Gå til innhold

Ikke bra nok damer? typisk problem for mange menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og når de blir sammen med denne mannen er det en annen kvinne som står uten mann.

Stakkars denne mannen, han må da bli utslitt av å gå på omgang hele tiden! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og når de blir sammen med denne mannen er det en annen kvinne som står uten mann.

Nå gjør du deg vanskelig meg vilje, tror (/håper :P) jeg. Hvis 50% av mennene hopper fra forhold til forhold hver sjette måned, kan de sørge for at 100% av damene aldri er single mer enn seks måneder av gangen, mens de andre 50% av mennene er single (for) alltid. Man ser uten tvil noe av det samme i virkeligheten, selv om det selvfølgelig ikke er så svart/hvitt. Median-kvinnen tilbringer derfor med overveiende sannsynlighet mindre tid som singel (utenfor forhold eller mer seriøs dating) enn median-mannen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør du deg vanskelig meg vilje, tror (/håper :P) jeg. Hvis 50% av mennene hopper fra forhold til forhold hver sjette måned, kan de sørge for at 100% av damene aldri er single mer enn seks måneder av gangen, mens de andre 50% av mennene er single (for) alltid. Man ser uten tvil noe av det samme i virkeligheten, selv om det selvfølgelig ikke er så svart/hvitt. Median-kvinnen tilbringer derfor med overveiende sannsynlighet mindre tid som singel (utenfor forhold eller mer seriøs dating) enn median-mannen.

Jeg snakker om langtidsforhold. Seks måneder er ikke lang tid - det er bare dating.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer har det dritlett på Tinder hvis man kun er ute etter et ligg. Damer har det ikke lettere på Tinder hvis de er ute etter forhold, da 90% av mannfolka på Tinder bare er ute etter sex. Det sier seg i grunnen selv.

Da får dere sjansen til å vise hvem dere er ihvertfall og et grunnlag til noe som kan utvikle seg videre...

Vi menn får som oftest aldri et "hei" tilbake ...vil du virkelig gå videre med diskusjonen? 

Anonymous poster hash: 3c44a...e1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får dere sjansen til å vise hvem dere er ihvertfall og et grunnlag til noe som kan utvikle seg videre...

Vi menn får som oftest aldri et "hei" tilbake ...vil du virkelig gå videre med diskusjonen? 

Anonymous poster hash: 3c44a...e1a

Så klart, jeg gir meg ikke med det første :P

På hvilken måte får man vist hvem man er når man dumper borti menn som bare bedriver tøm og røm? Hvordan skal det kunne utvikle seg videre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg svært lite om både tinder og møteplasse ("happen" har jeg aldri hørt om en gang), men sånn ut i fra det du skriver, tenker jeg at du kanskje har overvurdert effekten av det å være "fit", eller i "sin livs form" som du sier.

Det er du er i form er jo selvfølgelig også supert, og jeg går ut i fra at du er stolt av det også (som du burde), men disse dating-appene jo ganske "bilde orienterte" (går jeg ut i fra), og jeg tror det er fort gjort å framstå som litt "duchey" og kroppsfiksert når man har gjort store framskritt på trenigs-fronten..

Klønete formulert ! Jeg prøver på nytt...

Folk som brått har hatt gode treningsresultater kan ha lett for å overfokusere på nettopp det, og at det gjerne gjennspeiles i bildeformat. Noe som gjør at det er lett å framstå som litt overfladisk og selvopptatt (selv om manikke nødvendigvis er det)

Det er i alle fall noe jeg har bitt meg merke i ved flere anledninger, og det er sjeldent en possitiv ting...

Mulig jeg tar feil og er helt på jordet, men det er i alle fall en tanke, og kan være greit å ha i bakhodet :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars denne mannen, han må da bli utslitt av å gå på omgang hele tiden! :ler:

De fleste menn har lite imot å ha en jevn strøm av sexpartnere.

Anonymous poster hash: 5595f...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart, jeg gir meg ikke med det første :P

På hvilken måte får man vist hvem man er når man dumper borti menn som bare bedriver tøm og røm? Hvordan skal det kunne utvikle seg videre? 

Hva med å velge blandt de 95 % av menn som ikke bare er interessert i tøm og røm, i stedet for de 5 % playerne som absolutt alle andre damer skal ha? 

Dere jenter har så fantastisk liten selvinnsikt.

Grunnen til at en gjennomsnittlig mann sliter med å få et forhold er at han ikke kommer i kontakt med jenter overhodet.

Grunnen til at ei gjennomsnittlig dame sliter med å få et forhold er fordi hun er kresen og tror hun har sjanse på menn utenfor hennes liga. 

Hvis du ikke skjønner forskjellen på de to tingene så spørs det om det er håp.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så sikker på at at Tinder bare retter seg inn mot flings? Det er overraskende mange av de jeg kjenner som har møtt seriøse partnere der.

Mitt inntrykk er at Tinder først og fremst kjennetegnes av at kvinnene der har ganske høye krav til en potensiell date/partner, ikke at det bare brukes til kortvarige flings. 

Anonymous poster hash: 38b8d...7ba

Som jeg sa i et tidligere innlegg, det finnes eksempler på andre ting som foregår på tinder enn hook-ups, men primærfunksjonen er å finne noen å ha sex med. Om det skjer én gang eller flere sier jeg ingenting om. Det er godt mulig jenter registrerer seg for forhold, men snarveien til å bli sjarmert til sex. Forskjellen er i hvordan vi oppfatter språk av det vi møtes med visuelt.

Denne lille stripen forklarer det veldig bra

qiZjj.jpg

Anonymous poster hash: e9fb7...e37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om langtidsforhold. Seks måneder er ikke lang tid - det er bare dating.

Guttemann forklarte det ganske bra. Nei, seks måneder er ikke lang tid, men perioden er i så måte bare et eksempel. Man kan like gjerne forutsette eksempler på gjennomsnittlig forholdslengde på 1 år, eller to eller 4 års forhold, eller sågar ennå lenger, poenget er at dette i gjennomsnitt vil gå opp i opp når ventetiden for damene for neste forhold er den samme som snittiden for forholdene til de mest attraktive mennene. 

Anonymous poster hash: 38b8d...7ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å velge blandt de 95 % av menn som ikke bare er interessert i tøm og røm, i stedet for de 5 % playerne som absolutt alle andre damer skal ha? 

Dere jenter har så fantastisk liten selvinnsikt.

Grunnen til at en gjennomsnittlig mann sliter med å få et forhold er at han ikke kommer i kontakt med jenter overhodet.

Grunnen til at ei gjennomsnittlig dame sliter med å få et forhold er fordi hun er kresen og tror hun har sjanse på menn utenfor hennes liga. 

Hvis du ikke skjønner forskjellen på de to tingene så spørs det om det er håp.  

Jeg velger da ikke de som bare er ute etter sex, hvor i all verden fikk du det fra?

Å si at gjennomsnittsmannen ikke kommer i kontakt med kvinner overhodet, er jo rent oppspinn. Hvilken planet lever du på?

Og dette snakket om liga, det er jo bare svada. Man liker den man liker, uavhengig av om man er penere eller mindre pen selv. De aller fleste gjennomsnittsdamer liker gjennomsnittsmenn. Fakta.

Endret av Mythic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rolleyes:

Ja, for det var jo ikke et eksempel for å prøve å gjøre poenget så overtydelig at du måtte slutte å late som om du ikke forstod det...

Kvinner får samme antall barn, men med færre menn. http://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/stadig-flere-menn-i-norge-er-barnloseFlere menn resirkuleres. Det betyr at flere andre menn blir stående på sidelinjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det var jo ikke et eksempel for å prøve å gjøre poenget så overtydelig at du måtte slutte å late som om du ikke forstod det...

Kvinner får samme antall barn, men med færre menn. http://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/stadig-flere-menn-i-norge-er-barnloseFlere menn resirkuleres. Det betyr at flere andre menn blir stående på sidelinjen.

Eller at en betydelig større andel menn velger frivillig bort barn, som i noen tilfeller betyr at de velger bort partner.

Den linken der sier ingenting om hvor mange og hvilke menn som er i forhold, bare hvem som får barn. Noen er selvsagt ufrivillig barnløse, men det gjelder ikke alle. Noen har også sykdommer der de ikke kan få barn eller fant ikke riktig kvinne.

Anonymous poster hash: 3e3e9...342

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger da ikke de som bare er ute etter sex, hvor i all verden fikk du det fra?

Bra at du igjen bekrefter at du har fritt utvalg i menn da, i motsetning til hva menn har. 

Å si at gjennomsnittsmannen ikke kommer i kontakt med kvinner overhodet, er jo rent oppspinn. Hvilken planet lever du på?

Jeg lever på planeten "mann", og jeg kjenner nok til den mye bedre enn deg. Jenter flest er så langt inne i sin egen bortskjemte prinsesseboble at det er umulig for dere å sette dere inn i hvordan menn har det når det gjelder nettdating. 

Og dette snakket om liga, det er jo bare svada. Man liker den man liker, uavhengig av om man er penere eller mindre pen selv. De aller fleste gjennomsnittsdamer liker gjennomsnittsmenn. Fakta.

Man liker den man liker = jeg er en kresen prinsesse som forbeholder meg retten til å bare like de aller, aller kjekkeste mennene. 

Ligaen finnes, kjære prinsesse. Bare se på alle de mennene som du mener ikke er gode nok for DEG. 

De aller fleste damer overvurderer sitt eget utseende og nedvurderer menns utseende. Det er det faktisk forsket på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller at en betydelig større andel menn velger frivillig bort barn, som i noen tilfeller betyr at de velger bort partner.

Den linken der sier ingenting om hvor mange og hvilke menn som er i forhold, bare hvem som får barn. Noen er selvsagt ufrivillig barnløse, men det gjelder ikke alle. Noen har også sykdommer der de ikke kan få barn eller fant ikke riktig kvinne.

Anonymous poster hash: 3e3e9...342

Det er riktig at den ikke sier veldig mye om dette. Det er imidlertid en kjent problemstilling at flere og flere menn er ufrivllig barnløse. De som ikke fant riktig kvinne men ønsket barn, er selvfølgelig også ufrivillig barnløse, og det er vel netopp de som er relevante for denne diskusjonen. Poenget er bare at trenden man ser når det gjelder dating og forhold (et mindre antall menn går på rundgang hos et større antall kvinner) ser ut til å holde seg på sikt, når man ser noe av den same tendensen også for barnefødsler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den linken sier ingenting om årsakene til at disse mennene er barnløse. Den sier heller ingenting om de barnløse også er uten partner.

Hvordan får du matten til å gå opp, egentlig? Kvinnene i forhold må jo være i forhold med en mann - så sant hun ikke er lesbisk. Det er riktignok en noe høyere andel menn i landet, men det er ganske marginalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du igjen bekrefter at du har fritt utvalg i menn da, i motsetning til hva menn har. 

Jeg lever på planeten "mann", og jeg kjenner nok til den mye bedre enn deg. Jenter flest er så langt inne i sin egen bortskjemte prinsesseboble at det er umulig for dere å sette dere inn i hvordan menn har det når det gjelder nettdating. 

Man liker den man liker = jeg er en kresen prinsesse som forbeholder meg retten til å bare like de aller, aller kjekkeste mennene. 

Ligaen finnes, kjære prinsesse. Bare se på alle de mennene som du mener ikke er gode nok for DEG. 

De aller fleste damer overvurderer sitt eget utseende og nedvurderer menns utseende. Det er det faktisk forsket på. 

Ahhh, jeg skjønner nå hva slags type jeg diskuterer med. Da legger jeg inn årene, for jeg orker ikke stange hodet mot en murvegg av kvinneforakt. Prinsesse, my ass. Det er jo direkte nedlatende å svare som om du skulle vite noe som helst om meg og livet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller beste jentene dater noen UNDER sin liga, nettopp fordi de er enestående og fantastisk. De kan føre en samtale og samtidig være pen, sexy og søt. De som går rundt single og leter etter noe bad av no slag er ikke et tap.

Anonymous poster hash: f0661...81c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...