AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #41 Skrevet 19. september 2015 Når ungene blir slått, kontakter du barnevernet. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 83ffe...152 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #42 Skrevet 19. september 2015 Tror du han valgte navnene for å irritere deg? Du virker en god dose selvsentrert. Gjort er gjort, finn andre navn til dine eventuelle navn. Anonymous poster hash: a9ead...63e 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #43 Skrevet 19. september 2015 Jeg har prøvd å få et godt forhold til dem, men siden de er noen troll For en inntstilling. Noen som blir slått, vil slå. De vet jo tydelig ikke forskjell på rett og galt. Og dette bare står du og ser på..? Anonymous poster hash: a9ead...63e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #44 Skrevet 19. september 2015 Respektløst. Anonymous poster hash: b649a...25a 1
Rotemor Skrevet 20. september 2015 #45 Skrevet 20. september 2015 Vet dette kan virke litt som at jeg tror jeg har rett på navn, men vet jo jeg ikke har det! Altså, faren min hentet seg ny bærte fra thailand(sjokk), og så nesten 20 år etter meg kommer det en lillebror til meg, som faren min presterer å oppkalle etter min bestefar som jeg setter umåtelig stor pris på og som jeg har sagt jeg skal oppkalle min fremtidige sønn for om jeg får det. Dette var han fullstendig klar over men valgte likevel å gi lillebroren min dette navnet, greit sa jeg til faren min, for siden jeg hadde en oldefar som jeg var veldig knyttet til så tenkte jeg å hedre han isteden for. Dette var faren min også veldig godt informert om. Noen år etterpå kommer lillebror nr 2 og gjett hva han ble å hete! Nemmelig det navnet jeg hadde tatt "krav på". Jeg har tatt det opp med han og spurt hvorfor han stjal "mine" navn, og da sier han at jeg står selvfølgelig fritt til å bruke de navnene uansett.. Klart jeg gjør det, men jeg vil ikke lengre bruke de navnene, for lillebrødrene mine er noen uspiselige monster barn som jeg ikke tåler trynet av og jeg vil bare forbinde disse navnene til dem. Jeg er bare så frustrert, jeg skjønner ikke hvorfor han har gjort dette.. Hvordan kan han ha så lite respekt? Har noen opplevd noe lignende? Føler ikke at jeg klarer å late som ingenting i nærheten av han. Jeg går ut fra at det er hans slektsnavn? Og likevel mener du at du har større rett enn ham til familiens navn? Det forstår jeg ikke. 1
Gjest Matronella Skrevet 21. september 2015 #46 Skrevet 21. september 2015 (endret) Den blivende barnefar, den som vil bli far til dine barn.. hva hvis han har lyst på andre navn enn deg? Det er så klart irriterende når noen velger samme navn som det man selv har valgt, men sånn ble det nå. Jeg ville gjerne kalle opp en eventuell datter etter min mormor, men det tok noen år før det ble en datter og mine søskenbarn var tidligere ute enn meg og de kalt opp sine døtre etter min mormor med forskjellige varianter av navnet. Så da droppet jeg oppkallingen siden alle varianter av navnet var "brukt opp", mine søskenbarn hadde like rett til å kalle opp sine barn som meg. Dessuten hadde jeg blitt sammen med en mann som også hadde slektsnavn han ville videreføre, så da ble det navn fra den siden. I denne saken hadde jeg vært mer bekymret for hvordan dine halvbrødre blir behandlet hjemme, enn at de fikk navnene du "skulle" ha. Din far valgte en ny kone, som han fikk barn med og kalte dem opp etter sin far og farfar. Du kan gjerne være uenig, men du må bare akseptere. Han er fortsatt en voksen myndig person og gjør som han vil. Endret 21. september 2015 av Matronella 1
Gjest Gaea Skrevet 21. september 2015 #47 Skrevet 21. september 2015 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Marr, mod.
missuvillig Skrevet 21. september 2015 Forfatter #48 Skrevet 21. september 2015 Du er ikke gravid, og vet jo ikke om du noen gang får en sønn. Er jeg ikke???
missuvillig Skrevet 22. september 2015 Forfatter #49 Skrevet 22. september 2015 Jeg har en venninne som kopierer alt etter meg. Jeg fikk en datter jeg kalte Ida Marie, hun fikk en datter hun kalte Ina Maria, jeg fikk en datter jeg kalte Anne Sofie, hun fikk en datter hun kalte Anna Sophia. (eksempler, ikke helt sånn) Jeg klipper håret kort, hun klipper håret kort, jeg får magepiercing, hun får magepiercing. Noen mennesker må bare herme eller ta andres ideer. Se på deg selv som en trendsetter, faren din syns du er kul og liker ideene dine. Du finner nye navn. Og så må du vel uansett bli enig med dine barns pappa om navn ? Takk for oppmuntring! Er få av de her inne^ Hadde tenkt å være veldig hard på disse navnene selv over for barnefar For å være helt ærlig syns jeg du virker som en tverr jentunge som er sjalu på pappas nye familie.. Uansett, dersom den nye moren, virkelig, slår barna sine må du ta en alvorsprat med din far! Her er det faktisk snakk om en mor som slår sine uskyldige barn, og du fokuserer på at din far har "stjelt" noen navn?!Anonymous poster hash: 5f6b7...36d Og jeg synes du virker som en stakkar som gjemmer seg bak tastaturet og påstår ting du har null peiling på Det er ikke veldig mye å være sjalu på akkurat og jeg var sjeleglad da jeg var kvitt han, ingen vil ha en pappa som banker deg opp. Og du vet selvfølgelig alt om samtalene med min far og bekymringsmeldingen jeg leverte inn.. Håper du også vet og annerkjenner at jeg har gått videre med livet mitt, og gidder ikke konstant gå å bry meg om noe som skjedde for så lenge siden og som jeg ikke kan styre med min vilje.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #50 Skrevet 22. september 2015 Vi får håpe at du får jenter i stedet da :D Anonymous poster hash: 443ff...d86
missuvillig Skrevet 22. september 2015 Forfatter #51 Skrevet 22. september 2015 Hvis moren til småbrødrene slår guttene bør det være hovedproblemet her, selv om jeg skjønner at det med navnene er irriterende. Det var hovedproblemet for mange år siden.. Ingen normale personer lar sånt gå hus forbi. Stakkars brødrene dine. Kan du ikke unne dem de navnene de har, slutte å kalle dem monsterunger og hjelpe dem istedet? Det er brødrene dine! De er kun brødre gjennom blod, halvbrødre faktisk. Du ville kalt de monsterunger også, tro meg Du kan jo gi dine fremtidige barn avarter av navnene? Slik har det vært i min familie. Eks. Hans - Harald - Helge - Håkon. Andres - Anders - Andreas. Veldig godt forslag! Det var få av de her inne Måten du formulerer deg på får meg til å tenke at dette stikker mye, mye dypere enn navnevalg. Det virker som om du bør ta deg en ordentlig prat med faren din og floke opp i forholdet deres. At storebrødrene dine ikke fikk de navnene kan jo skyldes noe så enkelt som at moren deres ikke likte dem? Det stikker dypere, men det er snakket om for lenge siden, faren min er ikke akkurat den som hører etter dessverre. Moren min sier det aldri har vært oppe til diskusjon? Skjerp deg, er du 12? Du eier ikke navnene og hvem som helst kan bruke dem. Du aner ikke en gang om du får en gutt eller om du kun får jenter hvis du kan få barn da, selvfølgeligAnonymous poster hash: 37cb3...cc4 Skjerp deg, er du 13 som må rakke ned på 12åringer? Du har småbrødre som blir slått jevnt og du sitter å furter over hva de heter? Du høres ut som et eksemplarisk og omsorgsfullt menneske som verdsetter dine familiemedlemmer Anonymous poster hash: 37cb3...cc4 Hva får deg til å tro at jeg ikke gjorde noe med det? Er du virkelig et sånt menneske som tror vondt om alle og en hver? Både over nettet og i virkeligheten? Du høres utrolig ung ut i skrivemåten din, så det er nok mange år til du får barn enda. Innen den tid kan det være at du har fått noen andre yndlingsnavn vet du. Og du høres utrolig tippoldemor ut i skrivemåten din. Åh, hadde glemt det jeg, at nå er det nomalt å få barn når man er 35+ og ikke 20- som den gang du var ung Småbrødrene dine blir slått titt og ofte, og du sutrer over hva de heter?! Anonymous poster hash: ac06b...097 Hvilken menneske er du som tror jeg bare satt og så på? Her burde det vært sendt bekymringsmelding til barnevernet. At moren mishandler barna kan være grunn til at de utagerer og er vanskelige, er det ingen som griper inn så går disse guttene en dyster skjebne i møte. Anonymous poster hash: 53fc1...76f Det ble sendt bekymringsmelding, og det eneste som kom ut av det var en advarsel. Kanskje fordi man er to om navnevalget. Kanskje ikke ekskona hans ville bruke disse navnene.Anonymous poster hash: ed6d3...0b7 Det ble aldri tatt opp. Ingen har kopirett på navn og det er ingen som "stjeler" navn Anonymous poster hash: 83ffe...152 Er det ikke? Trodde da virkelig at man kunne eie navn her i Norge, værtfall ved bare å nevne de høyt til noen, stemmer ikke det? 1
missuvillig Skrevet 22. september 2015 Forfatter #52 Skrevet 22. september 2015 Kanskje fordi man er to om navnevalget. Kanskje ikke ekskona hans ville bruke disse navnene.Anonymous poster hash: ed6d3...0b7 For det har jeg ikke sjekket ut,neida. Vil det si at din far har 9 barn? Da går vel fantasien tom for navnevalg tilslutt, ja.. Anonymous poster hash: 65692...6cd Han har flere, ser det på som sin rett til å befolke verden Ja det er jo veldig få navn å velge mellom... Ingen har kopirett på navn og det er ingen som "stjeler" navn Anonymous poster hash: 83ffe...152 Jo. Tror du han valgte navnene for å irritere deg? Du virker en god dose selvsentrert. Gjort er gjort, finn andre navn til dine eventuelle navn. Anonymous poster hash: a9ead...63e Nei jeg tror han valgte de navnene fordi det ikke finnes andre navn i verden. Og du virker en god dose som et menneske som sitter på diverse forum slik at du kan tørre å si det du mener og ha egne meninger. Verden er ikke så skummel, det er kun kg som er det For en inntstilling. Noen som blir slått, vil slå. De vet jo tydelig ikke forskjell på rett og galt. Og dette bare står du og ser på..? Anonymous poster hash: a9ead...63e Ja? Jeg går ut fra at det er hans slektsnavn? Og likevel mener du at du har større rett enn ham til familiens navn? Det forstår jeg ikke. Ja? Den blivende barnefar, den som vil bli far til dine barn.. hva hvis han har lyst på andre navn enn deg? Det er så klart irriterende når noen velger samme navn som det man selv har valgt, men sånn ble det nå. Jeg ville gjerne kalle opp en eventuell datter etter min mormor, men det tok noen år før det ble en datter og mine søskenbarn var tidligere ute enn meg og de kalt opp sine døtre etter min mormor med forskjellige varianter av navnet. Så da droppet jeg oppkallingen siden alle varianter av navnet var "brukt opp", mine søskenbarn hadde like rett til å kalle opp sine barn som meg. Dessuten hadde jeg blitt sammen med en mann som også hadde slektsnavn han ville videreføre, så da ble det navn fra den siden. I denne saken hadde jeg vært mer bekymret for hvordan dine halvbrødre blir behandlet hjemme, enn at de fikk navnene du "skulle" ha. Din far valgte en ny kone, som han fikk barn med og kalte dem opp etter sin far og farfar. Du kan gjerne være uenig, men du må bare akseptere. Han er fortsatt en voksen myndig person og gjør som han vil. Jeg var bekymret, for flere år siden, da det skjedde. Det er først nå jeg måtte få det ned svart på hvit hva jeg mente om at han valgte de navnene jeg ville ha akkurat rett etter jeg hadde nevnt de, når han allerede har hatt x antall ganger han kunne ha brukt de..
missuvillig Skrevet 22. september 2015 Forfatter #53 Skrevet 22. september 2015 Vi får håpe at du får jenter i stedet da :D Anonymous poster hash: 443ff...d86 JA :D
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #54 Skrevet 22. september 2015 Halvbrødre. Har bare samme far. Anonymous poster hash: 59aae...1b7 De er flrtsatt bare halvbrødrene til TS. Ikke ekte brødre. Anonymous poster hash: a477f...a27 De er da like fult søsken fordet om de kun deler en far. Det er ingenting som heter hel/halvsøsken. For en utdatert tankegang. Ikke ekte brødre..? Jeg blir helt målløs over hvordan norn tenker. Og til TS: du hadde all min sympati, men måten du svarer på her inne har gjort at jeg mister all respekt. Jeg vet nå ikke om du er så mye bedre enn dine "monsterbrødre". Anonymous poster hash: a9af3...499 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #55 Skrevet 22. september 2015 Vet dette kan virke litt som at jeg tror jeg har rett på navn, men vet jo jeg ikke har det! Altså, faren min hentet seg ny bærte fra thailand(sjokk), og så nesten 20 år etter meg kommer det en lillebror til meg, som faren min presterer å oppkalle etter min bestefar som jeg setter umåtelig stor pris på og som jeg har sagt jeg skal oppkalle min fremtidige sønn for om jeg får det. Dette var han fullstendig klar over men valgte likevel å gi lillebroren min dette navnet, greit sa jeg til faren min, for siden jeg hadde en oldefar som jeg var veldig knyttet til så tenkte jeg å hedre han isteden for. Dette var faren min også veldig godt informert om. Noen år etterpå kommer lillebror nr 2 og gjett hva han ble å hete! Nemmelig det navnet jeg hadde tatt "krav på". Jeg har tatt det opp med han og spurt hvorfor han stjal "mine" navn, og da sier han at jeg står selvfølgelig fritt til å bruke de navnene uansett.. Klart jeg gjør det, men jeg vil ikke lengre bruke de navnene, for lillebrødrene mine er noen uspiselige monster barn som jeg ikke tåler trynet av og jeg vil bare forbinde disse navnene til dem. Jeg er bare så frustrert, jeg skjønner ikke hvorfor han har gjort dette.. Hvordan kan han ha så lite respekt? Har noen opplevd noe lignende? Føler ikke at jeg klarer å late som ingenting i nærheten av han. Stjålet. berte, monsterbarn, nemlig. Thailand For å nevne noe. Anonymous poster hash: 51266...d97 2
missuvillig Skrevet 22. september 2015 Forfatter #56 Skrevet 22. september 2015 De er da like fult søsken fordet om de kun deler en far. Det er ingenting som heter hel/halvsøsken. For en utdatert tankegang. Ikke ekte brødre..? Jeg blir helt målløs over hvordan norn tenker. Og til TS: du hadde all min sympati, men måten du svarer på her inne har gjort at jeg mister all respekt. Jeg vet nå ikke om du er så mye bedre enn dine "monsterbrødre".Anonymous poster hash: a9af3...499 Det er søsken hvis man har vokst opp med de, og hvis de ikke er helsøsken så er de bare halvsøsken om de kom til verden lenge etter deg selv der hvor du ikke har hatt noen ting med oppveksten demmes å gjøre, det mener da jeg.. Selv om det er galt i andre sine øyne Nei men det var da dårlig nytt fru.anonym, jeg vet ikke hvordan jeg skal leve videre uten respekten din Forhåpentligvis er ikke du like sønderknust som jeg 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #57 Skrevet 22. september 2015 Du virker som er under 18 og greit nok, kanskje du ser litt annerledes på det og bryr deg mer om andre når du modner litt. Jeg ville vært sur på faren min som ikke gjorde noe, bare godtok at de ble slått. Anonymous poster hash: 37cb3...cc4
Gjest Gaea Skrevet 22. september 2015 #58 Skrevet 22. september 2015 Tråden er ryddet for latterliggjøring og persondebatt. Marr, mod.
palamina Skrevet 22. september 2015 #59 Skrevet 22. september 2015 Kanskje forståelig at man blir sur på en forelder som setter i gang med barneproduksjon 20 år etter ens egen fødsel, greit nok. Men man kan ikke tinge navn når man ikke aner om man noen gang får barn en gang, enda mindre får et barn av relevant kjønn! Hadde du vært halvveis i svangerskapet og det bare var papirarbeidet som manglet for å gi dette navnet til barnet ditt hadde det vært noe HELT annet, ser du forskjellen? Faren din er nærmere beslektet med disse mannfolka og har fått sønner, du er ikke etablert en gang. Jeg skjønner godt at han syns han da kan velge oppkalling fritt etter eget ønske, skulle bare mangle. Du har en vei å gå, ts.
palamina Skrevet 22. september 2015 #60 Skrevet 22. september 2015 De er da like fult søsken fordet om de kun deler en far. Det er ingenting som heter hel/halvsøsken. For en utdatert tankegangAnonymous poster hash: a9af3...499 Over hodet ikke "utdatert". Det er enormt stor forskjell på søsken man vokser opp med og deler mor og far med og søsken man ikke er beslektet med og knapt kjenner. Mellom der har man mange variasjoner, og de kommer tydeligere frem hvis man bruker begrepene som er konstruert for å forklare nettop relasjonen og slektskapet. Det som er utdatert er ditt syn på begrepene, som om de var tabu. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå