AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #161 Skrevet 23. september 2015 Ahhh, jeg skjønner nå hva slags type jeg diskuterer med. Da legger jeg inn årene, for jeg orker ikke stange hodet mot en murvegg av kvinneforakt. Prinsesse, my ass. Det er jo direkte nedlatende å svare som om du skulle vite noe som helst om meg og livet mitt. Nei, argumentene ble for sterke skjønner jeg. Anonymous poster hash: 5595f...d10 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #162 Skrevet 23. september 2015 Er det ikke veldig vanlig å bli sammen med noen som har barn nå for tiden? Mange forhold er det jo mine,dine og våre barn. De fleste er jo inneforstått med at forhold ikke varer livet ut idag,og er man i 30-årene eller eldre så er det jo veldig vanlig at folk har barn. Så jeg kjøper ikke den med at det er deal breaker at man har barn. De fleste der ute er også helt vanlige folk. Tenkte jeg bare skulle nevne det siden det alltid blir fremstilt som at man være så fantastisk kjekk og ha en haug med penger for å få seg dame. Det er bare å ta seg en tur ut så ser man at de fleste ser helt vanlige ut,har en helt vanlig jobb og har et helt vanlig liv. Jeg tenker at nett dating ikke er den beste måten å finne seg en partner. Klart,man kan være heldig å finne noen,men jeg tror at folk ser mye mer på bildet og dømmer lettere utfra det man skriver. Jeg har vært registrert på diverse steder som singel,men aldri truffet noen av interesse på slike steder. Så jeg ville nok heller ha satset på å treffe noen i den virkelige verden. Anonymous poster hash: 2995e...e52 2
guttemann Skrevet 23. september 2015 #163 Skrevet 23. september 2015 Den linken sier ingenting om årsakene til at disse mennene er barnløse. Den sier heller ingenting om de barnløse også er uten partner. Hvordan får du matten til å gå opp, egentlig? Kvinnene i forhold må jo være i forhold med en mann - så sant hun ikke er lesbisk. Det er riktignok en noe høyere andel menn i landet, men det er ganske marginalt."Matten" har du fått forklart. Hvis du fortsatt virkelig har problemer med å forstå det, si ifra, så skal jeg se om det er mulig å forklare det på en annen måte. Akkurat hva er det du ikke forstår? Ellers går jeg utifra at du bare gjør deg vanskelig. Det passer bedre med resten av innleggene dine i tråden. Når det gjelder hva den linken sier noe om, har jeg allerede svart på den samme innvendingen i et annet innlegg. Men jeg blir ikke overrasket over at du ikke leser i tråden før du svarer, du leser jo helt åpenbart ikke engang de innleggene som svarer deg direkte. 1
Gjest Mythic Skrevet 23. september 2015 #164 Skrevet 23. september 2015 Nei, argumentene ble for sterke skjønner jeg.Anonymous poster hash: 5595f...d10 Nei, du hadde ingen argumenter, bare bitterhet og føleri. Da gidder jeg ikke debattere mer. Du burde lære deg å diskutere som den andre AB jeg diskuterte med tidligere, han var saklig og laget en god, konstruktiv debatt.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #165 Skrevet 23. september 2015 Nei, du hadde ingen argumenter, bare bitterhet og føleri. Da gidder jeg ikke debattere mer. Du burde lære deg å diskutere som den andre AB jeg diskuterte med tidligere, han var saklig og laget en god, konstruktiv debatt. Kom gjerne med et eksempel på "bitterhet" og "føleri" i innlegget mitt. Du skjønner det, lille prinsesse, at fakta er fakta, enten det passer inn i den lille prinsesse-verdenene eller ikke. Anonymous poster hash: 5595f...d10
