Gå til innhold

Ikke bra nok damer? typisk problem for mange menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, du ser mange attraktive mennesker i media og blant unge mennesker i utelivet o.l. Men jeg har virkelig fått se den harde realiteten når det gjelder menn 40+/- på Tinder: majoriteten er veldig lite attraktive. Blant menn rundt 30 finnes det litt flere attraktive, men det er ikke så veldig mange av dem.

Anonymous poster hash: c1930...d58

Ikke enig. Syns det er mange kjekkaser på min alder. Deita mange

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er man kresen om man, som arbeidsgiver, sorterer ut CVer og søknader ser språket ikke holder ungdomsskolenivå? Hvis ikke, hvorfor er det verre å sortere ut nettdatingprofiler av samme årsak?

Hvis man ser på dating som en profesjonell disiplin som krever høyere utdanning så er det nok like relevant ja. 

Personlig så anser jeg at det finnes viktigere ting hos en kjæreste enn om hun har 100 % perfekt grammatikk. 

Anonymous poster hash: 5595f...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig. Syns det er mange kjekkaser på min alder. Deita mange

Jeg aner ikke hvilken alder du har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 åra.

Men du velger jo ut de kjekke for å gå på date. 

Jeg vil grovt anslå at det er ca. 5 % av befolkningen i alderen 20-45 som er attraktive. Mens ca. 80 % av befolkningen ønsker en attraktiv partner. Da må noen bli skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan kun uttale meg i forhold til møteplassen. Det som for meg personlig gjør at jeg ikke svarer/tar kontakt er: hvis han vil ha flere barn, ekstremt glad i bortover ski (noe jeg ikke liker), hvis han legger ut selfies tatt mot speilet ,gir uttrykk for at han bruker mye tid på videospill,ikke liker å trene, at de bruker setningen: "jeg er ikke en av de mennene som liker å se menn i shorts løpe etter ei rund kule", jeg liker fotball. De som kun skriver hei, de som ikke stiller spørsmål men bare skriver fortell om deg selv. De som tydelig har helt annen humor enn min. Dette er mine preferanser, andre damer har motsatte av mine igjen. Men det er sånne ting vi/jeg kan sortere ut ifra når jeg leser gjennom profiler. Andre får dømme om det er å være kresen.

Kjenner meg igjen i mye av dette.Jeg kan nok være åpen for å møte en som har litt andre interesser enn meg,men det ville vært litt stusselig om han ikke likte fotball slik jeg gjør.Og voksne menn som spiller videospill i timesvis orker jeg bare ikke.Det er ofte samme kaliber som skyr friluftsliv og trening.Det hadde blitt et stort irritasjonsmoment i forholdet.Når det gjelder barn vil jeg helst ha en mann som er barnløs,som meg selv.Det blir enklere sånn.

På bakgrunn av dette er jeg etter enkeltes mening kanskje kresen.Men det er da bedre enn å ta til takke med en man vet det aldri vil fungere bra med.Og mange menn sorterer jo ut damer på akkurat samme måte,ofte på grunn av vel så overfladiske ting som utseende,alder osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
Jeg vil grovt anslå at det er ca. 5 % av befolkningen i alderen 20-45 som er attraktive. Mens ca. 80 % av befolkningen ønsker en attraktiv partner. Da må noen bli skuffet.

Det hadde vært interessant å plukke hjernen på en av disse 20% som du hevder ønsker seg en partner de anser som uattraktiv. Personlig har jeg regnet litt på det og kommet fram til at det er 99% sannsynlig at du tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du velger jo ut de kjekke for å gå på date.

Kanskje jeg har et stort spekter av hvem jeg syns er kjekk da...? Desduten. Skulle jeg aktivt gå inn for menn jeg finner uattraktive da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg har et stort spekter av hvem jeg syns er kjekk da...? Desduten. Skulle jeg aktivt gå inn for menn jeg finner uattraktive da?

Nei, nå har du misforstått. Du har jo sjans på attraktive menn, siden du antagelig er attraktiv selv. Men alle de mindre attraktive damene har ikke sjans på de attraktive mennene, så mange må bli skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel å ta litt hardt i..?Jeg vil anslå at opp mot 50 % av menn jeg ser i den alderen er ganske attraktive for de aller fleste damer.Men skal man helt på toppen av utseendeskalaen er det kanskje bare 10 til 5 % som havner der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har du misforstått. Du har jo sjans på attraktive menn, siden du antagelig er attraktiv selv. Men alle de mindre attraktive damene har ikke sjans på de attraktive mennene, så mange må bli skuffet.

Men det er jo en liten prosentandel. Jeg har sett ekstremt få direkte stygge upulbare mennesker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange på 25 er du nok litt for gammel. De fleste på min alder dater menn som er 28-29.

Greit nok å uvide aldersspennet "for sikkerhets skyld", men man må også justere forventningene deretter.

Anonymous poster hash: f956b...fec

Ligger nok mer i det at jeg ikke har "det" som kvinner finner attraktivt med menn ...klarer ikke skape attraksjon whatsoever. Da er det samme om de er 25 eller 50 :) 

Hadde det bare vært så enkelt som "å se bra ut" slik det er for dere jenter :) det er så ufattelig mer komplisert og vanskelig som mann å kvalifisere seg :) 

Hvis man ikke er født med mye av "det" sånn i utgangspunktet....

Anonymous poster hash: 3c44a...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger nok mer i det at jeg ikke har "det" som kvinner finner attraktivt med menn ...klarer ikke skape attraksjon whatsoever. Da er det samme om de er 25 eller 50 :)

Hadde det bare vært så enkelt som "å se bra ut" slik det er for dere jenter :) det er så ufattelig mer komplisert og vanskelig som mann å kvalifisere seg :)

Hvis man ikke er født med mye av "det" sånn i utgangspunktet....

Bs. Problemet deres er at dere vil ha ei ung ei. Og jo eldre dere blir jo yngre skal dere faen meg ha de.. jeg på over 30 har mer sjans på gutter i 20 åra enn eldre. For de i 20 åra syns fortsatt det er spennende med ei som er litt eldre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ser på dating som en profesjonell disiplin som krever høyere utdanning så er det nok like relevant ja. 

Personlig så anser jeg at det finnes viktigere ting hos en kjæreste enn om hun har 100 % perfekt grammatikk. 

Det er ikke det det handler om. Det handler om å kunne uttrykke seg på en relativt rydding og tydelig måte. Det handler igjen om kommunikasjon. Dette er et minimumskrav hos meg og dersom det gjør meg kresen er det helt okei. Jeg forventer en viss standard på mange områder hos en partner, på samme måte som at min partner har forventninger til meg. Jeg har i det hele tatt problemer med å se at noen ikke har forventninger på gitte områder til en potensiell partner. Hvilke områder dette er, må forbli opptil hver enkelt.

Anonymous poster hash: 9428d...489

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bs. Problemet deres er at dere vil ha ei ung ei. Og jo eldre dere blir jo yngre skal dere faen meg ha de.. jeg på over 30 har mer sjans på gutter i 20 åra enn eldre. For de i 20 åra syns fortsatt det er spennende med ei som er litt eldre

Ikke jeg ihvertfall ...

Idealet hadde vært ei rundt 30år ...men jeg vet ikke helt hva som skal til. Tviler på jeg våkner opp en dag nå og skjønner det heller ..haha :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at menn vil ha yngre damer - samtidig som du sier at du har masse sjans på yngre menn?

Prøv å vær litt mindre selvmotsigende neste gang, og vær litt mer takknemlig for at du er dame og har det så lett som du har det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at menn vil ha yngre damer - samtidig som du sier at du har masse sjans på yngre menn?

Prøv å vær litt mindre selvmotsigende neste gang, og vær litt mer takknemlig for at du er dame og har det så lett som du har det.

Mange menn på hennes egen alder (30+) vil ha yngre damer. Var det så vanskelig å forstå?

Anonymous poster hash: 22236...b4e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...