AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #181 Del Skrevet 23. september 2015 Ja, men utvalget for din del er jo fortsatt mye bedre for det enn for svært mange menn. At ikke absolutt alle mennene skrev til deg da du bare hadde "vanlig" profil er i seg selv ikke noe problem. Anonymous poster hash: 38b8d...7ba (Ikke meg du siterer) Det viser allikevel en tendens til at menn gjør mye mer for å få kontakt med ei veldig pen dame,og at mange uansett utseende tror at de har sjangs. Ei som er mer vanlig vil jo få svar,men ikke den stormen og på en så pågående måte som veldig pene damer får. Anonymous poster hash: 2995e...e52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #182 Del Skrevet 23. september 2015 (Ikke meg du siterer) Det viser allikevel en tendens til at menn gjør mye mer for å få kontakt med ei veldig pen dame,og at mange uansett utseende tror at de har sjangs. Ei som er mer vanlig vil jo få svar,men ikke den stormen og på en så pågående måte som veldig pene damer får. Anonymous poster hash: 2995e...e52 Ja, men dette henger jo igjen sammen med at menn må ta initiativ for i det hele tatt komme noen vei. De aller fleste kvinner kan leve godt med å lene seg tilbake, det kommer som regel en mann som er attraktiv og vellykket nok til at hun gidder å svare på et eller annet tidspunkt. At man ikke får initiativ fra nesten alle mennene når man bare har en "vanlig" profil er et luksusproblem. Man får likevel langt større pågang enn en mann i tilsvarende situasjon som med en vanlig profil får lite eller ingen respons i det hele tatt. Jeg anbefaler svært sjelden nettdating eller Tinder til de aller fleste menn. Er man ikke omtrent blant topp ti med tanke på utseende og karriere så faller man som regel igjennom likevel. Da er det mye bedre å treffe i virkeligheten. Anonymous poster hash: 38b8d...7ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 23. september 2015 #183 Del Skrevet 23. september 2015 (endret) Kan vi bare avkrefte dette med en gang om at "gjennomsnittsmannen" ikke har en sjanse hos noen? Nesten ingen menn går livet igjennom uten kontakt eller respons fra kvinner - kun et absolutt marginalt mindretall vil gå i graven som jomfru. Den store majoriteten av menn vil ha mer enn en partner gjennom livet - og også en samboer, dvs. et langvarig forhold. Hva ens personlige erfaring er, er her ikke relevant - dette er ren statistikk. Hvem som har muligheten til å dra med seg de fineste damene hjem fra byen, eller sjonglere diverse kvinner, er en annen diskusjon. Det er selvsagt kun mennene på toppen av pyramiden -mht. utseende, selvtillit, suksess, inntekt. Men at dette ikke er alle forunt er ikke trist eller forferderlig. Mener man det sier det mer om ens egen referanseramme for et 'godt liv' enn det sier om kvinners 'umulige' standarder. Ellers er jeg enig i at Tinder er en dårlig ide. Bruker man et overfladisk medium kan man da vitterlig ikke forvente annet enn at utvelgelsesprosessen er overfladisk. Endret 23. september 2015 av Marie90 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #184 Del Skrevet 23. september 2015 Ja, men dette henger jo igjen sammen med at menn må ta initiativ for i det hele tatt komme noen vei. De aller fleste kvinner kan leve godt med å lene seg tilbake, det kommer som regel en mann som er attraktiv og vellykket nok til at hun gidder å svare på et eller annet tidspunkt. At man ikke får initiativ fra nesten alle mennene når man bare har en "vanlig" profil er et luksusproblem. Man får likevel langt større pågang enn en mann i tilsvarende situasjon som med en vanlig profil får lite eller ingen respons i det hele tatt. Jeg anbefaler svært sjelden nettdating eller Tinder til de aller fleste menn. Er man ikke omtrent blant topp ti med tanke på utseende og karriere så faller man som regel igjennom likevel. Da er det mye bedre å treffe i virkeligheten. Anonymous poster hash: 38b8d...7ba Helt enig. Jeg er kvinne og ga opp nettdating for lenge siden. Har aldri truffet noen menn på slike steder,selv om jeg fikk respons. Anonymous poster hash: 2995e...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #185 Del Skrevet 23. september 2015 Kan vi bare avkrefte dette med en gang om at "gjennomsnittsmannen" ikke har en sjanse hos noen? Nesten ingen menn går livet igjennom uten kontakt eller respons fra kvinner - kun et absolutt marginalt mindretall vil gå i graven som jomfru. Den store majoriteten av menn vil ha mer enn en partner gjennom livet - og også en samboer, dvs. et langvarig forhold. Hva ens personlige erfaring er, er her ikke relevant - dette er ren statistikk. Hvem som har muligheten til å dra med seg de fineste damene hjem fra byen, eller sjonglere diverse kvinner, er en annen diskusjon. Det er selvsagt kun mennene på toppen av pyramiden -mht. utseende, selvtillit, suksess, inntekt. Men at dette ikke er alle forunt er ikke trist eller forferderlig. Mener man det sier det mer om ens egen referanseramme for et 'godt liv' enn det sier om kvinners 'umulige' standarder. Ellers er jeg enig i at Tinder er en dårlig ide. Bruker man et overfladisk medium kan man da vitterlig ikke forvente annet enn at utvelgelsesprosessen er overfladisk. Jeg er enig i at man ikke kan forvente at man kan sjonglere mellom de aller "beste" damene slik samfunnet definerer dem. Men diskusjonen her dreier seg egentlig ikke om det, men at svært mange menn får laber til ingen respons på også gjennomsnittlige kvinner. Det er ikke det samme som å si at han ikke har sjanse på absolutt noen, men man ser tydelig i mange sammenhenger at en kvinne i tilsvarende situasjon og på tilsvarende nivå likevel har et langt større utvalg av menn. Anonymous poster hash: 38b8d...7ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #186 Del Skrevet 23. september 2015 Jeg har ikke sagt at jeg vet hvordan menn har det, bare at de aller fleste gjennomsnittsmenn jeg vet om, enten er eller har vært i forhold. Å påstå at det skulle være helt håpløst for en gjennomsnittsmann å få seg dame, er jo bare tullete. For meg vil et gjennomsnittlig utseende hos en mann være f.eks noe a la han her http://gfx.dagbladet.no/labrador/656/656329/6563295/jpg/active/320x.jpg (tilfeldig bilde fra nettet). Han karen der for eksempel hadde aldri fått en eneste match på tinder. Anonymous poster hash: 5595f...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 23. september 2015 #187 Del Skrevet 23. september 2015 Han karen der for eksempel hadde aldri fått en eneste match på tinder. Anonymous poster hash: 5595f...d10 Det hadde han nok fått jo.Mange kvinner styrer bevisst unna de kjekkeste mennene og foretrekker de som har et gjennomsnittelig og normalt utseende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #188 Del Skrevet 23. september 2015 Han karen der for eksempel hadde aldri fått en eneste match på tinder. Anonymous poster hash: 5595f...d10 Spiller ingen rolle. Han er godt etablert med en forholdsvis ung, veldig pen jente og er på runde to med barn. Anonymous poster hash: e76ff...68e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #189 Del Skrevet 23. september 2015 Kan vi bare avkrefte dette med en gang om at "gjennomsnittsmannen" ikke har en sjanse hos noen? Nesten ingen menn går livet igjennom uten kontakt eller respons fra kvinner - kun et absolutt marginalt mindretall vil gå i graven som jomfru. Den store majoriteten av menn vil ha mer enn en partner gjennom livet - og også en samboer, dvs. et langvarig forhold. Hva ens personlige erfaring er, er her ikke relevant - dette er ren statistikk. Hvem som har muligheten til å dra med seg de fineste damene hjem fra byen, eller sjonglere diverse kvinner, er en annen diskusjon. Det er selvsagt kun mennene på toppen av pyramiden -mht. utseende, selvtillit, suksess, inntekt. Men at dette ikke er alle forunt er ikke trist eller forferderlig. Mener man det sier det mer om ens egen referanseramme for et 'godt liv' enn det sier om kvinners 'umulige' standarder. Ellers er jeg enig i at Tinder er en dårlig ide. Bruker man et overfladisk medium kan man da vitterlig ikke forvente annet enn at utvelgelsesprosessen er overfladisk. Nå blander du en annen diskusjon inn i diskusjonen om Tinder. Ja, på byen kan en gjennomsnittsmann få med seg noen hjem, fordi på byen vil sjarm, humor, blikkontakt, osv. Spille en mye større rolle og vises bedre enn gjennom tekstbaserte meldinger. Denne diskusjonen handler altså om at ordinære menn må finne seg andre arenaer enn Tinder, fordi Tinder har blitt de vakres plattform. Anonymous poster hash: e9fb7...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 23. september 2015 #190 Del Skrevet 23. september 2015 Jeg er enig i at man ikke kan forvente at man kan sjonglere mellom de aller "beste" damene slik samfunnet definerer dem. Men diskusjonen her dreier seg egentlig ikke om det, men at svært mange menn får laber til ingen respons på også gjennomsnittlige kvinner. Det er ikke det samme som å si at han ikke har sjanse på absolutt noen, men man ser tydelig i mange sammenhenger at en kvinne i tilsvarende situasjon og på tilsvarende nivå likevel har et langt større utvalg av menn. Anonymous poster hash: 38b8d...7ba Denne diskusjonen handler altså om at ordinære menn må finne seg andre arenaer enn Tinder, fordi Tinder har blitt de vakres plattform. Anonymous poster hash: e9fb7...e37 Men hva vil dere egentlig oppnå med å diskutere dette da? Ting kommer ikke til å endre seg fordi man synes det er urettferdig. Jeg er enig i at det er smart å rette fokus mot arenaer hvor man ikke blir valgt vekk pga noen bilder. Norske menn generelt er ikke spesielt flinke til å sjekke i dageliglivet. Man kan få en stor fordel ved å mestre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #191 Del Skrevet 23. september 2015 Men hva vil dere egentlig oppnå med å diskutere dette da? Ting kommer ikke til å endre seg fordi man synes det er urettferdig. Jeg er enig i at det er smart å rette fokus mot arenaer hvor man ikke blir valgt vekk pga noen bilder. Norske menn generelt er ikke spesielt flinke til å sjekke i dageliglivet. Man kan få en stor fordel ved å mestre det. Vel, diskusjonen dreier seg rundt trådstarters erfaring med Tinder, han fikk så svar fra menn som informerte han om at dersom han ikke befinner seg på topp i skalaen av utessende, så burde han velge en annen plattform eller app enn Tinder. Noen kvinnelige brukere ble fornærmet/indignert av at man kunne påstå noe sånt, og mente at alle menn hadde like stor sjanse på Tinder, så debatten tok den rettningen. Du har helt rett i at det er liten vits i å debattere hvorvidt det er sånn, for det er sånn! Og ja, det er lite man får gjort med det, man må innfinne seg i livets realiteter. Derimot så kan vi godt debattere dette satt opp i mot det mange av oss har blitt fortalt gjennom livet, at det ordner seg, at alle finner seg noen. Trenden som viser seg er at flere og flere menn står uten erfaring, står uten hverken positiv eller negativ tilbakemelding om eget utseende. Da mener jeg, og jeg tror ikke jeg er alene her, at vi befinner oss i et samfunn som på et eller annet plan har feilet. Om menn som ikke finner kjærlighet eller sex har skyld i det selv for å ikke være aktive nok, er en måte å konkludere på. Samtidig kan vi stille spørsmål ved hvordan menn skal lære seg disse tingene om det ikke finnes noe sted hvor man kan lære eller bli fortalt hvordan man skal tiltrekke seg kvinner. Jeg skal ta et anekdotisk eksempel, som jeg vet ikke holder mål, men bær med meg. Da jeg begynte i tredje klasse, så hadde vi to kontaktlærere. En mann og en kvinne. Vi skulle ha mattetime, men da timen begynte kom den kvinnelige kontaktlæreren og hentet alle jentene. De ble tatt med til et grupperom. Da vi guttene spurte den mannlige kontaktlæreren om hvorfor jentene ble tatt ut, fikk vi til svar at de skulle lære seg om forandringene som kroppene deres gjennomgår. Vi fikk så muligheten til å stille spørsmål som vi evt. lurte på omkring våre kropper. Siden vi var 9-10 år, så spurte ingen om noe, og vi fortsatte med matte. Dette var det nærmeste noen av de mennene på mitt årstrinn kom seksualundervisning før vi ble vist en film om pubertet i niende, altså seks år senere. Innen den tid hadde jentene mange slike timer alene, og jeg vil tro de lærte seg mye om kropp, tiltrekkning, kjæresterier. De fikk et solid fundament å bygge sin videre utforskning på. Anonymous poster hash: e9fb7...e37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 23. september 2015 #192 Del Skrevet 23. september 2015 Nå blander du en annen diskusjon inn i diskusjonen om Tinder. Ja, på byen kan en gjennomsnittsmann få med seg noen hjem, fordi på byen vil sjarm, humor, blikkontakt, osv. Spille en mye større rolle og vises bedre enn gjennom tekstbaserte meldinger. Denne diskusjonen handler altså om at ordinære menn må finne seg andre arenaer enn Tinder, fordi Tinder har blitt de vakres plattform. Anonymous poster hash: e9fb7...e37 Nå var det vel ikke jeg som spesifikt avsporet diskusjonen - mitt innlegg var skrevet som respons til flere som har dominert samtalen de siste sidene men påstander om kvinners generelle kravstorhet og det urettferdige datingmarkedet, på alle fronter. Så ja, dette handler spesifikt om Tinder, men selv trådstarter ser ikke helt ut som han innser det. Hadde han forstått at dette er et helt spesifikt Tinder-problem og ikke et datingproblem, så hadde han neppe kjent seg 'sår' over å 'ikke strekke til'. Han hadde anerkjent at det er vanskeligere å nå opp om man kun benytter seg av medium som er basert på det rent overfladiske, når man har lite å tilby på et overfladisk plan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #193 Del Skrevet 23. september 2015 Jeg har ikke sagt at jeg vet hvordan menn har det, bare at de aller fleste gjennomsnittsmenn jeg vet om, enten er eller har vært i forhold. Å påstå at det skulle være helt håpløst for en gjennomsnittsmann å få seg dame, er jo bare tullete. Nei, å påstå at det er helt håpløst for en gjennomsnittsmann å få seg dame på tinder er bare slik det er. Anonymous poster hash: 5595f...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 23. september 2015 #194 Del Skrevet 23. september 2015 Nei, å påstå at det er helt håpløst for en gjennomsnittsmann å få seg dame på tinder er bare slik det er. Anonymous poster hash: 5595f...d10 Vel, jeg skal nå på date med en gjennomsnittsmann fra tinder til helga. Jeg er sikkert ikke den eneste som skal det, tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 23. september 2015 #195 Del Skrevet 23. september 2015 (endret) Derimot så kan vi godt debattere dette satt opp i mot det mange av oss har blitt fortalt gjennom livet, at det ordner seg, at alle finner seg noen. Trenden som viser seg er at flere og flere menn står uten erfaring, står uten hverken positiv eller negativ tilbakemelding om eget utseende. Da mener jeg, og jeg tror ikke jeg er alene her, at vi befinner oss i et samfunn som på et eller annet plan har feilet. Om menn som ikke finner kjærlighet eller sex har skyld i det selv for å ikke være aktive nok, er en måte å konkludere på. Samtidig kan vi stille spørsmål ved hvordan menn skal lære seg disse tingene om det ikke finnes noe sted hvor man kan lære eller bli fortalt hvordan man skal tiltrekke seg kvinner. Anonymous poster hash: e9fb7...e37 Vel, min erfaring er at det hjelper å være aktiv. Trenger ikke nødvendigvis å være aktiv når det kommer til sjekking, men man kan engasjere seg i ulike aktiviteter. Dette året har jeg jobbet mye med skole, og fikk en lederstilling som gjorde at jeg jobbet hele sommeren. Har aldri blitt sjekket opp så mange ganger som jeg har blitt gjort i år og det til tross for at jeg ikke har vært så mye ute på byn og fester. Hvor skal man lære seg ting? Jeg har lest ganske mange bøker faktisk. Jeg synes det er interessant å lese om kroppspråk, influence, marketing osv. Det finnes ganske mange bøker om dating, og det er lagt ut ganske mye materiale på youtube. Burde tas med en klype salt selvfølgelig, men det er mange gode ideer der. Ellers er det å gjøre seg erfaringer. Jeg synes ikke det er noe vits å bruke energi på å tenke at samfunnet har feilet. Dynamikken mellom menn og kvinner er annerledes i dag enn før. Det er pga at at kvinner står langt friere til å velge partner ut i fra lyst fremfor å måtte velge partner for å dekke dekke helt primære behov som trygghet og de fysiologiske behovene. De smarteste mennene tilpasser seg, og prøver å matche det kvinner etterspør. Endret 23. september 2015 av Minesveiper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #196 Del Skrevet 23. september 2015 Vel, min erfaring er at det hjelper å være aktiv. Trenger ikke nødvendigvis å være aktiv når det kommer til sjekking, men man kan engasjere seg i ulike aktiviteter. Dette året har jeg jobbet mye med skole, og fikk en lederstilling som gjorde at jeg jobbet hele sommeren. Har aldri blitt sjekket opp så mange ganger som jeg har blitt gjort i år og det til tross for at jeg ikke har vært så mye ute på byn og fester. Hvor skal man lære seg ting? Jeg har lest ganske mange bøker faktisk. Jeg synes det er interessant å lese om kroppspråk, influence, marketing osv. Det finnes ganske mange bøker om dating, og det er lagt ut ganske mye materiale på youtube. Burde tas med en klype salt selvfølgelig, men det er mange gode ideer der. Ellers er det å gjøre seg erfaringer. Jeg synes ikke det er noe vits å bruke energi på å tenke at samfunnet har feilet. Dynamikken mellom menn og kvinner er annerledes i dag enn før. Det er pga at at kvinner står langt friere til å velge partner ut i fra lyst fremfor å måtte velge partner for å dekke dekke helt primære behov som trygghet og de fysiologiske behovene. De smarteste mennene tilpasser seg, og prøver å matche det kvinner etterspør. Hvor kom din interesse for kroppsspråk, påvirkning og markedsføring fra? Ja, det finnes bøker der ute, men om du som mann fødes inn i en situasjon med en farsfigur som kun legger til rette for å ha det beleilig, mat på bordet, tak over hodet, en trygg ramme for oppvekst, men ikke hjelper deg til selvutvikling - hvor skal insentivet for å gripe fatt i disse emnene komme fra? Kulturen? Den samme kulturen som til stadighet kritiserer mannlige forbilder, som forteller oss at vi ikke skal strekke oss etter helter fordi de representerer uoppnåelige standarder. Faktisk uten unntak er de mennene jeg har vokst opp med brødfødt med en ideologi at de er bra nok som de er, at de bare må være seg selv, om de bare tror nok så vil de også oppleve lykke. En ideologi som har vist seg å være så til de grader kritisk for de fleste menn å vokse opp under. Fordi de tvinges inn i en offerrolle, noe som igjen gjør de enda mindre tiltrekkende. Igjen finnes det ingen motivasjon for å plukke opp disse, for det er ikke det vi leter etter. Menn rangerer fortsatt høyest på selvmordsstatistikken i den vestlige verden. Flere menn blir ufrivillig barnløse. Menn blir skoletapere. Menn har fortsatt de mest risikofylte arbeidsplassene. Dette gjelder ikke alle menn, men de med som havner utenfor, som systemet ikke har noe program eller målestokk for å plukke opp. De blir samfunnets absolutte tapere og havner i situasjoner hvor de kun er som arbeidsdroner innenfor en koloni hvor deres eneste bidrag er å opprettholde en velferdsstat, som de i tillegg har særdeles lite rettigheter innenfor - de forbigås av kvinner, asylsøkere/innvandrere, gamle, osv. På den andre siden møtes de med at de er sinte, unge, hvite menn. At de er farlige. At de er rasister. At de er misogynister. De er de uønskede, de er et problem som ingen griper tak i. Er det ikke frykt så er det latterliggjøring. Så jeg spør igjen, hvor skal disse mennene få sitt insentiv til å forbedre seg selv, til selv-utvikling, når de ikke møtes på sine premisser og læres opp til at dette er veien til å gå? Anonymous poster hash: e9fb7...e37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 23. september 2015 #197 Del Skrevet 23. september 2015 Ble nettopp laget en tråd om det. Menn bør visst få seg kinnben- og hakeimplanter og om man ikke har råd bør man finansiere operasjonene ved å selge sex til andre menn. Uuææææh ! ( Spy ) Jaggu glad jeg ikke er helt ung lenger ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 23. september 2015 #198 Del Skrevet 23. september 2015 Hvor kom din interesse for kroppsspråk, påvirkning og markedsføring fra? Ja, det finnes bøker der ute, men om du som mann fødes inn i en situasjon med en farsfigur som kun legger til rette for å ha det beleilig, mat på bordet, tak over hodet, en trygg ramme for oppvekst, men ikke hjelper deg til selvutvikling - hvor skal insentivet for å gripe fatt i disse emnene komme fra? Kulturen? Den samme kulturen som til stadighet kritiserer mannlige forbilder, som forteller oss at vi ikke skal strekke oss etter helter fordi de representerer uoppnåelige standarder. Anonymous poster hash: e9fb7...e37 Insentivet til å grippe fatt i tingene kom i fra det at jeg faktisk ville oppnå en bestemt ting. Jeg liker å lese materiale som kan hjelpe meg til å få det jeg vil ha. Jeg kommer også fra en trygg familie som ikke har bidratt så mye når det kommer til selvutvikling, men heller karriere valg. Til syvende og sist må man uansett ta tak selv, man kan ikke skylde på foreldre. Faktisk uten unntak er de mennene jeg har vokst opp med brødfødt med en ideologi at de er bra nok som de er, at de bare må være seg selv, om de bare tror nok så vil de også oppleve lykke. En ideologi som har vist seg å være så til de grader kritisk for de fleste menn å vokse opp under. Fordi de tvinges inn i en offerrolle, noe som igjen gjør de enda mindre tiltrekkende. Igjen finnes det ingen motivasjon for å plukke opp disse, for det er ikke det vi leter etter. Menn rangerer fortsatt høyest på selvmordsstatistikken i den vestlige verden. Flere menn blir ufrivillig barnløse. Menn blir skoletapere. Menn har fortsatt de mest risikofylte arbeidsplassene. Anonymous poster hash: e9fb7...e37 Ja, men så er vi utstyrt med kritiske evner og når tilbakemeldingene fra virkeligheten/det virkelige liv ikke samstemmer med det vi blir fortalt burde man begynne å tenke seg om, og heller se til hva som faktisk funker. Jeg er helt enig i at kulturen slik den beveger seg nå ikke er til gunst for menn, men samtidig har menn gode muligheter til å klatre opp på "attraktivitetsskalaen". Det smarteste mennene tilpasser seg som sagt. Dette gjelder ikke alle menn, men de med som havner utenfor, som systemet ikke har noe program eller målestokk for å plukke opp. De blir samfunnets absolutte tapere og havner i situasjoner hvor de kun er som arbeidsdroner innenfor en koloni hvor deres eneste bidrag er å opprettholde en velferdsstat, som de i tillegg har særdeles lite rettigheter innenfor - de forbigås av kvinner, asylsøkere/innvandrere, gamle, osv. På den andre siden møtes de med at de er sinte, unge, hvite menn. At de er farlige. At de er rasister. At de er misogynister. De er de uønskede, de er et problem som ingen griper tak i. Er det ikke frykt så er det latterliggjøring. Så jeg spør igjen, hvor skal disse mennene få sitt insentiv til å forbedre seg selv, til selv-utvikling, når de ikke møtes på sine premisser og læres opp til at dette er veien til å gå? Anonymous poster hash: e9fb7...e37 Jeg tror man må droppe ideen om at man kan få alt egne primisser. Insentivet kommer fra at man faktisk ønsker å oppnå noe, eller å oppnå en bestemt ting. Så må man tro at det er mulig å oppnå det man ønsker, dersom man bare jobber for det. Troen på at det går ann får du ved å se til folk som faktisk har klart det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #199 Del Skrevet 23. september 2015 Insentivet til å grippe fatt i tingene kom i fra det at jeg faktisk ville oppnå en bestemt ting. Jeg liker å lese materiale som kan hjelpe meg til å få det jeg vil ha. Jeg kommer også fra en trygg familie som ikke har bidratt så mye når det kommer til selvutvikling, men heller karriere valg. Til syvende og sist må man uansett ta tak selv, man kan ikke skylde på foreldre. Ja, men så er vi utstyrt med kritiske evner og når tilbakemeldingene fra virkeligheten/det virkelige liv ikke samstemmer med det vi blir fortalt burde man begynne å tenke seg om, og heller se til hva som faktisk funker. Jeg er helt enig i at kulturen slik den beveger seg nå ikke er til gunst for menn, men samtidig har menn gode muligheter til å klatre opp på "attraktivitetsskalaen". Det smarteste mennene tilpasser seg som sagt. Jeg tror man må droppe ideen om at man kan få alt egne primisser. Insentivet kommer fra at man faktisk ønsker å oppnå noe, eller å oppnå en bestemt ting. Så må man tro at det er mulig å oppnå det man ønsker, dersom man bare jobber for det. Troen på at det går ann får du ved å se til folk som faktisk har klart det. Du har rett, men samtidig så er det trist og feil at menn faktisk må "gjennomskue" systemet for å utvikle seg, i stedet for å få instruksjoner om hvordan det faktisk foreligger. I tillegg blir alle forsøk fra menn om å utvikle seg motarbeidet og latterliggjort. Unge gutter og menn hjernevaskes til å tro at kvinner liker snille, omtenksomme og oppofrende menn, og at utseende ikke betyr noe. Menns oppgave i samfunnet er å forsørge staten med penger, og ellers holde hodet lavt. Menn som ikke har sjans på damer forventes å leve som munker uten et sexliv, og være fornøyd med det. Dersom en mann for eksempel prøver å forbedre seg med damer ved å se på videoer og lese bøker, så blir han stemplet som "pervers" og "kvinnefiendtlig". Og la oss ikke engang snakke om å kjøpe sex. Vi lever i en kultur som er dypt mannsfiendtlig på alle måter. Anonymous poster hash: 5595f...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 23. september 2015 #200 Del Skrevet 23. september 2015 "Matten" har du fått forklart. Hvis du fortsatt virkelig har problemer med å forstå det, si ifra, så skal jeg se om det er mulig å forklare det på en annen måte. Akkurat hva er det du ikke forstår? Ellers går jeg utifra at du bare gjør deg vanskelig. Det passer bedre med resten av innleggene dine i tråden. Når det gjelder hva den linken sier noe om, har jeg allerede svart på den samme innvendingen i et annet innlegg. Men jeg blir ikke overrasket over at du ikke leser i tråden før du svarer, du leser jo helt åpenbart ikke engang de innleggene som svarer deg direkte. Ingen grunn til å bli ufin. Klarer du ikke diskutere med folkeskikk kan du heller la være. Selv om 50% av mennene farter rundt fra forhold til forhold, så betyr det at det fortsatt er 50% av damene også som er single (igjen - med utgangspunkt i at fordelingen av kjønn er omtrent lik). Selv om disse 50 prosentene med menn inngår forhold med 100% prosent av damene (noe som selvfølgelig er totalt urealistisk), så ER det jo ikke langvarige forhold vi snakker om. For det rekker de rett og slett ikke. Som mange har vært inne på i tråden - de aller, aller fleste har opplevd ett eller flere forhold i løpet av livet. Noen er lengre single enn andre, men jeg har inntrykk av at resirkuleringen av de mest attraktive er ganske jevnt fordelt på kjønnene. Der jeg tror det skorter hos mange menn er det at dere gjerne bare "ser" de attraktive damene og legger dette som føringer for hvordan alle kvinner har det. Det er virkelig ikke slik. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå