Gjest 1111 Skrevet 21. september 2004 #21 Del Skrevet 21. september 2004 Vis oss et bilde da vel! Om du ikke vet hvilken rase den er, er den nok mest sannsynlig en huskatt. -Bente Dette bildet er tatt for en måned siden. jeg har ingen nye, og dette er litt dårlig, fordi hun har mye grønnere øyne, dessuten er hun ikke like brun i pelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litz Skrevet 21. september 2004 #22 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg syns Bengal er den nydeligste rasen, men aller helst i silver eller snow. 8) Til deg som lurer på hva slags rase katten din er, så er den mest sannsynlig en vanlig huskatt. Rasekatter koster som regel ganske mye, gjerne flere tusen. (bengal koster f eks 8000,-) Og det er svært sjelden at de blir omplassert gratis. Så hvis dette er en kattunge du har fått fra noen, så er det sannsynligvis ikke noen rasekatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 21. september 2004 #23 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg regnet ikke med hun var en rasekatt, spiller uansett ingen rolle takk for hjelpen i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibenholt Skrevet 21. september 2004 #24 Del Skrevet 21. september 2004 ÅH, bsolutt Britisk korthår - chinchilla shaded og Hellig Birma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 21. september 2004 #25 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg synes den norske huskatten er finest, sammen med den norske skogkatten, siden de begge har utviklet seg uten for mye påvirkning av mennesker. Veldig mange huskatter har også litt rasekatt iseg etterhvert, feks så har mine egne katter ett snev av skogkatt, noe som er veldig vanlig. Persergener er det også en del av i vanlig huskatter. ellers er jeg også litt svak for bengalkatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 21. september 2004 #26 Del Skrevet 21. september 2004 Jeg elsker persere og har faktisk akkurat skaffet meg en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 21. september 2004 #27 Del Skrevet 21. september 2004 Min favorittrase er nok siameser. Med abyssiner (som jeg har selv) + bengalkatt og ocicat på delt 2.plass. Ellers har min mor den nydeligste katten som finnes (foruten min egen seff.),- en mix av norsk skogkatt og en annen type®. Hun er helt skjønn. Skal legge ut bilde om jeg får tak i et. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kantalopa Skrevet 21. september 2004 #28 Del Skrevet 21. september 2004 Birma og Ragdoll ser helt like ut' date=' jo! Heter Ragdoll Birma på norsk?[/quote'] De ser ganske forskjellige ut, men det ser man kanskje best om man ser de i levende live, ikke på bilder. -Bente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kantalopa Skrevet 21. september 2004 #29 Del Skrevet 21. september 2004 Dette bildet er tatt for en måned siden. jeg har ingen nye, og dette er litt dårlig, fordi hun har mye grønnere øyne, dessuten er hun ikke like brun i pelsen Kjempenydelig katt! -Bente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2004 #30 Del Skrevet 21. september 2004 Norsk skogkatt og hellig birma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 22. september 2004 #31 Del Skrevet 22. september 2004 Takk for det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 22. september 2004 #32 Del Skrevet 22. september 2004 Her var det helt utrolig mange flotte skjønne puser! Vanskelig å velge en rase... Og jeg syns norske huskatter er fine også. Men siden jeg selv har en Norsk Skogskatt er jeg litt svak for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 22. september 2004 #33 Del Skrevet 22. september 2004 Norsk Skogkatt og Main Coon e mine favoritta... nydelige!! JAA!! Her er min Skogkatt frøken, og her er sjefen i huset (han tror hvertfall det), som er halvt Maine Coon. Han er stooor.... 10kg eller noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 22. september 2004 #34 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg syns også Birma er de peneste (selvom alle katter er skjønne). Er det noen som vet om man kanskje kan få en Birma litt billig hvis den liksom ikke er god nok for oppdrettere/utstilling...at den feks skulle være litt feil i tegningene eller bare halvt birma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 22. september 2004 #35 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg syns også Birma er de peneste (selvom alle katter er skjønne). Er det noen som vet om man kanskje kan få en Birma litt billig hvis den liksom ikke er god nok for oppdrettere/utstilling...at den feks skulle være litt feil i tegningene eller bare halvt birma? Ja, det er vanlig å selge slike litt billigere. Kan bare være en bitteliten fargefeil, flekk el. Jeg fikk tilbud om å kjøpe en skogkatt til halv pris en gang fordi hun var ekstremt sky. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 22. september 2004 #36 Del Skrevet 22. september 2004 ÅH' date= bsolutt Britisk korthår - chinchilla shaded og Hellig Birma Det er mine tre favoritter også! Men chinchillaene var mye finere for rundt 15 år siden. Da var de ikke så inntrykket i trynet. Syns det er synd at hele perser-rasen har utviklet seg slik som den har jeg. De var så nydelige før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 22. september 2004 #37 Del Skrevet 22. september 2004 Da jeg var jentunge ønsket jeg meg en blå perser, men det var i gamle dager før de ble så flate i trynet... Synes Hellig Birma er nydelig (fascinert av dyr med blå øyne) og Maine Coon er jo også kjempefin (stooore dyr, ja takk!) Ellers er jeg veldig fornøyd med de tre jeg har. Pusejenta mi er litt sjelden, har bare en 1-2 cm stubb til hale. Syns hun er kjempesøt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maki Skrevet 23. september 2004 Forfatter #38 Del Skrevet 23. september 2004 noen som vet grunnen til persene har blitt sånn? Var det en perser med i "den utrolige reisen" eller var det en annen rase mener noen har snakket om no som starter med H (sporer av tema litt jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sdfj Skrevet 23. september 2004 #39 Del Skrevet 23. september 2004 persere er søtest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 24. september 2004 #40 Del Skrevet 24. september 2004 Mine definitive favoritter er Europè og Britisk korthår. Men en ting er veldig viktig uansett; tegningene i pelsen. Jeg liker best sølvtabby, da, synes de er usedvanlig vakre. Har kanskje noe med at jeg hadde en som lignet selv. Min var egentlig en vanlig huskatt, men det viste seg at han hadde blitt unnfanget av en huskatt og en Europè-pappa.. Så han var halvt om halvt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå