous poster hash: 520dd...6f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Alle vet at skillsmisse barn er skitne.

Anonymous poster hash: 5339c...b65

 

Alle vet at det heter skilsmissebarn. Eller nei, tydeligvis ikke. 

 

Men disse barna er ikke mer skitne enn andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Det var ikke før stemor kom inn i bildet at barnet begynte å tørke seg/vaske hendene etter dobesøk. Kan ikke fatte og begripe hvorfor foreldrene ikke lærer barna sine noe så grunnleggende! Skilt eller ikke.

Anonymous poster hash: 63bbe...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Det var ikke før stemor kom inn i bildet at barnet begynte å tørke seg/vaske hendene etter dobesøk. Kan ikke fatte og begripe hvorfor foreldrene ikke lærer barna sine noe så grunnleggende! Skilt eller ikke.

Anonymous poster hash: 63bbe...86c

Samme her også. Gutten var 7 år og ropte fortsatt på pappa for å få hjelp på do. Det ble det brått slutt på... Fortsatt sliter han med å knyte sko, mange år etterpå, fordi foreldrene aldri gadd å lære han det, det var mye enklere å knyte for han. Ungene her er rett og slett hjelpesløse!

Anonymous poster hash: 26aba...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja... Det var ikke før stemor kom inn i bildet at barnet begynte å tørke seg/vaske hendene etter dobesøk. Kan ikke fatte og begripe hvorfor foreldrene ikke lærer barna sine noe så grunnleggende! Skilt eller ikke.

Anonymous poster hash: 63bbe...86c

 

 

Samme her også. Gutten var 7 år og ropte fortsatt på pappa for å få hjelp på do. Det ble det brått slutt på... Fortsatt sliter han med å knyte sko, mange år etterpå, fordi foreldrene aldri gadd å lære han det, det var mye enklere å knyte for han. Ungene her er rett og slett hjelpesløse!

Anonymous poster hash: 26aba...602

 

Ja, det var jammen godt dere kom inn i livene deres slik at det blir mennesker av disse. Det setter de nok pris på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre barn er rene og pene i begge hjem. Både jeg og far er nøye med hygiene og ingen av oss har sluttet å vaske verken oss selv eller barna etter bruddet

Anonymous poster hash: 82080...709

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jammen godt dere kom inn i livene deres slik at det blir mennesker av disse. Det setter de nok pris på! ;)

Er det bedre at barn aldri vasker hendene etter dobesøk mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre at barn aldri vasker hendene etter dobesøk mener du?

Jeg tror alle barn lærer å vaske hendene etter dobesøk, om de ikke lærer det hjemme lærer de det i barnehage osv. Men det er vel ingen som er så flinke til å finne feil hos barna enn stemødrene...

 

OG... før du arresterer meg vil jeg si at jeg har stemorserfaring selv og kjenner godt til hvilket kritisk filter en ser gjennom. Men jeg leste så sent som i dag at det finnes ikke håpløse barn, bare uvettige voksne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...