Gjest Mythic Skrevet 23. september 2015 #166 Skrevet 23. september 2015 Kom gjerne med et eksempel på "bitterhet" og "føleri" i innlegget mitt. Du skjønner det, lille prinsesse, at fakta er fakta, enten det passer inn i den lille prinsesse-verdenene eller ikke. Anonymous poster hash: 5595f...d10 Du snakker om å sage av greina man sitter på. Har ikke sett noen fakta fra deg, og jeg er overhodet ingen prinsesse. Og nå er jeg ferdig med avsporingene.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #167 Skrevet 23. september 2015 Det er riktig at den ikke sier veldig mye om dette. Det er imidlertid en kjent problemstilling at flere og flere menn er ufrivllig barnløse. De som ikke fant riktig kvinne men ønsket barn, er selvfølgelig også ufrivillig barnløse, og det er vel netopp de som er relevante for denne diskusjonen. Poenget er bare at trenden man ser når det gjelder dating og forhold (et mindre antall menn går på rundgang hos et større antall kvinner) ser ut til å holde seg på sikt, når man ser noe av den same tendensen også for barnefødsler. Men dersom denne trenden er så tydelig, så burde det være statistikk som støtter direkte oppunder det du sier? Ikke bare potensielt indirekte statistikk om barnløshet hos menn som kanskje har andre årsaker. Man kan ikke empirisk dra en slik konklusjon, selv om man synes det virker logisk. Anonymous poster hash: 3e3e9...342 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #168 Skrevet 23. september 2015 Du snakker om å sage av greina man sitter på. Har ikke sett noen fakta fra deg, og jeg er overhodet ingen prinsesse. Og nå er jeg ferdig med avsporingene. Kom med eksempel på "bitterhet" og "føleri" da, lille prinsesse. Du kan ikke selv velge om du er en liten prinsesse. Det er det opp til andre å bedømme. Anonymous poster hash: 5595f...d10
Musicman Skrevet 23. september 2015 #169 Skrevet 23. september 2015 Det norske ordet "attraktiv" betyr ikke det samme som det engelske ordet "attractive"! Ifølge ordboka gjør det i hvert fall ikke det. Språket utvikler seg, men det betyr ikke at alt er greit. Bruken av attraktiv i betydningen tiltrekkende skurrer veldig for meg.
Gjest Mythic Skrevet 23. september 2015 #170 Skrevet 23. september 2015 Kom med eksempel på "bitterhet" og "føleri" da, lille prinsesse. Du kan ikke selv velge om du er en liten prinsesse. Det er det opp til andre å bedømme. Anonymous poster hash: 5595f...d10 Bitterhet og føleri er å klare å påstå at ingen gjennomsnittsmann får seg dame, og at gjennomsnittsdamer kan få seg mann, uansett. Hvis du ikke har fått med deg at verden består av flest gjennomsnittsmennesker, og at de aller fleste av dem har en partner, da er du i beste fall ignorant - eventuelt så har du bodd under en stein hele livet. Og å insistere på å kalle meg prinsesse, bare oser av bitterhet og dårlig skjult hersketeknikk, spesielt når du slenger på "lille". Jeg er verken liten eller prinsesse. Om du tror det er noe du kan bedømme, så tar du bare feil, enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #171 Skrevet 23. september 2015 Men dersom denne trenden er så tydelig, så burde det være statistikk som støtter direkte oppunder det du sier? Ikke bare potensielt indirekte statistikk om barnløshet hos menn som kanskje har andre årsaker. Man kan ikke empirisk dra en slik konklusjon, selv om man synes det virker logisk. Anonymous poster hash: 3e3e9...342 Det handler ikke om å trekke absolutte konklusjoner, men når flere forsknignsrapporter peker på at antall barnløse/uetablerte menn øker så er det en sterk indikasjon på at flere og flere menn blir valgt bort. SSB har pekt på den samme tendensen her i Norge. Selvsagt vil det være noen av disse som har valgt det selv, men på den annen side er det ikke så mye av det jeg har lest som tyder på at så mange flere menn ønsker seg en partner og/eller barnefri tilværelse. Om man antar at antall menn som ønsker dette har steget noe så syntes jeg ikke dette forklarer hele økningen i antallet menn totalt og man ser kraftige indikasjoner på at det er andre mekanismer inne i bildet. Anonymous poster hash: 38b8d...7ba
