guttemann Skrevet 23. september 2015 #201 Del Skrevet 23. september 2015 Men dersom denne trenden er så tydelig, så burde det være statistikk som støtter direkte oppunder det du sier? Ikke bare potensielt indirekte statistikk om barnløshet hos menn som kanskje har andre årsaker. Man kan ikke empirisk dra en slik konklusjon, selv om man synes det virker logisk.Anonymous poster hash: 3e3e9...342 Det hadde vært morsomt å se gode tall på sett, helt klart. Men der har man ikke - ikke så vidt jeg vet ihvertfall, men om du vet om noen, så rop ut. Alt jeg har gjort er å sannsynliggjøre påstanden om at menn sliter mer enn kvinner med å skaffe seg en partner, og at dette gjelder forhold også, ikke bare ONS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 23. september 2015 #202 Del Skrevet 23. september 2015 (endret) Du har rett, men samtidig så er det trist og feil at menn faktisk må "gjennomskue" systemet for å utvikle seg, i stedet for å få instruksjoner om hvordan det faktisk foreligger. I tillegg blir alle forsøk fra menn om å utvikle seg motarbeidet og latterliggjort. Unge gutter og menn hjernevaskes til å tro at kvinner liker snille, omtenksomme og oppofrende menn, og at utseende ikke betyr noe. Anonymous poster hash: 5595f...d10 Jeg synes du har feil mentalitet. Det hjelper ikke å se det negative i alt og innta en offerrolle. Jeg forstår behovet for å bli møtt med forståelse, men det vil ikke forandre status quo. Det er en av grunnene til at kvinner ikke gidder å gi medlidenhet. Vær heller glad for at du har forstått hvordan ting foreligger og jobb ut i fra det. Dersom en mann for eksempel prøver å forbedre seg med damer ved å se på videoer og lese bøker, så blir han stemplet som "pervers" og "kvinnefiendtlig". Vi lever i en kultur som er dypt mannsfiendtlig på alle måter. Anonymous poster hash: 5595f...d10 Det driter jeg langt i. Jeg trenger ikke godkjenning fra damer til å kunne gjøre hva som er best for meg. Dessuten så er det ikke slik at jeg går rundt og sier at jeg har lest bøker om ulike emner med mindre damene spør konkret. Hvorfor skal jeg gjøre det? Jeg er mer opptatt av å kose meg og ha det gøy enn å diskutere samfunnet når jeg først er med en dame. Så er det også slik at mange damer faktisk leser ting selv. Det er ikke alle som har en negativ holdning mot det å opparbeide seg kunnskap. Endret 25. september 2015 av Minesveiper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. september 2015 #203 Del Skrevet 23. september 2015 Er det ikke veldig vanlig å bli sammen med noen som har barn nå for tiden? Mange forhold er det jo mine,dine og våre barn. De fleste er jo inneforstått med at forhold ikke varer livet ut idag,og er man i 30-årene eller eldre så er det jo veldig vanlig at folk har barn. Så jeg kjøper ikke den med at det er deal breaker at man har barn. De fleste der ute er også helt vanlige folk. Tenkte jeg bare skulle nevne det siden det alltid blir fremstilt som at man være så fantastisk kjekk og ha en haug med penger for å få seg dame. Det er bare å ta seg en tur ut så ser man at de fleste ser helt vanlige ut,har en helt vanlig jobb og har et helt vanlig liv. Jeg tenker at nett dating ikke er den beste måten å finne seg en partner. Klart,man kan være heldig å finne noen,men jeg tror at folk ser mye mer på bildet og dømmer lettere utfra det man skriver. Jeg har vært registrert på diverse steder som singel,men aldri truffet noen av interesse på slike steder. Så jeg ville nok heller ha satset på å treffe noen i den virkelige verden. Anonymous poster hash: 2995e...e52 Jeg syns det er tragisk at det har blitt sånn. Kan ikke folk slutte å pule unger på feil person? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #204 Del Skrevet 26. september 2015 TS her.. Har ikke vært noe bedring på verken tinder eller happn.. Happn er umulig nesten. Jeg har mentaliteten at "my time will come" Vet at før eller senere løsner det. Men tenker at jeg må trene meg enda litt bedre i form først. Det er desverre slik at jo bedre en ser ut, dess bedre sjanser har en. Anonymous poster hash: ef20d...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FemaleFuryFancies Skrevet 27. september 2015 #205 Del Skrevet 27. september 2015 (endret) "Vel, jeg vil tro at ganske mange, meg inkludert, øyeblikkelig mister interessen når noen ikke klarer å uttrykke seg skikkelig skriftlig." Hvorfordan uttrykker man seg "skikkelig skriftlig"? Store bokstaver? Tusj? Markeringspenner? Skrive med begge hendene samtidig? Mer presist er derfor: "Vel, jeg vil tro at ganske mange, meg inkludert, øyeblikkelig mister interessen når noen skriftlig ikke klarer å uttrykke seg skikkelig." Fordi det alltid vil finnes noen som er dyktigere, flinkere, bedre osv. bør man kanskje være forsiktig med å arrestere andre, spesielt all den tid ortografi og grammatikk ikke er tema. Så kan man alltid diskutere hvor listen bør legges. Hva som er korrekt, avhenger også av hvilken skole eller retning man tilhører, den normative (f.eks. Finn-Erik Vinje) eller den deskriptive. Førstnevnte mener det det finnes bestemte måter språket bør brukes på, bestemte måter å formulere seg på mens sistnevnte hevder at den til enhver tid foreliggende språkbruk er den korrekte. Sier folk "bærte" og "skjærte", vil den deskriptive skolen hevde at dette er korrekt språk. Skulle vi følge f.eks. min standard, ville svært få kunnet skrive noe som helst, for jeg er en skikkelig språk-nazi....ja og deltidsautist Endret 27. september 2015 av FemaleFuryFancies Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #206 Del Skrevet 27. september 2015 TS her.. Har ikke vært noe bedring på verken tinder eller happn.. Happn er umulig nesten. Jeg har mentaliteten at "my time will come" Vet at før eller senere løsner det. Men tenker at jeg må trene meg enda litt bedre i form først. Det er desverre slik at jo bedre en ser ut, dess bedre sjanser har en. Anonymous poster hash: ef20d...86c Dess mer du fokuserer kun på å trene og utseedne, dess lengre tid tar det før du klarer å få deg dame. Anonymous poster hash: c8003...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #207 Del Skrevet 27. september 2015 Jeg var i Oslo en weeend, tror jeg sveipa over ett par hundre på tinder/happn.. tror det ble en 3-4 matcher. Trodde ikke det var mulig. Men greit å vite at det ikke funker. Hva mener du med "ikke funker". 3-4 match er da en god start Hvor mange flere hadde du rukket å treffe på en weend uansett? Venninner av meg også har gjort dette. Linet opp 2-3 dater på en helg. Fungerer bra det. Den ene av dem har nettopp blitt kjæreste med en mann hun først møtte på en slik date. Den andre falt for naboen hjemme i stedet. Jeg lurer litt på hva du egentlig er ute etter, når du ikke synes det er bra nok at 3-4 damer faktisk kunne tenke seg å møte deg. Anonymous poster hash: c8003...e0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FemaleFuryFancies Skrevet 27. september 2015 #208 Del Skrevet 27. september 2015 "Når det kommer til" "når det gjelder" Var det bedre? For øvrig burde du se nærmere på dine fire feilplasserte prikker hvis du først skal prøve å ta meg for å være en dårlig språknazi Her er nok bedre å snu på det: "Hvis du først skal prøve å ta meg for å være en dårlig språknazi, burde du forøvrig (i ett ord) se nærmere på dine fire feilplasserte prikker." Enda bedre er å droppe "hvis" og la hovedverbet bære meningen: "Skal du først prøve å ta meg for å være en dårlig språknazi, burde du forøvrig se nærmere på dine fire feilplasserte prikker" (ja, eller ellipser som det også kalles). Hva gjelder forholdismen, ser den ikke ut til å ha avgått med døden riktig ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #209 Del Skrevet 27. september 2015 Premissene i hovedinnlegget er så håpløse at jeg nesten ikke burde verdige dem et svar, men la gå. Er jeg for kresen? Ja, hvis alternativet er å tenne på den trauste datingprofilen til en deltidspappa med kjip klesstil kombinert med en smått grandios tankegang som sier at kvinner som finner ham for lett, er "kresne". Anonymous poster hash: 80347...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #210 Del Skrevet 27. september 2015 Her er nok bedre å snu på det: "Hvis du først skal prøve å ta meg for å være en dårlig språknazi, burde du forøvrig (i ett ord) se nærmere på dine fire feilplasserte prikker." Enda bedre er å droppe "hvis" og la hovedverbet bære meningen: "Skal du først prøve å ta meg for å være en dårlig språknazi, burde du forøvrig se nærmere på dine fire feilplasserte prikker" (ja, eller ellipser som det også kalles). Hva gjelder forholdismen, ser den ikke ut til å ha avgått med døden riktig ennå. "Forøvrig" er ikke korrekt bokmål, så det var en unødvendig "rettelse". Eller regner du med at den selverklærte språknazien er riksmålsentusiast? Anonymous poster hash: 80347...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FemaleFuryFancies Skrevet 27. september 2015 #211 Del Skrevet 27. september 2015 Dette ble da voldsomt generaliserende. Det betyr ikke at generaliseringen er gal. Mange, antakelig fordi de mangler skolering i vitenskapsteori, tror at generalseringer pr. definisjon eller i seg selv er gale, men det er ikke nødvendigivis slik. En (vitenskapelig) generalisering handler kun å si noe om mer enn 50& av et gitt utvalg, en populasjon osv. men kun eksperimenter eller observasjoner kan vise om generaliseringen, påstanden om utvalget, er gal. Ingenting ved selve generaliseringsbegrepet (hvordan tenker man seg ellers å få laget vaksiner?) som viser at hva det generaliseres om er gal. Vi ser samme manglende forståelse i innvandringsdebatten: folk tror at generaliseringer om f.eks. ikke vestlige-innvandrer pr. definisjon er gale, men så er ikke nødvendigvis tilfellet. Kun observasjoner eller nærmere undersøkelser kan vise om påstander er sanne eller gale, men å fremsette påstander om et fenomen sier ingenting om hvorvidt påstandene er sanne eller gale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FemaleFuryFancies Skrevet 27. september 2015 #212 Del Skrevet 27. september 2015 (endret) "Forøvrig" er ikke korrekt bokmål, så det var en unødvendig "rettelse". Eller regner du med at den selverklærte språknazien er riksmålsentusiast?Anonymous poster hash: 80347...1d2 Joda, "forøvrig" skrives i ett ord. Folk tror det skrives i to, fordi Word gir rød strek under det, men Word kan ikke norsk. Det er først i den senere tid at ord som tidligere ble skrevet i ett, deles. Det samme gjelder "altfor", "omlag", "innover", "utover" "utfra", "ihvertfall", "isåfall", "iallfall", "forsåvidt", "såvidt", "etterhvert" (det er forskjell på "etter hvert (løp) og "etterhvert" som tidsadverbial) osv. også kjent som særskrivningsfeil. Endret 27. september 2015 av FemaleFuryFancies Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #213 Del Skrevet 27. september 2015 Joda, "forøvrig" skrives i ett ord. Folk tror det skrives i to, fordi Word gir rød strek under det, men Word kan ikke norsk. Det er først i den senere tid at ord som tidligere ble skrevet i ett, deles. Det samme gjelder "altfor", "omlag", "innover", "utover" "utfra", "ihvertfall", "isåfall", "iallfall", "forsåvidt", "såvidt", "etterhvert" (det er forskjell på "etter hvert (løp) og "etterhvert" som tidsadverbial) osv. også kjent som særskrivningsfeil. Stakkars deg. Slå opp i ordboken, du. Men, som sagt, mange av formene dine er godt riksmål, og det er få tilfeller som krever at en bruker offisielt normert bokmål. Det blir bare litt dumt når du tar feil og likevel er så påståelig. Anonymous poster hash: 80347...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 27. september 2015 #214 Del Skrevet 27. september 2015 Her er nok bedre å snu på det: "Hvis du først skal prøve å ta meg for å være en dårlig språknazi, burde du forøvrig (i ett ord) se nærmere på dine fire feilplasserte prikker." Enda bedre er å droppe "hvis" og la hovedverbet bære meningen: "Skal du først prøve å ta meg for å være en dårlig språknazi, burde du forøvrig se nærmere på dine fire feilplasserte prikker" (ja, eller ellipser som det også kalles). Hva gjelder forholdismen, ser den ikke ut til å ha avgått med døden riktig ennå. Ok Jeg gir meg, jeg er nok ikke så språknazi som jeg trodde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #215 Del Skrevet 27. september 2015 Men dersom denne trenden er så tydelig, så burde det være statistikk som støtter direkte oppunder det du sier? Ikke bare potensielt indirekte statistikk om barnløshet hos menn som kanskje har andre årsaker. Man kan ikke empirisk dra en slik konklusjon, selv om man synes det virker logisk. Anonymous poster hash: 3e3e9...342 Du kan sjekke ut okcupid sin statistikk. Det er en helt klar trend når det kommer til hvilke menn som får mest meldinger og oppmerksomhet. De mennene kvinnene rangerer høyest utseendemessig får mest meldinger. Anonymous poster hash: bf5f4...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #216 Del Skrevet 27. september 2015 Du kan sjekke ut okcupid sin statistikk. Det er en helt klar trend når det kommer til hvilke menn som får mest meldinger og oppmerksomhet. De mennene kvinnene rangerer høyest utseendemessig får mest meldinger. Anonymous poster hash: bf5f4...51a Selv "vanlige" menn blir betegnet som stygge av majoriteten av kvinner. På undersøkelser gjort på tinder, okcupid osv har dette blitt bevist gang på gang. Helt vanlige jenter vil kun ha de beste av de beste mennene, vanlige er ikke gode nok for dem. Mens vi gutter sier gjerne ja takk til ei "normal" ei. Kvinner her blir vell å si at dette gjelder ikke alle, det er å generalisere også videre men det er fakta enten dem innrømmer det eller ikke. Kvinner idag er alt for kravstore. Anonymous poster hash: a02e7...eef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #217 Del Skrevet 27. september 2015 Kvinner idag er alt for kravstore. Anonymous poster hash: a02e7...eef Hvordan kan du mener det egentlig? Det fleste kvinner finner jo en partner. Er du sikker på at det ikke er du som feilvurderer hva en «normal» mann er og hva en «normale kvinne» er? Jeg er en normal kvinne som er sammen med en normal mann. Tror det betyr at vi er ganske flinke til å tilpasse oss på et passende vis Anonymous poster hash: c8003...e0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. september 2015 #218 Del Skrevet 27. september 2015 Tror ts problem er at han lyser av desperasjon. At profilen hans er alt for intens sånn typ. Jeg søker en å være nær og holde i hånden. Savner nærhet og sånn kvalmende overromantisk piss. Slike profiler skygger jeg unna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #219 Del Skrevet 28. september 2015 Selv "vanlige" menn blir betegnet som stygge av majoriteten av kvinner. På undersøkelser gjort på tinder, okcupid osv har dette blitt bevist gang på gang. Helt vanlige jenter vil kun ha de beste av de beste mennene, vanlige er ikke gode nok for dem. Mens vi gutter sier gjerne ja takk til ei "normal" ei. Kvinner her blir vell å si at dette gjelder ikke alle, det er å generalisere også videre men det er fakta enten dem innrømmer det eller ikke. Kvinner idag er alt for kravstore. Anonymous poster hash: a02e7...eef Jeg husker at damene var strengere når de bedømte utseende til menn enn når menn bedømte kvinner, men det jeg leste i alle fall var at kvinnene var tilbøyelig til å snakke med menn som ikke var på topp utseendemessig. Det forandrer ikke at de kjekkeste mennene får flere meldinger og at de er mest ettertraktet, men normale menn får meldinger også. Problemet er at flertallet av menn ser gjennomsnittelige ut, og siden ratioen av meldinger til normale menn er lavere er det mange som opplever lite til ingen pågang. En normal mann vil aldri oppleve konstant flyt av meldinger slik som kjekke menn opplever. Anonymous poster hash: bf5f4...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #220 Del Skrevet 28. september 2015 Du mener at menn vil ha yngre damer - samtidig som du sier at du har masse sjans på yngre menn? Prøv å vær litt mindre selvmotsigende neste gang, og vær litt mer takknemlig for at du er dame og har det så lett som du har det.Anonymous poster hash: 5595f...d10 Les det hun skrev en gang til please.Anonymous poster hash: 10990...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå