AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #21 Skrevet 17. september 2015 Det er ikke helt sant at du ikke har noe å skjule, for du tok en pille som var skrevet ut til en annen enn deg. Men hvorfor går du med på denne testingen? Ja, det er litt typisk at jeg ble testet akkurat etter denne flyturen, jeg tar jo aldri Vival ellers. Jeg måtte teste pga NAV sa hun. Ts. Anonymous poster hash: 9e439...055
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #22 Skrevet 17. september 2015 Flyskrekk eller ikke, du har tatt tabletter som ikke er skrevet ut til deg, det er ulovlig og regnes som misbruk.Anonymous poster hash: e5ba9...cbf Jeg hadde også tatt en pille "ulovlig" om legen min ikke ville hjelpe. Herregud. Chill an. Anonymous poster hash: e1998...7c3 4
minister-mio Skrevet 17. september 2015 #23 Skrevet 17. september 2015 Bare forklar legen om situasjonen så ordner deg seg sikkert. Få gjerne personen som ga deg vival til å bli med å bakke opp historien din. Syntes alle her det er greit at en person som har fått resept på vival deler dette med familiemedlemmer som ikke har fått resept på det?
Stiani Skrevet 17. september 2015 #24 Skrevet 17. september 2015 Syntes alle her det er greit at en person som har fått resept på vival deler dette med familiemedlemmer som ikke har fått resept på det? Du har nok misforstått.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #25 Skrevet 17. september 2015 Jeg hadde byttet lege på flekken. Hadde aldri funne meg i å bli behandlet på denne måten. Det virker som om legen trykker deg mer ned enn hjelper deg. Selvfølgelig skal du bytte lege om du føler deg krenket. Høres også merkelig ut at hun ikke kan gi deg en liten pille for flyskrekken din. Anonymous poster hash: e1998...7c3 Det er også dette jeg føler. Jeg blir så fort nedtrykt pga legen min. Gikk rett ned i kjelleren etter dette. Ts.Anonymous poster hash: 9e439...055
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #26 Skrevet 17. september 2015 Det er også dette jeg føler. Jeg blir så fort nedtrykt pga legen min. Gikk rett ned i kjelleren etter dette. Ts.Anonymous poster hash: 9e439...055 Da bytter du lege. Så enkelt er det kjære deg Anonymous poster hash: e1998...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #27 Skrevet 17. september 2015 Noe som strengt tatt stemmer. At hun nekter å skrive ut noe angstdempende du kan ta ved behov forteller meg at du ikke deler hele sannheten her. Ikke deler hele sannheten? Hva om jeg deler hele sannheten? Noe jeg faktisk gjør. Ts. Anonymous poster hash: 9e439...055
minister-mio Skrevet 17. september 2015 #28 Skrevet 17. september 2015 Du har nok misforstått. Du har nok missforstått, du foreslår familiemedlemmet som ga TS pillen skal bli med å backe opp historien som om de ikke har gjort noe galt. Man skal ikke ta piller som ikke er skrevet ut til seg. 1
Stiani Skrevet 17. september 2015 #29 Skrevet 17. september 2015 Du har nok missforstått, du foreslår familiemedlemmet som ga TS pillen skal bli med å backe opp historien som om de ikke har gjort noe galt. Man skal ikke ta piller som ikke er skrevet ut til seg. Du har lest feil.
minister-mio Skrevet 17. september 2015 #30 Skrevet 17. september 2015 Bare forklar legen om situasjonen så ordner deg seg sikkert. Få gjerne personen som ga deg vival til å bli med å bakke opp historien din. Du har lest feil. ok?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #31 Skrevet 17. september 2015 Jeg hadde også tatt en pille "ulovlig" om legen min ikke ville hjelpe. Herregud. Chill an. Anonymous poster hash: e1998...7c3 Når man tar reseptbelagte medikamenter, som er skrevet ut til andre, kan det være farlig. En vet ikke alltid om en kan få et kraftig allergi-anfall eller andre skader. Er man så redd for å fly at man ikke klarer det uten beroligende, må man melde seg på flyskrekk-kurs og forsøke å bekjempe redselen uten medikament. Anonymous poster hash: 855bb...6cb
Berit Skrevet 17. september 2015 #32 Skrevet 17. september 2015 Jeg dømmer ikke deg og din reaksjon for du har sikkert dine grunner. Men etter hva du har skrevet her, hadde ikke jeg følt meg krenket fordi min lege mistenkte meg. Som du selv sa, så hadde hun en grunn for at hun kunne tro det. Hvorfor ikke bare være imøtekommende og villig til å gi flere urinprøver. Det er da ikke så mye bryderi med det. Du høres litt motvillig ut mot henne og det føler hun nok at du er, desto større grunn har hun vel til å være mistenksom. Det er hennes jobb å prøve å se og ta ting på alvor. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #33 Skrevet 17. september 2015 Hvor er psykologen din i alt dette? Anonymous poster hash: 2b2f5...5b7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #34 Skrevet 17. september 2015 Jeg dømmer ikke deg og din reaksjon for du har sikkert dine grunner. Men etter hva du har skrevet her, hadde ikke jeg følt meg krenket fordi min lege mistenkte meg. Som du selv sa, så hadde hun en grunn for at hun kunne tro det. Hvorfor ikke bare være imøtekommende og villig til å gi flere urinprøver. Det er da ikke så mye bryderi med det. Du høres litt motvillig ut mot henne og det føler hun nok at du er, desto større grunn har hun vel til å være mistenksom. Det er hennes jobb å prøve å se og ta ting på alvor. Jeg signerer alt dette. Synes også folk er litt unyanserte her. Noen ganger treffer man utfordringer i denne typen yrker. Når noe alvorlig skjer er alle raskt ute med å kjefte - hvorfor tok ingen tak i dette! Kanskje var det mange i systemet som ville gripe inn, men de hadde ikke nok bevis å gå utifra. Noen vil alltid slippe igjennom systemet som burde blitt fanget opp, og noen blir fanget opp som ikke trenger det. Det er litt som med barnevernet - det blir ramaskrik om de har mistenkeliggjort noen i for sterk grad, uten fokus på alle gangene denne overforsiktigheten faktisk reddet noen - og de kan selv aldri si noe som helst mot kritikken, grunnet taushetsplikt. Hvis man skulle sette seg i legens sko - hun treffer TS og ser at TS tikker flere bokser hun av erfaring assosierer med rusmisbrukere. På toppen av dette har hun avhengighet og rus i familien, og vi vet at denne disposisjonen er arvelig. Hun velger å foreta en urintest, og den bekrefter det hele. TS hevder at dette er en unntakstilstand, men selv i forklaringen bekrefter hun at hun har tatt en reseptbelagt middel som ikke var skrevet ut til henne, og dette etter å ha bedt legen om det - dvs. gått bak hennes rygg. Så kanskje er det hele en sammensurium av tilfeldigheter. Men at det er rart at legen stusser her? Nei. Det å ta reseptbelagte midler er like fullt forbudt, hvor enn 'normalt' folk her hevder at det er. Og om en og annen person slipper unna med det, burde i hvert fall en som allerede er under behandling ikke foreta seg noe slikt. TS du står selvsagt fritt til å bytte lege men jeg tror det er bedre for alle parter om du prater ut med henne. Du sliter jo også med tankene om hva andre mener om det, og det beste er alltid oppriktighet og få klarnet luften. Anonymous poster hash: a79cb...2fe 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #35 Skrevet 17. september 2015 Ja, det er litt typisk at jeg ble testet akkurat etter denne flyturen, jeg tar jo aldri Vival ellers. Jeg måtte teste pga NAV sa hun. Ts. Anonymous poster hash: 9e439...055 Hjeg tror neppe nav har spesiell interesse av å teste dette, om det ikke er at man søker uføre pga rusproblemer. Legen brukte nok bare det som et påskudd, for hun visste du var avhengig av nav. Uansett ville også jeg byttet lege. Hun virker veldig mistroisk på tynt grunnlag. Man burde heller ikke dømmes pga hva andre i familien har gjort i fht rus.Anonymous poster hash: f39c9...05f 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #36 Skrevet 17. september 2015 Hvor er psykologen din i alt dette? Anonymous poster hash: 2b2f5...5b7 Jeg har ikke psykolog nå, dette skal jeg ordne selv, for heller ikke her samarbeider legen. Ts. Anonymous poster hash: 9e439...055
AnonymBruker Skrevet 17. september 2015 #37 Skrevet 17. september 2015 Bytt lege. Det finnes mange møkkaleger der ute som aldri skulle jobbet med mennesker. Finn en lege som folk flest liker: http://www.legelisten.no Anonymous poster hash: 4640f...59b 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #38 Skrevet 18. september 2015 AnonymBruker, on 17 Sept 2015 - 17:39, said: Jeg kan gjerne la meg fortsette å teste, for har ingenting å skjule, men dette er selvfølgelig veldig krenkende, hun som var med å tok urinprøven var ikke hyggelig og jeg sliter nok med lavt selvbilde fra før av.Anonymous poster hash: 9e439...055 Mange anbefaler deg å bytte lege. Jeg er ikke sikker på om det vil gå til din favør. Det kan oppfattes som at du har noe å skjule siden du bytter fastlege når du blir mistenkeliggjort etter å ha testet positivt. Jeg synes du skal fortsette å la deg teste til hun får sine mistanker avkreftet. Snakk med henne. Si at du tok Vival som ikke var foreskrevet til deg fordi hun ikke hadde vært villig til å gi deg noe og at du selvsagt beklager dette, men så ingen annen løsning. Forklar henne at du føler dette er krenkende å bbli mistenkeliggjort, men at du, som du sier selv, ikke har noe å skjule, og vil derfor fortsette å teste deg. Jeg synes også at du skal si at sykepleieren som hjalp deg var ufin mot deg og at alt dette er med på å psyke deg ned. Ærlighet på godt og vondt bør hun høre, også om sine egne kollegaer.Anonymous poster hash: 89620...eed 4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. september 2015 #39 Skrevet 18. september 2015 Jeg har ikke psykolog nå, dette skal jeg ordne selv, for heller ikke her samarbeider legen. Ts.Anonymous poster hash: 9e439...055 Som andre sier, bytt fastlege.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #40 Skrevet 18. september 2015 Hvorfor sier du ikke bare det med vivalen og flyturen da, og at hun kan ta ny urinprøve av deg om en måned om hun vil, fordi du ikke finner deg i å bli misforstått sånn. Vil hun ikke samarbeide bør du bytte lege, men det er oppgaven hennes som observant lege å bli skeptisk når de finner sånt på prøve og får høre sånne "coverup stories" om hvorfor det er i kroppen, så du må bevise det. Anonymous poster hash: f6401...8b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå