Gå til innhold

Pappa har stjelt navnene "MINE"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis moren til småbrødrene slår guttene bør det være hovedproblemet her, selv om jeg skjønner at det med navnene er irriterende.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars brødrene dine. Kan du ikke unne dem de navnene de har, slutte å kalle dem monsterunger og hjelpe dem istedet? Det er brødrene dine!

• Liker 10
Skrevet

Du kan jo gi dine fremtidige barn avarter av navnene? Slik har det vært i min familie. Eks. Hans - Harald - Helge - Håkon. Andres - Anders - Andreas.

Skrevet

Får en følelse av at faren din kun har valgt de navnene for å være lei.

Hvorfor ellers velge de kun etter at du har sagt at du ønsker å oppkall fremtidige barn etter de.

Anonymous poster hash: acc16...7e6

• Liker 4
Skrevet

Måten du formulerer deg på får meg til å tenke at dette stikker mye, mye dypere enn navnevalg. Det virker som om du bør ta deg en ordentlig prat med faren din og floke opp i forholdet deres.

At storebrødrene dine ikke fikk de navnene kan jo skyldes noe så enkelt som at moren deres ikke likte dem?

Skrevet

Skjerp deg, er du 12? Du eier ikke navnene og hvem som helst kan bruke dem. Du aner ikke en gang om du får en gutt eller om du kun får jenter hvis du kan få barn da, selvfølgelig

Anonymous poster hash: 37cb3...cc4

• Liker 5
Skrevet

Jeg har prøvd å få et godt forhold til dem, men siden de er noen troll som både slår og lugger osv uten at jeg får lov å si noe på det, pga et troll av en mor de har fått, så går det veldig dårlig. En gang jeg fersket lillebror nr 1 i å slå hunden til tanta mi og skulle fortelle at dette var uakseptabelt fikk jeg den overhøvlingen av moren(som var vitne til det hele), sa jeg ikke fikk røre hennes barn osv, selv om hun slår guttene titt og ofte om de gjør noe hun ikke liker. Jeg klarer ikke helt å forsone meg med de 3. så vil si det er litt umulig...

Du har småbrødre som blir slått jevnt og du sitter å furter over hva de heter? Du høres ut som et eksemplarisk og omsorgsfullt menneske som verdsetter dine familiemedlemmer :)

Anonymous poster hash: 37cb3...cc4

• Liker 17
Skrevet

Du høres utrolig ung ut i skrivemåten din, så det er nok mange år til du får barn enda. Innen den tid kan det være at du har fått noen andre yndlingsnavn vet du.

Skrevet

Vet dette kan virke litt som at jeg tror jeg har rett på navn, men vet jo jeg ikke har det! 

Alt i resten av innlegget ditt tyder på at du mener du har krav på disse navnene til barn du ikke en gang vet om du får. Hvis du får sønner en gang, så kan du jo fortsatt kalle dem opp etter bestefar og oldefar, da blir de oppkalt etter onklene sine i tillegg. Noe som jo er helt vanlig praksis.

Anonymous poster hash: ac06b...097

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke bitter, jeg er irritert for måten det ble gjort på. og hvorfor har han ikke oppkalt de andre søsknene mine etter dem hvis det var så viktig?

No shit? Trodde jeg hadde enerett på dem altså.. nevnte jeg ikke det? :)

Jeg har prøvd å få et godt forhold til dem, men siden de er noen troll som både slår og lugger osv uten at jeg får lov å si noe på det, pga et troll av en mor de har fått, så går det veldig dårlig. En gang jeg fersket lillebror nr 1 i å slå hunden til tanta mi og skulle fortelle at dette var uakseptabelt fikk jeg den overhøvlingen av moren(som var vitne til det hele), sa jeg ikke fikk røre hennes barn osv, selv om hun slår guttene titt og ofte om de gjør noe hun ikke liker. Jeg klarer ikke helt å forsone meg med de 3. så vil si det er litt umulig...

Småbrødrene dine blir slått titt og ofte, og du sutrer over hva de heter?! :sjokkert:

Anonymous poster hash: ac06b...097

• Liker 11
Skrevet

Beklager ts, men det er ikke ungene som er troll i familien, men deres mor. Selvfølgelig vil de slå og lugge når de vokser opp med at å kjenne dette på kroppen selv er normalen.

• Liker 3
Skrevet

En familie jeg kjenner til har tre voksne barn. Av disse heter det eldste Sivert August, mens faren i huset heter August Sivert (det er selvsagt ikke S.A. og A.S. de heter, men det er seriøst helt likt bare med to andre navn!

Kall ditt barn for det du vil, og gi barnet ditt det navnet du vil det skal ha. Drit i hva faren din mener om det selv om det er litt sårt for deg!

Anonymous poster hash: a6bd4...4c9
  • Liker 1
Skrevet

Stakkars brødrene dine. Kan du ikke unne dem de navnene de har, slutte å kalle dem monsterunger og hjelpe dem istedet? Det er brødrene dine!

Halvbrødre. Har bare samme far.

Anonymous poster hash: 59aae...1b7

• Liker 1
Skrevet

Halvbrødre. Har bare samme far.

Anonymous poster hash: 59aae...1b7

De er dine BRØDRE. Hadde sympati med deg i begynnelsen, men har fått avsmak etter ditt hat mot "fars barn".

Anonymous poster hash: 6e574...0e5

• Liker 5
Skrevet
selv om hun slår guttene titt og ofte om de gjør noe hun ikke liker. Jeg klarer ikke helt å forsone meg med de 3. så vil si det er litt umulig...

Her burde det vært sendt bekymringsmelding til barnevernet. At moren mishandler barna kan være grunn til at de utagerer og er vanskelige, er det ingen som griper inn så går disse guttene en dyster skjebne i møte.

Anonymous poster hash: 53fc1...76f

• Liker 5
Skrevet

tror du har mistet litt av poenget. Hvis de navnene var så forbanna viktige for han, hvorfor ga han de ikke til en av mine 5 eldre brødre?

Kanskje fordi man er to om navnevalget. Kanskje ikke ekskona hans ville bruke disse navnene.

Anonymous poster hash: ed6d3...0b7

• Liker 3
Skrevet

Vil det si at din far har 9 barn?

Da går vel fantasien tom for navnevalg tilslutt, ja..

Anonymous poster hash: 65692...6cd
  • Liker 1
Skrevet

Ingen har kopirett på navn og det er ingen som "stjeler" navn

Anonymous poster hash: 83ffe...152
  • Liker 1
Skrevet

De er dine BRØDRE. Hadde sympati med deg i begynnelsen, men har fått avsmak etter ditt hat mot "fars barn".

Anonymous poster hash: 6e574...0e5

De er flrtsatt bare halvbrødrene til TS.

Ikke ekte brødre.

Anonymous poster hash: a477f...a27

• Liker 1
Skrevet

De er flrtsatt bare halvbrødrene til TS.

Ikke ekte brødre. Anonymous poster hash: a477f...a27

Mine halv -og stesøsken blir omtalt som søsken. Her gjør vi ikke forskjell på hel og halv!

Anonymous poster hash: 4df3b...e9c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...