Bellalella Skrevet 20. september 2015 #1 Del Skrevet 20. september 2015 Hei:) har en Audi A4 som er en 1998 modell(gammel selvsagt) men den lekker olje(flekker på bakken) og svetter. Men hvor finner jeg ut hvor det kommer fra? Jeg har tørket masse bort for Å se om jeg kan se noe senere. Den har slitte bremser/klosser/skiver men kan det være noe med det? Jeg ser at dette er olje, Men lukter ingenting. Hvor mye koster det å sjekke den hos en mekaniker? Det er mest olje under på høyre siden(foran) og det har dratt seg ned på girkassen. Men så der med motoren er det størknet olje og ned og lagt seg under bilen. Men meste parten av denne oljen har størknet og noen plasser lettere olje. Kan noen gi med noen gode tips? Dette er en diesel bil jeg er glad i og vil gjerne ha litt lengre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 20. september 2015 #2 Del Skrevet 20. september 2015 Det er mange steder oljen kan piple ut. De er en tetningsring i hver ende av motor, den en er mer komplisert å bytte enn den andre. Det er tetning mellom bunnpanne og motorblokk, det pakning mellom motorblokk og topplokk, men lite sannsynlig at den lekker. Det er tetning mellom topplokk og toppdeksel, pluss noen steder der det er forbindelse ut fra inni motor. Slik som peilepinnen for oljen, samt at oljedamp som oppstår inni motor skal ut, men den skal inn i motor igjen. Der kan det være sprukket slange, eller den kan ha hoppa av. Det er ikke så lett å finne ut hvor den kan være. Men det er en mulighet for at motor kan vaskes grundig av et verksted, de kan løfte bilen og vaske nedenfra også. Da får en bedre oversikt over hvor det kan lekke. Men svetting, er det ikke mye å gjøre med. Enkelte motor er kriminelle til å svette Slitte klosser/skiver har ikke noe med med lekkasje fra motor å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå