Gå til innhold

Føler meg irritabel og kortluntet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har merket de siste månedene at jeg lett blir sint på kjæresten min uten grunn og lar det gå utover ham. Det kan ofte være for ting som han ikke har gjort galt, og jeg ender mer dårlig samvittighet etterpå. Føler det er urettferdig, men det er så vanskelig å si unnskyld igjen etterpå. Kjenner også at jeg er stresset og har lite overskudd til sosialt og trening. 

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan "forlenge" lunten og har noen andre samme problem? Hvordan kan jeg snu rundt på den dumme perioden jeg er inne i?



Anonymous poster hash: 1bfa4...a5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du begynner å bli utbrent. 
Bruker du mye tid på deg selv og selvpleie?

Du får snakke med han og fortelle hvordan du har det akkurat nå, bare det kan hjelpe på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du nok søvn og mat?

Kanskje unødvendig å nevne, men de to tingene forklarer mye av generell irritabilitet.



Anonymous poster hash: eadb8...44b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir et irritasjonsmonster når jeg ikke får nok søvn. Jeg begynte å legge meg en halvtime tidligere, og humøret bedret seg drastisk. 

 

Ellers kan jeg anbefale å trene på å telle til ti. Eldgammelt triks, men det er faktisk fornuft i det. Fokuser på pusten din, gjerne, og kjenn hvor irritasjonen er i kroppen. Tenk at du drar pusten inn i de områdene hvor du kjenner irritasjonen fysisk (stram kjeve? rynket panne? knyttede never? klump i magen? brennende følelse i halsen?), og tenk "slapp av, gi slipp" når du puster ut. Bare det å ta en pause hjelper deg til å få tid til å respondere i stedet for å reagere automatisk med noe sint noe. 



Anonymous poster hash: f1d0b...a0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir iallfall lett irritert om dagen. Men jeg vet hva det er. Jeg er lei meg, og har det ikke noe bra. Jeg har derfor mye kortere lunte, og jeg oppfatter mye som mas. Spesielt fra visse personer, som kan ha en tendens til å irritere. Jeg kan nærmest bli litt små frekk og veldig kald. Jeg klarer ikke helt la vær. Når jeg ikke har det bra, blir jeg kanskje litt ego, rett og slett.

 

Bare noe å tenke på.. Hvordan har du det ellers om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...