Gå til innhold

Legen tror jeg ruser meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest ulvepopcorn

Her får vi kun pasientens side av saken. Mulig du har en ekte drittkjerring til lege, men rus og psykiske problemer går ofte hånd i hånd, så at legen din vil teste ser jeg ikke på som unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det ble innført at helsepersonell kunne tvinges til å avlegge rus-test, så kalte mange av de det for et overgrep. Helsepersonell er jo kjent som en gruppe med lett tilgang på rusmidler og misbruket har vært omfattende. 

 

Du som pasient trenger ikke byrden med å overbevise din lege om at du er ærlig. Om ikke legen er på din side i systemet, da er ingen det. Derfor er det viktig at du har en lege du kan ha et tillitsforhold til.

Du trenger ikke bekymre deg for om legen stoler på deg eller ikke, legen på den annen side bør ha som prioritet at pasientene har tillit til han eller henne. 

Hvis din lege ikke er kompetent på psykisk helse, så finnes det andre som er det.



Anonymous poster hash: 4640f...59b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar.

Vil også understreke at Vival overhodet ikke er noe jeg tar ellers, dette var kun pga flyskrekk. Leste at noen skrev at det er jo tydelig at jeg har noe å skjule siden jeg tok denne Vivalen. Må jo si det er både typisk og kjedelig at den eneste gangen i løpet av året jeg tar en Vival så blir jeg innkalt til urinprøve og får dette på meg også.

Som nevnt har det ikke virket som om legen min vil at jeg skal til psykolog og sa til meg at det er ventetid på minst ett år, idag tok jeg selv kontakt med en psykolog og hun ble overrasket da jeg fortalte hva legen hadde sagt om ventetid ( hun spurte til og med hvem legen min var) og fortalte meg at ventetiden hos henne er på under ett halvt år. Så nå har jeg hvertfall fått ordnet meg psykolog selv.

Ts.

Anonymous poster hash: 9e439...055

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar.

Vil også understreke at Vival overhodet ikke er noe jeg tar ellers, dette var kun pga flyskrekk. Leste at noen skrev at det er jo tydelig at jeg har noe å skjule siden jeg tok denne Vivalen. Må jo si det er både typisk og kjedelig at den eneste gangen i løpet av året jeg tar en Vival så blir jeg innkalt til urinprøve og får dette på meg også.

Som nevnt har det ikke virket som om legen min vil at jeg skal til psykolog og sa til meg at det er ventetid på minst ett år, idag tok jeg selv kontakt med en psykolog og hun ble overrasket da jeg fortalte hva legen hadde sagt om ventetid ( hun spurte til og med hvem legen min var) og fortalte meg at ventetiden hos henne er på under ett halvt år. Så nå har jeg hvertfall fått ordnet meg psykolog selv.

Ts.

Anonymous poster hash: 9e439...055

Denne legen er vel ikke i Fredrikstad?

Anonymous poster hash: fff6f...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne legen er vel ikke i Fredrikstad?Anonymous poster hash: fff6f...de4

Nei. Hvordan det? Har du hatt lignende erfaring med en lege?

Ts.

Anonymous poster hash: 9e439...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mye som skurrer her. En lege kan ikke tvinge deg til å ta en urinprøve, da må det vedtak til. Greit at du sliter psykisk, men det får da være grenser for hvor hjelpeløs man skal være. Ta en urinprøve sånn uten videre? Det hadde ikke falt meg inn, og jeg har ingen verdens ting å skjule. Dessuten, er du ikke fornøyd med fastlegen, så bytter du til en annen! Så enkelt er det faktisk. 

 

Dere som overdramatiserer Vivalen er jo helt på jordet. Det er ikke ULOVLIG å ta en Vival som du får av et annet menneske. Dumt er det nok, men ulovlig? Nei.

 

 



Anonymous poster hash: cb10d...9df
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet ikke jeg hva historien din er, TS, men jeg æ kjenner mennesker som har opplevd traumer og relasjoner som gir dem et mer flakkende blikk og en fremtreden som for noen ser ut som rus. Skjønner at føles veldig invaderende å bli mistenkt for rus.

Anonymous poster hash: 563be...3d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...