Gå til innhold

Søstra mi og menn, menn, menn.....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg fant tilfeldigvis denne linken før idag og vill komme med ett spørsmål.

Jeg er en gutt på 26, har vært singel i noen år, men har fått sambo, og nyyter det.

Jeg har ei søster som er 23 som jeg er litt engstelig for, så dette er et spørsmål til dere jenter. :-)

Hun har de siste åra vært veldig seksuelt aktiv. Tror hun minst må ha hatt 4-5 gutter/menn i året. Iallfall varer det ikke lenge mellom hver gang hun kommer med en ny fyr.

Hun er ei flott jente så jeg skjønner at gutta er inntresserte. Jeg har spørt henne om hva hun egentlig vil, om ikke burde bremse litt. Jeg er redd hun blir litt avstumpa reint følelsesmessig om hun holder på slik.

Når jeg har ymta frampå blåser hun av det og sier att jeg ikke er morra hennes. Og det er jeg jo ikke..

Men, hva skjer? Har jeg rett eller betyr det ingenting om hun tar så lett på forhold? Jeg er glad i henne, hun har stilt opp for meg så mange ganger, så jeg bryr meg OM henne, men hun føler vell at jeg bryr meg MED noe jeg ikke skal.

Erfaringer? Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal holde deg for god til å leke moralens vokter overfor din søster!

Hvem eller hvor mange hun hopper til sengs med, hvor eller hvor ofte hun gjør det er hennes og IKKE din sak!

Stell ditt forhold og la søsteren din finne ut av ting selv! Og 4-5 menn i året er da ikke avskrekkende i hennes alder, er det?

Skrevet

4-5 menn i året var veldig lite, spør du meg.... :roll:

Synes ikke det var noe å tenke på, jeg.

Skrevet
Jeg syns du skal holde deg for god til å leke moralens vokter overfor din søster!

Hvem eller hvor mange hun hopper til sengs med, hvor eller hvor ofte hun gjør det er hennes og IKKE din sak!

Stell ditt forhold og la søsteren din finne ut av ting selv! Og 4-5 menn i året er da ikke avskrekkende i hennes alder, er det?

Han leker da slettes ikke moralens vokter, men bryr seg om sin søster og er bekymret for henne.

Hvis alle kun skal passe seg selv og sitt, og ikke bry seg om andre, hvor blir det av omtanken for andre da?

Er kalde og følelsesløse mennesker, som kun tenker "meg, meg selv og mitt" noe å trakte etter?

Det er sånn det blir hvis folk til stadighet får beskjed om å passe sitt og ikke bry seg med (om) andre.

Skrevet

Når det er sagt, så er vel ikke 4-5 menn i året mye i utgangspunktet.

Noen tar lett på forhold, andre ikke.

Folk er forskjellige. Noen sliter med en fortid med mange menn, andre synes det har gitt dem en fin erfaring.

Søsteren din er veldig ung enda, og det har nok litt å si hvis hun tar lett på forhold og følelser. Foreløpig har hun kanskje ikke lyst til å binde seg seriøst til noen. Det kan endre seg når hun blir eldre.

Det du kan gjøre er å vise at du godtar henne akkurat som hun er, men at du er der for henne hvis hun trenger noen å snakke med osv.

Ikke kom med kritikk for at hun ikke er som deg, da vil du ikke få noen stor del i hennes liv.

Skrevet

Kanskje litt off-topic, men jeg bare lurer på en ting:

hadde dette vært en aktuell problemstilling hvis hun hadde vært broren din?

Skrevet

Det lurer jeg også på.

Skrevet

hmmm. jeg synes at 4-5 stykker er for mye. Fint at du bryr deg så mye for søsteren din. Til dere som synes at 4-5 stykker ikke er såå mye, hvor mange må hun opp i før dere synes det er for mye da. Nå begynner jeg å lure...må hun over 10 stk ? Sier bare at jeg håper at jeg ikke treffer på en slik jente.

Skrevet
Kanskje litt off-topic, men jeg bare lurer på en ting:

Glimrende spørsmål!

Gjest Madam Felle
Skrevet
hmmm. jeg synes at 4-5 stykker er for mye. Fint at du bryr deg så mye for søsteren din. Til dere som synes at 4-5 stykker ikke er såå mye' date=' hvor mange må hun opp i før dere synes det er for mye da. Nå begynner jeg å lure...må hun over 10 stk ? Sier bare at jeg håper at jeg ikke treffer på en slik jente.[/quote']

4-5 stykker er ikke mye. For da kan hun faktisk være sammen med de i 2-3 mnd, og det er da virkelig ikke unormalt å ha sex på den tiden.

1-2 i uken, da kan en begynne å bli bekymret. :wink:

Skrevet
hmmm. jeg synes at 4-5 stykker er for mye. Fint at du bryr deg så mye for søsteren din. Til dere som synes at 4-5 stykker ikke er såå mye' date=' hvor mange må hun opp i før dere synes det er for mye da. Nå begynner jeg å lure...må hun over 10 stk ? Sier bare at jeg håper at jeg ikke treffer på en slik jente.[/quote']

Antallet er vel likegyldig så lenge hun bruker kondom, vel. Har hun det fint, er alt fint og flott.

Hvis du håper at du ikke møter på en 'slik' jente, har du et temmelig gammeldags kvinnesyn.

Skrevet

Du verden, her var det uenigheter.

Jeg har faktisk en bror!, og vi har snakket om dette begge.

Hadde selvsagt gjort meg samme tankene om det hadde gjeldt brodern. Ingen forskjell der!

15 - 20 stk over tre år synes jeg er VELDIG mye. At de bruker beskyttelse er en selvfølge, det er jo ikke der problemet er. Lurer bare på hva det gjør med henne. Med følelsene altså. Det må da være rart å gå fra en mann til en annen med bare noen ukers mellomrom. Er hun ikke litt ute å kjører alt nå?

Sjøl hadde jeg 5 seksuelle forhold før jeg traff sambo. Ett var en ONS, og det var rimelig ekkelt etterpå. Følte meg dum og håpløs. Det hadde jo ikke vært følelser i d hele tatt. Bare tenning, og dett var dett.

Enig med gjesten, hadde ikke takla ei jente som hadde hatt drøssevis av lettvinte forhold. Tror ikke jeg hadde stolt på henne. Man endrer vel ikke holdninger over natta heller.......

Skrevet

Men hva skal man egentlig gjøre, dersom man er singel og ønsker å ha sex i ny og ne? Jeg har aldri vært i situasjonen selv, men tror ikke det hadde vært aktuelt å inngå ett lengre forhold, bare pga sexens skyld.

Skrevet

Per; Jeg synes du lager beskymringer ut av ingenting. Spør henne da vel, 'har du det bra?', og hvis hun har det bra, lar du det ligge med det.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Enig med gjesten' date=' hadde ikke takla ei jente som hadde hatt drøssevis av lettvinte forhold. Tror ikke jeg hadde stolt på henne. Man endrer vel ikke holdninger over natta heller.......[/quote']

Hva en person gjør som singel, har da virkelig ikke noe med hvordan personen er i et forhold. Så det der stole på greiene, du spytter ut er noe forbannade tøv. :evil:

Snakk om å dømme sin egen søster på den måte. Fint å sitte der oppe, på den hvite hesten din sant? :roll:

Skrevet

Her er jeg sannelig helt enig med de fleste andre...4 stk i året er jo ikke mye. Hun er sikkert i en alder hvor det ikke er naturlig for henne å binde seg. Synes ikke det er noe feil å finne ut hva ,eller hvem man liker på dette tidspunkt!

Det er bedre å støtte henne,hvis hun noen gang trenger det fra deg...men å legge seg borti hennes saker blir helt feil. Skjønner at du vil hennes beste..men la henne gjøre sine egne erfaringer og feil. Stol på henne!

Hun er ingen fløyfille fordi hun har 4 seksuelle forhold i året. Man skal prøve og feile litt.

Skrevet
......... hadde ikke takla ei jente som hadde hatt drøssevis av lettvinte forhold. Tror ikke jeg hadde stolt på henne. Man endrer vel ikke holdninger over natta heller.......

Hvorfor i alle dager skulle du ikke stole på en person som har hatt flere partnere?? De er ikke mer utro av den grunn vettu!

..tror heller at de som har "levd livet" ikke higer etter å prøve så veldig mye nytt, nettopp av den grunn at de har det meste utprøvd!

Synes også at du lager problemer av "ingenting"

Så lenge hun har det bra, så synes jeg at hun skal få leve livet sitt slik hun ønsker det.

Skrevet

Du verden, så tåpelig MadamFelle/GreenSky.............

Jeg er IKKE arrogant./sitter på en høy hest. eller hva dere nå skrev.

Jeg BRYR MEG OM ei søster som har vært viktig og nær meg i mange år, og som jeg er veldig gla i.. Og jeg vil henne bare det beste.

Er DET så forbanna vanskelig å forstå?? Forstår dere ikke DET trenger DERE to i grunn ikke svare meg mer.....

Skrevet
Du verden, så tåpelig MadamFelle/GreenSky.............

:ler: Du vil bare hennes beste, sier du. Og jeg sier at hvis hun har det bra, er det vel ikke noe å beskymre seg over. Hvis det traff en øm tå, har du nok ganske ømme tær fra før. :wink:

Skrevet
Hun har de siste åra vært veldig seksuelt aktiv. Tror hun minst må ha hatt 4-5 gutter/menn i året. Iallfall varer det ikke lenge mellom hver gang hun kommer med en ny fyr.

Jeg synes ikke å ha 4-5 gutter i året er å beskrive noen som veldig seksuellt aktiv. Statistisk sett så bruker hun da 2,67 måneder på hver av dem.

Ville du vært like bekymret for en kompis som hadde 4-5 forskjellige damer i året?

Det er jo flott at du bryr deg om søsteren din, men bry deg nå bare ikke for mye.

Du sier jo selv at hun har det bra, så hva er egentlig problemet?

Er det kanskje bare det at egentlig så synes du at oppførselen hennes er uanstendig? Kanskje den som egentlig har problemet er deg, og ikke henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...