Gå til innhold

Syk, bostedsløs og fortvilet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny på dette forumet, men håper å kunne få noen svar/erfaringer. Jeg er ei 22 år gammel jente som sliter med helseproblemer. Jeg er ikke i stand til å utføre dagligdagse "vanlige" ting, bare det å kle på seg er smertefullt. Jeg har diagnoser, spesialist- og legeerklæringer på at jeg er syk. Har vært sykemeldt i ett år,og har mistet sykepengene mine. Pga sykdommen måtte jeg selge leiligheten min i møre og romsdal og flytte inn hos mine foreldre i vestfold. NAV har avslått søknader om aap og livsopphold, fordi de mener jeg er frisk. Nå har jeg verken penger til medisiner, behandling eller mat. Min far er selv ufør pga denne sykdom, og min mor jobber som vikar, og de har ikke råd til å fø på meg. Nå må jeg sannsynligvis flytte inn på hospits, men er veldig skeptisk. Jeg har ikke noe imot narkomane, men jeg er veldig redd for å bli ranet osv.. jeg har jobbet siden jeg var 15 for å betale for meg selv, og levd et godt liv etter mange års skolegang og godt lønnet arbeide. Jeg har klart meg med veldig lite før, men aldri vært "hjemløs". Noen tanker eller erfaringer? Jeg er jo glad for tak over hodet og mat, ikke misforstå, men jeg føler meg ikke helt trygg, og føler meg nesten tryggere "I en sovepose under en bro " om noe skjønner..

Anonymous poster hash: 5b0b6...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NAV kan ikke gjøre deg hjemløs. I verste fall har du krav på sosialhjelp, og støtte til enkel bolig. 

Men det høres veldig spesielt ut om du har alle legeerklæringer på plass som sier at du er syk, og at de ikke innvilger aap. Enten er denne historien helt annerledes enn du fremlegger den her, ellers må du klage på NAVs vedtak umiddelbart. 



Anonymous poster hash: 856c3...3bc
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

NAV kan ikke gjøre deg hjemløs. I verste fall har du krav på sosialhjelp, og støtte til enkel bolig.