Gå til innhold

Bydde ved feiltakelse på ebay! Hjelp!


missuvillig

Anbefalte innlegg

Da har du lært din lekse. Jeg ble overivrig en litt rødvinsmarinert aften på ebay og endte opp med en ikke så vakker, diger men ikke akkurat billig porselensfigur fra tyske ebay. Den har nok samlerverdi for spesielt interesserte, men jeg er dessverre ikke blant dem... I stedet for å prøve å vri meg unna (Det var jo absolutt min feil!), så har jeg den nå stående strategisk plassert i forhold til der jeg pleier å sitte og den er nok spart inn igjen og vel så det siden den fungerer som en påminnelse. Kanskje du kan bruke lysestakene på samme måte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du lært din lekse. Jeg ble overivrig en litt rødvinsmarinert aften på ebay og endte opp med en ikke så vakker, diger men ikke akkurat billig porselensfigur fra tyske ebay. Den har nok samlerverdi for spesielt interesserte, men jeg er dessverre ikke blant dem... I stedet for å prøve å vri meg unna (Det var jo absolutt min feil!), så har jeg den nå stående strategisk plassert i forhold til der jeg pleier å sitte og den er nok spart inn igjen og vel så det siden den fungerer som en påminnelse. Kanskje du kan bruke lysestakene på samme måte?

Hehehe var dette jeg planla å gjøre om jeg måtte ta de, ha de stående framme til skrekk og advarsel :fnise: 

Ble heldigvis kvitt de, selgeren var i godhjørnet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om selger ikke godtar å avbryte kjøpet så kan du la være å betale. Da vil selger opprette sak mot deg og ebay vil gi beskjed om at du har x antall dager på å betale. Gjør du ikke det så får du en payment strike.

 

Er usikker på hvor mange du kan ha før noe skjer, men har du for eksempel 3 stk så kan du få opp beskjed når du trykker på en vare du vil kjøpe om at selgeren har reservert seg mot kjøpere som har mer enn tre strikes i løpet av 6mnd/12mmd/18mnd/ osv. Så selger kan reservere seg mot kjøpere med x antall strikes over x antall lang tid. Men da kjøper du bare varen hos en annen selger.

 

Jeg bestilte en haug med varer like før jeg dro på ferie, og så gikk ikke betalingen igjennom av en eller annen grunn. Kom hjem til haugevis med strikes og tenkte at nå er jeg utestengt. Men det som har skjedd nå er at jeg kan handle alt jeg vil, men jeg må betale med en gang. Kan ikke trykke Commit to buy for å så la den ligge noen dager før jeg betaler. 

 

Så med andre ord: Ingen problem om du lar være å betale. Det er jo selvsagt umoralsk, men det er en nødløsning.



Anonymous poster hash: e3ec7...256
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...