Gå til innhold

Hvilken katterase synes du er finest?


maki

Anbefalte innlegg

Vis oss et bilde da vel! :)

Om du ikke vet hvilken rase den er, er den nok mest sannsynlig en huskatt.

-Bente

Dette bildet er tatt for en måned siden. jeg har ingen nye, og dette er litt dårlig, fordi hun har mye grønnere øyne, dessuten er hun ikke like brun i pelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns Bengal er den nydeligste rasen, men aller helst i silver eller snow. 8)

Til deg som lurer på hva slags rase katten din er, så er den mest sannsynlig en vanlig huskatt. Rasekatter koster som regel ganske mye, gjerne flere tusen. (bengal koster f eks 8000,-) Og det er svært sjelden at de blir omplassert gratis. Så hvis dette er en kattunge du har fått fra noen, så er det sannsynligvis ikke noen rasekatt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den norske huskatten er finest, sammen med den norske skogkatten, siden de begge har utviklet seg uten for mye påvirkning av mennesker. Veldig mange huskatter har også litt rasekatt iseg etterhvert, feks så har mine egne katter ett snev av skogkatt, noe som er veldig vanlig. Persergener er det også en del av i vanlig huskatter. ellers er jeg også litt svak for bengalkatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Birma og Ragdoll ser helt like ut' date=' jo! Heter Ragdoll Birma på norsk?[/quote']

De ser ganske forskjellige ut, men det ser man kanskje best om man ser de i levende live, ikke på bilder.

-Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet er tatt for en måned siden. jeg har ingen nye, og dette er litt dårlig, fordi hun har mye grønnere øyne, dessuten er hun ikke like brun i pelsen :)

Kjempenydelig katt! :)

-Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det helt utrolig mange flotte skjønne puser! Vanskelig å velge en rase... Og jeg syns norske huskatter er fine også. Men siden jeg selv har en Norsk Skogskatt er jeg litt svak for dem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også Birma er de peneste (selvom alle katter er skjønne). Er det noen som vet om man kanskje kan få en Birma litt billig hvis den liksom ikke er god nok for oppdrettere/utstilling...at den feks skulle være litt feil i tegningene eller bare halvt birma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også Birma er de peneste (selvom alle katter er skjønne). Er det noen som vet om man kanskje kan få en Birma litt billig hvis den liksom ikke er god nok for oppdrettere/utstilling...at den feks skulle være litt feil i tegningene eller bare halvt birma?

Ja, det er vanlig å selge slike litt billigere. Kan bare være en bitteliten fargefeil, flekk el.

Jeg fikk tilbud om å kjøpe en skogkatt til halv pris en gang fordi hun var ekstremt sky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH' date= bsolutt Britisk korthår - chinchilla shaded og Hellig Birma

Det er mine tre favoritter også!

Men chinchillaene var mye finere for rundt 15 år siden. Da var de ikke så inntrykket i trynet.

Syns det er synd at hele perser-rasen har utviklet seg slik som den har jeg. De var så nydelige før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg var jentunge ønsket jeg meg en blå perser, men det var i gamle dager før de ble så flate i trynet...

Synes Hellig Birma er nydelig (fascinert av dyr med blå øyne) og Maine Coon er jo også kjempefin (stooore dyr, ja takk!)

Ellers er jeg veldig fornøyd med de tre jeg har. Pusejenta mi er litt sjelden, har bare en 1-2 cm stubb til hale. Syns hun er kjempesøt... :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet grunnen til persene har blitt sånn?

Var det en perser med i "den utrolige reisen" eller var det en annen rase

mener noen har snakket om no som starter med H

(sporer av tema litt jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine definitive favoritter er Europè og Britisk korthår. Men en ting er veldig viktig uansett; tegningene i pelsen. Jeg liker best sølvtabby, da, synes de er usedvanlig vakre.

Har kanskje noe med at jeg hadde en som lignet selv. Min var egentlig en vanlig huskatt, men det viste seg at han hadde blitt unnfanget av en huskatt og en Europè-pappa.. Så han var halvt om halvt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...