missuvillig Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Vet dette kan virke litt som at jeg tror jeg har rett på navn, men vet jo jeg ikke har det! Altså, faren min hentet seg ny bærte fra thailand(sjokk), og så nesten 20 år etter meg kommer det en lillebror til meg, som faren min presterer å oppkalle etter min bestefar som jeg setter umåtelig stor pris på og som jeg har sagt jeg skal oppkalle min fremtidige sønn for om jeg får det. Dette var han fullstendig klar over men valgte likevel å gi lillebroren min dette navnet, greit sa jeg til faren min, for siden jeg hadde en oldefar som jeg var veldig knyttet til så tenkte jeg å hedre han isteden for. Dette var faren min også veldig godt informert om. Noen år etterpå kommer lillebror nr 2 og gjett hva han ble å hete! Nemmelig det navnet jeg hadde tatt "krav på". Jeg har tatt det opp med han og spurt hvorfor han stjal "mine" navn, og da sier han at jeg står selvfølgelig fritt til å bruke de navnene uansett.. Klart jeg gjør det, men jeg vil ikke lengre bruke de navnene, for lillebrødrene mine er noen uspiselige monster barn som jeg ikke tåler trynet av og jeg vil bare forbinde disse navnene til dem. Jeg er bare så frustrert, jeg skjønner ikke hvorfor han har gjort dette.. Hvordan kan han ha så lite respekt? Har noen opplevd noe lignende? Føler ikke at jeg klarer å late som ingenting i nærheten av han.
Oppgitt78 Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Jeg skjønner at du reagerer på dette.. Er du oppkalt etter noen i slekta? Hvis det har vært tradisjon for å gjøre dette i familien, så kan jeg også forstå at han valgte disse navnene. Smakte de vondt, eller var de så seige at det ikke gikk an å få de ned..? 1
Gjest O.G. Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 Men du kan jo bare gi blanke i hva faren din gjør og kalle opp din sønn det samme.
Gjest Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Forstår deg godt jeg, men det er jo likevel ikke uvanlig at mange i samme familie har samme navn Er jo ofte slik, eller det var slik iallefall, at samme navn går igjen hver generasjon Min tante og min mormor heter det samme som meg f.eks Så jeg syns at du kan kalle dine barn det du hadde tenkt 3
Flova Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Så utrolig respektløst! Hadde de noen mellomnavn som du kan bruke i stede, eller noen gode kallenavn?
missuvillig Skrevet 18. september 2015 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2015 Jeg skjønner at du reagerer på dette.. Er du oppkalt etter noen i slekta? Hvis det har vært tradisjon for å gjøre dette i familien, så kan jeg også forstå at han valgte disse navnene. Smakte de vondt, eller var de så seige at det ikke gikk an å få de ned..? Er selv oppkalt etter en oldemor, og er vanlig tradisjon ja. Men jeg føler han fikk ideene etter meg, han hadde så mange navn å velge mellom så at han valgte de navnene, i "min" rekkefølge, er litt for godt til å være selvtenkt haha Jeg får rett og slett bare bismak i munnen av de navnene nå.. Forstår deg godt jeg, men det er jo likevel ikke uvanlig at mange i samme familie har samme navn Er jo ofte slik, eller det var slik iallefall, at samme navn går igjen hver generasjon Min tante og min mormor heter det samme som meg f.eks Så jeg syns at du kan kalle dine barn det du hadde tenkt Klarer ikke helt det siden jeg får en forferdelig smak i munnen av de navnene nå uansett hvor vanlig det er at navn går igjen. Så utrolig respektløst! Hadde de noen mellomnavn som du kan bruke i stede, eller noen gode kallenavn? JA det er respektløst, og jeg blir så arg! Bestefaren min har en mellomnavn men det er veldig gammeldags, og vil neppe bruke det :/ Ingen kallenavn som jeg kjenner til..
Beccy87 Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Jeg synes ikke du har rett til å være bitter for at din far valgte å kalle opp sine to sønner etter sin egen far og bestefar.... 42
miaw Skrevet 18. september 2015 #8 Skrevet 18. september 2015 Kjipt, men du har ikke pant på de navnene. Om han vil kalle opp barna sine etter sin far og bestefar har han like stor rett til det som deg. Du eier ikke de navnene bare fordi du sa det først... Og synes du ikke det er viktigere at du får et bedre forhold til dine småbrødre istedenfor å fokusere på at de har tatt "dine" navn? 17
Oppgitt78 Skrevet 18. september 2015 #9 Skrevet 18. september 2015 Jeg er litt enig med Beccy87 her, siden det har vært tradisjon for det i slekten. Men, hvis han visste godt at du hadde sett deg ut disse navnene, så kunne han jo snakket med deg om det først. Hvis du kun får jentebabyer, så er jo ikke dette et problem i det hele tatt.. Hehe!
missuvillig Skrevet 18. september 2015 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2015 Jeg synes ikke du har rett til å være bitter for at din far valgte å kalle opp sine to sønner etter sin egen far og bestefar.... Jeg er ikke bitter, jeg er irritert for måten det ble gjort på. og hvorfor har han ikke oppkalt de andre søsknene mine etter dem hvis det var så viktig? Kjipt, men du har ikke pant på de navnene. Om han vil kalle opp barna sine etter sin far og bestefar har han like stor rett til det som deg. Du eier ikke de navnene bare fordi du sa det først... Og synes du ikke det er viktigere at du får et bedre forhold til dine småbrødre istedenfor å fokusere på at de har tatt "dine" navn? No shit? Trodde jeg hadde enerett på dem altså.. nevnte jeg ikke det? Jeg har prøvd å få et godt forhold til dem, men siden de er noen troll som både slår og lugger osv uten at jeg får lov å si noe på det, pga et troll av en mor de har fått, så går det veldig dårlig. En gang jeg fersket lillebror nr 1 i å slå hunden til tanta mi og skulle fortelle at dette var uakseptabelt fikk jeg den overhøvlingen av moren(som var vitne til det hele), sa jeg ikke fikk røre hennes barn osv, selv om hun slår guttene titt og ofte om de gjør noe hun ikke liker. Jeg klarer ikke helt å forsone meg med de 3. så vil si det er litt umulig...
missuvillig Skrevet 18. september 2015 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2015 Jeg er litt enig med Beccy87 her, siden det har vært tradisjon for det i slekten. Men, hvis han visste godt at du hadde sett deg ut disse navnene, så kunne han jo snakket med deg om det først. Hvis du kun får jentebabyer, så er jo ikke dette et problem i det hele tatt.. Hehe! Ja jeg er også enig, men da kunne han tatt det for 30 år siden å oppkalt de andre søsknene mine etter de Og han var ganske opplyst om det ja, han kunne værtfall sagt noe om det.. Ingen av ungene er døpt heller så fikk det liksom slengt i trynet Det er nettopp det det blir, for alle de navnene er brukt både 2 og 3 ganger Vi vet ikke hvem som er mamma sine foreldre nemmlig, så alt går på pappa sin side..... hehe Får vell lage ny tradisjon
Oppgitt78 Skrevet 18. september 2015 #12 Skrevet 18. september 2015 Ny tradisjon høres ut som en grei løsning.. Hehehe! Det løser seg tilslutt, mest sannsynlig! 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 18. september 2015 #13 Skrevet 18. september 2015 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #14 Skrevet 19. september 2015 Det er jo hans far og hans bestefar, såklart skal han få lov til å kalle opp sønnene sine etter dem. Anonymous poster hash: 9288c...8ec 7
missuvillig Skrevet 19. september 2015 Forfatter #15 Skrevet 19. september 2015 Det er jo hans far og hans bestefar, såklart skal han få lov til å kalle opp sønnene sine etter dem.Anonymous poster hash: 9288c...8ec tror du har mistet litt av poenget. Hvis de navnene var så forbanna viktige for han, hvorfor ga han de ikke til en av mine 5 eldre brødre? 10
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #16 Skrevet 19. september 2015 tror du har mistet litt av poenget. Hvis de navnene var så forbanna viktige for han, hvorfor ga han de ikke til en av mine 5 eldre brødre? Fordi faren og bestefaren levde på det tidspunktet? Anonymous poster hash: 9288c...8ec 5
missuvillig Skrevet 19. september 2015 Forfatter #17 Skrevet 19. september 2015 Fordi faren og bestefaren levde på det tidspunktet?Anonymous poster hash: 9288c...8ec Faren lever enda i beste velgående, så jeg tror ikke det nei. 2
Gjest Magnifiq Skrevet 19. september 2015 #18 Skrevet 19. september 2015 Du er ikke gravid, og vet jo ikke om du noen gang får en sønn.
Petalouda Skrevet 19. september 2015 #19 Skrevet 19. september 2015 (endret) Jeg har en venninne som kopierer alt etter meg. Jeg fikk en datter jeg kalte Ida Marie, hun fikk en datter hun kalte Ina Maria, jeg fikk en datter jeg kalte Anne Sofie, hun fikk en datter hun kalte Anna Sophia. (eksempler, ikke helt sånn) Jeg klipper håret kort, hun klipper håret kort, jeg får magepiercing, hun får magepiercing. Noen mennesker må bare herme eller ta andres ideer. Se på deg selv som en trendsetter, faren din syns du er kul og liker ideene dine. Du finner nye navn. Og så må du vel uansett bli enig med dine barns pappa om navn ? Endret 19. september 2015 av Petalouda 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #20 Skrevet 19. september 2015 For å være helt ærlig syns jeg du virker som en tverr jentunge som er sjalu på pappas nye familie.. Uansett, dersom den nye moren, virkelig, slår barna sine må du ta en alvorsprat med din far! Her er det faktisk snakk om en mor som slår sine uskyldige barn, og du fokuserer på at din far har "stjelt" noen navn?!Anonymous poster hash: 5f6b7...36d 23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå