Gå til innhold

Fått invitasjon med kontonummer på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, eg syntest det var praktisk, eg. Eg har fått invitasjon der det har ligge informasjon om gåvelister saman med sjølve invitasjonen, det er då ikkje så mykje betre med slike gåvelister? Og så har eg fått invitasjon der det står at paret ønskjer seg eit bidrag til ein eller annan organisasjon, også med kontonummer. Eg synest det berre er fint, eg, då veit eg korleis eg skal løyse gåveproblemet. For gåver er vanskeleg, synest eg, folk har jo alt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det minner om konfirmasjon når folk ber om penger. Da fremstår det ikke særlig voksent. 

At folk som har alt de trenger ber om penger er rett og slett dårlig oppførsel, et ungt par som ikke er helt etablert og holder et enkelt bryllup ber om tilskudd til bolig f.eks det hadde jeg gått med på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk som har alt de trenger ber om penger er rett og slett dårlig oppførsel, et ungt par som ikke er helt etablert og holder et enkelt bryllup ber om tilskudd til bolig f.eks det hadde jeg gått med på. 

Du må respektere at det er deres bryllup, og ikke ditt. Du har ikke noe du skulle sagt...

Anonymkode: aa49a...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må respektere at det er deres bryllup, og ikke ditt. Du har ikke noe du skulle sagt...

Anonymkode: aa49a...a1b

Jeg har ikke noe jeg skulle sagt om hvorvidt jeg skal bruke mine penger på å kjøpe en gave eller gi folk kontanter i gave? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe jeg skulle sagt om hvorvidt jeg skal bruke mine penger på å kjøpe en gave eller gi folk kontanter i gave? 

Ærlig talt, nå må du gi deg.

Anonymkode: aa49a...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare svar meg på spørsmålet mitt, du. ;)

Åltså, dette blir så smålig at, jeg vet ikke hva jeg skal si engang...

Anonymkode: aa49a...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åltså, dette blir så smålig at, jeg vet ikke hva jeg skal si engang...

Anonymkode: aa49a...a1b

Argumenter for hvorfor det er smålig at folk vil bestemme selv hva deres penger skal gå til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok fått litt vondt i viljen hvis jeg hadde mottatt en invitasjon med kontonr på, det er jo på grensen til tigging.
Jeg syntes ikke man skal invitere for å FÅ ting, men heller bli glad hvis folk velger å gi noe. Det er jo ikke så hyggelig å gi gaver når den man skal gi til KREVER det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumenter for hvorfor det er smålig at folk vil bestemme selv hva deres penger skal gå til?

Nei,v et du hva, dette blir for dumt for meg, jeg synes du bør vokse opp nå...

Anonymkode: aa49a...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bare de jævla NORMALINGENE GÅ EN JÆVLA ANNA STED JEG VIL IKKE SE NORMALE FOLKS, JEG VIL IKKE HØRE PÅ NORMALE FOLKS, SHORT VERSION NORMALFASCIMEN  GÅR FOR LANGTGÅ ET FORPULT ANNA STED DA OG VÆR SÅ FUCKINGS NORMAL DU BARE ORKER. HERREGUD. LA MEG VÆRE I FRED!!!!!!!!!!!!!!!!! JEG ER SYK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JEG PUKER SNART AV NORMALFASCISMEN

Anonymkode: 8dc62...b27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wonder Woman

Kan ikke bare de jævla NORMALINGENE GÅ EN JÆVLA ANNA STED JEG VIL IKKE SE NORMALE FOLKS, JEG VIL IKKE HØRE PÅ NORMALE FOLKS, SHORT VERSION NORMALFASCIMEN  GÅR FOR LANGTGÅ ET FORPULT ANNA STED DA OG VÆR SÅ FUCKINGS NORMAL DU BARE ORKER. HERREGUD. LA MEG VÆRE I FRED!!!!!!!!!!!!!!!!! JEG ER SYK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JEG PUKER SNART AV NORMALFASCISMEN

Anonymkode: 8dc62...b27

Wow! Sier jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei,v et du hva, dette blir for dumt for meg, jeg synes du bør vokse opp nå...

Anonymkode: aa49a...a1b

Det ble veldig pinlig å se hvordan du ikke klarer å argumentere for ditt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

At folk som har alt de trenger ber om penger er rett og slett dårlig oppførsel, et ungt par som ikke er helt etablert og holder et enkelt bryllup ber om tilskudd til bolig f.eks det hadde jeg gått med på. 

Nettopp. En må også ta hensyn til gjestene. Det er ikke sikkert alle disse har råd til å gi penger. Når en ber om penger blir summen høyere enn en gave ville kostet. En føler seg tvunget til å gi mer. Dette da summen blir synlig. 
Om en derimot gir gjester valget mellom penger og gave kan de med dårligere råd finne en fin gave de har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke bare de jævla NORMALINGENE GÅ EN JÆVLA ANNA STED JEG VIL IKKE SE NORMALE FOLKS, JEG VIL IKKE HØRE PÅ NORMALE FOLKS, SHORT VERSION NORMALFASCIMEN  GÅR FOR LANGTGÅ ET FORPULT ANNA STED DA OG VÆR SÅ FUCKINGS NORMAL DU BARE ORKER. HERREGUD. LA MEG VÆRE I FRED!!!!!!!!!!!!!!!!! JEG ER SYK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JEG PUKER SNART AV NORMALFASCISMEN

Anonymkode: 8dc62...b27

Folks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. En må også ta hensyn til gjestene. Det er ikke sikkert alle disse har råd til å gi penger. Når en ber om penger blir summen høyere enn en gave ville kostet. En føler seg tvunget til å gi mer. Dette da summen blir synlig. Om en derimot gir gjester valget mellom penger og gave kan de med dårligere råd finne en fin gave de har råd til.

Folk jeg vet har alt får seg noe litt utenfor det vanlige. Et ungt uetablert par kunne gått fått 20000kr i tilskudd til bolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har de jo hatt et bryllup de ikke har hatt råd til.

Det er ikke snakk om å ha råd til eller ikke, men at alle bryllup koster litt, og penger er noe man alltid trenger. Hele tiden. Men det er ekstra greit når man akkurat har brukt en del penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å ha råd til eller ikke, men at alle bryllup koster litt, og penger er noe man alltid trenger. Hele tiden. Men det er ekstra greit når man akkurat har brukt en del penger. 

Da blir det hvertfall frekt å spørre om penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...