Gå til innhold

Dovendyret ønsker seg en større flokk


Dovendyr1

Anbefalte innlegg

Da ser det ut til at vi også har blitt prøvere!

Vi er 23 og 25 år gamle. Begge har utdanning og full jobb, vi eier hus og 2 biler. I tillegg til oss to, består flokken vår av en hund og katt som jeg er veldig glad i :pasha: Men lengselen etter en baby er stor, så det skal vi prøve oss på nå :):strix:

Har gått på p-piller i 7 år. Sluttet på pillen i starten av august i år og fikk bortfallsblødning som vanlig. Men jeg har ikke fått vanlig TR etter dette. Vet derfor ikke hvor i syklus jeg er, om jeg har hatt El, og det hele er ganske frustrerende :murvegg: Men vi homper i vei, tar ting med ro og for øyeblikket er jeg ikke noen hardcore prøver :P Frem til TR dukker opp for første gang, så er vel dette PP0?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som prøver :) Håper dere er en av dem som er heldig og bruker kort tid. Får håpe ikke den verste prøvepsykosen setter inn enda. Det er ikke lett å ikke la seg rive med av drømmer, forhåpninger og kaos.

 

Noen velger å kalle perioden mellom bortfallsblødning og vanlig TR for PP0. Der er man jo litt mer usikker i forbindelse med når eggløsning er. Men om dere prøver så ofte at dere uansett ville truffet på eventuell eggløsning synes jeg du kan kalle det PP1 om du vil :) Det er ingen fasit på det der. Du gjør som du selv vil.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, sjela :)

I natt hadde jeg en merkelig drøm der jeg testet positivt på alle mulige gtester, så jeg våknet forventningsfull og følte at jeg var gravid. Måtte selvfølgelig brenne av en g-test og den var negativ.. Er ikke sanndrømt da :vetikke:

Jeg har en del symptomer som sikkert skyldes at kroppen min ikke går på hormonprevensjon?

- Tunge og ømme bryst

- det kommer noe ut fra brystene mine?!

-helt sinnsykt følsom og gråter veldig lett

- skikkelig kviseutbrudd

- mer lyst på :sengekos:

- doble hjerteslag

Har aldri fulgt med så mye på kroppen min som nå :fnise:

Endret av Dovendyr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg hadde mange gravidsymptomer da jeg sluttet på p-pilla. Fikk ømme brystvorter/bryster mellom eggløsning og mens, hormonell, hodepine, hele sulamitten.

 

Men, det betyr heller ikke at du ikke er gravid, for det kan definitivt være det som foregår også.

 

Når tenker du å teste igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er pga pilleslutt at jeg er sånn ja :P Testet igjen igår, blendahvitt. Så vanskelig når man ikke har peiling på hvor man er i syklus! Nesten så det frister å bruke kondom frem til mensen kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere har blitt prøvere! Interessant å følge et par på ca samme alder :) At du har mer lyst på sengekos etter pilleslutt er jo en fin "bivirkning" da  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at dere har blitt prøvere! Interessant å følge et par på ca samme alder :) At du har mer lyst på sengekos etter pilleslutt er jo en fin "bivirkning" da :fnise:

Å, må innom dagboken din og lese :) ja, det er absolutt en grei bivirkning :fnise: Endret av Dovendyr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
Den 20.11.2015 at 11.03, Lerkeliten skrev:

Hvordan går det med dere? :) 

Har ikke fått med meg at du har lagt igjen en kommentar i dagboka mi, men det var jo en hyggelig overraskelse :)

 

Har jobbet mye i jula og etter jul,  vi pusser opp og jeg har vært innlagt på sykehuset.  Det var kanskje bra at jeg har begynt på pillen igjen, eller kanskje veldig dumt,   men mannen i huset takler kondom veldig dårlig... Skal slutte på pillen igjen i mai.  Har begynt på en annen type,  som  er "mildere"  enn den jeg gikk på før.  Kanskje mensen kommer tilbake kjappere? Lurer på om jeg skal prøve å slutte midt i et brett?  Fikk jo ikke tilbake mensen fra jeg sluttet i august til jeg begynte på den igjen i jula.. 

 

Samboer er litt skeptisk til hele greia,  litt av grunnen til at vi begynte med piller igjen  også. Han vil reise sier han,  og være fri osv osv.  Men så vil han plutselig ha baby..  Blir litt frustrert.  Jeg slutter på pillen i mai uansett!  :fnise:

Endret av Dovendyr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var også litt sånn at han ville så mye. Og samtidig bli far før 30 :fnise: Det mange glemmer er at barn er mobile og at man har familie og venner som eventuelt kan sitte barnepass om det er noe man ønsker å gjøre hvor det ikke passer seg å ha med barn. Man kan jo reise verden rundt med barn. No stress. Man må liksom ikke lage problemer av noe som ikke trenger å være det :) Og så vil jo livet bli beriket. Har ikke hørt om noen som angrer i alle fall ;)

Håper dere får det til etterhvert og at du får mensen kjappere etter pilleslutt enn sist :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler kan jo som regel kombineres :hjerte: men jeg klarer ikke helt å forstå han,  ettersom at jeg ikke kjenner på det samme behovet med å være fri.  Mitt behov er mye større :fnise: Uansett hvor umulig ungene til vennene mine er,  alt stresset jeg får høre om osv,  så gir det meg bare Mer lyst på unge for hver gang emner som inneholder barn og baby kommer opp :fnise: uansett om det er frustrasjon de uttrykker,  eller glede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha baby nååååå! :babyjente:  Er så verpesjuk.... Og vi har ikke engang begynt og prøve :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen! Og når vi endelig var enige om at vi snart skulle starte å prøve gjorde jeg ikke annet enn å spamme mannen med masse bilder på snapchat av diverse babyustyr :fnise: Mentale lister med ALT vi måtte ha var allerede skrevet også haha. Men det roet seg litt ned etterhvert da og etterhvert innser man at det er sinnsykt mye stæsj man ikke trenger heller :) 

Har dere bestemt dere for når dere skal begynne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg planlegger allerede :fnise: skriver opp navn som jeg liker hvis jeg hører noen nye osv.. 

 

Tenkte å begynne å prøve i mai :) Begynte med folat idag, men gjør vel ikke noe om det ikke går fullt 3 måneder før vi begynner prøvingen? Tviler uansett på at kommer til å klaffe med engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No stress. Kjør på ;) Det viktigste er vel at man går på dem de 12 første ukene av svangerskapet og starter du med dem nå så er du innafor :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legger igjen en hilsen, jeg :) Kan tenke meg at tida fram mot mai kjennes lang, men nå som våren snart er her, går det fort! :) Det kan vel ikke skade å ta multivitaminer? Det er sikkert ikke nødvendig, men jeg tar vitaminbjørner. Mest fordi de ser ut som godteri og er gode i tillegg til å være sunne.

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hyggelig med en hilsen :)

Dagene,  ukene og månedene har gått så fort det siste året at jeg blir helt stressa! Plutselig sitter jeg i gyngestolen,  gammel og grå..  Neida :fnise:

 

Ja,  mest lettvint med et multivitamin sikkert.  Vitaminbjørnene smaker jo godteri! Nesten farlig,  kan bli fristet til å ta flere :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et variert kosthold er eneste anbefaling å ta folat når du begynner å prøve og 12 uker inn i svangerskapet :) Omega3 og vitamin D kan også være fornuftig, men det må jeg bare innrømme at jeg selv har vært dårlig på :plystre: Møllers tran inneholder jo begge deler, men det er bare det å huske det og så smaker det ikke spesielt fortreffelig heller. Har spist noen brødskiver med makrell i tomat da for å bøte litt på :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...