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #172 Skrevet 23. september 2015 Bitterhet og føleri er å klare å påstå at ingen gjennomsnittsmann får seg dame, og at gjennomsnittsdamer kan få seg mann, uansett. Hvis du ikke har fått med deg at verden består av flest gjennomsnittsmennesker, og at de aller fleste av dem har en partner, da er du i beste fall ignorant - eventuelt så har du bodd under en stein hele livet. Nå snakket ihvertfall jeg spesielt om tinder og nettdating. At du som dame tror at du har noen innsikt i hvordan menn har det der er ganske latterlig. Det blir som om en mann skulle fortalt en fembarnsmor hvordan det er å føde. Dersom du virkelig vil ha innsikt i dette så kan du lage en profil med gjennomsnittlige mannsbilder. Og ja, jeg har laget en dameprofil for å sammenligne. Ellers kunne det være interesssant å vite hva du anser til å være en gjennomsnittlig utseende mann. Anonymous poster hash: 5595f...d10 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #173 Skrevet 23. september 2015 Det handler ikke om å trekke absolutte konklusjoner, men når flere forsknignsrapporter peker på at antall barnløse/uetablerte menn øker så er det en sterk indikasjon på at flere og flere menn blir valgt bort. SSB har pekt på den samme tendensen her i Norge. Selvsagt vil det være noen av disse som har valgt det selv, men på den annen side er det ikke så mye av det jeg har lest som tyder på at så mange flere menn ønsker seg en partner og/eller barnefri tilværelse. Om man antar at antall menn som ønsker dette har steget noe så syntes jeg ikke dette forklarer hele økningen i antallet menn totalt og man ser kraftige indikasjoner på at det er andre mekanismer inne i bildet. Anonymous poster hash: 38b8d...7ba Jeg syntes fint lite synd på alle disse "ufrivillige" barnløse mennene. Jeg har testet ut dette med tinder, og resultatene er ganske komiske. Først har jeg hatt bilder av meg selv: jeg er slank, midten av tjueårene, alltid blitt sett på som pen (er klar over at ikke alle nødvendigvis syntes det, men dere ser poenget håpet jeg). Jeg fikk greit med matcher. Så skiftet jeg ut bildene til en random supermodell (lagde ny profil) og jeg fikk match på ALLE mannfolka. Det var ikke én eneste mann som ikke likte meg. Mange av de middels mannfolka som hadde likt min ekte profil, hadde ikke skrevet noe til meg - men til supermodellen skrev dem alle mann! Og når de ikke fikk respons på første meldingen, skrev de flere og ga seg ikke. Jeg, som er en normal søt og pen jente, var altså ikke bra nok. Men en supermodell holdt mål. Da kan de takke seg selv når de er 50 og fortsatt single "fordi ingen vil ha dem og kvinner setter så høye krav til oss stakkars gjennomsnittlige menn". Please! (Og nei, jeg er ikke på noen måte bitter, jeg har kjæreste idag, og har aldri hatt problemer mef å finne noen. Men syntes det blir dobbeltmoralskt av menn å klage på dette, når de selv løper etter de aller fineste damene.)Anonymous poster hash: 532b9...368 6
Gjest Mythic Skrevet 23. september 2015 #174 Skrevet 23. september 2015 Nå snakket ihvertfall jeg spesielt om tinder og nettdating. At du som dame tror at du har noen innsikt i hvordan menn har det der er ganske latterlig. Det blir som om en mann skulle fortalt en fembarnsmor hvordan det er å føde. Dersom du virkelig vil ha innsikt i dette så kan du lage en profil med gjennomsnittlige mannsbilder. Og ja, jeg har laget en dameprofil for å sammenligne. Ellers kunne det være interesssant å vite hva du anser til å være en gjennomsnittlig utseende mann. Anonymous poster hash: 5595f...d10 Jeg har ikke sagt at jeg vet hvordan menn har det, bare at de aller fleste gjennomsnittsmenn jeg vet om, enten er eller har vært i forhold. Å påstå at det skulle være helt håpløst for en gjennomsnittsmann å få seg dame, er jo bare tullete. For meg vil et gjennomsnittlig utseende hos en mann være f.eks noe a la han her http://gfx.dagbladet.no/labrador/656/656329/6563295/jpg/active/320x.jpg (tilfeldig bilde fra nettet).
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #175 Skrevet 23. september 2015 Jeg syntes fint lite synd på alle disse "ufrivillige" barnløse mennene. Jeg har testet ut dette med tinder, og resultatene er ganske komiske. Først har jeg hatt bilder av meg selv: jeg er slank, midten av tjueårene, alltid blitt sett på som pen (er klar over at ikke alle nødvendigvis syntes det, men dere ser poenget håpet jeg). Jeg fikk greit med matcher. Så skiftet jeg ut bildene til en random supermodell (lagde ny profil) og jeg fikk match på ALLE mannfolka. Det var ikke én eneste mann som ikke likte meg. Mange av de middels mannfolka som hadde likt min ekte profil, hadde ikke skrevet noe til meg - men til supermodellen skrev dem alle mann! Og når de ikke fikk respons på første meldingen, skrev de flere og ga seg ikke. Jeg, som er en normal søt og pen jente, var altså ikke bra nok. Men en supermodell holdt mål. Da kan de takke seg selv når de er 50 og fortsatt single "fordi ingen vil ha dem og kvinner setter så høye krav til oss stakkars gjennomsnittlige menn". Please! (Og nei, jeg er ikke på noen måte bitter, jeg har kjæreste idag, og har aldri hatt problemer mef å finne noen. Men syntes det blir dobbeltmoralskt av menn å klage på dette, når de selv løper etter de aller fineste damene.)Anonymous poster hash: 532b9...368 Nei, du gjør vel ikke det men jeg mener du misforstår. At man får match og skriver til hverandre på tinder betyr ikke at man faktisk blir sammen av det. Selv om mange av disse mennene skriver til kvinner så får de på ingen måte respons på det. Og du skriver jo selv at mange av mennene også skrev til deg da du hadde en "ordinær" profil. Vel, det er nettopp blant mange av disse man også finner en del ufrivillige barnløse. Anonymous poster hash: 38b8d...7ba
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #176 Skrevet 23. september 2015 Nei, du gjør vel ikke det men jeg mener du misforstår. At man får match og skriver til hverandre på tinder betyr ikke at man faktisk blir sammen av det. Selv om mange av disse mennene skriver til kvinner så får de på ingen måte respons på det. Og du skriver jo selv at mange av mennene også skrev til deg da du hadde en "ordinær" profil. Vel, det er nettopp blant mange av disse man også finner en del ufrivillige barnløse. Anonymous poster hash: 38b8d...7ba Jeg fikk mange matcher, men ikke så mange som faktisk skrev til meg. Men til modellen skrev så og si alle. Anonymous poster hash: 532b9...368 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #177 Skrevet 23. september 2015 Jeg syntes fint lite synd på alle disse "ufrivillige" barnløse mennene. Jeg har testet ut dette med tinder, og resultatene er ganske komiske. Først har jeg hatt bilder av meg selv: jeg er slank, midten av tjueårene, alltid blitt sett på som pen (er klar over at ikke alle nødvendigvis syntes det, men dere ser poenget håpet jeg). Jeg fikk greit med matcher. Så skiftet jeg ut bildene til en random supermodell (lagde ny profil) og jeg fikk match på ALLE mannfolka. Det var ikke én eneste mann som ikke likte meg. Mange av de middels mannfolka som hadde likt min ekte profil, hadde ikke skrevet noe til meg - men til supermodellen skrev dem alle mann! Og når de ikke fikk respons på første meldingen, skrev de flere og ga seg ikke. Jeg, som er en normal søt og pen jente, var altså ikke bra nok. Men en supermodell holdt mål. Da kan de takke seg selv når de er 50 og fortsatt single "fordi ingen vil ha dem og kvinner setter så høye krav til oss stakkars gjennomsnittlige menn". Please! (Og nei, jeg er ikke på noen måte bitter, jeg har kjæreste idag, og har aldri hatt problemer mef å finne noen. Men syntes det blir dobbeltmoralskt av menn å klage på dette, når de selv løper etter de aller fineste damene.)Anonymous poster hash: 532b9...368 Enig,og jeg mener selvsagt ikke alle, men noen menn har litt for høye krav til hvordan ei dame skal se ut. Når man selv ikke er av de mest attraktive,så er det ganske håpløst å kreve at de fineste damene skal være interessert. Jeg har tenkt det flere ganger når jeg leser enkelte innlegg her inne,og det er at de kanskje har for høye krav til utseendet på damene. Spesielt når de klager over at damer skal ha de kjekkeste mennene som tjener masse penger. Da tenker jeg at de kanskje går etter damer som er veldig pene,og kan velge og vrake i menn. For det stemmer dårlig med min virkelighet at helt vanlige menn blir valgt bort. Så jeg lurer alltid på hvilken virkelig disse som påstår at damer kun går etter menn med høy status, men med damer så mener de vel de som er veldig pene og unge. Og bare for å nevne det,så har ikke jeg problemer med å tro på at enkelte menn oftere blir valgt bort. Jeg tror bare ikke at de som sitter bastant og mener at kvinner er slik og sånn helt ser at det er en viss type kvinne de snakker om. Eventuelt er det enklere å skylde på at kvinner er på den måten istedenfor å se på seg selv og kanskje ta tak i egne høye krav? Anonymous poster hash: 2995e...e52 1
Sandie Skrevet 23. september 2015 #178 Skrevet 23. september 2015 Bra at du igjen bekrefter at du har fritt utvalg i menn da, i motsetning til hva menn har. Jeg lever på planeten "mann", og jeg kjenner nok til den mye bedre enn deg. Jenter flest er så langt inne i sin egen bortskjemte prinsesseboble at det er umulig for dere å sette dere inn i hvordan menn har det når det gjelder nettdating. Man liker den man liker = jeg er en kresen prinsesse som forbeholder meg retten til å bare like de aller, aller kjekkeste mennene. Ligaen finnes, kjære prinsesse. Bare se på alle de mennene som du mener ikke er gode nok for DEG. De aller fleste damer overvurderer sitt eget utseende og nedvurderer menns utseende. Det er det faktisk forsket på. Anonymous poster hash: 5595f...d10 Det er motsatt: http://www.klikk.no/helse/velvare/sexogsamliv/article330924.ece 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #179 Skrevet 23. september 2015 Enig,og jeg mener selvsagt ikke alle, men noen menn har litt for høye krav til hvordan ei dame skal se ut. Når man selv ikke er av de mest attraktive,så er det ganske håpløst å kreve at de fineste damene skal være interessert. Jeg har tenkt det flere ganger når jeg leser enkelte innlegg her inne,og det er at de kanskje har for høye krav til utseendet på damene. Spesielt når de klager over at damer skal ha de kjekkeste mennene som tjener masse penger. Da tenker jeg at de kanskje går etter damer som er veldig pene,og kan velge og vrake i menn. For det stemmer dårlig med min virkelighet at helt vanlige menn blir valgt bort. Så jeg lurer alltid på hvilken virkelig disse som påstår at damer kun går etter menn med høy status, men med damer så mener de vel de som er veldig pene og unge. Og bare for å nevne det,så har ikke jeg problemer med å tro på at enkelte menn oftere blir valgt bort. Jeg tror bare ikke at de som sitter bastant og mener at kvinner er slik og sånn helt ser at det er en viss type kvinne de snakker om. Eventuelt er det enklere å skylde på at kvinner er på den måten istedenfor å se på seg selv og kanskje ta tak i egne høye krav? Anonymous poster hash: 2995e...e52 Gikk litt fort i svingene,men det skulle være: "Så jeg lurer alltid på hvilken virkelighet disse som påstår at damer kun går etter menn med høy status lever i, men med damer så mener de vel de som er veldig pene og unge." Anonymous poster hash: 2995e...e52 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #180 Skrevet 23. september 2015 Jeg fikk mange matcher, men ikke så mange som faktisk skrev til meg. Men til modellen skrev så og si alle.Anonymous poster hash: 532b9...368 Ja, men utvalget for din del er jo fortsatt mye bedre for det enn for svært mange menn. At ikke absolutt alle mennene skrev til deg da du bare hadde "vanlig" profil er i seg selv ikke noe problem. Anonymous poster hash: 38b8d...7ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå