Gå til innhold

Blir provosert av sur kassadame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I bygda hvor jeg bor er det en ordentlig surmaga dame som  har jobbet på den lokale dagligvarebutikken i alle år.

 

Når de skulle pusse opp sentrum og lage et lite senter med mye større matbutikk trodde jeg at de også kom til å oppdatere de ansatte. Men neida, hun ble med på lasset hun. Ikke fatter jeg hva hun har i et serviceyrke å gjøre.

 

Det har vært 2 episoder med henne som jeg har reagert på:

 

Den ene var en gang jeg og mannen min var ute å handlet. Han ble ferdig før meg for han hadde bare noen småting han skulle kjøpe, så han stod i en kø. Så  kom jeg med full handlevogn og stilte meg i en annen kø, hvor det var mindre folk.

 

Han ble da ferdig med å betale og gikk til min kø for å hjelpe til å pakke varene mine som kom nedover båndet.

Kassadama så på han og posen hans med varer og sa høyt og tydelig så alle rundt hørte "DU HAR BETALT FOR DET DER, ELLER?!"

Mannen min ble helt sjokka og løftet opp posen med varene han nettopp hadde kjøpt. "Ehh ja? Har kvitttering og alt.. Betalte til og med for posen"

 

Kjente meg skikkelig dårlig og følte hun beskyldte han for å stjele foran en masse folk.

 

En annen episode var jeg alene på butikken, hadde kun med meg minsten som var spedbarn på den tiden. Jeg skulle kjøpe med snus for mannen min og la lappen med scannekode/snusmerke på båndet.

Det blikket hun sendte meg da var bare helt...... forferdelig. Begynte å lure på om jeg hadde gjort noe galt, eller hva var greia? Kunden foran meg stod og betalte for varene mine, men kassadama bare satt der og stirret på meg som om hun skulle drepe meg.

Så roper hun ut "jeg skal se legitimasjon på deg!!", noe jeg synes er morsomt nok, da jeg snart nærmer meg 40. Hun så lenge på kortet, deretter på meg, og så på kortet igjen. Godkjent under tvil tydeligvis. Så smalt hun lappen på disken foran meg. VÆRSÅGOD liksom....."ta med dritten din og forsvinn" fikk jeg følelsen av at hun sa til meg da.....

 

I dag skulle jeg innom butikken for å kjøpe noen grønnsaker til middagen, men valgte å snu i døra når jeg så det var hun som satt der. Rett og slett fordi hun er så utrolig utrivelig vesen, hele dama. Kjørte heller til en annen butikk.

 

Det kan godt hende det bare er sånn hun er, at hun ikke mener noe vondt med det. Men med en gang jeg skal fortelle noen om henne, så vet alle med en gang hvem jeg mener. "åjaa, hun ja". På en måte er det litt godt å høre det, for jeg trodde det bare var meg.

 

HVorfor jobber egentlig sånne folk med kunder i det hele tatt?

Hadde jeg oppført meg sånn som det der i jobben min (også butikkjobb) hadde jeg fått så ørene flagret! Og jeg kunne heller aldri i verden tenke meg å behandle kundene mine sånn heller.

Greit nok at man skal være streng angående legitimasjon, men det må da gå an å være litt hyggelig likevel? Har så lyst til å klage på henne, men dette er en så liten bygd at hun finner vel fort ut av hvem som har klagd

 



Anonymous poster hash: 7a2c7...44e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes hva folk kan henge seg opp i.

Smil og vær glad for hver dag som gå, så skal du se hvor mange venner du får.......

Anonymous poster hash: 0efa3...65f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Hva er det som er så galt med henne? Ho har ikke akkurat sagt noe galt (ikke direkte).

Syns du overreagerer litt jeg. Har møtt på mye verre ansatte, det der er ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv jobbet i butikk og det jeg gjorde med sure kunder var å vær ekstra blid og positiv. Kill them with kindness! Gjør det samme med hu. Kommer til å bli helt satt ut.

Og hvis du fortsatt synes det er så ubehagelig å handle der får du enten handle ett annet sted eller snakke med butikksjefen. Hun kan ikke endre seg uten å vite hva som er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er VELDIG vanskelig å sparke folk i Norge. I serviceyrker kanskke mer enn ellers, det er det beste å sende en mail der du klager på damens oppførsel. Da har sjefen noe konkret han kan "ta" henne på. Det er ikke nok til oppsigelse, men kommer det flere klager vil man til slutt kunne gå til oppsigelse.

Anonymous poster hash: bf882...e1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva var galt? Kanskje hun hadde en veldig dårlig dag begge gangene? Alle er vi mennesker, kanskje hun rett og slett er dritt lei jobben sin. Ærlig sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvergang kassedamen eller mannen er sur, bruker jeg å vise min forståelse.. Vet nøyaktig hvordan det er å jobbe i dagligvare, jobbet i 2 uker i dagligvare! Gikk så lei at jeg dro på kontoret å sa, vet du hva? Jeg sier opp! Dritt jobb av satan seg sjelv!

 

Av alle kundene som spurte om hjelp, fikk jeg snært bare kjeft.. Enten hadde vi aldri produktet, jeg sug i å leite, butikken er så dum osv.. Ansatte som er utbrent å mangel på drivkraft osv..

 

Så til alle som møte sure folk i kassen, forstå jobben!!! Du jobber sikkert med noe 13 millioner ganger bedre. Jobb først i dagligvare før man utaler seg. Service yrke er ikke matbutikk, er sjøl utdannet innen service tekniker. Matbutikk er nesten fritatt service.. 



Anonymous poster hash: 5fe84...6bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv jobbet 5 år i matbutikk og jeg kunne aldri ha oppført meg sånn. Jeg kan såklart bli lei og sliten, men da blir jeg bare mindre kontaktsøkende, men ser fortsatt kunden i øynene og prøver å smile til hver kunde.

Selv blir jeg ekstremt provosert at folk som sitter i kassa/jobber i butikk og ikke oppfører seg. Eller som sier "vi er fri" når jeg vet at de bare ikke gidder å lete. Det er slike folk som gjør at kundene ikke tror på meg når jeg faktisk vet at vi er fri for noe.

Service er jobben din! Skjerp deg, er det man får lyst til å si til sånne folk.

Anonymous poster hash: 4783b...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne klager jeg på hvis det gjentar seg over lang tid! Jobber selv i dagligvare bransjen og ja, man kan ha dårlige dager, men det skal da ikke gå utover kundene på en slik måte! Da får man heller be om å gå på gulvet om det er så ille at man ikke greier å oppføre seg de timene man er på jobb!



Anonymous poster hash: dc213...93c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvergang kassedamen eller mannen er sur, bruker jeg å vise min forståelse.. Vet nøyaktig hvordan det er å jobbe i dagligvare, jobbet i 2 uker i dagligvare! Gikk så lei at jeg dro på kontoret å sa, vet du hva? Jeg sier opp! Dritt jobb av satan seg sjelv!

 

Så til alle som møte sure folk i kassen, forstå jobben!!!

Anonymous poster hash: 5fe84...6bf

 

 

 

Det går ikke an å tenke sånn. Jeg jobber selv i butikk, og selv om du har kunder fra hælvete kan ikke det gå utrover alle de andre kundene.

Jeg får betalt for å smile, være hyggelig og hjelpe kundene så godt jeg kan. Det er helt urelevant om kunden er grei eller ikke.

Er jo alltid 2 sider i en sak, men i TS' tilfelle er hun faktisk kunden, og møter en ansatt som gjør at hun ikke føler seg velkommen i butikken uten at hun har gjort noe galt. Nå kan det jo hende at TS er en sensitiv sjel og tar seg nær av ting som andre kanskje ikke engang tenker over. Men samtidig skriver hun at hun har snakket med andre som føler det samme, så det virker ikke akkurat sånn.

 

Jeg tror ikke en virksomhet vil ha ansatte som gjør at kundene svikter, det er ikke lønnsomt.

 

Har forresten inntrykk av at de fleste arbeidsplasser har en eller flere slike personer som har jobbet der omtrent før kristi fødsel og som tror at siden de har vært der lengst så kan de holde på som de vil.

Endret av this_is_she
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv jobbet 5 år i matbutikk og jeg kunne aldri ha oppført meg sånn. Jeg kan såklart bli lei og sliten, men da blir jeg bare mindre kontaktsøkende, men ser fortsatt kunden i øynene og prøver å smile til hver kunde.

Selv blir jeg ekstremt provosert at folk som sitter i kassa/jobber i butikk og ikke oppfører seg. Eller som sier "vi er fri" når jeg vet at de bare ikke gidder å lete. Det er slike folk som gjør at kundene ikke tror på meg når jeg faktisk vet at vi er fri for noe.

Service er jobben din! Skjerp deg, er det man får lyst til å si til sånne folk.

Anonymous poster hash: 4783b...189

 

Hvordan kan du vite om det?

Anonymous poster hash: be1ec...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan kan du vite om det?

Anonymous poster hash: be1ec...856

 

 

Hvis de har pause så hadde de vel neppe vært ute i butikken og gjort andre ting. Det er jo en måte å se det på... 

 

Til TS: 

Hvis hun er gjennomgående sur og ufyselig så gi beskjed til butikksjefen. Send en mail, og beskriv situasjonene. Beskriv hvordan hun er. 

Hvis folk ikke gir tilbakemelding så kan ikke sjefen eller hovedkontoret i kjeden hvis det er en kjede vite at de har en mindre god ansatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er overalt. Kanskje de ikke har det greit? Kanskje de er gjennom tøffe perioder i livet sitt? Kanskje de har fått vite at de har kreft? Man vet aldri,men når folk har det så ille at de ikke klarer ta seg sammen på jobb, da går det an å være snill mot dem.



Anonymous poster hash: 52fe9...49d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send klage til sjefen hennes.

 

Btw: Er dette i en liten fjord på vestlandet?



Anonymous poster hash: 75ca5...7f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud.. Virker som folk er ganske så uprofesjonelle her? Hva så om hun har en dårlig dag? Hvorfor i alle dager skal hun ta dette utover ts? Jeg forstår det virkelig ikke. Til dere som jobber i servicebransjen; hvorfor tar dere det utover kundene hvis typen deres har slått opp med dere o.l.? Klarer ikke å forstå det



Anonymous poster hash: 21689...525
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De er overalt. Kanskje de ikke har det greit? Kanskje de er gjennom tøffe perioder i livet sitt? Kanskje de har fått vite at de har kreft? Man vet aldri,men når folk har det så ille at de ikke klarer ta seg sammen på jobb, da går det an å være snill mot dem.

Anonymous poster hash: 52fe9...49d

 

 

Hun har sittet i kassen og vært sur i flere år skrives det i hovedinnlegget. 

Det får da være måte på hvor lenge man skal være muggen for en dårlig dag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Send klage til sjefen hennes.

 

Btw: Er dette i en liten fjord på vestlandet?

Anonymous poster hash: 75ca5...7f1

 

Ts her. Vestlandet ja.

 

Hun er nok kronisk sur ja. Jobbet der sålenge jeg kan huske. Har også hørt rykter om at hun er veldig "på" turister siden noen av de har en tendens til å stjele. Men det betyr jo slett ikke at alle turistene er sånn.Når man bor på et turiststed må man regne med at det er mye turister og da må man takle de på en bedre måte enn å sitte å skule på de.(har selv sett henne i aksjon når jeg har stått i butikkøen når det har vært turister der)

 

 

Anonymous poster hash: 7a2c7...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Synes det er merkelig at folk reagerer på ansatte som jobber i butikken. Kunne ikke brydd meg mindre om det var djevelen selv som satt i kassa og lagde helvete. Så lenge jeg får betalt varene så er det jo samme faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...