Gå til innhold

Reise fra små, sovende barn.....

Fremhevede innlegg

Skrevet

IKKE forsvarlig! :o Hva om det begynner å brenne? Hva om de har mareritt? Tisser i senga? Våkner og ingen er der? Hva om noen bryter seg inn? Neineinei feil! :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever dere ikke at barna plutselig kan våkne og skrike ut fordi de har drømt vondt, er kalde eller lignende? Mine på 2 og 3 år gjør det av og til.

Hva om ingen er der og hører dem? Skal de skrike en halvtime alene da?

Eller om de kaster opp over hele seg?

Brann er heldigvis sjelden, men oppvåkninger skjer jo fra tid til annen.

Anonymous poster hash: f488a...235

Men nå er jo ikke begge foreldrene 30 min unna. Far er jo på tomten. Det er noe helt annet enn å 'forlate barna alene'

Anonymous poster hash: 3a96a...652

• Liker 1
Skrevet

Men nå er jo ikke begge foreldrene 30 min unna. Far er jo på tomten. Det er noe helt annet enn å 'forlate barna alene'

Anonymous poster hash: 3a96a...652

Hvis det er en gård, så er det langt for en 2-3-åring å gå for å få kontakt med faren...

Anonymous poster hash: 34122...e97

• Liker 1
Skrevet

Hm...interessant at flere på KG har en ektemann som kjører traktor, faktisk.

Anonymous poster hash: be11f...837

Skrevet

Hm...interessant at flere på KG har en ektemann som kjører traktor, faktisk.

Hvorfor? Er det så uvanlig?

Anonymous poster hash: 75acc...2c0

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener Barnevernet bør kontaktes om du vet dette skjer. Ulykker og traumer kan skje når små barn våkner opp redde og alene!

Stakkars barna...

Det er ikke rart barnevernet ikke får gjort jobben sin for tiden......

Anonymous poster hash: 6e40f...047

Skrevet

Hva om barna våkner og går ut? Da er det ikke sikkert far ser dem, hva om de blir påkjørt?

En venninne av meg kjørte fra babyen midt på natten for å hente samboeren på byen. Aldri vært så sjokkert i hele midt liv. Hun mente det var greit fordi hun hadde lagt igjen mobilen i senga, slik at samboeren hørte på sin mobil om babyen våknet!!!! Jeg mistet så mye respekt for henne! Hvs om hun kræsjet på vei til byen, da er det ingen som vet at babyen er hjemme alene. Samboeren hører ikke om det begynner å brenne.

Hadde det vært min baby hadde jeg tatt han med i bilen....

Så nei, man reiser aldri fra barn alene, før de er gamle nok til det....

Skrevet

Alt man skal legge seg opp i, da.

Det eneste du kan gjøre er å legge frem på en saklig måte dine argumenter for hvorfor du synes det er feil. Eventuelt får du tilby deg å komme og passe barna mens mor er på butikken.

Skrevet

Absolutt ikke bare du som reagerer. Det kunne blitt brann ja, men det mest sannsynlige problemet hadde nok vært at kabtein sabeltann, noddy og mumfy den rosa elefanten, hadde vært en tur på bar. Kommer ruslende drita fulle oppover tunet, hvor en liten fugl hvisker i øret dems at to barn er alene i huset i 30 mimutter. Så tar de seg inn og kidnapper barna og tar dem med til Charlies sjokoladefabrikk.

Eller det værst tenkelige, Pippi Langstrømpe har mistet Tommy og Anikka som venner etter en heftig krangel, og ønsker seg to nye bestevenner. Tar en unge under hver arm og sier takk og adjø.

Alt er skummelt!

Anonymous poster hash: 7a545...a49

Skrevet

Stakkars unger. Foreldre som ikke passer på. Og når andre bryr seg, så får de beskjed om å passe sine egne saker...

Anonymous poster hash: 34122...e97

Skrevet

Nei, dette er ikke greit uansett hvordan man vrir og vender på det. Skjønner ikke at folk tør? Ting kan skje selv om barna "bare" sover. Synes det er uansvarlig og skjønner godt du reagerer ts.

Skrevet

Man må jo regne med at faren er litt til og fra og sjekker dem, evt. Har babycall... Du virker ganske hysterisk...Anonymous poster hash: 3a96a...652

Ts er da virkelig ikke hysterisk her. Greit du ikke er enig, men blir for dumt å kalle henne for hysterisk. Jeg skjønner som sagt hvorfor hun reagerer.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for alle svar her folkens! Godt å høre at det ikke er så veldig mange som reiser fra barna mens de sover. Jeg lurer fælt på hva som var SÅ viktig å ha på butikken at hun ikke kunne vente til neste dag.

Personlig kunne jeg ALDRI tilgitt meg selv om det skulle hendt barna mine noe hvis jeg var så ego at jeg måtte på butikken som det tar 30 minutter til sammen å komme seg til og fra!

Anonymous poster hash: cf225...544

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...