Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016

Stinelin

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Pyntestøv skrev:

Trodde kun det var arbeidsgiver jeg jobbet for nå som skulle sende inn? De jeg jobber for nå har jeg jobbet for i 6 mnd når jeg går ut i permisjon, så alt annet er vel uaktuell informasjon? 

Ja, altså, det er ikke sendt inn skjemaer fra dem mtp permisjon, men virker som om de har rapportert arbeidsforhold til NAV..? Jeg var vel oppført med 5-6 arbeidsgivere, og NAV ønsket at jeg lastet opp dokumentasjon på alt sammen. 

Får ringe dem nå straks tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, toneeee_ skrev:

Ja, altså, det er ikke sendt inn skjemaer fra dem mtp permisjon, men virker som om de har rapportert arbeidsforhold til NAV..? Jeg var vel oppført med 5-6 arbeidsgivere, og NAV ønsket at jeg lastet opp dokumentasjon på alt sammen. 

Får ringe dem nå straks tror jeg.

Det høres ikke riktig ut, de trenger jo kun dokumentasjon fra der du jobber nå. Alt annet har man selvangivelsen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pyntestøv skrev:

Det høres ikke riktig ut, de trenger jo kun dokumentasjon fra der du jobber nå. Alt annet har man selvangivelsen til.

Ja.. Snakket med dem akkurat. Jeg må selv ta kontakt med alle arbeidsgiverne og få dem til å slette meg. I tillegg må jeg skrive tilleggsinformasjon som legges ved søknaden om hvorfor det evt er flere arbeidsgivere og hvem som er aktuelle. Så selv om jeg ringer og avklarer dette må jeg fortsatt inn og gjøre alt dette manuelle arbeidet. Tungvint!!!!! 😩 Som om det ikke er nok at jeg må gjøre hele regnskapet fra 2015 i dag også :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vingla sånn mellom forskjellige vogner, så i dag har mannen tatt et valg å kjøpt bugaboo buffalo. Med rødt tekstilsett:P godt å få det også på plass:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere i forhold til å reise vekk nå? Er jo noen uker igjen, men jeg kjenner at jeg liker å holde meg i nærheten av hjemme. Er invitert på hyttetur og er litt skeptisk til å dra, er 3,5 time unna sykehuset. Når jeg er hjemme eller på jobb så er det 20-30 minutter, det føles mye bedre:P kanskje jeg bare er merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar på hytta fra onsdag-søndag i påsken. Det er 1,5 t unna sykehus + en skitur på 20 min fra hytta til bilen. Jeg tror det skal gå fint, og er det noe som helst som haster finnes det helikopter :) 

Jeg tror jeg har veldig godt av å komme vekk fra alle forberedelsene her hjemme. Hadde en liten "prøvetur" dit i vinterferien som gikk bra. Eneste utfordringen er utedo og ikke noe innlagt vann på vinteren. Men blir det for ille reiser vi jo bare hjem igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått bekkenløsning så det holder, så mine nåværende reiseplaner er å gå fra senga til sofaen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt over problemstillingen engang, men så er jeg jo ikke kommet lenger enn til uke 26!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tør heller ikkje å dra langt bort, så me held oss heime heile påska. Ikkje er formen på topp heller, så eg trur det berre hadde blitt slitsomt å dra bort. Eg er sikkert småhysterisk, men hyppige kontrollar og stadig "mas" frå legane om eg kjenner symptomer på svangerskapsforgiftning, og kvar gong beskjed om å ta kontakt med ein gong eg måtte kjenna noko, gjer at eg ikkje tør å dra frå byen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har i aukande grad fått ein "kva i hel**** har me gjort"-skrekkfølelse. Det er visst ikkje berre førstegangsfødande som føler skrekken og spenninga om kva som venter. Eg begynner å lura veldig på om me tar oss vann over hodet nå. Har me egentlig tid og overskudd til eit tredje barn? :bond: Følelsane har særlig komme dei siste par vekene, når me har hatt sjukdom (influensa?) i heimen. Eg håper det først og fremst er pga. ekstrem slitenhet, i og med at eg både er gravid og veldig sliten på forhånd, i tillegg til å ha vore heime med både ein og to sjuke barn (der eine sov svært dårlig), samtidig som eg var dårlig sjølv. Nå må det forhåpentligvis bli bedre, nå som sjukdommen er i ferd med å sleppa taket? :pls: Det er jo mange som har langt fleire barn enn berre tre, og som taklar det heilt fint? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 uker på vei nå, og føler magen ikke har vokst noe son helst den siste måneden. Alle sier at jeg har så liten mage. Jeg er førstegangs. Hos jordmor er målingene normale. Kan magen plutselig komme, eller kommer den til å forbli relativt liten tror dere? Jeg har gått opp 10 kilo, så jeg har lagt på meg nok i hvert fall 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rake skrev:

Jeg er 28 uker på vei nå, og føler magen ikke har vokst noe son helst den siste måneden. Alle sier at jeg har så liten mage. Jeg er førstegangs. Hos jordmor er målingene normale. Kan magen plutselig komme, eller kommer den til å forbli relativt liten tror dere? Jeg har gått opp 10 kilo, så jeg har lagt på meg nok i hvert fall 🙈

Så lenge jordmor er fornøyd ville jeg brydd meg filla om hva alle andre sier. Hvis du har lang overkropp har du for eks litt mer å fordele baby på, og bærer da litt mindre på utsiden. Jeg fikk mye mage mellom uke 25-30, nå i 31 har den endelig blitt skikkelig rund og fin, men føler at den vokser litt mindre akkurat nå. Tror det er veldig ulikt. Du får helt sikkert ganske mye mer mage enn du har nå, baby skal jo blir temmelig mye større :) 

For noen deler magemusklene seg også veldig lite, da bærer man også mer på innsiden. Mine magemuskler er skikkelig separert, og har vært det lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukk, nå begynner gravidhjernen å ødelegge hverdagen min :( Jeg jobber i privat helsesektor ved siden av annen jobb, og et eller annet har skjedd med booking av pasienter slik at jeg plutselig hadde to oppsatt på meg i dag, hvorav den ene ringte meg nå og lurte på hvor jeg ble av.. Jeg er syk (igjen), og hjemme uten mulighet til å ta unna. Så da ble det ombooking til i morgen, og dagen i morgen ser da slik ut: 9-11 fødselsforberedende kurs, 11:30-16 jobb nr 1, 16-18 jobb nr to, 18-20 jobb nr 3 :sukk: Og jeg er ikke engang frisk, men hadde tenkt å karre meg gjennom dagen uten jobb nr 3. Vel, so long, overskudd! Jeg begynner å glede meg helt sinnsykt til permisjon!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes heilt utrulig slitsomt ut, toneeee! All medfølelse! Eg ser mørkt på berre det å skulle først på kontroll på sjukehuset, så jobb (50 %, så det er berre knappe 4 timar), og så henting i barnehagen (etter litt avslapping heime). Din dag hørtes fullstendig uoverkommelig ut, iallfall om formen ikkje er som den skal. :daane:

Men om det er ei trøst, er du ikkje åleine om å ha "gravidhjerne". Eg har lenge vore plaga med preammetåke - og det blir vel neppe bedre med det første. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig slitsomt ut. Du må ikke slite deg ut toneeee :) Kan du droppe kveldsjobbingen? Det er ikke så mange uker igjen og kroppen trenger hvile nå mot slutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, etter en natt med temmelig begredelig søvn så ble både jobb 2 og 3 kuttet i dag.. :sFun_sleeping:  Jeg har litt for stor arbeidsmoral, og det biter meg bak om dagen, så det var nok riktig å kutte ut dagens maratonplaner. Så nå ligger jeg på sofaen. Føles både riktig og galt, men det er som dere sier egentlig helt dust å slite seg ut nå. Snart bare 4 arbeidsuker igjen! Og så skal det hviiiiiles før baby kommer (satser på at jeg får minst 2 uker hjemme før fødselen starter). Her blir det definitivt ikke daglig trappeløping for å få fødselen igang :ler: 

Vi var på fødselsforberedende kurs i dag, i kommunen, og det var veldig bra. Likevel, syns jeg det er ALT for kort og for lite informasjon. Jeg er så heldig at vi også skal på ABC, så vi får to kurs, men det er litt trist å vite at for de som ikke leser seg opp noe særlig selv så er dette alt de får vite før fødselen. Er også veldig glad for yogakurset, det tror jeg at jeg kommer til å få masse igjen for :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir lite trappeløping før fødsel her også. :ler: I dag var det like før eg snudde for å henta krykkene. Heldigvis kom eg meg gjennom dagen utan. Nå er det sofaen som gjeld. ;)

Eg vurderer å høyra med legen om full sjukmelding dei siste vekene før permisjon. Eg har lite lyst til å starta permisjonen før tida, men har veldig lyst på litt tid til å slappa av før fødsel. Og sannsynligheten for ny fødsel før termin er nok stor. På kontrollen på sjukehuset i dag nevnte eg at eg er veldig sliten, og legen meinte eg måtte kjenna på om eg burde opp i sjukmeldingsprosent. Nå er det 50 %, men ho virka til å tru at eg var fullt sjukmeldt. Innimellom så kjenner eg at det nok kunne vore litt godt. Men samtidig så har eg lyst på litt kontakt med utanomverda, og eg har fremdeles litt eg bør få unna, pluss at vikaren min ikkje er fullt opplært ennå. Så eg trur eg får halda ut litt til iallfall. :sjenert:

Kontrollen på sjukehuset gjekk heldigvis greit. Lillebror er 5,7 % over snittet på vekst, og ting ser greit ut enn så lenge. :hjerte: Så får me håpa det fortset slik fram til neste kontroll om 3 veker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du valgte å ta pause fra jobb i dag toneeee! Det er positivt å ha stor arbeidsmoral, men noen ganger må man bare være egoistisk og tenke på seg selv :) Jeg er akkurat sånn som deg :) 

I dag er det 4 uker til permisjonen min starter. Spennende! Magen er blitt så utrolig stor og stikker langt ut. "Alle" rundt meg påpeker hvor stor den er. Føler at magen sprekker snart. Babyen sparker også utrolig mye. Er glad for det da. Bekkenet har begynt å gjøre vondt igjen. Nå er alt vondt hele tiden, både å sitte, ligge og stå. Lurer på om jeg klarer å jobbe helt frem til permisjonen starter :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  er veldig spent på hvordan fødselen blir. Har dere noen ønsker for hvordan dere vil føde? I vann? med smertestillende? De har så mange rare fødeapparater på sykehuset :fnise: som denne f.eks https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/96/Romarad.jpg, noen som har prøvd den? 

Nå er det forresten bare 1 uke igjen til permisjon... wooohooo :bolledeig: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...