Gå til innhold

Ikke bra nok damer? typisk problem for mange menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis vi snakker om et nummer, så har du kanskje rett. Snakker vi om et langvarig forhold er ståa omtrent lik. Hvis ikke vil det jo si at noen få menn er sammen med flere kvinner samtidig - hvis vi tar utgangspunkt i at kjønnsfordelingen er omtrent 50/50.

Mitt inntrykk er at flere menn en kvinner går langtidssingle. De attraktive mennene er ikke sammen med flere på en gang, men "resirkuleres" i større grad blant en større mengde av kvinnene. Over tid medfører dette at de attraktive mennene har flere forhold over tid (seriemonogami) mens de mindre attraktive mennene har langt færre forhold over det samme tidsløpet. 

Anonymous poster hash: 38b8d...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt inntrykk er at flere menn en kvinner går langtidssingle. De attraktive mennene er ikke sammen med flere på en gang, men "resirkuleres" i større grad blant en større mengde av kvinnene. Over tid medfører dette at de attraktive mennene har flere forhold over tid (seriemonogami) mens de mindre attraktive mennene har langt færre forhold over det samme tidsløpet. 

Men det vil jo si at kvinnene de populære mennene dumper for å gå til neste, blir alene da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er livet generaliserende, det er derfor vi har konseptet om å generalisere.

Jeg ble helt sjokkert jeg, og jeg bor ikke i Norges største by en gang. Innimellom alle mennene som alle hadde høy utdannelse, var veltrente, hadde humor, så dukket det opp noen stakkarerer som tydeligvis tenkte at Tinder var for alle, og selv om jeg syntes synd i de og kjente meg igjen, så måtte jeg le.

Tinder ser så veldig annerledes ut fra kvinnens side, enn mannens side. Egentlig skulle jeg ønske alle profilene var tilgjengelige, både kvinnene og mennenes så man kunne se selv, og se hvor lite man har å stille opp med.

Tinder er de vakre menneskers spill, mindre vakre kvinner kan lykkes, men det er fordi vakre menn innimellom ønsker variasjon.

Anonymous poster hash: e9fb7...e37

Med så mange brukere som det er på Tinder, så faller påstanden om at det er de vakres arena på sin egen urimelighet. Det handler om mye mer enn bare utseende, selv om Tinder er veldig utseendefokusert. Man må jo ha et åpent sinn, være noenlunde realistisk, og tørre å ta sjanser, bl.a.

Jeg er verken vakker, ung eller rik, men temmelig gjennomsnittlig, og får likevel match med menn i ulike aldre, av ulikt utseende og med ulik bakgrunn. Jada, jeg er klar over at å bruke seg selv som et eksempel når en snakker generaliserende blir feil, men jeg kan nå en gang bare gå ut fra mine egne erfaringer, og til en viss grad, det jeg ellers observerer.

Endret av Mythic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg ser forskjellen, men derfor er det jo også så viktig å vise til at det faktisk ikke alltid er slik for mange andre menn i samme situasjon. Jeg kjenner svært få misogynster for å si det slik, men jeg kjenner flere uten drag. 

Der er vi enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det vil jo si at kvinnene de populære mennene dumper for å gå til neste, blir alene da.

Ja, men neste populære mann vil likevel gjøre et forsøk for henne, hun kommer rett og slett raskere i sirkulasjon igjen, pluss at menn har et større toleranseområde for hva de finner som en akseptabel partner. Derfor blir det skjevdelt. 

Så kan man selvfølgelig være uenig i at det er slik, men likevel ser jeg altså selv at dette som regel stemmer. De kvinnene jeg kjenner som har blitt dumpet har ikke vært singel mer enn 3-12 måneder, i noen tilfeller noen få år, mens flere av mennene har forblitt langtidssingle (5+ år). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men neste populære mann vil likevel gjøre et forsøk for henne, hun kommer rett og slett raskere i sirkulasjon igjen, pluss at menn har et større toleranseområde for hva de finner som en akseptabel partner. Derfor blir det skjevdelt. 

Så kan man selvfølgelig være uenig i at det er slik, men likevel ser jeg altså selv at dette som regel stemmer. De kvinnene jeg kjenner som har blitt dumpet har ikke vært singel mer enn 3-12 måneder, i noen tilfeller noen få år, mens flere av mennene har forblitt langtidssingle (5+ år). 

Men da snakker vi uansett ikke langtidsforhold. Dette er jo ren matematikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da snakker vi uansett ikke langtidsforhold. Dette er jo ren matematikk.

Joda, jeg forutsetter kortere eller lengre forhold som bygger på seriemonogami. Men det betyr jo også at kvinner i lange forhold har lettere for å finne seg noen på genrelt grunnlag, hvis det blir slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken vakker, ung eller rik, men temmelig gjennomsnittlig, og får likevel match med menn i ulike aldre, av ulikt utseende og med ulik bakgrunn. Jada, jeg er klar over at å bruke seg selv som et eksempel når en snakker generaliserende blir feil, men jeg kan nå en gang bare gå ut fra mine egne erfaringer, og til en viss grad, det jeg ellers observerer.

Men du er DAME. Leste du ikke hva han skrev i det hele tatt?

Damer har det jo dritlett på Tinder, det var jo det som var hele poenget. Men bra at du bekrefter det. 

Anonymous poster hash: 5595f...d10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er DAME. Leste du ikke hva han skrev i det hele tatt?

Damer har det jo dritlett på Tinder, det var jo det som var hele poenget. Men bra at du bekrefter det. 

Damer har det dritlett på Tinder hvis man kun er ute etter et ligg. Damer har det ikke lettere på Tinder hvis de er ute etter forhold, da 90% av mannfolka på Tinder bare er ute etter sex. Det sier seg i grunnen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer har det dritlett på Tinder hvis man kun er ute etter et ligg. Damer har det ikke lettere på Tinder hvis de er ute etter forhold, da 90% av mannfolka på Tinder bare er ute etter sex. Det sier seg i grunnen selv.

Jeg mener ikke noe frekt med dette, men om du er på Tinder for å finne deg et langtidsforhold, så er du på helt feil arena. Tinder er kvintessens av kjøttmarkedet, la oss bare avklare litt jeg forstår at det er eksempler av folk som har møttes på Tinder for andre grunner enn hookups, men Tinder er i det store og det hele en teknologisk utvikling for å fjerne behovet og kutte mellomleddet, for å kaste bort tid på en kveld på byen.

Om damer går på Tinder for å finne forhold, så tror jeg de ikke helt har forstått teknologien, det ville vært som om en homofil mann går på Grindr for å finne sex en kaffedate, det er rett å slett kognitiv dissonans.

Disse arenaene, hook-up apps, er muligens ikke laget og utviklet for, men har nok blitt til, vakre menneskers arena hvor å tilfredstille sine seksuelle behov. Liker man det ikke, eller oppdager at man ikke har suksess så finner man en annen arena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg forutsetter kortere eller lengre forhold som bygger på seriemonogami. Men det betyr jo også at kvinner i lange forhold har lettere for å finne seg noen på genrelt grunnlag, hvis det blir slutt. 

Men hvem skal disse damene bli sammen med om ikke en mann? Har ikke begge da omtrent like stor sjanse å inngå et langvarig forhold? :klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke noe frekt med dette, men om du er på Tinder for å finne deg et langtidsforhold, så er du på helt feil arena. Tinder er kvintessens av kjøttmarkedet, la oss bare avklare litt jeg forstår at det er eksempler av folk som har møttes på Tinder for andre grunner enn hookups, men Tinder er i det store og det hele en teknologisk utvikling for å fjerne behovet og kutte mellomleddet, for å kaste bort tid på en kveld på byen.

Om damer går på Tinder for å finne forhold, så tror jeg de ikke helt har forstått teknologien, det ville vært som om en homofil mann går på Grindr for å finne sex en kaffedate, det er rett å slett kognitiv dissonans.

Disse arenaene, hook-up apps, er muligens ikke laget og utviklet for, men har nok blitt til, vakre menneskers arena hvor å tilfredstille sine seksuelle behov. Liker man det ikke, eller oppdager at man ikke har suksess så finner man en annen arena.

Tror du glemmer noen faktorer her nå, som f.eks alder. I mitt alderssegment er det lettere å finne noen som er ute etter forhold, og ikke bare ONS. For de yngre er det nok mer som du beskriver, men heller ikke så svart/hvitt som du mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du glemmer noen faktorer her nå, som f.eks alder. I mitt alderssegment er det lettere å finne noen som er ute etter forhold, og ikke bare ONS. For de yngre er det nok mer som du beskriver, men heller ikke så svart/hvitt som du mener. 

Nei, jeg tar alder absolutt i betraktning, jeg tror ikke det endrer seg for bruken av Tinder i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kresen. Men som med mat så er kresenhet variabelt. For noen er kresenhet å bare spise kjøtt og pølser mens for andre nekter de å spise noe annet enn grønnsaker, fisk og kyllingfilet.

Så jeg er kresen ved at jeg ikke liker alle typer personligheter og utseender. I mitt tilfelle liker jeg nerder, med godt utviklet intellektuell sans og de tilbringer som regel mesteparten av fritiden foran en PC slik som meg selv. Min nåværende partner er en smart nerd som er 100% ufør. Han er ser ut som en søt nerd (og er det) og han er morsom.

Jeg syns ikke det er attraktivt med standard "kjekke" menn. Det er ikke en utseendetype jeg liker (dvs ingen jonny depp eller brad pitt type). Hovedpersonen i defenders of the galaxy, eller hva den heter, er også en personlighetstype jeg syns er irriterende.

Jeg ville aldri brukt Tinder siden det er 90% type sporty, "kjekke", normale menn som jeg har null interesse for. Tror ikke jeg hadde funnet nerdene mine der. Og de kvinnene som tenker som meg er nok heller ikke på tinder og den slags type arenaer. Kanskje kvinner er generelt bedre på å skjønne hvem de passer med og derfor går etter den typen? Menn skjønner det ikke så godt og går etter "alle". Mens kvinner ser kjappere hvem de ikke ville passet med på lang sikt og går etter noen få.

Kan kanskje legge til på slutten at det er ikke så mange menn som har meg som sin smak heller. Er 30 år og har bare blitt lagt an på av 2 (den ene er da min nåværende kjæreste). Kjæresten min mente også at mannen i kassa her om dagen begynte å rødme når vi gikk dit og at jeg var grunnen, men nuvel.

Anonymous poster hash: 3e3e9...342
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tar alder absolutt i betraktning, jeg tror ikke det endrer seg for bruken av Tinder i det hele tatt.

Nei vel, da har jeg vel bare vært heldig, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem skal disse damene bli sammen med om ikke en mann? Har ikke begge da omtrent like stor sjanse å inngå et langvarig forhold? :klo:

Da blir de sammen med en attraktiv mann, som ofte er i omløp (men som ikke er lenge i omløp av gangen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du så sikker på at at Tinder bare retter seg inn mot flings? Det er overraskende mange av de jeg kjenner som har møtt seriøse partnere der.

Mitt inntrykk er at Tinder først og fremst kjennetegnes av at kvinnene der har ganske høye krav til en potensiell date/partner, ikke at det bare brukes til kortvarige flings. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt feil.

Damer har absolutt alle valgmuligheter på Tinder (og nettdating og samfunnet generelt). Men damer velger bort de mennene som er aktuelle for forhold, og velge å rote seg borti de mennene som er ute etter sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt feil.

Damer har absolutt alle valgmuligheter på Tinder (og nettdating og samfunnet generelt). Men damer velger bort de mennene som er aktuelle for forhold, og velge å rote seg borti de mennene som er ute etter sex.

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir de sammen med en attraktiv mann, som ofte er i omløp (men som ikke er lenge i omløp av gangen).

Og når de blir sammen med denne mannen er det en annen kvinne som står uten mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...